2017 rok

Zarządzenie nr 120/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 lipca 2017 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 5/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2016 roku w sprawie wprowadzenia procedury antymobbingowej oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji i nierównemu traktowaniu w zatrudnieniu w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu ze zmianami

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842 ze zmianami), art. 943 § 1 ustawy Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 1998 r. poz.94 ze zmianami), zgodnie z § 7 pkt 5 Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w celu kształtowania w Uczelni zasad współżycia społecznego, w tym przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji i nierównemu traktowaniu w zatrudnieniu zarządza się, co następuje:

§ 1

W zał. nr 1 zarządzenia nr 5/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2016 roku w sprawie wprowadzenia procedury antymobbingowej oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji i nierównemu traktowaniu w zatrudnieniu w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu ze zmianami wprowadzonymi zarządzeniem nr 24/2016r. z 12 kwietnia 2016 r.wprowadza się następujące zmiany:

  1. § 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie „2) upowszechnianiu wiedzy na temat zjawiska mobbingu, dyskryminacji oraz nierównego traktowania w zatrudnieniu, metod zapobiegania ich występowania, poprzez organizowanie stosownych szkoleń oraz konsekwencji wystąpienia tego zjawiska”,

  2. W § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    „1. Rektor w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania skargi powołuje Komisję Antymobbingową w składzie:
    1) Dwóch przedstawicieli nauczycieli akademickich,
    2) Przedstawiciele związków zawodowych działających na Uczelni,
    3) Psycholog lub zawodowy mediator,
    4) Radca prawny,
    5) Pracownik Działu Kadr i Spraw Socjalnych.”

  3. W § 6 dodaje się ust. 1a w brzmieniu „1a W skład Komisji mogą wchodzić emerytowani pracownicy Uczelni”.

  4. W § 6 dotychczasowy ust. 7 otrzymuje brzmienie:
    „7. W celu wyjaśnienia zasadności skargi komisja ma prawo wysłuchania osoby skarżącej i osoby wskazanej jako sprawcy mobbingu, a także wskazanych przez strony postępowania świadków. W tym celu komisja ma prawo wzywać strony i świadków do osobistego stawiennictwa. Wezwania wysyła się drogą mailową z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni roboczych. W przypadku nieusprawiedliwienia nieobecności, nie stawienia się przed Komisją na kolejne wezwanie, albo odmowy stawienia się przed Komisją, Przewodniczący powiadomi o tym fakcie rektora.”

  5. W § 6 dodaje się ust. 12, 13, 14 o treści:
    „12. Zeznania stron za ich zgodą mogą być rejestrowane na urządzeniach nagrywających.
    „13. Wszystkie osoby wykonujące czynności w sprawie dot. zgłoszenia mobbingu zobowiązane są do zachowania poufności co do wszystkich faktów poznanych w toku, a także nie mogą kopiować i rozpowszechniać dokumentów dot. rozpatrywanej sprawy.”
    „14. Zarówno skarżący jak i osoba wskazana jako sprawca mobbingu mogą zapoznawać się z zeznaniami świadków jak i innymi dowodami w sprawie w pomieszczeniu, w którym zostały udostępnione, bez możliwości kopiowania i wynoszenia na zewnątrz.”

  6. W § 7 ust.1 otrzymuje brzmienie: „Zarówno w przypadku uznania przez Komisję skargi za zasadną jak i w przypadku skargi wniesionej bezpodstawnie, pracodawca podejmie działania zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania ich powtórzeniu, a także - w przypadku potrzeb - do udzielenia pomocy i wsparcia skarżącemu lub niesłusznie wskazanemu jako sprawcy mobbingu pracownikowi, w tym opieki psychologicznej”.

  7. W §9 dodaje się ust. 5 o treści: „W sprawach nieuregulowanych w niniejszej procedurze stosuje się przepisy kodeksu cywilnego, z wyjątkiem udziału w posiedzeniach Komisji Antymobbingowej profesjonalnych pełnomocników procesowych.”

§ 2

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do ogłoszenia tekstu jednolitego Procedury Antymobbingowej oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji i nierównemu traktowaniu w zatrudnieniu.

§ 3

Pozostałe postanowienia zarządzenia nie ulegają zmianie

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 5/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2016 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 24/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 kwietnia 2016 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 5/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2016 roku
akt uchylający Zarządzenie nr 46/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 lutego 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 25-07-2017
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 09-08-2017 15:32
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 22-11-2022 11:37