2020 rok

Zarządzenie nr 383/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 9 grudnia 2020 roku

w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych drugiego stopnia na semestr letni roku akademickiego 2020/2021

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. i § 28 ust. 2 uchwały nr 61/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie warunków, trybu i terminów postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2020/2021 z późn. zm. oraz zarządzenia nr 132/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia liczby miejsc na I rok poszczególnych kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz studiów prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2020/2021 zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Zarządzenie reguluje tryb rekrutacji na studia obywateli polskich oraz cudzoziemców.

  2. Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów drugiego stopnia rozpoczynające się w semestrze letnim (agrobiznes, architektura krajobrazu, biotechnologia, budownictwo, geodezja i kartografia, gospodarka przestrzenna, inżynieria bezpieczeństwa, inżynieria i gospodarka wodna, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika) w roku akademickim 2020/2021, prowadzona będzie wyłącznie za pośrednictwem Internetu w przypadku kandydatów z Polski w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (zwanym dalej IRK), w przypadku osób niebędących obywatelami polskimi w systemie DreamApply,.


§ 2

  1. Kandydat jest zobowiązany do zapoznania się w odpowiednim czasie z informacjami zamieszczonymi na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl, w szczególności z terminarzem oraz zasadami rekrutacji.

  2. Warunkiem dopuszczenia kandydata do rekrutacji jest dokonanie rejestracji w systemie IRK/DreamApply, uzupełnienie wszystkich wymaganych danych oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie IRK lub wskazanego w systemie DreamApply.

  3. Zakładając konto w IRK kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym na publikowanie na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl list osób wpisanych na studia oraz na potrzeby dokumentowania przebiegu studiów. Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia wzięcie udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

  4. Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularza w systemie IRK/DreamApply, nieuzupełnienia danych oraz podania błędnych informacji ponosi kandydat. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do jego indywidualnego konta w systemie IRK/DreamApply osobom trzecim.

  5. Kandydat zobowiązany jest do bieżącego odczytywania informacji przekazywanych za pośrednictwem konta IRK/DreamApply. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie rekrutacyjnym kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące.

  6. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się przez kandydata w odpowiednim czasie z informacjami umieszczonymi na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK/DreamApply oraz na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.

§ 3

  1. W celu dokonania rejestracji w systemie IRK/DreamApply kandydat jest zobowiązany do:

    1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;

    2) wypełnienia wszystkich wymaganych danych, w tym danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;

    3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących ukończenia studiów pierwszego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub innych równorzędnych oraz uzyskanych wyników: oceny z dyplomu, średniej arytmetycznej ze wszystkich ocen końcowych uzyskanych podczas studiów oraz oceny uzyskanej podczas ostatniego egzaminu z języka obcego;

    4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;

    5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej zgodnie z § 4.

  2. Niespełnienie wymagań wymienionych w § 3 pkt 1. skutkuje nieuwzględnieniem aplikacji kandydata w procesie rekrutacji.

§ 4

  1. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść za każdy deklarowany kierunek, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Niedokonanie opłaty w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji – załącznik nr 1, skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji.

  2. Zaksięgowana opłata jest widoczna w systemie IRK w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania przelewu. W przypadku systemu DreamApply dokonanie opłaty rekrutacyjnej potwierdza Biuro Rekrutacji we współpracy z Działem Księgowości UPWr.

  3. Opłata rekrutacyjna musi zostać zaksięgowana w systemie IRK do jego zamknięcia. Obowiązkiem kandydata jest sprawdzenie, czy opłata została prawidłowo zaksięgowana w systemie IRK. Jeśli do czasu zamknięcia rekrutacji opłata nie jest zaksięgowana, wówczas należy przesłać potwierdzenie dokonania przelewu na adres: rekrutacja@upwr.edu.pl, a następnie oryginał dołączyć do składanych dokumentów.

  4. Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej kandydat załącza do systemu IRK lub DreamApply, a następnie dołącza go w wersji papierowej do dokumentów rekrutacyjnych.

  5. Za dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej uważa się potwierdzenie wykonania przelewu pobrane w formie pliku pdf z konta bankowego lub ostemplowany druk potwierdzenia wykonania przelewu za pośrednictwem placówki pocztowej.

  6. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji, w której:

    1) kandydat wniósł opłatę wyższą, niż wynika to z deklaracji w systemie IRK/DreamApply;

    2) nie uruchomiono zadeklarowanego przez kandydata kierunku studiów.

    Wówczas opłata jest zwracana na skierowany do przewodniczącego komisji rekrutacyjnej wniosek kandydata – załącznik nr 2.

  7. W przypadku niewystarczającej do uruchomienia kierunku studiów liczby zarejestrowanych i spełniających warunki rekrutacji kandydatów, Uczelnia może im zaproponować, zgodnie z posiadanymi przez nich efektami uczenia się, przyjęcie na inny kierunek studiów, pod warunkiem, że na wybranym kierunku pozostały jeszcze wolne miejsca i jest on prowadzony w tej samej formie. W takim przypadku kandydat nie wnosi ponownie opłaty rekrutacyjnej. 

§ 5

  1. Kandydaci zobowiązani są do złożenia kompletu dokumentów określonych w § 6 dla obywateli polskich oraz w § 7 pkt 4 dla cudzoziemców, w terminach określonych w terminarzu – załącznik nr 1. O przyjęciu dokumentów decyduje data i godzina dostarczenia dokumentów do komisji rekrutacyjnej.

  2. Kandydaci będący obywatelami polskimi, składają dokumenty pocztą lub kurierem bądź osobiście lub poprzez osobę trzecią.

  3. O skutecznym złożeniu dokumentów decyduje data ich dostarczenia do komisji rekrutacyjnej.

  4. Dokumenty powinny być złożone w foliowej koszulce.

  5. Dokładne adresy komisji zostaną opublikowane na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.

  6. Kandydaci niebędący obywatelami polskimi, składają dokumenty pocztą lub kurierem bądź osobiście lub poprzez osobę trzecią. O skutecznym złożeniu dokumentów decyduje data ich dostarczenia do Biura Rekrutacji.

  7. Konsekwencje nieterminowego dostarczenia dokumentów ponosi kandydat.

  8. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie, bez względu na powód, oznacza rezygnację z dalszego procesu rekrutacji.

  9. Niezłożenie dokumentów w terminie nie uprawnia do zwrotu opłaty rekrutacyjnej.

  10. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za dokumenty przesłane pocztą/kurierem.

  11. Na wniosek kandydata komisja rekrutacyjna potwierdza odbiór dokumentów. Wzór potwierdzenia dla kandydata stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

  12. Niedostarczenie kompletu dokumentów do Komisji Rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie spowoduje nierozpatrzenie zgłoszenia. 

§ 6

  1. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:

    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk z systemu IRK, po dokonaniu rejestracji i akceptacji zdjęcia);

    2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał należy posiadać przy sobie do wglądu;

    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu – oryginał należy posiadać przy sobie do wglądu;

    4) w przypadku braku dyplomu ukończenia studiów w terminie składania dokumentów dopuszcza się możliwość dostarczenia oryginału zaświadczenia (lub wydruk skanu tego zaświadczenia) o ukończeniu studiów, zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Osoba, która złoży wyżej wymienione zaświadczenie, ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedłożenia dyplomu w dziekanacie odpowiednim dla swojego kierunku studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

    5) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;

    6) w przypadku składania dokumentów osobiście kandydat jest zobowiązany wylegitymować się dowodem osobistym.

  2. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem osoby trzeciej lub przesyłania kompletu dokumentów pocztą/kurierem, komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w § 6 ust. 1 pkt. 1-5, oświadczenie kandydata, że dane zamieszczone na jego indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK są zgodne ze stanem faktycznym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5.

  3. Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem zajęć zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika). Skierowanie na badanie, opatrzone podpisem elektronicznym, kandydat wpisany w poczet studentów, otrzymuje na swoje konto w systemie IRK. 

§ 7

Kandydaci z obywatelstwem polskim na studia II stopnia legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć (oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w § 6) również:

1) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na wybranym stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;

2) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;

3) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.


§ 8

  1. Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia II stopnia na UPWr rejestrują się poprzez system DreamApply.

  2. Opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku polskim nie pobiera się od:

    1) cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, mieszkający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

    2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

    3) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 35 z późn. zm.),

    4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

    5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia,

    6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

    7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1480 z późn. zm.), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.

  3. Kandydaci na studia II stopnia, nieposiadający obywatelstwa polskiego, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście, pocztą lub kurierem lub poprzez osobę trzecią do Komisji Rekrutacyjnej (Biura Rekrutacji). 

  4. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów:

    1) podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply podpisane przez kandydata;

    2) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na wybranym kierunku i stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;

    3) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;

    4) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia;

    5) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie, nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;

    6) kserokopia dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w § 7 ust. 2, oryginał do wglądu;

    7) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką (nie dotyczy osób posiadających ważną legitymację studencką UPWr);

    8) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;

    9) potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:

    a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW albo:

    b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B1 wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:

    c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim albo:

    d) posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;

    10) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;

    11) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (agrobiznes, biotechnologia, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje w Biurze Rekrutacji.

  5. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem osoby trzeciej lub przesyłania kompletu dokumentów pocztą/kurierem, komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w §7 ust. 3 pkt 1 – 8, oświadczenie o zgodności danych kandydata ze stanem faktycznym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5.

§ 9

  1. Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów II stopnia, posiadających kompetencje kierunkowe, określone w załączniku nr 2 do uchwały nr 61/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie warunków, trybu i terminów postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2020/2021 z późn. zm. odbywa się na podstawie listy rankingowej kandydatów sporządzonej na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich ocen ze studiów I stopnia, a w dalszej kolejności oceny końcowej ze studiów I stopnia oraz oceny z języka obcego. W przypadku studiów II stopnia lista rankingowa (w ramach limitu miejsc) jest równoznaczna z listą zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów UPWr.

  2. Lista osób zakwalifikowanych do wpisu jest ogłaszana na stronie internetowej www.rekrutacja.upwr.edu.pl w terminach określonych w terminarzu oraz na indywidualne konto kandydata w systemie IRK/Dream Apply.

  3. Wynik rekrutacji jest równocześnie widoczny dla kandydata po zalogowaniu na konto w systemie IRK.

  4. Decyzje o odmowie przyjęcia na studia zostaną wygenerowane, będą dostępne do pobrania na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK i zostaną doręczone zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.

  5. Niedopuszczalne jest ponowne dokonanie wpisu na kierunek i formę studiów, na którym w dniu wpisu kandydat posiada status studenta.

  6. Osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Warunki i tryb składania ślubowania określają odrębne przepisy.

§ 10


Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji Rekrutacyjnej, a nadzór nad wykonaniem zarządzenia Prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 11


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 grudnia 2020 r.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 09-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 09-12-2020 15:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 28-12-2022 07:40