2017 rok

Zarządzenie nr 167/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 6 listopada 2017 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie zasad sporządzania dyplomów ukończenia studiów wyższych oraz suplementów do dyplomów wydawanych absolwentom Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz trybu ich wydawania

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.), Rozporządzenia MNiSW z dnia 10 lutego 2017 r. w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz. U. z 2017 r., poz. 279) oraz Rozporządzenia MNiSW z dnia 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. z 2016 r., poz. 1554) w związku z uchwałą nr 59/2017 Senatu UPWr z dnia 23 czerwca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia wzoru dyplomu ukończenia studiów wyższych zarządza się co następuje:

§ 1
  1. Absolwenci UPWr, którzy ukończyli studia po 30 września 2017 r. otrzymują dyplomy według wzoru określonego uchwałą nr 59/2017 Senatu UPWr z dnia 23 czerwca 2017 r. oraz suplement do dyplomu wg wzoru określonego w Rozporządzeniu MNiSW (Dz. U.z 2017 r., poz. 279).
  2. Dyplomy drukowane są z Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studentów (USOS) na drukach formatu A 4, posiadających zabezpieczenia określone w załączniku nr 7 do uchwały Senatu, o której mowa w ust. 1.
  3. Suplement do dyplomu przygotowywany jest na podstawie danych zawartych w USOS indywidualnie dla każdego absolwenta i drukowany dwustronnie na papierze offsetowym, białym o gramaturze 80 g/m2.
  4. Druki dyplomów są drukami ścisłego zarachowania i są pobierane z Magazynu Centralnego wyłącznie za pośrednictwem systemu EOD na zasadach określonych w zarządzeniu nr 149/2017 Rektora UPWr z dnia 25 września 2017 r. w sprawie wprowadzenia w życie instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania na UPWr.
  5. Warunkiem wydania dyplomu ukończenia studiów wyższych jest uzyskanie określonych w programie kształcenia efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS, nie niższej niż określona w art. 164 a ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawoo szkolnictwie wyższym, odbycie przewidzianych w programie kształcenia praktyk, złożenie pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego (na kierunkach, na których jest to wymagane) lub złożenie ostatniego wymaganego planem studiów egzaminu (na kierunku weterynaria), a także:
    - wniesienie przez absolwenta opłaty za wydany dokument na indywidualne konto do wpłat za usługi edukacyjne;
    - dostarczenie 4 aktualnych fotografii o wymiarach 45 x 65 mm;
    - dostarczenie dokumentów i informacji niezbędnych do przygotowania dyplomu i suplementu do dyplomu w przypadku studiów w innej uczelni o dodatkowych osiągnięciach, praktykach i stażach.
  6. W terminie 30 dni od dnia złożenia egzaminu dyplomowego sporządza się i wydaje absolwentowi oryginał dyplomu ukończenia studiów, dwa odpisy dyplomu ukończenia studiów zawierające fotografie, suplement do dyplomu. Dodatkowo sporządzony jest odpis dyplomu przeznaczony do akt oraz odpis suplementu przeznaczony do akt.
  7. Na pisemny wniosek absolwenta, po uprzednim dostarczeniu fotografii zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu MNiSW oraz wniesieniu opłaty, dziekanat wydaje dodatkowy odpis dyplomu oraz suplementu w języku angielskim. W przypadku złożenia wniosku o wydanie dodatkowego odpisu dyplomu i suplementu w języku angielskim, w terminie późniejszym niż wydanie oryginału dyplomu i odpisów w języku polskim wpisuje się aktualną datę wydania odpisu.
  8. Absolwent potwierdza odbiór dyplomu wraz z odpisami i suplementem do dyplomu poprzez złożenie podpisu na druku „Potwierdzenie odbioru dokumentów”, które przechowuje się w teczce akt osobowych studenta.
  9. Za wydanie suplementu do dyplomu opłaty nie pobiera się.
  10. Suplement do dyplomu oraz odpis suplementu przeznaczony do akt, w lewym górnym rogu na linii musi być zgięty i zszyty oraz opieczętowany pieczęcią urzędową uczelni w sposób uniemożliwiający wymianę kart dokumentu.
  11. Dyplom wraz z odpisami oraz suplementem do dyplomu wydawany jest absolwentowi łącznie.
  12. Absolwent dokumenty wymienione w ust. 11 otrzymuje w okładce w kolorze PANTONE: 202 C z godłem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przygotowanej zgodnie z Systemem Identyfikacji Wizualnej Uczelni.
  13. Na oryginale dyplomu i na wszystkich odpisach należy umieszczać identyczne zdjęcia absolwenta.
  14. Data sporządzenia odpisów dyplomu musi być zgodna z datą sporządzenia oryginału.
  15. Fotografie na dyplomie – oryginale i na wszystkich odpisach dyplomu pieczętuje się w prawym dolnym rogu pieczęcią urzędową uczelni do tłoczenia w papierze (tzw. pieczęcią suchą).
  16. W dolnej części dyplomu w miejscu do tego przeznaczonym przykładane są pieczęcie imienne Rektora i Dziekana albo Prorektora i Prodziekana zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.
  17. W dolnej części dyplomu w miejscu oznaczonym na dyplomie określeniem „pieczęć urzędowa” pieczętuje się pieczęcią uczelni do tłoczenia na papierze.
  18. W przypadku utraty oryginału suplementu do dyplomu absolwent może wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu, w którym oświadcza, że stracił oryginał. Duplikat wydawany jest na wzorze obowiązującym w okresie wystawienia oryginału. Wyraz „DUPLIKAT” umieszcza się nad zwrotem „SUPLEMENT DO DYPLOMU” wraz z datą jego wystawienia np. „DUPLIKAT wystawiono dnia (dzień-miesiąc- rok)”.
    Duplikat podpisuje dziekan.
    Informację o wydaniu duplikatu wraz z podpisem absolwenta potwierdzającym jego odbiór umieszcza się w teczce akt osobowych studenta.
  19. W przypadku konieczności wydania duplikatu dyplomu:
    - na druku dyplomu w prawym górnym rogu umieszcza się wyraz „DUPLIKAT” oraz datę wydania duplikatu według wzoru: „DUPLIKAT wystawiono dnia: (dzień- miesiąc-rok);
    - miejsce przeznaczone na zdjęcie należy przekreślić;
    - w miejscach podpisów rektora, dziekana należy wpisać tytuły i stopnie naukowe oraz nazwiska osób, które podpisały oryginał dyplomu;
    - duplikat podpisuje aktualnie urzędujący rektor na środku druku powyżej miejsca na podpisy dziekana i rektora;
    - duplikatu nie wydaje się w teczce.
  20. Jeżeli brak jest druku wzoru dyplomu, duplikat sporządza się na podstawie prowadzonej dokumentacji przebiegu studiów na przygotowanym formularzu zgodnym z treścią i wzorem oryginału.
  21. Na dyplomie ukończenia studiów i suplemencie do dyplomu nie dokonuje się sprostowań.
    Dyplom lub suplement zawierający omyłki podlega wymianie. Absolwent zobowiązany jest złożyć pisemną prośbę o ich wymianę wraz z kompletem fotografii.
    Nowy dyplom ukończenia studiów sporządzany jest z bieżącą datą i podpisywany przez aktualne władze. Za wymianę dyplomu lub suplementu nie pobiera się opłaty.
  22. Po ukończeniu studiów nie dokonuje się zmiany danych osobowych absolwenta na jego dyplomie, chyba, że zmiana nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądu wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci.
  23. Duplikat dyplomu ukończenia studiów lub duplikat suplementu należy wydać w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
  24. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
§ 2
  1. Zasady sporządzania dyplomu ukończenia studiów wyższych określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  2. Zasady sporządzania suplementu do dyplomu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
  3. Szczegółowe zasady sporządzania wydruków dyplomów ukończenia studiów wyższych określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązująca od 1 października 2017 r.


Rektor


prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylający Zarządzenie nr 23/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 stycznia 2020 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 06-11-2017
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 08-11-2017 10:26
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 18-11-2022 09:07