2020 rok

Zarządzenie nr 23/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 stycznia 2020 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie zasad sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów oraz suplementu do dyplomu wydawanych absolwentom Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 77 ust. 1-3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1668 ze zm.), w zw. z art. 265 pkt 2) ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1669 ze zm.), a także w zw. z § 22 i 23 oraz § 32 - 36 rozporządzenia MNiSW z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. z 2018 r., poz. 1861 ze zm.), w zw. z uchwałą nr 87/2019 Senatu UPWr z dnia 25 września 2019 r. w sprawie zatwierdzenia wzorów dyplomów ukończenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz uchwałą nr 107/2019 Senatu UPWr z dnia 25 października 2019 r. w sprawie zatwierdzenia wzoru dyplomu ukończenia studiów wspólnych drugiego stopnia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Wzór dyplomu ukończenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu określa uchwała nr 87/2019 Senatu UPWr z dnia 25 września 2019 r. w sprawie zatwierdzenia wzorów dyplomów ukończenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
  2. Wzór dyplomu ukończenia studiów wspólnych drugiego stopnia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu określa uchwała nr 107/2019 Senatu UPWr z dnia 25 października 2019 r. w sprawie zatwierdzenia wzoru dyplomu ukończenia studiów wspólnych drugiego stopnia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
  3. Wzór suplementu określa rozporządzenie MNiSW w sprawie studiów.

§ 2

  1. W terminie 30 dni od daty ukończenia studiów, Uczelnia sporządza tzw. komplet dokumentów potwierdzających ukończenie studiów, który obejmuje:
    1)     oryginał dyplomu;
    2)    dwa odpisy dyplomu w języku polskim;
    3)    odpis dyplomu w języku polskim przeznaczony do akt;
    4)    oryginał suplementu;
    5)    dwa odpisy suplementu w języku polskim;
    6)    odpis suplementu w języku polskim przeznaczony do akt.
  2. Student jest zobowiązany do dostarczenia informacji niezbędnych do przygotowania suplementu do dyplomu wraz z dokumentami stanowiącymi ich potwierdzenie najpóźniej do dnia poprzedzającego egzamin dyplomowy, a w przypadku weterynarii na 10 dni przed wpisaniem oceny z ostatniego egzaminu.
  3. Przed ukończeniem studiów student może złożyć pisemny wniosek o wydanie:
    1)    jednego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku angielskim – zamiast jednego odpisu dyplomu w języku polskim;
    2)    jednego odpisu suplementu do dyplomu w języku angielskim – zamiast jednego odpisu suplementu w języku polskim.
  4. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu na wniosek absolwenta wydaje dodatkowy odpis dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język angielski.
  5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, wydawane są w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, po uprzednim wniesieniu przez absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów.
    Za wydanie dodatkowych odpisów Uczelnia pobiera opłaty na podstawie z art. 79 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
  6. W przypadku studentów przyjętych na studia przed rokiem akademickim 2019/2020:
    1)    przed ukończeniem studiów Uczelnia pobiera od studenta opłatę zgodnie z zapisami będącej w mocy umowy zawartej na podstawie art. 160 a ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym za wydanie:
       a)    oryginału dyplomu ukończenia studiów wraz z dwoma odpisami w języku polskim – w wysokości 60 zł,
       b)    odpisu dyplomu ukończenia studiów w tłumaczeniu na język angielski – w wysokości 40 zł.
    2)    Uczelnia nie pobiera opłaty za wydanie oryginału suplementu do dyplomu oraz jego odpisów w języku polskim.
  7. W przypadku studentów przyjętych na studia od roku akademickiego 2019/2020:
    1)    Uczelnia nie pobiera opłaty za wydanie dyplomu ukończenia studiów i suplementu oraz ich dwóch odpisów, w tym także ich odpisu w języku angielskim, jeżeli student złożył wniosek, o którym mowa w ust. 3;
    2)    Uczelnia pobiera opłatę wyłącznie za wydanie odpisu w języku angielskim dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu innych niż te, o których mowa w ust. 3 – w wysokości 20 zł.

§ 3

  1. Dyplom oraz suplement, a także ich odpisy wydawane są absolwentowi osobiście albo, na jego pisemny wniosek, osobie upoważnionej.
  2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać potwierdzenie autentyczności podpisu osoby upoważniającej dokonane w obecności pracownika uprawnionego do wydania dokumentów lub przez notariusza.
  3. Absolwent potwierdza odbiór dokumentów, o których mowa w ust. 1 poprzez złożenie podpisu na druku „Potwierdzenie odbioru dokumentów”, które przechowuje się w teczce akt osobowych studenta.
  4. Pracownik dziekanatu jest zobowiązany odnotować na druku „Potwierdzenie odbioru dokumentów” odpowiednie oznaczenia indywidualne wykonane w technice typografii poszczególnych blankietów dyplomów (np. AA 0000000), na których sporządzono dyplom ukończenia studiów i jego odpisy dla danego absolwenta.
  5. Absolwent dokumenty wymienione w ust. 1 otrzymuje w okładce przygotowanej zgodnie z Systemem Identyfikacji Wizualnej Uczelni.

§ 4

  1. W przypadku utraty oryginału dyplomu lub suplementu do dyplomu absolwent może wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie ich duplikatów, wraz z podaniem przyczyny utraty tych dokumentów.
  2. Duplikat wystawia się na podstawie posiadanych dokumentów, w szczególności w oparciu o odpis dyplomu lub suplementu, znajdujących się w teczce akt osobowych studenta.
  3. Duplikat sporządza się na druku dyplomu ukończenia studiów lub suplementu do dyplomu, według wzoru obowiązującego w dacie wystawienia oryginałów tych dokumentów.
  4. Na druku dyplomu w prawym górnym rogu umieszcza się napis „DUPLIKAT” oraz datę wydania duplikatu według wzoru: „DUPLIKAT wystawiono dnia (dzień-miesiąc-rok)”.
  5. Na druku suplementu do dyplomu napis „DUPLIKAT” umieszcza się nad wyrazami „SUPLEMENT DO DYPLOMU” wraz z datą jego wystawienia według wzoru „DUPLIKAT wystawiono dnia (dzień-miesiąc-rok).
  6. Na duplikacie dyplomu nie zamieszcza się fotografii (jeśli fotografia była niezbędnym elementem dyplomu), miejsce przeznaczone na fotografię należy przekreślić.
    W miejscach przeznaczonych na pieczątki i podpisy zamieszcza się imiona i nazwiska osób, które podpisały oryginał dyplomu, wraz z informacją o posiadanych przez nie tytułach i stopniach naukowych.
  7. Duplikat dyplomu i suplementu podpisuje aktualnie urzędujący rektor albo osoba upoważniona pełniąca funkcję kierowniczą w uczelni.
  8. W przypadku braku druków dyplomu lub suplementu do dyplomu według wzoru obowiązującego w dniu wystawienia oryginału dokumentu, duplikat wystawia się na przygotowanym przez Uczelnię formularzu, zgodnym z treścią oryginału dyplomu lub oryginału suplementu do dyplomu.
  9. Informację o wydaniu duplikatu dyplomu ukończenia studiów lub suplementu do dyplomu umieszcza się w teczce akt osobowych studenta wraz z potwierdzeniem jego odbioru.
  10. Informację o wydaniu duplikatu dyplomu ukończenia studiów odnotowuje się w księdze dyplomów oraz odnotowuje się w USOS z zakładce „Dyplomy – dyplomy i egzaminy” w polu „komentarz”.
  11. Duplikat dyplomu i suplementu do dyplomu ma moc oryginału i może być wystawiany ponownie w razie utraty.
  12. Do odbioru duplikatu dyplomu ukończenia studiów lub suplementu do dyplomu § 3 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

§ 5

  1. Dyplom, suplement do dyplomu oraz ich odpisy, zawierające błędy lub omyłki, podlegają wymianie z urzędu lub na pisemny wniosek absolwenta.
  2. Do wymiany dyplomu ukończenia studiów, suplementu do dyplomu oraz ich odpisów stosuje się odpowiednio zasady i tryb przewidziane w niniejszym zarządzeniu.
  3. Nowy dyplom ukończenia studiów, suplement do dyplomu oraz ich odpisy są wystawiane z aktualną datą i podpisywane przez aktualnie urzędującego rektora albo osobę upoważnioną pełniącą funkcję kierowniczą w Uczelni.
  4. Wydanie nowego dyplomu ukończenia studiów lub suplementu do dyplomu odbywa się za zwrotem dyplomu lub suplementu podlegającego wymianie, wraz z odpisami.
  5. Za wymianę dyplomu ukończenia studiów lub suplementu z powodu błędów lub omyłek niezawinionych przez absolwenta opłaty nie pobiera się.

§ 6

  1. Po ukończeniu studiów nie dokonuje się zmiany imienia (imion) lub nazwiska absolwenta w jego dyplomie ukończenia studiów i suplemencie, z zastrzeżeniem ust. 2-4.
  2. Zmiana imienia (imion) i nazwiska na dyplomie ukończenia studiów oraz suplemencie do dyplomu po ukończeniu studiów dopuszczalna jest wyłącznie na podstawie:
    1)    decyzji administracyjnej kierownika urzędu stanu cywilnego;
    2)    orzeczenia sądu wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci.
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, absolwent ma obowiązek złożyć pisemny wniosek we właściwym dziekanacie, w którym należy wskazać dokument stanowiący podstawę zmiany danych osobowych wraz z informacją o organie, który go wydał, dacie jego wydania oraz numerze, jeżeli taki zawiera, oraz przedstawić go do wglądu.
  4. W przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska absolwenta, o której mowa w ust. 2:
    1)    nowy dyplom ukończenia studiów i suplement do dyplomu wydaje się na nowe imię (imiona) i nazwisko, na pisemny wniosek absolwenta i po przedstawieniu decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądu;
    2)    nowy dyplom ukończenia studiów i suplement do dyplomu sporządzany jest z bieżącą datą i podpisywany przez aktualnie urzędującego rektora albo osobę upoważnioną pełniącą funkcję kierowniczą w uczelni;
    3)    wydanie nowego dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu odbywa się za zwrotem kompletu dyplomu i suplementu, wraz z odpisami, wydanych na poprzednie imię (imiona) lub nazwisko.
  5. W przypadku gdy zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła przed ukończeniem studiów, dyplom i suplement wraz z odpisami wystawia się na nowe imię (imiona) lub nazwisko. Nowe imię (imiona) lub nazwisko może być wpisane wyłącznie na podstawie odpisu aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie imienia (imion) lub nazwiska albo orzeczenia sądu.

§ 7

  1. Zasady sporządzania dyplomu ukończenia studiów określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  2. Zasady sporządzania suplementu do dyplomu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
  3. Szczegółowe zasady sporządzania wydruków dyplomów ukończenia studiów określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 8

  1. Wykonanie zarządzenia powierza się dziekanom wydziałów.
  2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 9

Traci moc zarządzenie nr 167/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 6 listopada 2017 r. w sprawie zasad sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych oraz suplementu do dyplomu wydawanych absolwentom Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                    Rektor

                                Prof. dr hab. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 428/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2020 roku
akt uchylający Zarządzenie nr 124/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2021 roku
akt uchylany Zarządzenie nr 167/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 6 listopada 2017 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 23-01-2020
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 23-01-2020 14:33
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 28-12-2022 10:38