w sprawie wprowadzenia procedury obejmującej zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:
§ 1
§ 2
Procedura dotycząca zasad postępowania po śmierci pracownika obejmuje:
1) Po uzyskaniu informacji o śmieci pracownika (lub byłego pracownika) należy przekazać informację kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której pracownik był zatrudniony;
2) Kierownik jednostki przygotowuje treść nekrologu i przekazuje ją do Biura Rektora;
3) Zatwierdzoną przez Biuro Rektora klepsydrę Biuro Rektora przekazuje:
a) dziekanowi, kierownikowi jednostki organizacyjnej w celu umieszczenia klepsydry na stronie internetowej wydziału i jednostki,
b) dyrektorowi Centrum Zarządzania Budynkami, celem umieszczenia stosownych informacji na specjalnych sztalugach w holu gmachu głównego UPWr oraz holu właściwego wydziału lub jednostki oraz wywieszenie, w dniu pogrzebu w gmachu głównym, flagi żałobnej,
c) dyrektorowi Działu Promocji w celu umieszczenia na stronie głównej uczelni;
4) Ustala się, w przypadku śmierci rektora UPWr, prorektora, dziekana, pracownika UPWr z tytułem doktora honoris causa, profesora honorowego, kanclerza (obecnego i byłego):
a) w porozumieniu i za zgodą rodziny zmarłego, uczestnictwo pocztu sztandarowego ze sztandarem w uroczystościach pogrzebowych,
b) wywieszenie, w dniu pogrzebu w gmachu głównym, flagi żałobnej,
c) umieszczenie wspomnienia – sylwetki zmarłego na stronie internetowej UPWr, lub/i wydziału/jednostki pod otrzymaniu materiałów z jednostki,
d) umieszczenia nekrologu w prasie.
§ 3
1. Inwentaryzacja i opieka nad grobami pracowników obejmuje zinwentaryzowanie grobów (celem ustalenia ich lokalizacji – dot. przede wszystkim wrocławskich nekropolii) szczególnie zasłużonych pracowników uczelni wymienionych w § 2 ust. 4 powierza się powołanej przez Rektora komisji Pro memoria;
2. Opiekę nad grobami sprawują:
1) rektorów - Dział Promocji;
2) w przypadku pozostałych pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych dziekan wydziału;
3) w przypadku pracowników administracji - kanclerz ds. administracyjnych.
3. Uczelnia, w miarę posiadanych środków, udziela wsparcia studentom i pracownikom UPWr w prowadzeniu opieki nad grobami szczególnie zasłużonych pracowników uczelni.
§ 4
W czasie inauguracji roku akademickiego Rektor wymienia pracowników, którzy zmarli w minionym roku akademickim.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych.
§ 6
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Rektor.
§ 7
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Jarosław Bosy | Data wytworzenia: | 25-04-2024 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 25-04-2024 15:04 |
Liczba pobrań: | 86 |
Wzór klepsydry
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt uchylany | Zarządzenie nr 167/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 września 2021 roku |
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 25-04-2024 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 25-04-2024 14:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 25-04-2024 15:04 |