2022 rok

Zarządzenie nr 205/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 grudnia 2022 roku

w sprawie zmiany podziału kompetencyjnego wśród niektórych podmiotów sprawujących funkcje kierownicze, utworzenia stanowiska kanclerza, jednostki „Biuro Kanclerza”, wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. oraz zmian w niektórych zarządzeniach

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i pkt 50, § 40 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1


1. Zmienia się podział kompetencyjny wśród niektórych podmiotów sprawujących funkcję kierownicze.

2. Tworzy się stanowisko kanclerza.

3. Przekształca się stanowiska kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych i kanclerza ds. inwestycji w odpowiednio zastępcę kanclerza ds. administracyjnych i zastępcę kanclerza ds. inwestycji.


§ 2


1. Tworzy się Biuro Kanclerza.

2. Biuro Kanclerza podlega bezpośrednio Kanclerzowi.

3. Biuro Kanclerza otrzymuje symbol organizacyjny A0B00000.

4. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.


§ 3


1. W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie „pionie – należy przez to rozumieć ogół jednostek organizacyjnych podległych rektorowi, kwestorowi, kanclerzowi i danemu prorektorowi”;

2) § 4 otrzymuje brzmienie:

„1. Jednoosobowe kierownictwo administracją i gospodarką Uczelni sprawuje rektor przy pomocy prorektorów, kwestora, kanclerza, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych.

2. W zakresie powierzonych spraw administracyjno-gospodarczych, prorektorzy, kwestor, dziekani i kanclerz działają samodzielnie, w zakresie udzielonych im pełnomocnictw i upoważnień, podejmując decyzje w imieniu rektora.

3. Sprawy wymagające współdziałania różnych jednostek administracyjnych koordynują prorektorzy, kwestor i kanclerz każdy w obrębie swojej właściwości rzeczowej, niezależnie od ich podporządkowania merytorycznego.

4. Rektor może w formie pisemnej upoważniać inne osoby do podejmowania określonych czynności prawnych lub do składania oświadczeń woli w ustalonym zakresie.

5. W czasie nieobecności rektora zastępuje go wyznaczony prorektor.”;

3) § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Zadania prorektorów, kwestora, kanclerza, zastępców kwestora, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych określają:

1) statut Uczelni,

2) stosowne zarządzenia rektora,

3) niniejszy regulamin,

4) inne akty prawne.”;

4) § 6 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

„3. Kierownikom jednostek organizacyjnych w pionie rektora, kwestorowi i kanclerzowi podlegają pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi zatrudnieni w danych jednostkach, w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)

4. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi podlegają Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni we wszystkich sprawach wynikających ze stosunku pracy (podległość służbowa), zaś odpowiednio prorektorom, kwestorowi, kanclerzowi, dziekanom, kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)”;

5) § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Symbol jednostki składa się z 8 znaków i tworzy się według następujących zasad:

1) Symbol R określa rektora. Oznaczenie podległości funkcjonalnej lit. R prorektorów, dziekanów, kwestora i kanclerza jako bezpośrednio podległych rektorowi zostało pominięte,

2) W pionach: rektora, prorektorów, kwestora i kanclerza dwa pierwsze znaki określają podległość jednostek, samodzielnych stanowisk pierwszego poziomu.

3) Kolejne trzy znaki określają symbol jednostek drugiego poziomu – instytut, katedra, jednostki ogólnouczelniane, szkoły doktorskie itp.

4) W przypadku zastosowania kodu o mniejszej liczbie znaków niż przewidziane pola uzupełnia się zerami,

5) W przypadku przeniesienia jednostki organizacyjnej do innego pionu symbol jednostki podlega zamianie – dostosowaniu podległości zgodnie z zasadami opisanymi w § 8 ust. 2 pkt 1-4”;

6) § 9 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerza”;

7) § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek kwestora, kanclerza, prorektora lub dziekana”;

8) § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Administrację centralną Uczelni stanowią: rektor, prorektorzy, kanclerz, kwestor, dziekani, dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr, dyrektorzy/kierownicy centrów, działów, biur, a ponadto samodzielne sekcje, inspektoraty, archiwum, zespoły, kancelarie i sekretariaty, samodzielne stanowiska pracy.”;

9) § 18 otrzymuje brzmienie: „Decyzję o utworzeniu nowej lub przekształceniu istniejącej jednostki organizacyjnej administracji podejmuje rektor z własnej inicjatywy lub na uzasadniony wniosek właściwego prorektora, kwestora, kanclerza albo dziekana”;

10) § 20 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Stanowiskami kierowniczymi na uczelni są: zastępcy kanclerza, zastępca kwestora, zastępca dyrektora instytutu, kierownik zakładu, dyrektor szkoły doktorskiej, prodziekan, dyrektor lub kierownik jednostek dydaktycznych na wydziale, kierownik innych jednostek utworzonych w instytucie lub katedrze, dyrektor lub kierownik jednostki ogólnouczelnianej, dyrektor lub kierownik jednostki oraz ich zastępcy realizującej zadania pomocnicze lub administracyjne.”;

11) § 21 otrzymuje brzmienie: „1. Organizacja Uczelni opiera się na siedmiu pionach działania, między którymi występują powiązania poziome koordynowane przez rektora:

1) pion bezpośrednio podległy rektorowi,

2) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw nauki,

3) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji,

4) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw umiędzynarodowienia,

5) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw organizacji i rozwoju Uczelni,

6) pion kwestora,

7) pion kanclerza.”;

12) § 26 ust. 2 pkt 17 otrzymuje brzmienie: „współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kwestorem, kanclerzami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji;”;

13) Tytuł rozdziału VI otrzymuje brzmienie: „VI Zakresy działania rektora, prorektorów, kwestora, kanclerza, zastępców kwestora, zastępców kanclerza, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr.”;

14) § 38a ust. 4 otrzymuje brzmienie: „udzielanie porad, wyjaśnień i konsultacji prawnych, sporządzenie opinii prawnych na wniosek Rektora, prorektorów, Przewodniczącego Rady Uczelni, przewodniczących rad dyscyplin, kanclerza, kwestora, dziekanów między innymi w sprawach dot. stosowania prawa:

a) związanych z odmową uznania zgłoszonych roszczeń;

b) związanych z rozwiązaniem stosunku pracy z pracownikiem bez wypowiedzenia;

c) związanych z postępowaniem przed organami administracji publicznej;

d) zawiadomienia organów o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu;

e) związanych z zawieraniem ugód pozasądowych;”;

15) § 38a ust. 5 otrzymuje brzmienie „informowanie organów Uczelni, prorektorów, kanclerza i kwestora o:

a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym publicznych szkół wyższych i wnioskowanie o wprowadzenie zmian w przepisach wewnętrznych Uczelni;

b) uchybieniach w działalności Uczelni w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;”;

16) § 39 ust. 1 pkt 16 otrzymuje brzmienie „Opracowuje i uzgadnia treść umów z rektorem, radcą prawnym, kwestorem, prorektorem i kanclerzem”;

17) § 113 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kontrolę funkcjonalną wykonywaną przez pracowników pełniących funkcje kierownicze, tj. prorektorów, dziekanów, prodziekanów, dyrektorów instytutów i ich zastępców, kierowników katedr, kanclerza, kwestora, zastępców kwestora, kierowników/ dyrektorów działów, kierowników innych jednostek organizacyjnych oraz pracowników kompetencyjnych;”;

18) uchyla się:

a) § 23 ust. 13 pkt 3,

b) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW NAUKI” pole „Centrum Badawczo-Rozwojowe”,

c) § 26 ust. 3 pkt 4, 7-10, 22-27, 28 w brzmieniu „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych”, 29 w brzmieniu „Kanclerz ds. inwestycji”,

d) § 26 ust. 4,

e) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW ORGANIZACJI I ROZWOJU UCZELNI” pola:

- Biuro Obsługi Korespondencji,

- Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,

- Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),

- Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,

- Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach,

- Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierz,

- Kanclerz ds. organizacyjno-administracyjnych,

- Kanclerz ds. inwestycji,

- Archiwum

- Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,

- Centrum Inwestycji

- Centrum Zarządzania Budynkami,

- Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,

- Zespół Inżyniera CIT,

f) § 77a,

g) § 77b;

19) dodaje się:

a) § 9 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu „zastępców kanclerza na wniosek kanclerza”,

b) §17 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu „Biuro Kanclerza”,

c) § 20 ust. 6 pkt 2 w brzmieniu „kanclerz”,

d) § 22 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu „kanclerz”,

e) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO REKTOROWI” pole „Kanclerz”,

f) § 27 w brzmieniu:

„Kanclerz:

1. Kanclerz kieruje, z upoważnienia rektora, administracją i gospodarką Uczelni oraz podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w Ustawie lub statucie dla organów Uczelni.

2. W zakres zwykłego zarządu wchodzą czynności dotyczące mienia, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Uczelni. Zakres ten obejmuje w szczególności czynności związane z bieżącą eksploatacją i utrzymaniem składników mienia Uczelni oraz z pobieraniem korzyści z tych składników, jak również prowadzenie spraw, które są niezbędne do wykonywania tych czynności.

3. Kanclerz składa rektorowi sprawozdanie z działalności i odpowiada za nią przed rektorem.

4. Do zadań kanclerza należy w szczególności:

1) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni, a także określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni;

2) organizowanie i koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej;

3) kierowanie oraz organizowanie pracy podległych mu jednostek administracyjnych, jest bezpośrednim przełożonym pracowników pionu kanclerza oraz pracowników obsługi.

4) zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach;

5) ustalenie zasad zarządzania majątkiem rzeczowym Uczelni;

6) kierowanie działalnością inwestycyjną Uczelni i współdziałanie w tym zakresie z Kwestorem.

7) ustalanie zasad korzystania z pomieszczeń w obiektach Uczelni na cele niezwiązane z dydaktyką i obsługą studentów oraz dysponowanie tymi pomieszczeniami w tym ustalanie wysokości opłat za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i Sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni;

8) inicjowanie i realizacja projektów rozwojowych Uczelni;

9) reprezentowanie uczelni przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi;

10) podejmowanie decyzji w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania wszystkich przedmiotów nietrwałych, a środków trwałych do 100 000 zł (słownie sto tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej jednostkowej środka trwałego;

11) dysponowanie środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności;

12) zarządzanie inwentaryzacji oraz zatwierdzanie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) bez względu na wartość środków, a środków trwałych do 80 000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej środka trwałego;

13) wszczynanie procedur o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczące inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji i utrzymania obiektów oraz dostaw i usług należących do kompetencji kanclerza:

a) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia poniżej 1 000 000 euro:

− zatwierdza i wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
− zatwierdza i podpisuje specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
− zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
− zawiera umowy w imieniu uczelni;

14) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów:

a) cywilnoprawnych dotyczących udzielanych zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 1 000 000 EUR oraz umów najmu i dzierżawy z wyjątkiem umów długoterminowych, których wartość przekracza 1 000 000 Euro,

b) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów najmu i dzierżawy budynków oraz pomieszczeń będących we władaniu Uczelni;

c) na wykonanie prac badawczych i badawczo-rozwojowych,

d) na wykonanie usług B+R,

e) na wykonanie innych usług w tym opinii, ekspertyz, usług i dostaw na cele badawcze i badawczo-rozwojowe z podmiotami zewnętrznymi,

f) współpracy mającej na celu transfer wiedzy,

g) dotyczących wyceny wartości niematerialnych i prawnych w zakresie transferu wiedzy i komercjalizacji,

h) z wszelkimi podmiotami zewnętrznymi w zakresie wdrożenia i komercjalizacji wszelkich wyników działalności naukowej lub know-how związanego z tymi wynikami, w tym umów sprzedaży lub umów dotyczących oddawania wyników do używania (w szczególności licencji), w zakresie transferu wiedzy i komercjalizacji,

i) konsorcjum,

j) o poufności w zakresie nawiązywanych w ramach umocowania, rozmów biznesowych i stosunków prawnych;

15) inicjowanie opracowywania przepisów wewnętrznych związanych z realizacją zadań jednostek organizacyjnych w pionie kanclerza;

16) rozwijanie współpracy z podmiotami gospodarczymi, klastrami, instytucjami publicznymi działającymi w regionie, kraju – w tym na realizującymi zadania w formie partnerstwa publiczno-prywatnego;

17) Zatwierdzanie, z upoważnienia Rektora, do wypłaty dokumentów finansowo-księgowych.

5. Do uprawnień Kanclerza należy:

1) w zakresie powierzonych mu spraw kanclerz działa w granicach swego umocowania podejmuje wszelkie decyzje z upoważnienia rektora oraz akceptuje dokumenty finansowe;

2) reprezentowanie Uczelni i występowanie na zewnątrz w zakresie swoich obowiązków;

3) składanie wniosków do Rektora o powołanie zastępców Kanclerza, dyrektorów i kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy swojego Pionu;

4) wydawanie zarządzeń i komunikatów regulujących szczegółowo działalność administracyjnogospodarczą i techniczną nadzorowanego Pionu i Uczelni;

5) podejmowanie decyzji w sprawach lokalowych Uczelni, w tym w zakresie przydzielania pomieszczeń jednostkom organizacyjnym i ich zmiany;

6) podejmowanie decyzji dotyczących odsprzedaży zbędnych lub niepełnowartościowych składników majątkowych o wartości rynkowej nie przekraczającej 6 tys. euro, a w przypadku, gdy wartość tych składników przekracza wyżej wymienioną kwotę, po uzyskaniu zgody Rektora;

7) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie i rozwój;

8) zatrudnianie pracowników obsługi na zastępstwo lub na podstawie umowy zlecenia na czas nieobecności pracowników etatowych, wyrażanie zgody na pracę w godzinach nadliczbowych;

9) podejmowanie decyzji w sprawie kasacji składników majątkowych;

10) powoływanie doraźnych komisji i ustalanie zadań tych komisji w sprawach należących do kompetencji Kanclerza lub innych, zleconych przez Rektora.

6. Kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) zastępcami kanclerza oraz jednostkami im podległymi,

2) Biurem Kanclerza,

3) Archiwum,

4) Biurem Obsługi Korespondencji,

5) Centrum Badawczo-Rozwojowym,

6) Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,

7) Regionalnym Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ( CIT),

8) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,

9) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach,

10) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Radomierzu.

7. Z upoważnienia Rektora Kanclerz sprawuje nadzór nad spółkami:

a) spółką „Uninowa”,

b) spółką „Zielona Dolina”,

c) spółką „U Przyrodników”,

g) § 27a w brzmieniu:

„Zastępca kanclerza ds. administracyjnych:
z upoważnienia rektora sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

a) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,

b) Centrum Zarządzania Budynkami,

c) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.”,

h) § 27b w brzmieniu:

„Zastępca kanclerza ds. inwestycji:
z upoważnienia rektora sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

a) Centrum Inwestycji,

b) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,

c) Zespołem Inżyniera CIT.”;

20) schemat graficzny: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI ” zawierający pola:

a) zastępcy kanclerza oraz jednostkami im podległymi,

b)  Kanclerza,

c) Archiwum,

d) Biuro Obsługi Korespondencji,

e) Centrum Badawczo-Rozwojowe,

f) Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice,

g) Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),

h) Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,

i) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach,

j) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu;

21) po § 91 Rozdział pn. „Pion podległy kanclerzowi”;

22) § 92 w brzmieniu:

„Biuro Kanclerza

Do zadań Biura należy:

1. Prowadzenie czynności kancelaryjnych oraz obsługi administracyjno-biurowej:

1) interesantów;

2) korespondencji przychodzącej i wychodzącej;

3) telefonów;

4) innych urządzeń biurowych;

5) ewidencja umów, wniosków projektowych, kalkulacji itp. wpływających do akceptacji.

2.  Prowadzenie spraw bezpośrednio związanych z pracą Kanclerza i Zastępców Kanclerza.

3.  Obsługa EOD w zakresie funkcjonowania Pionu Kanclerza.

4.  Działania recepcyjne i asystenckie w zakresie obsługi Biura Kanclerza.

5.  Obsługa spotkań i delegacji.

6.  Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do Biura Kanclerza.

7.  Nadzorowanie i porządkowanie dokumentów firmowych oraz ich odpowiednia archiwizacja.

8.  Przygotowywanie materiałów na posiedzenia, spotkania, komisje itp.

9.  Sporządzanie zestawień danych w formie tabelarycznej zleconych przez Kanclerza i Zastępcę Kanclerza.

10. Digitalizacja dokumentacji.

11.  Opracowywanie niezbędnych instrukcji, procedur, wzorów, wytycznych dla jednostek w pionie Kanclerza.

12. Prowadzenie zakładki internetowej pionu Kanclerza (bieżące informacje, komunikaty, wzory druków itp.).

13. Wsparcie podczas kontroli na terenie uczelni.

14. Prowadzenie ewidencji korespondencji, terminarza spraw, zebrań i spotkań Kanclerza i Zastępcy Kanclerza.

15. Przekazywanie do realizacji decyzji i poleceń Kanclerza i Zastępcy Kanclerza.”;

23) § 92a, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Archiwum” wraz z jej zakresem jej działania;

24) § 92b, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Biuro Obsługi Korespondencji” wraz z jej zakresem jej działania;

25) § 92b, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Badawczo-Rozwojowe” wraz z jej zakresem jej działania;

26) § 92c, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice” wraz z jej zakresem jej działania;

27) § 92d, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT)” wraz z jej zakresem jej działania;

28) § 92e, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” wraz z jej zakresem jej działania;

29) § 92f, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” wraz z jej zakresem jej działania,

30) § 92g, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” wraz z jej zakresem jej działania;

31) § 92h, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” wraz z jej zakresem jej działania;

32) § 92i, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Inwestycji” wraz z jej zakresem jej działania;

33) § 92j, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Zarządzania Budynkami wraz z jej zakresem jej działania;

34) § 92k, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” wraz z jej zakresem jej działania;

35) § 92l, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Zespół Inżyniera CIT” wraz z jej zakresem jej działania.

2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego wprowadza się następujące zmiany:

1. dodaje się:

a) pkt 18 o treści „Kanclerz” oznaczony symbolem organizacyjnym A0000000, w części tabeli „Władze Uczelni”,

b) część tabeli pn. „Pion bezpośrednio podległy kanclerzowi” w brzmieniu:

- „1. Zastępca kanclerza ds. administracyjnych” i oznacza się go symbolem A0KA0000,

- „2. Zastępca kanclerza ds. inwestycji” i oznacza się go symbolem A0KI0000,

- „3. Biuro Kanclerza” i oznacza się je symbolem A0B00000,

- „4. Archiwum” i oznacza się je symbolem A0A00000,

- „5. Biuro Obsługi Korespondencji” i oznacza się je symbolem A0BOK000,

- „6. Centrum Badawczo-Rozwojowe” i oznacza się je symbolem A0CBR000,

- „7. Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice” i oznacza się je symbolem A0CP0000,

- „8. Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT)” i oznacza się je symbolem A0CIT000,

- „9. Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” i oznacza się go symbolem A0OB0000,

- „10. Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” i oznacza się ją symbolem A0SS0000,

- „11. Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” i oznacza się ją symbolem A0SR0000,

- „12. Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” i oznacza się je symbolem A0G00CER

- „13. Centrum Zarządzania Budynkami” i oznacza się je symbolem A0G00CZB,

- „14 Centrum Inwestycji i oznacza się je symbolem A0K00CI0”,

- „15. Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” i oznacza się go symbolem A0K00KT0,

- „16. Zespół Inżyniera CIT” i oznacza się go symbolem A0K00ZI0,

2. uchyla się:

a) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni:

- pkt 4 w brzmieniu: „Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 8 w brzmieniu: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 9 w brzmieniu: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 11 w brzmieniu: „Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 12 w brzmieniu: „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 22 w brzmieniu: „Archiwum” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 23 w brzmieniu: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,

- pkt 24 w brzmieniu: „Centrum Zarządzania Budynkami” i oznacza się je symbolem A0G00CZB,

- pkt 25 w brzmieniu: „Centrum Inwestycji” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 27 w brzmieniu: „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 28 w brzmieniu: „Zespół Inżyniera CIT” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 33 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 34 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji” wraz z symbolem organizacyjnym,

- pkt 35 w brzmieniu: „Biuro Obsługi Korespondencji” wraz z symbolem organizacyjnym”,

b) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. nauki:

- pkt 15 w brzmieniu: „Centrum Badawczo-Rozwojowe” wraz z symbolem organizacyjnym.


§ 4


Pozostałe postanowienia Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. nie ulegają zmianie.


§ 5


1. W zarządzeniu nr 80/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 kwietnia 2021 roku w sprawie utworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowe podlega bezpośrednio kanclerzowi.”;

2) § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowe otrzymuje symbol organizacyjny A0CBR000”;

3) § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowych kieruje, powołany przez rektora na wniosek kanclerza, dyrektor.”;

2. W zarządzeniu nr 179/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 września 2021 roku w sprawie utworzenia Biura Obsługi Korespondencji oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Biuro Obsługi Korespondencji podlega bezpośrednio kanclerzowi.”;

2) § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Biuro Obsługi Korespondencji otrzymuje symbol organizacyjny A0BOK000”;

3) § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowych kieruje, powołany przez rektora na wniosek kanclerza, dyrektor.”.

3. W zarządzeniu nr 21/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 30/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 lutego 2018 roku w sprawie przekształcenia jednostek: pozawydziałowej jednostki organizacyjnej o nazwie Arboretum Ośrodek Badań Dendrologicznych, Ponadregionalnego Centrum Kongresowego w Pawłowicach działającej w ramach pozawydziałowej jednostki organizacyjnej Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz jednostki Rejon Pawłowice działającej w ramach Działu Administracyjno-Gospodarczego w pozawydziałową jednostkę organizacyjną Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław Pawłowice, przydzielenia nieruchomości tej jednostce i wprowadzenia zmian do zarządzenia Rektora 130/2011 z dnia 17 października 2011 roku oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 roku z późn. zm. § 1 otrzymuje brzmienie „W zarządzeniu nr 30/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 lutego 2018 roku w sprawie przekształcenia jednostek: pozawydziałowej jednostki organizacyjnej o nazwie Arboretum Ośrodek Badań Dendrologicznych, Ponadregionalnego Centrum Kongresowego w Pawłowicach działającej w ramach pozawydziałowej jednostki organizacyjnej Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz jednostki Rejon Pawłowice działającej w ramach Działu Administracyjno-Gospodarczego w pozawydziałową jednostkę organizacyjną Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław Pawłowice, przydzielenia nieruchomości tej jednostce i wprowadzenia zmian do zarządzenia Rektora 130/2011 z dnia 17 października 2011 roku oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 roku z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

§ 4 otrzymuje brzmienie:

„1. Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław Pawłowice kieruje dyrektor.

2. Bezpośredni nadzór nad Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław Pawłowice sprawuje kanclerz”.

4. W zarządzeniu nr 180/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 listopada 2019 roku w sprawie przekształcenia Rolniczego Zakładu Doświadczalnego Swojec wraz z całą infrastrukturą oraz jednostek zlokalizowanych w jego otoczeniu w Stację Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 otrzymuje brzmienie: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach podlega bezpośrednio kanclerzowi i otrzymuje symbol organizacyjny A0SS0000.”;

2) uchyla się § 3.


§ 6


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1. wykonania nowych szyldów i pieczątek;

2. dokonania zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA;

3. likwidację nieaktualnych szyldów i pieczątek.


§ 7


Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.


§ 8


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.


Z upoważnienia Rektora UPWr

prof. dr hab. Anna Chełmońska-Soyta

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 180/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 listopada 2019 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 80/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 kwietnia 2021 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 179/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 września 2021 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 21/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 stycznia 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Anna Chełmońska-Soyta
Data wytworzenia: 30-12-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 02-01-2023 09:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 21-02-2023 07:45