dotyczący wydania opinii Archiwum Państwowego w sprawie sposobu postępowania z dokumentacją elektroniczną wytwarzaną w jednostkach organizacyjnych Uczelni
W związku z licznymi pytaniami o zasadność przechowywania dokumentów w formie papierowej Uczelnia zwróciła się do Archiwum Państwowego we Wrocławiu z prośbą o opinię w sprawie sposobu postępowania z dokumentacją elektroniczną wytwarzaną
w jednostkach organizacyjnych.
W odpowiedzi na skierowaną prośbę Archiwum Państwowe zajęło stanowisko, że Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu będący w tradycyjnym systemie wykonywania czynności kancelaryjnych (papierowym) zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji również w tej postaci. Dokumentacja zgromadzona na informatycznych nośnikach danych, w systemach elektronicznych oraz skrzynkach e- mail, a mająca znaczenie dla odzwierciedlenia przebiegu i załatwienia sprawy, powinna zostać wydrukowana i dołączona do akt sprawy.
Zmiana systemu wykonywania czynności kancelaryjnych z tradycyjnego na elektroniczny będzie możliwa dopiero po wprowadzeniu na Uczelni systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (tzw. EZD).
Opinia stanowi załącznik do niniejszego komunikatu. Proszę o zapoznanie się z jego treścią.
Kanclerz
mgr Wioletta Fałowska
Wytworzył: | Janusz Gołaszewski | Data wytworzenia: | 29-12-2023 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 29-12-2023 14:21 |
Liczba pobrań: | 155 |
Wytworzył: | Wioletta Fałowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 29-12-2023 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 29-12-2023 14:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 29-12-2023 14:21 |