2020 rok

Zarządzenia nr 245/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 sierpnia 2020 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie przekształcenia Działu Organizacji Studiów i Działu Spraw Studenckich w Centrum Spraw Studenckich oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. ze zm. w sprawie wprowadzenia regulaminu organizacyjnego

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. 2020 poz. 85 ze zm.), §8 ust.2 i ust.3 pkt. 50, §40 ust.6 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwalonego przez Senat uchwałą nr 56/2020 w dniu 28 czerwca 2019 r. ze zm. zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Dotychczasowe: Dział Organizacji Studiów i Dział Spraw Studenckich przekształca się w Centrum Spraw Studenckich.
  2. Jednostka finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
  3. Centrum Spraw Studenckich otrzymuje symbol organizacyjny S0CS0000.

§ 2

Centrum Spraw Studenckich:

1) prowadzi działalność w zakresie organizacji studiów:

a) nadzoruje i koordynuje organizację i funkcjonowanie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi toku studiów i procesu dydaktycznego,

b) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem systemu Sylabus i koordynuje prace związane z przygotowaniem dokumentacji programów studiów dla poszczególnych cykli kształcenia oraz wspiera prodziekanów w zapewnieniu zgodności programów studiów na danym kierunku, poziomie i profilu z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

c) prowadzi ewidencję kierunków studiów prowadzonych w UPWr wraz z dokumentacją dotyczącą pozwoleń do ich prowadzenia oraz decyzjami w sprawie oceny jakości kształcenia PKA,

d) opracowuje wzory dokumentów, w tym dokumentacji programów studiów, dokumentacji przebiegu studiów, decyzji administracyjnych i wniosków wydawanych w indywidualnych sprawach studenckich oraz wzory dyplomów ukończenia studiów i pełni nadzór nad ich wprowadzaniem do USOS oraz do innych systemów związanych z dydaktyką,

e) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie elektronicznego albumu studenta i elektronicznej księgi dyplomów,

f) sporządza sprawozdania na potrzeby MNiSW, GUS, NAWA, w zakresie prowadzenia studiów i spraw studenckich oraz nadzoruje proces weryfikacji i korekty danych źródłowych oraz wprowadza dane do POL-on wg kompetencji Centrum,

g) prowadzi sprawy związane z weryfikacją i rozliczaniem godzin dydaktycznych w celu przygotowania wypłaty należności za godziny ponadwymiarowe nauczycieli akademickich oraz należności za sprawowanie opieki nad praktykami studenckimi,

h) organizuje i nadzoruje ankietyzację zajęć dydaktycznych w USOS przez studentów i absolwentów, analizuje jej wyniki oraz opracowuje raporty,

i) współpracuje z koordynatorami programów międzynarodowych w zakresie tworzenia oferty przedmiotów dla studentów odbywających studia w UPWr w ramach programu Erasmus+,

j) obsługuje System Rezerwacji Sal w zakresie rozpatrywania wniosków o rezerwację sal ogólnouczelnianych;

2) prowadzi działalność w zakresie spraw studenckich:

a) przygotowuje materiały niezbędne do podjęcia decyzji w przypadku wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w zakresie toku studiów i świadczeń dla studentów oraz sporządza decyzje administracyjne w tych sprawach,

b) prowadzi sprawy związane z przyznawaniem i wypłatą stypendiów rektora oraz stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

c) opracowuje roczny projekt planu wpływów i wydatków funduszu stypendialnego, nadzoruje wydatkowanie środków na świadczenia dla studentów oraz przygotowuje projekty stawek stypendiów,

d) prowadzi kompleksową obsługę studentów z zagranicy w zakresie spraw socjalno-bytowych oraz związanych odbywaniem studiów oraz wypłatą świadczeń z programów stypendialnych NAWA, z wyłączeniem obsługi toku studiów,

e) koordynuje sprawy związane z programem MostAR,

f) współpracuje z jednostkami Uczelni i jednostkami zewnętrznymi w zakresie koniecznym do realizacji zgłoszeń do konkursów dla najlepszych studentów i absolwentów,

g) sporządza rankingi najlepszych absolwentów UPWr, w tym na potrzeby wydawania zaświadczenia do umorzenia kredytu studenckiego i przyznawania nagród rektora dla najlepszych absolwentów oraz ranking najlepszych studentów do statuetek Sapere aude;

h) przyznaje studentom miejsca w domach studenckich,

i) udziela pomocy w organizowaniu działalności kulturalno-wychowawczej w domach i klubach studenckich, współpracując w tym zakresie z radami mieszkańców domów studenckich,

j) nadzoruje działalność Akademickiego Zespołu Pieśni i Tańca „Jedliniok”, Chóru UPWr oraz innych grup twórczych, organizacji i klubów studenckich działających na Uczelni,

k) współpracuje z samorządem studenckim działającymi na Uczelni, w szczególności przy promocji ankietyzacji zajęć dydaktycznych, przygotowania Kalendarza Studenckiego, organizacji studenckich imprez turystycznych, sportowych, kulturalnych i innych,

l) koordynuje organizację dni wstępnych dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich,

m) nadzoruje realizację i rozlicza zadania finansowane z środków funduszu socjalno-wychowawczego dla studentów na podstawie planu sporządzonego przez samorząd studencki,

n) prowadzi ewidencję studenckich kół naukowych, klubów i grup twórczych działających na Uczelni, niebędących ogniwami statutowymi organizacji studenckich i młodzieżowych o zasięgu ogólnokrajowym,

o) koordynuje działalność studenckich kół naukowych przy współpracy z ich opiekunami i kuratorami wydziałowymi, w tym gospodaruje środkami funduszu na działalność studenckich kół naukowych i realizację projektów badawczych prowadzonych w ramach tej działalności,

p) współorganizuje studenckie konferencje naukowe, Dzień Aktywności Studenckiej, Szaloną Studencką Noc Naukową, a także udziela wsparcia w opracowaniu publikacji pokonferencyjnych z międzynarodowych konferencji studenckich kół naukowych,

q) prowadzi ewidencję i sprawozdawczość studentów zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię,

r) prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem studentów od następstw nieszczęśliwych wypadków;

3) prowadzi obsługę asystencką prorektora ds. studenckich i edukacji;

4) zapewnia wg kompetencji Centrum obsługę administracyjną Senackiej Komisji Spraw Studenckich i Edukacji oraz Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów i Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;

5) współpracuje w zakresie spraw związanych z prowadzeniem i organizacją studiów oraz spraw studenckich z władzami wydziałów, dziekanatami, jednostkami ogólnouczelnianymi, pełnomocnikami rektora odpowiedzialnymi wg kompetencji za kształcenie lub sprawy studenckie oraz odpowiednimi jednostkami realizującymi zadania pomocnicze i administracyjne;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem USOS w zakresie działalności Centrum;

7) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działalności Centrum;

8) wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działalności Centrum.

§ 3

  1. Centrum, o którym mowa w § 1 kieruje dyrektor powoływany przez rektora na wniosek prorektora ds. studenckich i edukacji, któremu bezpośrednio podlega.
  2. Dyrektor Centrum jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

§ 4

W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 152/2019 z dnia 3 października 2019 r. ze zm. wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 24 ust. 2 usuwa się pkt 2 i 3 oraz dodaje się pkt 14 w brzmieniu: „Centrum Spraw Studenckich”;

2. Uchyla się § 53 i § 54 i dodaje § 54a, który otrzymuje następujące brzmienie:

„Centrum Spraw Studenckich:

1) prowadzi działalność w zakresie organizacji studiów

a) prowadzonych w UPWr wraz z dokumentacją dotyczącą pozwoleń do ich prowadzenia oraz decyzjami w sprawie oceny jakości kształcenia PKA,

b) opracowuje wzory dokumentów, w tym dokumentacji programów studiów, dokumentacji przebiegu studiów, decyzji administracyjnych i wniosków wydawanych w indywidualnych sprawach studenckich oraz wzory dyplomów ukończenia studiów i pełni nadzór nad ich wprowadzaniem do USOS oraz do innych systemów związanych z dydaktyką,

c) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie elektronicznego albumu studenta i elektronicznej księgi dyplomów,

d) sporządza sprawozdania na potrzeby MNiSW, GUS, NAWA, w zakresie prowadzenia studiów i spraw studenckich oraz nadzoruje proces weryfikacji i korekty danych źródłowych oraz wprowadza dane do POL-on wg kompetencji Centrum,

e) prowadzi sprawy związane z weryfikacją i rozliczaniem godzin dydaktycznych w celu przygotowania wypłaty należności za godziny ponadwymiarowe nauczycieli akademickich oraz należności za sprawowanie opieki nad praktykami studenckimi,

f) organizuje i nadzoruje ankietyzację zajęć dydaktycznych w USOS przez studentów i absolwentów, analizuje jej wyniki oraz opracowuje raporty,

g) współpracuje z koordynatorami programów międzynarodowych w zakresie tworzenia oferty przedmiotów dla studentów odbywających studia w UPWr w ramach programu Erasmus+,

h) obsługuje System Rezerwacji Sal w zakresie rozpatrywania wniosków o rezerwację sal ogólnouczelnianych;

2) prowadzi działalność w zakresie spraw studenckich:

a) przygotowuje materiały niezbędne do podjęcia decyzji w przypadku wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w zakresie toku studiów i świadczeń dla studentów oraz sporządza decyzje administracyjne w tych sprawach,

b) prowadzi sprawy związane z przyznawaniem i wypłatą stypendiów rektora oraz stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

c) opracowuje roczny projekt planu wpływów i wydatków funduszu stypendialnego, nadzoruje wydatkowanie środków na świadczenia dla studentów oraz przygotowuje projekty stawek stypendiów,

d) prowadzi kompleksową obsługę studentów z zagranicy w zakresie spraw socjalno-bytowych oraz związanych odbywaniem studiów oraz wypłatą świadczeń z programów stypendialnych NAWA, z wyłączeniem obsługi toku studiów,

e) koordynuje sprawy związane z programem MostAR,

f) współpracuje z jednostkami Uczelni i jednostkami zewnętrznymi w zakresie koniecznym do realizacji zgłoszeń do konkursów dla najlepszych studentów i absolwentów,

g) sporządza rankingi najlepszych absolwentów UPWr, w tym na potrzeby wydawania zaświadczenia do umorzenia kredytu studenckiego i przyznawania nagród rektora dla najlepszych absolwentów oraz ranking najlepszych studentów do statuetek Sapere aude;

h) przyznaje studentom miejsca w domach studenckich,

i) udziela pomocy w organizowaniu działalności kulturalno-wychowawczej w domach i klubach studenckich, współpracując w tym zakresie z radami mieszkańców domów studenckich,

j) nadzoruje działalność Akademickiego Zespołu Pieśni i Tańca „Jedliniok”, Chóru UPWr oraz innych grup twórczych, organizacji i klubów studenckich działających na Uczelni,

k) współpracuje z samorządem studenckim działającymi na Uczelni, w szczególności przy promocji ankietyzacji zajęć dydaktycznych, przygotowania Kalendarza Studenckiego, organizacji studenckich imprez turystycznych, sportowych, kulturalnych i innych,

l) koordynuje organizację dni wstępnych dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich,

m) nadzoruje realizację i rozlicza zadania finansowane z środków funduszu socjalno-wychowawczego dla studentów na podstawie planu sporządzonego przez samorząd studencki,

n) prowadzi ewidencję studenckich kół naukowych, klubów i grup twórczych działających na Uczelni, niebędących ogniwami statutowymi organizacji studenckich i młodzieżowych o zasięgu ogólnokrajowym,

o) koordynuje działalność studenckich kół naukowych przy współpracy z ich opiekunami i kuratorami wydziałowymi, w tym gospodaruje środkami funduszu na działalność studenckich kół naukowych i realizację projektów badawczych prowadzonych w ramach tej działalności,

p) współorganizuje studenckie konferencje naukowe, Dzień Aktywności Studenckiej, Szaloną Studencką Noc Naukową, a także udziela wsparcia w opracowaniu publikacji pokonferencyjnych z międzynarodowych konferencji studenckich kół naukowych,

q) prowadzi ewidencję i sprawozdawczość studentów zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię,

r) prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem studentów od następstw nieszczęśliwych wypadków;

3) prowadzi obsługę asystencką prorektora ds. studenckich i edukacji;

4) zapewnia wg kompetencji Centrum obsługę administracyjną Senackiej Komisji Spraw Studenckich i Edukacji oraz Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów i Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;

5) współpracuje w zakresie spraw związanych z prowadzeniem i organizacją studiów oraz spraw studenckich z władzami wydziałów, dziekanatami, jednostkami ogólnouczelnianymi, pełnomocnikami rektora odpowiedzialnymi wg kompetencji za kształcenie lub sprawy studenckie oraz odpowiednimi jednostkami realizującymi zadania pomocnicze i administracyjne;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem USOS w zakresie działalności Centrum;

7) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działalności Centrum;

8) wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działalności Centrum.”

3. Na schemacie graficznym „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi do spraw studenckich i edukacji usuwa się „Dział Organizacji Studiów” i „Dział Spraw Studenckich” oraz dodaje się „Centrum Spraw Studenckich”;

4. W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” w części „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji” usuwa się wiersze 1 i 2 oraz dodaje się wiersz 14 o następujących treściach: „L.p.: 14., Nazwa: Centrum Spraw Studenckich, Symbol organizacyjny: S0CS0000”.

§ 5

Dotychczasowi pracownicy Działu Organizacji Studiów i Działu Spraw Studenckich stają się pracownikami Centrum Spraw Studenckich.

§ 6

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Administracyjno-Gospodarczy.
  2. Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD
  3. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej dotychczasowego Działu Spraw Studenckich i Działu Organizacji Studiów.

§ 7

Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 334/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 października 2020 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 stycznia 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 31-08-2020
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 01-09-2020 14:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 08:41