w sprawie przekształcenia Działu Organizacji Studiów i Działu Spraw Studenckich w Centrum Spraw Studenckich oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. ze zm. w sprawie wprowadzenia regulaminu organizacyjnego
Na podstawie art. 23 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. 2020 poz. 85 ze zm.), §8 ust.2 i ust.3 pkt. 50, §40 ust.6 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwalonego przez Senat uchwałą nr 56/2020 w dniu 28 czerwca 2019 r. ze zm. zarządza się co następuje:
§ 1
§ 2
Centrum Spraw Studenckich:
1) prowadzi działalność w zakresie organizacji studiów:
a) nadzoruje i koordynuje organizację i funkcjonowanie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi toku studiów i procesu dydaktycznego,
b) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem systemu Sylabus i koordynuje prace związane z przygotowaniem dokumentacji programów studiów dla poszczególnych cykli kształcenia oraz wspiera prodziekanów w zapewnieniu zgodności programów studiów na danym kierunku, poziomie i profilu z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
c) prowadzi ewidencję kierunków studiów prowadzonych w UPWr wraz z dokumentacją dotyczącą pozwoleń do ich prowadzenia oraz decyzjami w sprawie oceny jakości kształcenia PKA,
d) opracowuje wzory dokumentów, w tym dokumentacji programów studiów, dokumentacji przebiegu studiów, decyzji administracyjnych i wniosków wydawanych w indywidualnych sprawach studenckich oraz wzory dyplomów ukończenia studiów i pełni nadzór nad ich wprowadzaniem do USOS oraz do innych systemów związanych z dydaktyką,
e) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie elektronicznego albumu studenta i elektronicznej księgi dyplomów,
f) sporządza sprawozdania na potrzeby MNiSW, GUS, NAWA, w zakresie prowadzenia studiów i spraw studenckich oraz nadzoruje proces weryfikacji i korekty danych źródłowych oraz wprowadza dane do POL-on wg kompetencji Centrum,
g) prowadzi sprawy związane z weryfikacją i rozliczaniem godzin dydaktycznych w celu przygotowania wypłaty należności za godziny ponadwymiarowe nauczycieli akademickich oraz należności za sprawowanie opieki nad praktykami studenckimi,
h) organizuje i nadzoruje ankietyzację zajęć dydaktycznych w USOS przez studentów i absolwentów, analizuje jej wyniki oraz opracowuje raporty,
i) współpracuje z koordynatorami programów międzynarodowych w zakresie tworzenia oferty przedmiotów dla studentów odbywających studia w UPWr w ramach programu Erasmus+,
j) obsługuje System Rezerwacji Sal w zakresie rozpatrywania wniosków o rezerwację sal ogólnouczelnianych;
2) prowadzi działalność w zakresie spraw studenckich:
a) przygotowuje materiały niezbędne do podjęcia decyzji w przypadku wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w zakresie toku studiów i świadczeń dla studentów oraz sporządza decyzje administracyjne w tych sprawach,
b) prowadzi sprawy związane z przyznawaniem i wypłatą stypendiów rektora oraz stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
c) opracowuje roczny projekt planu wpływów i wydatków funduszu stypendialnego, nadzoruje wydatkowanie środków na świadczenia dla studentów oraz przygotowuje projekty stawek stypendiów,
d) prowadzi kompleksową obsługę studentów z zagranicy w zakresie spraw socjalno-bytowych oraz związanych odbywaniem studiów oraz wypłatą świadczeń z programów stypendialnych NAWA, z wyłączeniem obsługi toku studiów,
e) koordynuje sprawy związane z programem MostAR,
f) współpracuje z jednostkami Uczelni i jednostkami zewnętrznymi w zakresie koniecznym do realizacji zgłoszeń do konkursów dla najlepszych studentów i absolwentów,
g) sporządza rankingi najlepszych absolwentów UPWr, w tym na potrzeby wydawania zaświadczenia do umorzenia kredytu studenckiego i przyznawania nagród rektora dla najlepszych absolwentów oraz ranking najlepszych studentów do statuetek Sapere aude;
h) przyznaje studentom miejsca w domach studenckich,
i) udziela pomocy w organizowaniu działalności kulturalno-wychowawczej w domach i klubach studenckich, współpracując w tym zakresie z radami mieszkańców domów studenckich,
j) nadzoruje działalność Akademickiego Zespołu Pieśni i Tańca „Jedliniok”, Chóru UPWr oraz innych grup twórczych, organizacji i klubów studenckich działających na Uczelni,
k) współpracuje z samorządem studenckim działającymi na Uczelni, w szczególności przy promocji ankietyzacji zajęć dydaktycznych, przygotowania Kalendarza Studenckiego, organizacji studenckich imprez turystycznych, sportowych, kulturalnych i innych,
l) koordynuje organizację dni wstępnych dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich,
m) nadzoruje realizację i rozlicza zadania finansowane z środków funduszu socjalno-wychowawczego dla studentów na podstawie planu sporządzonego przez samorząd studencki,
n) prowadzi ewidencję studenckich kół naukowych, klubów i grup twórczych działających na Uczelni, niebędących ogniwami statutowymi organizacji studenckich i młodzieżowych o zasięgu ogólnokrajowym,
o) koordynuje działalność studenckich kół naukowych przy współpracy z ich opiekunami i kuratorami wydziałowymi, w tym gospodaruje środkami funduszu na działalność studenckich kół naukowych i realizację projektów badawczych prowadzonych w ramach tej działalności,
p) współorganizuje studenckie konferencje naukowe, Dzień Aktywności Studenckiej, Szaloną Studencką Noc Naukową, a także udziela wsparcia w opracowaniu publikacji pokonferencyjnych z międzynarodowych konferencji studenckich kół naukowych,
q) prowadzi ewidencję i sprawozdawczość studentów zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię,
r) prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem studentów od następstw nieszczęśliwych wypadków;
3) prowadzi obsługę asystencką prorektora ds. studenckich i edukacji;
4) zapewnia wg kompetencji Centrum obsługę administracyjną Senackiej Komisji Spraw Studenckich i Edukacji oraz Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów i Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
5) współpracuje w zakresie spraw związanych z prowadzeniem i organizacją studiów oraz spraw studenckich z władzami wydziałów, dziekanatami, jednostkami ogólnouczelnianymi, pełnomocnikami rektora odpowiedzialnymi wg kompetencji za kształcenie lub sprawy studenckie oraz odpowiednimi jednostkami realizującymi zadania pomocnicze i administracyjne;
6) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem USOS w zakresie działalności Centrum;
7) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działalności Centrum;
8) wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działalności Centrum.
§ 3
§ 4
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 152/2019 z dnia 3 października 2019 r. ze zm. wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 24 ust. 2 usuwa się pkt 2 i 3 oraz dodaje się pkt 14 w brzmieniu: „Centrum Spraw Studenckich”;
2. Uchyla się § 53 i § 54 i dodaje § 54a, który otrzymuje następujące brzmienie:
„Centrum Spraw Studenckich:
1) prowadzi działalność w zakresie organizacji studiów
a) prowadzonych w UPWr wraz z dokumentacją dotyczącą pozwoleń do ich prowadzenia oraz decyzjami w sprawie oceny jakości kształcenia PKA,
b) opracowuje wzory dokumentów, w tym dokumentacji programów studiów, dokumentacji przebiegu studiów, decyzji administracyjnych i wniosków wydawanych w indywidualnych sprawach studenckich oraz wzory dyplomów ukończenia studiów i pełni nadzór nad ich wprowadzaniem do USOS oraz do innych systemów związanych z dydaktyką,
c) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie elektronicznego albumu studenta i elektronicznej księgi dyplomów,
d) sporządza sprawozdania na potrzeby MNiSW, GUS, NAWA, w zakresie prowadzenia studiów i spraw studenckich oraz nadzoruje proces weryfikacji i korekty danych źródłowych oraz wprowadza dane do POL-on wg kompetencji Centrum,
e) prowadzi sprawy związane z weryfikacją i rozliczaniem godzin dydaktycznych w celu przygotowania wypłaty należności za godziny ponadwymiarowe nauczycieli akademickich oraz należności za sprawowanie opieki nad praktykami studenckimi,
f) organizuje i nadzoruje ankietyzację zajęć dydaktycznych w USOS przez studentów i absolwentów, analizuje jej wyniki oraz opracowuje raporty,
g) współpracuje z koordynatorami programów międzynarodowych w zakresie tworzenia oferty przedmiotów dla studentów odbywających studia w UPWr w ramach programu Erasmus+,
h) obsługuje System Rezerwacji Sal w zakresie rozpatrywania wniosków o rezerwację sal ogólnouczelnianych;
2) prowadzi działalność w zakresie spraw studenckich:
a) przygotowuje materiały niezbędne do podjęcia decyzji w przypadku wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w zakresie toku studiów i świadczeń dla studentów oraz sporządza decyzje administracyjne w tych sprawach,
b) prowadzi sprawy związane z przyznawaniem i wypłatą stypendiów rektora oraz stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
c) opracowuje roczny projekt planu wpływów i wydatków funduszu stypendialnego, nadzoruje wydatkowanie środków na świadczenia dla studentów oraz przygotowuje projekty stawek stypendiów,
d) prowadzi kompleksową obsługę studentów z zagranicy w zakresie spraw socjalno-bytowych oraz związanych odbywaniem studiów oraz wypłatą świadczeń z programów stypendialnych NAWA, z wyłączeniem obsługi toku studiów,
e) koordynuje sprawy związane z programem MostAR,
f) współpracuje z jednostkami Uczelni i jednostkami zewnętrznymi w zakresie koniecznym do realizacji zgłoszeń do konkursów dla najlepszych studentów i absolwentów,
g) sporządza rankingi najlepszych absolwentów UPWr, w tym na potrzeby wydawania zaświadczenia do umorzenia kredytu studenckiego i przyznawania nagród rektora dla najlepszych absolwentów oraz ranking najlepszych studentów do statuetek Sapere aude;
h) przyznaje studentom miejsca w domach studenckich,
i) udziela pomocy w organizowaniu działalności kulturalno-wychowawczej w domach i klubach studenckich, współpracując w tym zakresie z radami mieszkańców domów studenckich,
j) nadzoruje działalność Akademickiego Zespołu Pieśni i Tańca „Jedliniok”, Chóru UPWr oraz innych grup twórczych, organizacji i klubów studenckich działających na Uczelni,
k) współpracuje z samorządem studenckim działającymi na Uczelni, w szczególności przy promocji ankietyzacji zajęć dydaktycznych, przygotowania Kalendarza Studenckiego, organizacji studenckich imprez turystycznych, sportowych, kulturalnych i innych,
l) koordynuje organizację dni wstępnych dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich,
m) nadzoruje realizację i rozlicza zadania finansowane z środków funduszu socjalno-wychowawczego dla studentów na podstawie planu sporządzonego przez samorząd studencki,
n) prowadzi ewidencję studenckich kół naukowych, klubów i grup twórczych działających na Uczelni, niebędących ogniwami statutowymi organizacji studenckich i młodzieżowych o zasięgu ogólnokrajowym,
o) koordynuje działalność studenckich kół naukowych przy współpracy z ich opiekunami i kuratorami wydziałowymi, w tym gospodaruje środkami funduszu na działalność studenckich kół naukowych i realizację projektów badawczych prowadzonych w ramach tej działalności,
p) współorganizuje studenckie konferencje naukowe, Dzień Aktywności Studenckiej, Szaloną Studencką Noc Naukową, a także udziela wsparcia w opracowaniu publikacji pokonferencyjnych z międzynarodowych konferencji studenckich kół naukowych,
q) prowadzi ewidencję i sprawozdawczość studentów zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię,
r) prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem studentów od następstw nieszczęśliwych wypadków;
3) prowadzi obsługę asystencką prorektora ds. studenckich i edukacji;
4) zapewnia wg kompetencji Centrum obsługę administracyjną Senackiej Komisji Spraw Studenckich i Edukacji oraz Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów i Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
5) współpracuje w zakresie spraw związanych z prowadzeniem i organizacją studiów oraz spraw studenckich z władzami wydziałów, dziekanatami, jednostkami ogólnouczelnianymi, pełnomocnikami rektora odpowiedzialnymi wg kompetencji za kształcenie lub sprawy studenckie oraz odpowiednimi jednostkami realizującymi zadania pomocnicze i administracyjne;
6) sprawuje nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem USOS w zakresie działalności Centrum;
7) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działalności Centrum;
8) wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działalności Centrum.”
3. Na schemacie graficznym „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi do spraw studenckich i edukacji usuwa się „Dział Organizacji Studiów” i „Dział Spraw Studenckich” oraz dodaje się „Centrum Spraw Studenckich”;
4. W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” w części „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji” usuwa się wiersze 1 i 2 oraz dodaje się wiersz 14 o następujących treściach: „L.p.: 14., Nazwa: Centrum Spraw Studenckich, Symbol organizacyjny: S0CS0000”.
§ 5
Dotychczasowi pracownicy Działu Organizacji Studiów i Działu Spraw Studenckich stają się pracownikami Centrum Spraw Studenckich.
§ 6
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
§ 7
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i edukacji.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 31-08-2020 |
Opublikowane przez: | Piotr Kaługa |
Data publikacji: | 01-09-2020 14:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 20-02-2023 08:41 |