w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych drugiego stopnia na semestr letni roku akademickiego 2020/2021
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. i § 28 ust. 2 uchwały nr 61/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie warunków, trybu i terminów postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2020/2021 z późn. zm. oraz zarządzenia nr 132/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia liczby miejsc na I rok poszczególnych kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz studiów prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2020/2021 zarządza się, co następuje:
§ 1
§ 2
§ 3
1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;
2) wypełnienia wszystkich wymaganych danych, w tym danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;
3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących ukończenia studiów pierwszego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub innych równorzędnych oraz uzyskanych wyników: oceny z dyplomu, średniej arytmetycznej ze wszystkich ocen końcowych uzyskanych podczas studiów oraz oceny uzyskanej podczas ostatniego egzaminu z języka obcego;
4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;
5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej zgodnie z § 4.
Niespełnienie wymagań wymienionych w § 3 pkt 1. skutkuje nieuwzględnieniem aplikacji kandydata w procesie rekrutacji.
§ 4
1) kandydat wniósł opłatę wyższą, niż wynika to z deklaracji w systemie IRK/DreamApply;
2) nie uruchomiono zadeklarowanego przez kandydata kierunku studiów.
Wówczas opłata jest zwracana na skierowany do przewodniczącego komisji rekrutacyjnej wniosek kandydata – załącznik nr 2.
W przypadku niewystarczającej do uruchomienia kierunku studiów liczby zarejestrowanych i spełniających warunki rekrutacji kandydatów, Uczelnia może im zaproponować, zgodnie z posiadanymi przez nich efektami uczenia się, przyjęcie na inny kierunek studiów, pod warunkiem, że na wybranym kierunku pozostały jeszcze wolne miejsca i jest on prowadzony w tej samej formie. W takim przypadku kandydat nie wnosi ponownie opłaty rekrutacyjnej.
§ 5
§ 6
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk z systemu IRK, po dokonaniu rejestracji i akceptacji zdjęcia);
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał należy posiadać przy sobie do wglądu;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu – oryginał należy posiadać przy sobie do wglądu;
4) w przypadku braku dyplomu ukończenia studiów w terminie składania dokumentów dopuszcza się możliwość dostarczenia oryginału zaświadczenia (lub wydruk skanu tego zaświadczenia) o ukończeniu studiów, zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Osoba, która złoży wyżej wymienione zaświadczenie, ma obowiązek, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedłożenia dyplomu w dziekanacie odpowiednim dla swojego kierunku studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
5) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
6) w przypadku składania dokumentów osobiście kandydat jest zobowiązany wylegitymować się dowodem osobistym.
W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem osoby trzeciej lub przesyłania kompletu dokumentów pocztą/kurierem, komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w § 6 ust. 1 pkt. 1-5, oświadczenie kandydata, że dane zamieszczone na jego indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK są zgodne ze stanem faktycznym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5.
Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem zajęć zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika). Skierowanie na badanie, opatrzone podpisem elektronicznym, kandydat wpisany w poczet studentów, otrzymuje na swoje konto w systemie IRK.
§ 7
Kandydaci z obywatelstwem polskim na studia II stopnia legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć (oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w § 6) również:
1) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na wybranym stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;
2) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;
3) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.
§ 8
1) cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, mieszkający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
3) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 35 z późn. zm.),
4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia,
6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1480 z późn. zm.), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.
Kandydaci na studia II stopnia, nieposiadający obywatelstwa polskiego, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście, pocztą lub kurierem lub poprzez osobę trzecią do Komisji Rekrutacyjnej (Biura Rekrutacji).
W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć następujący komplet dokumentów:
1) podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply podpisane przez kandydata;
2) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na wybranym kierunku i stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;
3) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille;
4) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia;
5) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie, nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
6) kserokopia dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w § 7 ust. 2, oryginał do wglądu;
7) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką (nie dotyczy osób posiadających ważną legitymację studencką UPWr);
8) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;
9) potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW albo:
b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego co najmniej na poziomie B1 wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim albo:
d) posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
10) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;
11) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (agrobiznes, biotechnologia, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, zootechnika). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje w Biurze Rekrutacji.
W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem osoby trzeciej lub przesyłania kompletu dokumentów pocztą/kurierem, komplet dokumentów powinien zawierać, oprócz dokumentów wymienionych w §7 ust. 3 pkt 1 – 8, oświadczenie o zgodności danych kandydata ze stanem faktycznym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5.
§ 9
§ 10
Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji Rekrutacyjnej, a nadzór nad wykonaniem zarządzenia Prorektorowi ds. studenckich i edukacji.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 grudnia 2020 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Paulina Boroń-Kacperek | Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 09-12-2020 15:21 |
Liczba pobrań: | 26 |
Terminarz czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na pierwszy rok studiów stacjonarnych drugiego stopnia na semestr letni roku akademickiego 2020/2021
Wytworzył: | Paulina Boroń-Kacperek | Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 09-12-2020 15:21 |
Liczba pobrań: | 17 |
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej
Wytworzył: | Paulina Boroń-Kacperek | Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 09-12-2020 15:21 |
Liczba pobrań: | 13 |
Potwierdzenie wpływu dokumentów rekrutacyjnych
Wytworzył: | Paulina Boroń-Kacperek | Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 09-12-2020 15:21 |
Liczba pobrań: | 13 |
Wniosek o przyjęcie bez wnoszenia dodatkowej opłaty rekrutacyjnej
Wytworzył: | Paulina Boroń-Kacperek | Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 09-12-2020 15:21 |
Liczba pobrań: | 13 |
Oświadczenie o prawdziwości danych w systemach IRK2/DreamApply
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 09-12-2020 |
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe |
Data publikacji: | 09-12-2020 15:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Joanna Kołaczyńska |
Data ostatniej aktualizacji: | 28-12-2022 07:40 |