2024 rok

Zarządzenie nr 55/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 kwietnia 2024 roku

w sprawie wprowadzenia procedury obejmującej zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.  Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje: 

§ 1

  1. Wprowadza się procedurę obejmującą zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

  2. Ustala się wzór klepsydry będący załącznikiem do zarządzenia.

§ 2

Procedura dotycząca zasad postępowania po śmierci pracownika obejmuje:

1) Po uzyskaniu informacji o śmieci pracownika (lub byłego pracownika) należy przekazać informację kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której pracownik był zatrudniony;

2) Kierownik jednostki przygotowuje treść nekrologu i przekazuje ją do Biura Rektora;

3) Zatwierdzoną przez Biuro Rektora klepsydrę Biuro Rektora przekazuje:

a) dziekanowi, kierownikowi jednostki organizacyjnej w celu umieszczenia klepsydry na stronie internetowej wydziału i jednostki,

b) dyrektorowi Centrum Zarządzania Budynkami, celem umieszczenia stosownych informacji na specjalnych sztalugach w holu gmachu głównego UPWr oraz holu właściwego wydziału lub jednostki oraz wywieszenie, w dniu pogrzebu w gmachu głównym, flagi żałobnej,

c) dyrektorowi Działu Promocji w celu umieszczenia na stronie głównej uczelni;

4) Ustala się, w przypadku śmierci rektora UPWr, prorektora, dziekana, pracownika UPWr z tytułem doktora honoris causa, profesora honorowego, kanclerza (obecnego i byłego): 

a) w porozumieniu i za zgodą rodziny zmarłego, uczestnictwo pocztu sztandarowego ze sztandarem w uroczystościach pogrzebowych,

b) wywieszenie, w dniu pogrzebu w gmachu głównym, flagi żałobnej,

c) umieszczenie wspomnienia – sylwetki zmarłego na stronie internetowej UPWr, lub/i  wydziału/jednostki pod otrzymaniu materiałów z jednostki,

d) umieszczenia nekrologu w prasie. 

§ 3

1. Inwentaryzacja i opieka nad grobami pracowników obejmuje zinwentaryzowanie grobów (celem ustalenia ich lokalizacji – dot. przede wszystkim wrocławskich nekropolii) szczególnie zasłużonych pracowników uczelni wymienionych w § 2 ust. 4  powierza się powołanej przez Rektora komisji Pro memoria;

2. Opiekę nad grobami sprawują:

1) rektorów - Dział Promocji;

2) w przypadku pozostałych pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych dziekan wydziału;

3) w przypadku pracowników administracji - kanclerz  ds. administracyjnych.

3. Uczelnia, w miarę posiadanych środków, udziela wsparcia studentom i pracownikom UPWr w prowadzeniu opieki nad grobami szczególnie zasłużonych pracowników uczelni. 

§ 4

W czasie inauguracji roku akademickiego Rektor wymienia pracowników, którzy zmarli w minionym roku akademickim.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych.

§ 6

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Rektor.

§ 7

  1. Traci moc zarządzenie nr 167/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z  dnia 1 września 2021 roku w sprawie wprowadzenia procedury obejmującej zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

  2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
      

Rektor

 
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylany Zarządzenie nr 167/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 września 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 25-04-2024
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 25-04-2024 14:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 25-04-2024 15:04