2021 rok

Zarządzenie nr 88/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 kwietnia 2021 roku

w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na semestr zimowy roku akademickiego 2021/2022

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 27 ust. 2 uchwały nr 33/2020 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie warunków, trybu i terminów postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2021/2022 z późn. zm.) oraz w związku z uchwałą nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 roku w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Zarządzenie reguluje tryb rekrutacji na studia obywateli polskich oraz cudzoziemców.

  2. Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów rozpoczynające się w semestrze zimowym (agrobiznes, agroinżynieria, architektura krajobrazu, bezpieczeństwo żywności, bioinformatyka, biologia, biologia człowieka, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, budownictwo, ekonomia, geodezja i kartografia, gospodarka przestrzenna, inżynieria bezpieczeństwa, inżynieria i gospodarka wodna, inżynieria środowiska, medycyna roślin, ochrona środowiska, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, rolnictwo, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, veterinary medicine, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika, żywienie człowieka i dietetyka) w roku akademickim 2021/2022 prowadzona będzie wyłącznie za pośrednictwem Internetu w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów, zwanym dalej IRK, w przypadku kandydatów z Polski oraz DreamApply, w przypadku osób niebędących obywatelami polskimi.

  3. Procesem rekrutacji w tym rejestracji objęci są wszyscy kandydaci na studia, także kandydaci z zagranicy. W przypadku laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich rekrutacja wynika z konieczności zachowania transparentności tworzenia list rankingowym i konieczności weryfikacji danych wymaganych w celu przyjęcia na studia.

§ 2

  1. Kandydat jest zobowiązany do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl, w szczególności z terminarzem, stanowiącym załącznik nr 1 oraz zasadami rekrutacji.

  2. Warunkiem dopuszczenia kandydata do kwalifikacji jest dokonanie rejestracji w systemie IRK/DreamApply, uzupełnienie wszystkich wymaganych danych oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie IRK lub wskazanego w systemie DreamApply.

  3. Zakładając konto w IRK/DreamApply kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym na publikowanie na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl list rankingowych oraz na potrzeby dokumentowania przebiegu studiów. Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia wzięcie udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. 

  4. Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularza w systemie IRK/DreamApply, nieuzupełnienia danych oraz podania błędnych informacji ponosi kandydat. Niedozwolone jest udostępnianie swojego konta w systemie IRK/DreamApply oraz hasła dostępu osobom nieuprawnionym. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do jego indywidualnego konta w systemie IRK/DreamApply osobom trzecim.

  5. Kandydat zobowiązany jest do bieżącego odczytywania informacji przekazywanych za pośrednictwem konta IRK/DreamApply. 

  6. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się przez kandydata z informacjami umieszczonymi na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK/DreamApply oraz na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.

§ 3

  1. W celu dokonania rejestracji w systemie IRK/DreamApply kandydat jest zobowiązany do:

1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;

2) wypełnienia formularza danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;

3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących świadectwa maturalnego lub matury zagranicznej lub innego dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów wyższych (w przypadku kandydatów legitymujących się starą maturą: świadectwa dojrzałości), w tym numeru świadectwa oraz uzyskanych na egzaminie maturalnym wyników z pisemnych części egzaminów i sprawdzenie ich zgodności ze świadectwem; osiągnięć w olimpiadach, ocen z dyplomów oraz średnich z ukończonych studiów wyższych zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 33/2020 Senatu UPWr ze zmianami;

4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;

5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej zgodnie z § 4;

6) wczytania skanów zaświadczeń o posiadanych osiągnięciach w przypadku finalistów i laureatów olimpiad będących laureatami konkursów oraz finalistami i laureatami olimpiad uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym.

2. Niespełnienie wymagań wymienionych w § 3 ust. 1. skutkuje nieuwzględnieniem aplikacji kandydata w procesie rekrutacji.

3. Wśród deklarowanych przez kandydata kierunków studiów nie może znajdować się kierunek, na którym dana osoba aktualnie studiuje lub który ukończyła na tym samym wydziale UPWr i w ramach tego samego stopnia studiów.

§ 4

  1. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść za każdy deklarowany kierunek, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Niedokonanie opłaty w terminie określonym w terminarzu – załącznik nr 1, skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji.
  2. Zaksięgowana opłata jest widoczna w systemie IRK w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania przelewu. W przypadku systemu DreamApply dokonanie opłaty rekrutacyjnej potwierdza Biuro Rekrutacji we współpracy z Działem Księgowości UPWr. 
  3. Opłata rekrutacyjna musi zostać zaksięgowana w systemie IRK do jego zamknięcia. Jeśli opłata nie została zaksięgowana w systemie IRK, należy przesłać potwierdzenie wpłaty na adres: rekrutacja@upwr.edu.pl, a następnie oryginał dołączyć do składanych dokumentów.
  4. Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej kandydat załącza do dokumentów rekrutacyjnych.
  5. Za dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej uważa się potwierdzenie wykonania przelewu pobrane w formie pliku PDF. z konta bankowego lub ostemplowany druk potwierdzenia wykonania przelewu za pośrednictwem placówki pocztowej.
  6. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji, w której:

1) kandydat wniósł opłatę wyższą, niż wynika to z deklaracji w systemie IRK/DreamApply;

2) nie uruchomiono zadeklarowanego przez kandydata kierunku studiów.

Wówczas zwrot środków nadpłaconych w stosunku do deklaracji w systemie IRK/DreamApply w przypadku § 4 ust. 6 pkt 1 lub całość opłaty rekrutacyjnej w przypadku § 4 ust. 6 pkt 2 następuje na wniosek kandydata skierowany do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej – załącznik nr 2.

§ 5

  1. Kwalifikacja kandydatów na I rok studiów pierwszego stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej utworzonej na podstawie przyznanych punktów rekrutacyjnych i ogłaszanej w terminie określonym w terminarzu – załącznik nr 1.

  2. Lista rankingowa ogłaszana jest na stronie internetowej www.rekrutacja.upwr.edu.pl

  3. Wynik rekrutacji jest równocześnie widoczny dla kandydata po zalogowaniu na konto w systemie IRK.

  4. Osoby znajdujące się na liście rankingowej jako osoby zakwalifikowane do wpisu, zobowiązane są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów do komisji rekrutacyjnej w terminach określonych w terminarzu – załącznik nr 1. Podpisane dokumenty powinny zostać złożone w foliowej koszulce.

  5. W ramach I naboru na studia pierwszego stopnia ogłaszane będą dwa kolejne obniżenia progu punktowego. W przypadku wypełnienia limitu miejsc po ogłoszeniu pierwszego lub drugiego progu punktowego, na danym kierunku lub podjęciu przez Komisję Rekrutacyjną decyzji o zamknięciu naboru nie będą ogłaszane kolejne progi punktowe. 

  6. W przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych na pierwszy rok studiów na ich miejsce będą przyjmowani kolejni kandydaci z listy rankingowej.

  7. Kandydaci na studia mogą dostarczać dokumenty wymagane w procesie rekrutacji: osobiście, za pośrednictwem kuriera lub drogą pocztową, lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.           

  8. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z procesu rekrutacji i skutkuje wydaniem decyzji o odmowie przyjęcia na studia. Decyzje o odmowie przyjęcia na studia zostaną wygenerowane, będą dostępne do pobrania na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK i zostaną doręczone zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.

  9. Na kierunek weterynaria rekrutacja na studia stacjonarne i niestacjonarne prowadzone w języku polskim odbywa się oddzielnie.

  10. Niedopuszczalne jest ponowne dokonanie wpisu na kierunek i formę studiów, na którym w dniu wpisu kandydat posiada status studenta lub absolwenta. 

  11. Osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Warunki i tryb składania ślubowania określają odrębne przepisy.

§ 6

  1. Kandydaci na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy na liście rankingowej zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani, w terminach określonych w terminarzu- załącznik nr 1, dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji zgodnie z § 5 ust. 7. Decyduje data wpływu dokumentów do Uczelni (na adres podany na stronie internetowej). 
  2. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów:

1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wzór do wydruku w systemie IRK, dostępny po dokonaniu rejestracji i akceptacji zdjęcia);

2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;

3) kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający lub oryginał do wglądu do poświadczenia kopii przez Komisję Rekrutacyjną:

a) świadectwa dojrzałości - kandydaci z nową maturą;

b)  świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj.Dz.U.2020. poz. 1327 z późn. zm) – kandydaci ze starą maturą;

4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. kopię poświadczoną za zgodność przez organ wydający lub notariusza lub oryginał do wglądu do poświadczenia kopii przez Komisję Rekrutacyjną dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach finałowych i centralnych;

a także okazać do wglądu Komisji Rekrutacyjnej w celu potwierdzenia tożsamości: oryginał dowodu osobistego lub paszportu, lub zaświadczenia o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu dowodu osobistego, lub aplikację mObywatel (lub obowiązującą do końca 2021 r. aplikację mTożsamość). 

 3. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika, komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w § 6 ust. 2 pkt 1-4:

1) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia,

2) podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia; 

4. W przypadku wysyłania dokumentów kurierem lub drogą pocztową należy dołączyć do kompletu dokumentów wymienionych w § 6 ust. 2 pkt 1-4 podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.

5. Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia, mają obowiązek złożyć bezzwłocznie zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, agroinżynieria, bezpieczeństwo żywności, bioinformatyka, biologia, biologia człowieka, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, veterinary medicine, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, zootechnika, żywienie człowieka i dietetyka) – zgodnie z § 12. Skierowanie na badania kandydat zakwalifikowany do wpisu otrzymuje na swoje konto w systemie IRK.

§ 7

Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów II stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej kandydatów sporządzonej na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich ocen ze studiów I stopnia, a w dalszej kolejności oceny końcowej ze studiów I stopnia oraz oceny z języka obcego. W przypadku studiów II stopnia lista rankingowa (w ramach limitu miejsc) jest równoznaczna z listą zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów UPWr.

§ 8

  1. Kandydaci na studia drugiego stopnia są zobowiązani, w terminach określonych w terminarzu – załącznik nr 1, dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji zgodnie z § 5 ust. 7.
  2. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów:

 1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wzór do wydruku w systemie IRK, dostępny po dokonaniu rejestracji i akceptacji zdjęcia);

 2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;

 3) kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający lub oryginał do wglądu do poświadczenia kopii przez Komisję Rekrutacyjną:

a) dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;

b) suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu;

c) w przypadku braku dyplomu ukończenia studiów w terminie składania dokumentów dopuszcza się możliwość dostarczenia oryginału zaświadczenia (lub wydruk skanu tego zaświadczenia) o ukończeniu studiów, zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Osoba, która złoży wyżej wymienione zaświadczenie, ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedłożenia dyplomu w dziekanacie odpowiednim dla swojego kierunku studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów, 

także okazać do wglądu Komisji Rekrutacyjnej w celu potwierdzenia tożsamości: oryginał dowodu osobistego lub paszportu, lub zaświadczenia o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu dowodu osobistego, lub aplikację mObywatel (lub obowiązującą do końca 2021 r. aplikację mTożsamość).

3. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w § 8 ust. 2 pkt 1-3:

1) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

2) podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.

4. W przypadku wysyłania dokumentów kurierem lub pocztą należy dołączyć do kompletu dokumentów wymienionych w § 8 ust. 2, pkt 1-3 podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.

5. Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem pierwszego semestru zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: bioinformatyka, biologia, biologia człowieka, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat zakwalifikowany do wpisu otrzymuje na swoje konto w systemie IRK.

§ 9

  1. Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia I stopnia, jednolite studia magisterskie lub II stopnia na UPWr rejestrują się poprzez system DreamApply. 
  2. Opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku polskim nie pobiera się od:

1) cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, mieszkający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

3) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2020 r. poz. 35 z późn. zm.),

4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystają z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, którym wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia,

6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 671), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.

3. Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w terminarzu – załącznik 1 dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji zgodnie z § 5 ust. 7.

1) W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów: 

a) podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply podpisane przez kandydata;

b) świadectwo ukończenia szkoły średniej, o którym mowa w §10 ust. 1;

c) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie, nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;

d) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §9 ust. 2, oryginał do wglądu;

e) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;

f) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;

g) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B2 poprzez:

- posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, albo:

- posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B2 wydanego przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:

- uzyskanie w procesie rekrutacji potwierdzenia Uczelni, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:

- posiadanie świadectwa ukończenia szkoły ponadpodstawowej, gdzie zajęcia były prowadzone w języku polskim lub świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty lub dyplom ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;

h) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem poświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim min. na poziomie B2 zgodnie z zapisami w uchwale nr 33/2020 Senatu UPWr z dnia 29 maja 2020 r. z późn. zm.;

i) Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, agroinżynieria, bezpieczeństwo żywności, bioinformatyka, biologia, biologia człowieka, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, veterynary medicine, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, zootechnika, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat  zakwalifikowany do wpisu otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3, pkt 1. 

j) W przypadku kandydatów małoletnich oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego stanowiące załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,

k) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu. 

2) W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3, pkt 1, lit. a) do j) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.

3) W przypadku wysyłania dokumentów kurierem lub pocztą należy dołączyć do kompletu dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3, pkt 1, lit. a) do j) podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie DreamApply ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.

4. Kandydaci na studia II stopnia, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć następujące dokumenty wymagane w procesie rekrutacji zgodnie z § 5 ust. 7.

W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów: 

1) podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply podpisane przez kandydata;

2) dyplom, o którym mowa w §10 ust. 2;

3) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie, nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;

4) kserokopia dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w § 9 ust. 2 oryginał do wglądu;

5) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;

6) kandydaci ubiegający się o przyjęcie nas studia płatne przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;

7) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B2 poprzez:

a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, albo:

b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B2 wydanego przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:

c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:

d) posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;

8) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem poświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim min. na poziomie B2;

9) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;

10) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów II stopnia, na których występują czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: bioinformatyka, biologia, biologia człowieka, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat zakwalifikowany do wpisu otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3.

5. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3, pkt 1) do 8), upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed Komisją Rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.

6. W przypadku wysyłania dokumentów kurierem lub pocztą należy dołączyć do kompletu dokumentów wymienionych w § 9 ust. 3, pkt 1) do 8) podpisane oświadczenie kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie DreamApply ze stanem faktycznym, stanowiące załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.

§ 10

  1. Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w § 6, a w przypadku cudzoziemców określonych w § 9:

1) kserokopię świadectwa dojrzałości/dyplomu IB/dyplomu EB lub innego świadectwa uzyskanego poza granicami RP uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju wydania, uznane w Polsce z mocy prawa lub na podstawie umowy międzynarodowej, lub w drodze postępowania administracyjnego kuratora oświaty wraz z oryginałem do wglądu;

2) poświadczenie świadectwa uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;

3) decyzję kuratora oświaty w sprawie uznania świadectwa uzyskanego poza granicami RP za dokument potwierdzający uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (nie dotyczy świadectw uznawanych z mocy prawa lub świadectw, o których mowa w umowach międzynarodowych) lub oświadczenie, w którym kandydat zobowiązuje się do przedłożenia decyzji w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów; 

4) zaświadczenie potwierdzające, iż uzyskane poza granicami RP świadectwo uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w państwie, w którego systemie edukacji zostało wydane (dokument może być wymagany dodatkowo);

5) tłumaczenie przysięgłe świadectwa wraz z suplementem na język polski.

2. Kandydaci na studia II stopnia legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w § 8, a w przypadku cudzoziemców określonych w § 9 dodatkowo:

1) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na żądanym stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;

2) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;

3) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia;

4) w przypadku braku dyplomu ukończenia studiów w terminie składania dokumentów dopuszcza się możliwość dostarczenia oryginału zaświadczenia (lub wydruk skanu tego zaświadczenia) o ukończeniu studiów, zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Osoba, która złoży wyżej wymienione zaświadczenie, ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedłożenia dyplomu w dziekanacie odpowiednim dla swojego kierunku studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

§ 11

  1. O zachowaniu terminu dostarczenia dokumentów do Komisji Rekrutacyjnej, a w przypadku cudzoziemców do siedziby Biura Rekrutacji decyduje data dostarczenia kompletu dokumentów we wskazanym w harmonogramie terminie w godzinach pracy Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Konsekwencje nieterminowego dostarczenia dokumentów ponosi kandydat.
  3. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za przesłane pocztą/kurierem dokumenty.
  4. Miejsca przyjmowania dokumentów zostaną określone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl
  5. Na wniosek kandydata Komisja Rekrutacyjna potwierdza odbiór dokumentów. Wzór potwierdzenia dla kandydata stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia.

§ 12

  1. Lista czynników szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych dla zdrowia, które występują w trakcie kształcenia w poszczególnych dyscyplinach, jest przedstawiona na stronie dla kandydatów www.rekutacja.upwr.edu.pl.
  2. Na kierunkach, na których w trakcie kształcenia studenci narażeni są na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, warunkiem dopuszczenia do zajęć jest złożenie zaświadczenia orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do odbywania kształcenia na danym kierunku – z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. Kandydaci na kierunek, o którym mowa w ust. 2, otrzymują skierowanie na badania lekarskie.

§ 13

  1. Uczelnia zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom z niepełnosprawnościami, warunki do pełnego udziału w życiu Uczelni i społeczności akademickiej, w tym w procesie rekrutacji. Jednostką odpowiedzialną za wsparcie oraz koordynację działań na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, jest Centrum Wsparcia i Dostępności (Centrum).
  2. Komisja Rekrutacyjna zapewnia lub wspiera realizację przyznanych uprawnień i usług.

§ 14

Rektor może podjąć decyzję w sprawie zmiany procedury organizacji rekrutacji lub harmonogramu rekrutacji określonych niniejszym zarządzeniem w celu ich dostosowania do bieżących potrzeb postępowania rekrutacyjnego.

§ 15

  1. Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Prorektor ds. studenckich i edukacji.

§ 16

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.




Rektor 

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Terminarz czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na kierunku weterynaria, na semestr zimowy roku akademickiego 2021/2022.

Załącznik nr 2 – Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej. 

Załącznik nr 3 – Potwierdzenie wpływu dokumentów rekrutacyjnych na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

Załącznik nr 4 – Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego małoletniego kandydata na studia.

Załącznik nr 5 – Wniosek o przyjęcie bez wnoszenia dodatkowej opłaty rekrutacyjnej.

Załącznik nr 6 – Wzór upoważnienia dla pełnomocnika.

Załącznik nr 7 – Wzór oświadczenia o zgodności danych kandydata w systemach IRK/DreamApply.


















Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 27-04-2021
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 29-04-2021 10:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 12-01-2023 14:39