w sprawie zmiany podziału kompetencyjnego wśród niektórych podmiotów sprawujących funkcje kierownicze, utworzenia stanowiska kanclerza, jednostki „Biuro Kanclerza”, wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. oraz zmian w niektórych zarządzeniach
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i pkt 50, § 40 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Zmienia się podział kompetencyjny wśród niektórych podmiotów sprawujących funkcję kierownicze.
2. Tworzy się stanowisko kanclerza.
3. Przekształca się stanowiska kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych i kanclerza ds. inwestycji w odpowiednio zastępcę kanclerza ds. administracyjnych i zastępcę kanclerza ds. inwestycji.
§ 2
1. Tworzy się Biuro Kanclerza.
2. Biuro Kanclerza podlega bezpośrednio Kanclerzowi.
3. Biuro Kanclerza otrzymuje symbol organizacyjny A0B00000.
4. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
1. W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie „pionie – należy przez to rozumieć ogół jednostek organizacyjnych podległych rektorowi, kwestorowi, kanclerzowi i danemu prorektorowi”;
2) § 4 otrzymuje brzmienie:
„1. Jednoosobowe kierownictwo administracją i gospodarką Uczelni sprawuje rektor przy pomocy prorektorów, kwestora, kanclerza, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych.
2. W zakresie powierzonych spraw administracyjno-gospodarczych, prorektorzy, kwestor, dziekani i kanclerz działają samodzielnie, w zakresie udzielonych im pełnomocnictw i upoważnień, podejmując decyzje w imieniu rektora.
3. Sprawy wymagające współdziałania różnych jednostek administracyjnych koordynują prorektorzy, kwestor i kanclerz każdy w obrębie swojej właściwości rzeczowej, niezależnie od ich podporządkowania merytorycznego.
4. Rektor może w formie pisemnej upoważniać inne osoby do podejmowania określonych czynności prawnych lub do składania oświadczeń woli w ustalonym zakresie.
5. W czasie nieobecności rektora zastępuje go wyznaczony prorektor.”;
3) § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Zadania prorektorów, kwestora, kanclerza, zastępców kwestora, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych określają:
1) statut Uczelni,
2) stosowne zarządzenia rektora,
3) niniejszy regulamin,
4) inne akty prawne.”;
4) § 6 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3. Kierownikom jednostek organizacyjnych w pionie rektora, kwestorowi i kanclerzowi podlegają pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi zatrudnieni w danych jednostkach, w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)
4. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi podlegają Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni we wszystkich sprawach wynikających ze stosunku pracy (podległość służbowa), zaś odpowiednio prorektorom, kwestorowi, kanclerzowi, dziekanom, kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)”;
5) § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Symbol jednostki składa się z 8 znaków i tworzy się według następujących zasad:
1) Symbol R określa rektora. Oznaczenie podległości funkcjonalnej lit. R prorektorów, dziekanów, kwestora i kanclerza jako bezpośrednio podległych rektorowi zostało pominięte,
2) W pionach: rektora, prorektorów, kwestora i kanclerza dwa pierwsze znaki określają podległość jednostek, samodzielnych stanowisk pierwszego poziomu.
3) Kolejne trzy znaki określają symbol jednostek drugiego poziomu – instytut, katedra, jednostki ogólnouczelniane, szkoły doktorskie itp.
4) W przypadku zastosowania kodu o mniejszej liczbie znaków niż przewidziane pola uzupełnia się zerami,
5) W przypadku przeniesienia jednostki organizacyjnej do innego pionu symbol jednostki podlega zamianie – dostosowaniu podległości zgodnie z zasadami opisanymi w § 8 ust. 2 pkt 1-4”;
6) § 9 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerza”;
7) § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek kwestora, kanclerza, prorektora lub dziekana”;
8) § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Administrację centralną Uczelni stanowią: rektor, prorektorzy, kanclerz, kwestor, dziekani, dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr, dyrektorzy/kierownicy centrów, działów, biur, a ponadto samodzielne sekcje, inspektoraty, archiwum, zespoły, kancelarie i sekretariaty, samodzielne stanowiska pracy.”;
9) § 18 otrzymuje brzmienie: „Decyzję o utworzeniu nowej lub przekształceniu istniejącej jednostki organizacyjnej administracji podejmuje rektor z własnej inicjatywy lub na uzasadniony wniosek właściwego prorektora, kwestora, kanclerza albo dziekana”;
10) § 20 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Stanowiskami kierowniczymi na uczelni są: zastępcy kanclerza, zastępca kwestora, zastępca dyrektora instytutu, kierownik zakładu, dyrektor szkoły doktorskiej, prodziekan, dyrektor lub kierownik jednostek dydaktycznych na wydziale, kierownik innych jednostek utworzonych w instytucie lub katedrze, dyrektor lub kierownik jednostki ogólnouczelnianej, dyrektor lub kierownik jednostki oraz ich zastępcy realizującej zadania pomocnicze lub administracyjne.”;
11) § 21 otrzymuje brzmienie: „1. Organizacja Uczelni opiera się na siedmiu pionach działania, między którymi występują powiązania poziome koordynowane przez rektora:
1) pion bezpośrednio podległy rektorowi,
2) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw nauki,
3) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji,
4) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw umiędzynarodowienia,
5) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw organizacji i rozwoju Uczelni,
6) pion kwestora,
7) pion kanclerza.”;
12) § 26 ust. 2 pkt 17 otrzymuje brzmienie: „współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kwestorem, kanclerzami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji;”;
13) Tytuł rozdziału VI otrzymuje brzmienie: „VI Zakresy działania rektora, prorektorów, kwestora, kanclerza, zastępców kwestora, zastępców kanclerza, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr.”;
14) § 38a ust. 4 otrzymuje brzmienie: „udzielanie porad, wyjaśnień i konsultacji prawnych, sporządzenie opinii prawnych na wniosek Rektora, prorektorów, Przewodniczącego Rady Uczelni, przewodniczących rad dyscyplin, kanclerza, kwestora, dziekanów między innymi w sprawach dot. stosowania prawa:
a) związanych z odmową uznania zgłoszonych roszczeń;
b) związanych z rozwiązaniem stosunku pracy z pracownikiem bez wypowiedzenia;
c) związanych z postępowaniem przed organami administracji publicznej;
d) zawiadomienia organów o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu;
e) związanych z zawieraniem ugód pozasądowych;”;
15) § 38a ust. 5 otrzymuje brzmienie „informowanie organów Uczelni, prorektorów, kanclerza i kwestora o:
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym publicznych szkół wyższych i wnioskowanie o wprowadzenie zmian w przepisach wewnętrznych Uczelni;
b) uchybieniach w działalności Uczelni w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;”;
16) § 39 ust. 1 pkt 16 otrzymuje brzmienie „Opracowuje i uzgadnia treść umów z rektorem, radcą prawnym, kwestorem, prorektorem i kanclerzem”;
17) § 113 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kontrolę funkcjonalną wykonywaną przez pracowników pełniących funkcje kierownicze, tj. prorektorów, dziekanów, prodziekanów, dyrektorów instytutów i ich zastępców, kierowników katedr, kanclerza, kwestora, zastępców kwestora, kierowników/ dyrektorów działów, kierowników innych jednostek organizacyjnych oraz pracowników kompetencyjnych;”;
18) uchyla się:
a) § 23 ust. 13 pkt 3,
b) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW NAUKI” pole „Centrum Badawczo-Rozwojowe”,
c) § 26 ust. 3 pkt 4, 7-10, 22-27, 28 w brzmieniu „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych”, 29 w brzmieniu „Kanclerz ds. inwestycji”,
d) § 26 ust. 4,
e) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW ORGANIZACJI I ROZWOJU UCZELNI” pola:
- Biuro Obsługi Korespondencji,
- Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,
- Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),
- Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
- Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach,
- Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierz,
- Kanclerz ds. organizacyjno-administracyjnych,
- Kanclerz ds. inwestycji,
- Archiwum
- Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,
- Centrum Inwestycji
- Centrum Zarządzania Budynkami,
- Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
- Zespół Inżyniera CIT,
f) § 77a,
g) § 77b;
19) dodaje się:
a) § 9 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu „zastępców kanclerza na wniosek kanclerza”,
b) §17 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu „Biuro Kanclerza”,
c) § 20 ust. 6 pkt 2 w brzmieniu „kanclerz”,
d) § 22 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu „kanclerz”,
e) w schemacie graficznym: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO REKTOROWI” pole „Kanclerz”,
f) § 27 w brzmieniu:
„Kanclerz:
1. Kanclerz kieruje, z upoważnienia rektora, administracją i gospodarką Uczelni oraz podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w Ustawie lub statucie dla organów Uczelni.
2. W zakres zwykłego zarządu wchodzą czynności dotyczące mienia, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Uczelni. Zakres ten obejmuje w szczególności czynności związane z bieżącą eksploatacją i utrzymaniem składników mienia Uczelni oraz z pobieraniem korzyści z tych składników, jak również prowadzenie spraw, które są niezbędne do wykonywania tych czynności.
3. Kanclerz składa rektorowi sprawozdanie z działalności i odpowiada za nią przed rektorem.
4. Do zadań kanclerza należy w szczególności:
1) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni, a także określanie zasad dotyczących zarządzania majątkiem Uczelni;
2) organizowanie i koordynowanie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i gospodarczej;
3) kierowanie oraz organizowanie pracy podległych mu jednostek administracyjnych, jest bezpośrednim przełożonym pracowników pionu kanclerza oraz pracowników obsługi.
4) zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach;
5) ustalenie zasad zarządzania majątkiem rzeczowym Uczelni;
6) kierowanie działalnością inwestycyjną Uczelni i współdziałanie w tym zakresie z Kwestorem.
7) ustalanie zasad korzystania z pomieszczeń w obiektach Uczelni na cele niezwiązane z dydaktyką i obsługą studentów oraz dysponowanie tymi pomieszczeniami w tym ustalanie wysokości opłat za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i Sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni;
8) inicjowanie i realizacja projektów rozwojowych Uczelni;
9) reprezentowanie uczelni przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi;
10) podejmowanie decyzji w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania wszystkich przedmiotów nietrwałych, a środków trwałych do 100 000 zł (słownie sto tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej jednostkowej środka trwałego;
11) dysponowanie środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności;
12) zarządzanie inwentaryzacji oraz zatwierdzanie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) bez względu na wartość środków, a środków trwałych do 80 000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej środka trwałego;
13) wszczynanie procedur o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczące inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji i utrzymania obiektów oraz dostaw i usług należących do kompetencji kanclerza:
a) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia poniżej 1 000 000 euro:
− zatwierdza i wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
− zatwierdza i podpisuje specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
− zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
− zawiera umowy w imieniu uczelni;
14) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów:
a) cywilnoprawnych dotyczących udzielanych zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 1 000 000 EUR oraz umów najmu i dzierżawy z wyjątkiem umów długoterminowych, których wartość przekracza 1 000 000 Euro,
b) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów najmu i dzierżawy budynków oraz pomieszczeń będących we władaniu Uczelni;
c) na wykonanie prac badawczych i badawczo-rozwojowych,
d) na wykonanie usług B+R,
e) na wykonanie innych usług w tym opinii, ekspertyz, usług i dostaw na cele badawcze i badawczo-rozwojowe z podmiotami zewnętrznymi,
f) współpracy mającej na celu transfer wiedzy,
g) dotyczących wyceny wartości niematerialnych i prawnych w zakresie transferu wiedzy i komercjalizacji,
h) z wszelkimi podmiotami zewnętrznymi w zakresie wdrożenia i komercjalizacji wszelkich wyników działalności naukowej lub know-how związanego z tymi wynikami, w tym umów sprzedaży lub umów dotyczących oddawania wyników do używania (w szczególności licencji), w zakresie transferu wiedzy i komercjalizacji,
i) konsorcjum,
j) o poufności w zakresie nawiązywanych w ramach umocowania, rozmów biznesowych i stosunków prawnych;
15) inicjowanie opracowywania przepisów wewnętrznych związanych z realizacją zadań jednostek organizacyjnych w pionie kanclerza;
16) rozwijanie współpracy z podmiotami gospodarczymi, klastrami, instytucjami publicznymi działającymi w regionie, kraju – w tym na realizującymi zadania w formie partnerstwa publiczno-prywatnego;
17) Zatwierdzanie, z upoważnienia Rektora, do wypłaty dokumentów finansowo-księgowych.
5. Do uprawnień Kanclerza należy:
1) w zakresie powierzonych mu spraw kanclerz działa w granicach swego umocowania podejmuje wszelkie decyzje z upoważnienia rektora oraz akceptuje dokumenty finansowe;
2) reprezentowanie Uczelni i występowanie na zewnątrz w zakresie swoich obowiązków;
3) składanie wniosków do Rektora o powołanie zastępców Kanclerza, dyrektorów i kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy swojego Pionu;
4) wydawanie zarządzeń i komunikatów regulujących szczegółowo działalność administracyjnogospodarczą i techniczną nadzorowanego Pionu i Uczelni;
5) podejmowanie decyzji w sprawach lokalowych Uczelni, w tym w zakresie przydzielania pomieszczeń jednostkom organizacyjnym i ich zmiany;
6) podejmowanie decyzji dotyczących odsprzedaży zbędnych lub niepełnowartościowych składników majątkowych o wartości rynkowej nie przekraczającej 6 tys. euro, a w przypadku, gdy wartość tych składników przekracza wyżej wymienioną kwotę, po uzyskaniu zgody Rektora;
7) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie i rozwój;
8) zatrudnianie pracowników obsługi na zastępstwo lub na podstawie umowy zlecenia na czas nieobecności pracowników etatowych, wyrażanie zgody na pracę w godzinach nadliczbowych;
9) podejmowanie decyzji w sprawie kasacji składników majątkowych;
10) powoływanie doraźnych komisji i ustalanie zadań tych komisji w sprawach należących do kompetencji Kanclerza lub innych, zleconych przez Rektora.
6. Kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) zastępcami kanclerza oraz jednostkami im podległymi,
2) Biurem Kanclerza,
3) Archiwum,
4) Biurem Obsługi Korespondencji,
5) Centrum Badawczo-Rozwojowym,
6) Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,
7) Regionalnym Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ( CIT),
8) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
9) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach,
10) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Radomierzu.
7. Z upoważnienia Rektora Kanclerz sprawuje nadzór nad spółkami:
a) spółką „Uninowa”,
b) spółką „Zielona Dolina”,
c) spółką „U Przyrodników”,
g) § 27a w brzmieniu:
„Zastępca kanclerza ds. administracyjnych:
z upoważnienia rektora sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
a) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,
b) Centrum Zarządzania Budynkami,
c) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.”,
h) § 27b w brzmieniu:
„Zastępca kanclerza ds. inwestycji:
z upoważnienia rektora sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
a) Centrum Inwestycji,
b) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
c) Zespołem Inżyniera CIT.”;
20) schemat graficzny: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI ” zawierający pola:
a) zastępcy kanclerza oraz jednostkami im podległymi,
b) Kanclerza,
c) Archiwum,
d) Biuro Obsługi Korespondencji,
e) Centrum Badawczo-Rozwojowe,
f) Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice,
g) Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),
h) Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
i) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach,
j) Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu;
21) po § 91 Rozdział pn. „Pion podległy kanclerzowi”;
22) § 92 w brzmieniu:
„Biuro Kanclerza
Do zadań Biura należy:
1. Prowadzenie czynności kancelaryjnych oraz obsługi administracyjno-biurowej:
1) interesantów;
2) korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
3) telefonów;
4) innych urządzeń biurowych;
5) ewidencja umów, wniosków projektowych, kalkulacji itp. wpływających do akceptacji.
2. Prowadzenie spraw bezpośrednio związanych z pracą Kanclerza i Zastępców Kanclerza.
3. Obsługa EOD w zakresie funkcjonowania Pionu Kanclerza.
4. Działania recepcyjne i asystenckie w zakresie obsługi Biura Kanclerza.
5. Obsługa spotkań i delegacji.
6. Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do Biura Kanclerza.
7. Nadzorowanie i porządkowanie dokumentów firmowych oraz ich odpowiednia archiwizacja.
8. Przygotowywanie materiałów na posiedzenia, spotkania, komisje itp.
9. Sporządzanie zestawień danych w formie tabelarycznej zleconych przez Kanclerza i Zastępcę Kanclerza.
10. Digitalizacja dokumentacji.
11. Opracowywanie niezbędnych instrukcji, procedur, wzorów, wytycznych dla jednostek w pionie Kanclerza.
12. Prowadzenie zakładki internetowej pionu Kanclerza (bieżące informacje, komunikaty, wzory druków itp.).
13. Wsparcie podczas kontroli na terenie uczelni.
14. Prowadzenie ewidencji korespondencji, terminarza spraw, zebrań i spotkań Kanclerza i Zastępcy Kanclerza.
15. Przekazywanie do realizacji decyzji i poleceń Kanclerza i Zastępcy Kanclerza.”;
23) § 92a, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Archiwum” wraz z jej zakresem jej działania;
24) § 92b, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Biuro Obsługi Korespondencji” wraz z jej zakresem jej działania;
25) § 92b, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Badawczo-Rozwojowe” wraz z jej zakresem jej działania;
26) § 92c, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice” wraz z jej zakresem jej działania;
27) § 92d, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT)” wraz z jej zakresem jej działania;
28) § 92e, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” wraz z jej zakresem jej działania;
29) § 92f, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” wraz z jej zakresem jej działania,
30) § 92g, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” wraz z jej zakresem jej działania;
31) § 92h, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” wraz z jej zakresem jej działania;
32) § 92i, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Inwestycji” wraz z jej zakresem jej działania;
33) § 92j, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Centrum Zarządzania Budynkami wraz z jej zakresem jej działania;
34) § 92k, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” wraz z jej zakresem jej działania;
35) § 92l, do którego przeniesiona zostanie jednostka „Zespół Inżyniera CIT” wraz z jej zakresem jej działania.
2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego wprowadza się następujące zmiany:
1. dodaje się:
a) pkt 18 o treści „Kanclerz” oznaczony symbolem organizacyjnym A0000000, w części tabeli „Władze Uczelni”,
b) część tabeli pn. „Pion bezpośrednio podległy kanclerzowi” w brzmieniu:
- „1. Zastępca kanclerza ds. administracyjnych” i oznacza się go symbolem A0KA0000,
- „2. Zastępca kanclerza ds. inwestycji” i oznacza się go symbolem A0KI0000,
- „3. Biuro Kanclerza” i oznacza się je symbolem A0B00000,
- „4. Archiwum” i oznacza się je symbolem A0A00000,
- „5. Biuro Obsługi Korespondencji” i oznacza się je symbolem A0BOK000,
- „6. Centrum Badawczo-Rozwojowe” i oznacza się je symbolem A0CBR000,
- „7. Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice” i oznacza się je symbolem A0CP0000,
- „8. Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT)” i oznacza się je symbolem A0CIT000,
- „9. Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” i oznacza się go symbolem A0OB0000,
- „10. Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” i oznacza się ją symbolem A0SS0000,
- „11. Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” i oznacza się ją symbolem A0SR0000,
- „12. Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” i oznacza się je symbolem A0G00CER
- „13. Centrum Zarządzania Budynkami” i oznacza się je symbolem A0G00CZB,
- „14 Centrum Inwestycji i oznacza się je symbolem A0K00CI0”,
- „15. Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” i oznacza się go symbolem A0K00KT0,
- „16. Zespół Inżyniera CIT” i oznacza się go symbolem A0K00ZI0,
2. uchyla się:
a) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni:
- pkt 4 w brzmieniu: „Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 8 w brzmieniu: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 9 w brzmieniu: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Radomierzu” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 11 w brzmieniu: „Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław-Pawłowice” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 12 w brzmieniu: „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 22 w brzmieniu: „Archiwum” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 23 w brzmieniu: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,
- pkt 24 w brzmieniu: „Centrum Zarządzania Budynkami” i oznacza się je symbolem A0G00CZB,
- pkt 25 w brzmieniu: „Centrum Inwestycji” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 27 w brzmieniu: „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 28 w brzmieniu: „Zespół Inżyniera CIT” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 33 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 34 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji” wraz z symbolem organizacyjnym,
- pkt 35 w brzmieniu: „Biuro Obsługi Korespondencji” wraz z symbolem organizacyjnym”,
b) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. nauki:
- pkt 15 w brzmieniu: „Centrum Badawczo-Rozwojowe” wraz z symbolem organizacyjnym.
§ 4
Pozostałe postanowienia Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. nie ulegają zmianie.
§ 5
1. W zarządzeniu nr 80/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 kwietnia 2021 roku w sprawie utworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowe podlega bezpośrednio kanclerzowi.”;
2) § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowe otrzymuje symbol organizacyjny A0CBR000”;
3) § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowych kieruje, powołany przez rektora na wniosek kanclerza, dyrektor.”;
2. W zarządzeniu nr 179/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 września 2021 roku w sprawie utworzenia Biura Obsługi Korespondencji oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Biuro Obsługi Korespondencji podlega bezpośrednio kanclerzowi.”;
2) § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Biuro Obsługi Korespondencji otrzymuje symbol organizacyjny A0BOK000”;
3) § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Centrum Badawczo-Rozwojowych kieruje, powołany przez rektora na wniosek kanclerza, dyrektor.”.
3. W zarządzeniu nr 21/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 30/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 lutego 2018 roku w sprawie przekształcenia jednostek: pozawydziałowej jednostki organizacyjnej o nazwie Arboretum Ośrodek Badań Dendrologicznych, Ponadregionalnego Centrum Kongresowego w Pawłowicach działającej w ramach pozawydziałowej jednostki organizacyjnej Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz jednostki Rejon Pawłowice działającej w ramach Działu Administracyjno-Gospodarczego w pozawydziałową jednostkę organizacyjną Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław Pawłowice, przydzielenia nieruchomości tej jednostce i wprowadzenia zmian do zarządzenia Rektora 130/2011 z dnia 17 października 2011 roku oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 roku z późn. zm. § 1 otrzymuje brzmienie „W zarządzeniu nr 30/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 lutego 2018 roku w sprawie przekształcenia jednostek: pozawydziałowej jednostki organizacyjnej o nazwie Arboretum Ośrodek Badań Dendrologicznych, Ponadregionalnego Centrum Kongresowego w Pawłowicach działającej w ramach pozawydziałowej jednostki organizacyjnej Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz jednostki Rejon Pawłowice działającej w ramach Działu Administracyjno-Gospodarczego w pozawydziałową jednostkę organizacyjną Centrum Edukacyjno-Rozwojowe Pałac Wrocław Pawłowice, przydzielenia nieruchomości tej jednostce i wprowadzenia zmian do zarządzenia Rektora 130/2011 z dnia 17 października 2011 roku oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 roku z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
§ 4 otrzymuje brzmienie:
„1. Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław Pawłowice kieruje dyrektor.
2. Bezpośredni nadzór nad Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław Pawłowice sprawuje kanclerz”.
4. W zarządzeniu nr 180/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 listopada 2019 roku w sprawie przekształcenia Rolniczego Zakładu Doświadczalnego Swojec wraz z całą infrastrukturą oraz jednostek zlokalizowanych w jego otoczeniu w Stację Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach podlega bezpośrednio kanclerzowi i otrzymuje symbol organizacyjny A0SS0000.”;
2) uchyla się § 3.
§ 6
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1. wykonania nowych szyldów i pieczątek;
2. dokonania zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA;
3. likwidację nieaktualnych szyldów i pieczątek.
§ 7
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
Z upoważnienia Rektora UPWr
prof. dr hab. Anna Chełmońska-Soyta
Wytworzył: | Anna Chełmońska-Soyta |
---|---|
Data wytworzenia: | 30-12-2022 |
Opublikowane przez: | Joanna Kołaczyńska |
Data publikacji: | 02-01-2023 09:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 21-02-2023 07:45 |