2021 rok

Zarządzenie nr 167/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 września 2021 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie wprowadzenia procedury obejmującej zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 z dnia 28 czerwca 2019 r. Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1


W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wprowadza się procedurę obejmującą zasady postępowania po śmierci pracownika (lub byłego pracownika) oraz inwentaryzacji i opieki nad grobami pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

§ 2


Procedura, o której mowa w § 1, obejmuje:

1) otrzymanie przez Biuro Rektora wiadomości o śmierci pracownika (lub byłego pracownika) Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zwłaszcza szczególnie zasłużonego pracownika (tj. pracownika związanego wieloletnim stażem pracy z uczelnią, mającego istotny wkład w jej rozwój, realizację strategii oraz innych zadań na rzecz Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu), celem przekazania informacji kierownikowi jednostki, w której zatrudniony był zmarły pracownik (lub były pracownik);

2) ustalenie wzoru klepsydry oraz wskazanie osoby ze strony uczelni odpowiedzialnej za kontakt z rodziną zmarłego w sprawie pogrzebu;

3) przygotowanie treści klepsydry przez kierownika jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony był zmarły pracownik (lub były pracownik);

4) przekazanie projektu klepsydry do Biura Rektora celem zatwierdzenia treści;

5) przekazanie zatwierdzonej treści klepsydry przez Biuro Rektora dyrektorowi Centrum Zarządzania Budynkami, celem umieszczenia stosownych informacji na specjalnych sztalugach w holu gmachu głównego UPWr oraz holu właściwego wydziału (ponadto dopuszcza się możliwość umieszczenia klepsydry w gablotach jednostki, w której był zatrudniony pracownik (lub były pracownik), a także na stronie internetowej jednostki);

6) wydanie, w imieniu Rektora, Senatu i społeczność UPWr, zawiadomienia żałobnego;

7) podjęcie, przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej, kontaktu z rodziną zmarłego pracownika (lub byłego pracownika) celem ustalenia udziału przedstawicieli uczelni w uroczystościach pogrzebowych – w pogrzebie pracownika (lub byłego pracownika) ze strony uczelni może uczestniczyć odpowiednio: rektor lub jego przedstawiciel, tj. prorektor, dziekan, dyrektor instytutu, kierownik katedry, kanclerz, kwestor, kierownik działu, wyznaczony do pożegnania zmarłego pracownika (lub byłego pracownika) w imieniu uczelni;

8) złożenie wieńca pogrzebowego w imieniu Rektora, Senatu i społeczność UPWr,  (zakup finansowany jest ze środków uczelni).


W przypadku osób szczególnie zasłużonych dla UPWr:

1) na wniosek rektora:

a) umieszcza się, zatwierdzony przez rektora lub osobę przez niego upoważnioną, nekrolog w prasie (wzór nekrologu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia),

b) powiadamia się instytucje w kraju, z którymi współpracował pracownik (lub były pracownik) – tu: ośrodki naukowe itd.,

c) umieszcza się wspomnienie o pracowniku (lub byłym pracowniku) na stronie internetowej uczelni;

2) decyzją rektora:

a) wskazuje się przedstawicieli (delegacji) uczelni towarzyszących rektorowi podczas pogrzebu oraz pożegnaniu zmarłego pracownika (lub byłego pracownika) w imieniu uczelni;

3) za zgodą rektora:

b) ustala się uczestnictwo pocztu sztandarowego ze sztandarem w uroczystościach,

c) wskazuje się przedstawiciela Centrum Zarządzania Budynkami do wywieszenia, w dniu pogrzebu w ustalonym miejscu w gmachu głównym, flagi żałobnej,

d) umieszcza się wspomnienie – sylwetkę zmarłego na stronie internetowej UPWr,

e) dopuszcza się możliwość organizacji przez właściwy wydział spotkania pro memoria – możliwość organizacji spotkania dot. wyłącznie uhonorowania pamięci zmarłych profesorów.

§ 3

  1. Inwentaryzacja i opieka nad grobami pracowników:

    1) zinwentaryzowanie grobów (celem ustalenia ich lokalizacji – dot. przede wszystkim wrocławskich nekropoli) szczególnie zasłużonych pracowników uczelni powierza się powołanej przez rektora komisji pro memoria;

    2) na stronie internetowej uczelni w zakładce pro memoria, wskazana w § 3 ust. 1 pkt 1, komisja publikuje elektroniczne opracowanie
    dot. zinwentaryzowanych grobów szczególnie zasłużonych pracowników uczelni.

  2. Uczelnia udziela wsparcia studentom i pracownikom UPWr w prowadzeniu opieki nad grobami szczególnie zasłużonych pracowników uczelni.

  3. Z okazji 1 listopada w „Głosie Uczelni” publikuje się listę pracowników zmarłych w minionym roku akademickim, a w czasie inauguracji rektor wymienia pracowników, którzy zmarli w minionym roku akademickim.

§ 4

  1. Wykonanie zarządzenia powierza się Kanclerzowi ds. administracyjno-gospodarczych.
  2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Rektor.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylający Zarządzenie nr 55/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 kwietnia 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 01-09-2021
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 02-09-2021 16:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 25-04-2024 14:59