2024 rok

Zarządzenie nr 42/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 marca 2024 roku

w sprawie zmiany zarządzenia nr 63/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 marca 2021 roku w sprawie przyjęcia założeń celem opracowania sprawozdania z działalności badawczo-rozwojowej z późn. zm.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz art. 30 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2023 r., poz. 773) w celu prawidłowego i efektywnego przygotowania sprawozdania PNT-01 o działalności badawczej i rozwojowej (B+R) w szkolnictwie wyższym zarządza się, co następuje:

§ 1

W zarządzeniu nr 63/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia19 marca 2021 roku w sprawie przyjęcia założeń celem opracowania sprawozdania z działalności badawczo-rozwojowej z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

,,3) pracowników w niżej wymienionych jednostkach organizacyjnych:

a) Biblioteka Główna,
b) Biuro Kanclerza,
c) Biuro Kwestora,
d) Biuro Organizacyjne,
e) Biuro Radców Prawnych,
f) Biuro Rektora,
g) Biuro Rozwoju i Organizacji Uczelni,
h) Biuro Rzecznika Patentowego,
i) Biuro Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,
j) Centrum Badawczo-Rozwojowe,
k) Centrum Energia, Środowisko i Społeczeństwo,
l) Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów,
m) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów,
n) Dział Ewidencji Księgowej Projektów,
o) Dział Ewidencji Majątkowej,
p) Dział Finansowy,
q) Dział Kadr i Płac,
r) Dział Księgowości,
s) Dział Międzynarodowych Programów Badawczych,
t) Dział Nauki,
u) Dział Współpracy z Zagranicą,
v) Dziekanaty,
w) Instytuty,
x) Kanclerz,
y) Katedry,
z) Kwestor,
za) Leśny Zakład Doświadczalny w Złotówku,
zb) Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
zc) Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności,
zd) Samodzielne Stanowisko Asystenta Prorektora ds. Nauki,
ze) Samodzielne Stanowisko ds. Monitoringu i Ewaluacji,
zf) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu,
zg) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach,
zh) Uczelniane Centrum Informatyzacji,
zi) Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych,
zj) Zastępca Kwestora ds. Księgowości.”;

2) w § 1 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Do wewnętrznego personelu B+R nie zalicza się pracowników obsługi;”;

3) § 3 otrzymuje brzmienie:

㤠3

Czasochłonność prac B+R dla pracowników administracyjnych jednostek organizacyjnych określonych w § 1 ust. 2 pkt 3 ustala się następująco:

1) Biblioteka Główna - 50%;
2) Biuro Kanclerza - 65%;
3) Biuro Kwestora - 65%;
4) Biuro Organizacyjne - 50%;
5) Biuro Radców Prawnych - 40%;
6) Biuro Rektora - 50%;
7) Biuro Rozwoju i Organizacji Uczelni - 50%;
8) Biuro Rzecznika Patentowego - 100%;
9) Biuro Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - 100%;
10) Centrum Badawczo-Rozwojowe - 100%;
11) Centrum Energia, Środowisko i Społeczeństwo - 100%;
12) Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów - 75%;
13) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów - 65%;
14) Dział Ewidencji Księgowej Projektów - 65%;
15) Dział Ewidencji Majątkowej - 65%;
16) Dział Finansowy - 65%;
17) Dział Kadr i Płac - 65%;
18) Dział Księgowości - 65%;
19) Dział Międzynarodowych Programów Badawczych - 100%;
20) Dział Nauki - 100%;
21) Dział Współpracy z Zagranicą - 75%;
22) Dziekanaty - 30%;
23) Instytuty - 60%;
24) Kanclerz - 65%;
25) Katedry - 60%;
26) Kwestor - 65%;
27) Leśny Zakład Doświadczalny w Złotówku - 75%;
28) Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych - 100%;
29) Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności - 100%;
30) Samodzielne Stanowisko Asystenta Prorektora ds. Nauki - 100%;
31) Samodzielne Stanowisko ds. Monitoringu i Ewaluacji - 75%;
32) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu - 100%;
33) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach - 100%;
34) Uczelniane Centrum Informatyzacji - 30%;
35) Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych - 65%;
36) Zastępca Kwestora ds. Księgowości - 65%.”;

4) § 3a ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wskaźnik EPC dla umów zlecenia związanych z działalnością B+R jest obliczany na podstawie liczby godzin zrealizowanych w danym roku w ramach danej umowy zlecenia (wynikającej z rachunku lub innego dokumentu potwierdzającego wykonanie zlecenia) podzielonej przez godzinową normę roczną czasu pracy obowiązującą w danym roku.”;

5) § 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) wynagrodzenia finansowane z przychodów z działalności dydaktycznej oraz subwencji MNiSW są przeliczane przez współczynnik czasochłonności obliczony dla każdego pracownika zgodnie z instrukcją do sprawozdania;”.

§ 2

Pozostałe postanowienia zarządzenia nr 63/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 marca 2021 roku w sprawie przyjęcia założeń celem opracowania sprawozdania z działalności badawczo-rozwojowej z późn. zm., nie ulegają zmianie.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z upoważnienia Rektora UPWr

prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 63/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 marca 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 29-03-2024
Opublikowane przez: Agnieszka Kaczmarek
Data publikacji: 29-03-2024 14:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 03-04-2024 11:15