w sprawie zasad sporządzania dyplomów ukończenia studiów wyższych oraz suplementów do dyplomów wydawanych absolwentom Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz trybu ich wydawania
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.), Rozporządzenia MNiSW z dnia 10 lutego 2017 r. w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz. U. z 2017 r., poz. 279) oraz Rozporządzenia MNiSW z dnia 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. z 2016 r., poz. 1554) w związku z uchwałą nr 59/2017 Senatu UPWr z dnia 23 czerwca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia wzoru dyplomu ukończenia studiów wyższych zarządza się co następuje:
§ 1
- Absolwenci UPWr, którzy ukończyli studia po 30 września 2017 r. otrzymują dyplomy według wzoru określonego uchwałą nr 59/2017 Senatu UPWr z dnia 23 czerwca 2017 r. oraz suplement do dyplomu wg wzoru określonego w Rozporządzeniu MNiSW (Dz. U.z 2017 r., poz. 279).
- Dyplomy drukowane są z Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studentów (USOS) na drukach formatu A 4, posiadających zabezpieczenia określone w załączniku nr 7 do uchwały Senatu, o której mowa w ust. 1.
- Suplement do dyplomu przygotowywany jest na podstawie danych zawartych w USOS indywidualnie dla każdego absolwenta i drukowany dwustronnie na papierze offsetowym, białym o gramaturze 80 g/m2.
- Druki dyplomów są drukami ścisłego zarachowania i są pobierane z Magazynu Centralnego wyłącznie za pośrednictwem systemu EOD na zasadach określonych w zarządzeniu nr 149/2017 Rektora UPWr z dnia 25 września 2017 r. w sprawie wprowadzenia w życie instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania na UPWr.
- Warunkiem wydania dyplomu ukończenia studiów wyższych jest uzyskanie określonych w programie kształcenia efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS, nie niższej niż określona w art. 164 a ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawoo szkolnictwie wyższym, odbycie przewidzianych w programie kształcenia praktyk, złożenie pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego (na kierunkach, na których jest to wymagane) lub złożenie ostatniego wymaganego planem studiów egzaminu (na kierunku weterynaria), a także:
- wniesienie przez absolwenta opłaty za wydany dokument na indywidualne konto do wpłat za usługi edukacyjne;
- dostarczenie 4 aktualnych fotografii o wymiarach 45 x 65 mm;
- dostarczenie dokumentów i informacji niezbędnych do przygotowania dyplomu i suplementu do dyplomu w przypadku studiów w innej uczelni o dodatkowych osiągnięciach, praktykach i stażach.
- W terminie 30 dni od dnia złożenia egzaminu dyplomowego sporządza się i wydaje absolwentowi oryginał dyplomu ukończenia studiów, dwa odpisy dyplomu ukończenia studiów zawierające fotografie, suplement do dyplomu. Dodatkowo sporządzony jest odpis dyplomu przeznaczony do akt oraz odpis suplementu przeznaczony do akt.
- Na pisemny wniosek absolwenta, po uprzednim dostarczeniu fotografii zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu MNiSW oraz wniesieniu opłaty, dziekanat wydaje dodatkowy odpis dyplomu oraz suplementu w języku angielskim. W przypadku złożenia wniosku o wydanie dodatkowego odpisu dyplomu i suplementu w języku angielskim, w terminie późniejszym niż wydanie oryginału dyplomu i odpisów w języku polskim wpisuje się aktualną datę wydania odpisu.
- Absolwent potwierdza odbiór dyplomu wraz z odpisami i suplementem do dyplomu poprzez złożenie podpisu na druku „Potwierdzenie odbioru dokumentów”, które przechowuje się w teczce akt osobowych studenta.
- Za wydanie suplementu do dyplomu opłaty nie pobiera się.
- Suplement do dyplomu oraz odpis suplementu przeznaczony do akt, w lewym górnym rogu na linii musi być zgięty i zszyty oraz opieczętowany pieczęcią urzędową uczelni w sposób uniemożliwiający wymianę kart dokumentu.
- Dyplom wraz z odpisami oraz suplementem do dyplomu wydawany jest absolwentowi łącznie.
- Absolwent dokumenty wymienione w ust. 11 otrzymuje w okładce w kolorze PANTONE: 202 C z godłem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przygotowanej zgodnie z Systemem Identyfikacji Wizualnej Uczelni.
- Na oryginale dyplomu i na wszystkich odpisach należy umieszczać identyczne zdjęcia absolwenta.
- Data sporządzenia odpisów dyplomu musi być zgodna z datą sporządzenia oryginału.
- Fotografie na dyplomie – oryginale i na wszystkich odpisach dyplomu pieczętuje się w prawym dolnym rogu pieczęcią urzędową uczelni do tłoczenia w papierze (tzw. pieczęcią suchą).
- W dolnej części dyplomu w miejscu do tego przeznaczonym przykładane są pieczęcie imienne Rektora i Dziekana albo Prorektora i Prodziekana zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.
- W dolnej części dyplomu w miejscu oznaczonym na dyplomie określeniem „pieczęć urzędowa” pieczętuje się pieczęcią uczelni do tłoczenia na papierze.
- W przypadku utraty oryginału suplementu do dyplomu absolwent może wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu, w którym oświadcza, że stracił oryginał. Duplikat wydawany jest na wzorze obowiązującym w okresie wystawienia oryginału. Wyraz „DUPLIKAT” umieszcza się nad zwrotem „SUPLEMENT DO DYPLOMU” wraz z datą jego wystawienia np. „DUPLIKAT wystawiono dnia (dzień-miesiąc- rok)”.
Duplikat podpisuje dziekan.
Informację o wydaniu duplikatu wraz z podpisem absolwenta potwierdzającym jego odbiór umieszcza się w teczce akt osobowych studenta.
- W przypadku konieczności wydania duplikatu dyplomu:
- na druku dyplomu w prawym górnym rogu umieszcza się wyraz „DUPLIKAT” oraz datę wydania duplikatu według wzoru: „DUPLIKAT wystawiono dnia: (dzień- miesiąc-rok);
- miejsce przeznaczone na zdjęcie należy przekreślić;
- w miejscach podpisów rektora, dziekana należy wpisać tytuły i stopnie naukowe oraz nazwiska osób, które podpisały oryginał dyplomu;
- duplikat podpisuje aktualnie urzędujący rektor na środku druku powyżej miejsca na podpisy dziekana i rektora;
- duplikatu nie wydaje się w teczce.
- Jeżeli brak jest druku wzoru dyplomu, duplikat sporządza się na podstawie prowadzonej dokumentacji przebiegu studiów na przygotowanym formularzu zgodnym z treścią i wzorem oryginału.
- Na dyplomie ukończenia studiów i suplemencie do dyplomu nie dokonuje się sprostowań.
Dyplom lub suplement zawierający omyłki podlega wymianie. Absolwent zobowiązany jest złożyć pisemną prośbę o ich wymianę wraz z kompletem fotografii.
Nowy dyplom ukończenia studiów sporządzany jest z bieżącą datą i podpisywany przez aktualne władze. Za wymianę dyplomu lub suplementu nie pobiera się opłaty.
- Po ukończeniu studiów nie dokonuje się zmiany danych osobowych absolwenta na jego dyplomie, chyba, że zmiana nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej lub orzeczenia sądu wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci.
- Duplikat dyplomu ukończenia studiów lub duplikat suplementu należy wydać w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
- Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
§ 2
- Zasady sporządzania dyplomu ukończenia studiów wyższych określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Zasady sporządzania suplementu do dyplomu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Szczegółowe zasady sporządzania wydruków dyplomów ukończenia studiów wyższych określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i edukacji.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązująca od 1 października 2017 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka