2022 rok

Zarządzenie nr 123/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 czerwca 2022 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz. U. 2022 r. poz. 661 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:


§ 1


W zarządzeniu nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Pracownicy prowadzący działalność naukową składają „Oświadczenie o dziedzinie i dyscyplinie”, którą reprezentują, zwane dalej „oświadczeniem o dyscyplinie” – załącznik nr 1 do zarządzenia, na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu”,
usuwa się ust. 5,

b) ust. 6 staje się ust. 5 i otrzymuje brzmienie:
„Elektroniczny identyfikator naukowca ORCID (Open Researcher and Contributor ID) widniejący w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2, 3 i 4, należy podać, jeśli naukowiec taki identyfikator posiada”;

2) w § 2 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„W przypadku reprezentowania którejś z dyscyplin ewaluowanych oświadczenie przedkładane jest do wiadomości Przewodniczącego/Przewodniczących Rad Dyscyplin reprezentowanych przez pracownika. W przypadku reprezentowania którejś z dyscyplin nieewaluowanych, oświadczenie przedkłada się do wiadomości prorektorowi ds. nauki”;

3) w § 3 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„Zmiana stanowiska na nieobejmujące prowadzenia działalności naukowej skutkuje automatycznym wygaśnięciem oświadczenia. Jeśli pracownik przejdzie do grupy pracowników dydaktycznych i zaprzestanie prowadzenia działalności naukowej, nie może być wliczony do liczby N, złożone uprzednio oświadczenie o liczbie N powinno zostać wycofane (załącznik nr 4)”;

4) w § 4:

a) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych na potrzeby ewaluacji składa się we właściwym systemie w rozliczeniu rocznym, do dnia 10 stycznia roku następującego po roku opublikowania osiągnięcia”,

b) błędnie oznaczony ust. 6 staje się ust. 7;

5) § 5 otrzymuje brzmienie:

„1. Za koordynację i nadzór nad procesem składania oświadczeń w ramach danej dyscypliny naukowej są odpowiedzialni przewodniczący Rad Dyscyplin.

2. Oświadczenia powinny być przekazywane do Działu Kadr i Płac:

1) oświadczenie o dyscyplinie (załącznik nr 1);

2) oświadczenie o zaliczeniu do liczby N (załącznik nr 2);

3) oświadczenie o cofnięciu upoważnienia do zaliczenia do liczby N (załącznik nr 4).

3. Dział Kadr i Płac przechowuje przedmiotowe oświadczenia i na podstawie otrzymanych oświadczeń wprowadza dane do systemu POL-on w wyznaczonych terminach, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Do przewodniczących Rad Dyscyplin przekazywane jest, wygenerowane z Bazy Wiedzy UPWr, oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych na potrzeby ewaluacji (załącznik nr 3) - wraz z wykazem osiągnięć. W przypadku reprezentowania przez pracownika którejś z dyscyplin nieewaluowanych oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych w tej dyscyplinie przekazywanie jest do Działu Nauki.

5. Przewodniczący Rady Dyscypliny na bieżąco aktualizują na udostępnionym dysku Google oświadczenia osiągnięć naukowych (załącznik 3) wraz z aktualnymi wykazami osiągnięć naukowych dla dyscypliny.

6. Uprawnienia do przeglądania dysku Google, o którym mowa w ust. 5, posiadają następujące osoby:

1) Rektor;

2) Prorektor ds. nauki;

3) przewodniczący Rad Dyscyplin i ich zastępcy;

4) dyrektor Działu Nauki oraz pracownicy Działu Nauki;

5) dyrektor Biblioteki Głównej, zastępca dyrektora Biblioteki Głównej oraz kierownik Działu Dokumentacji i Rozwoju Systemów Biblioteki;

6) dyrektor Działu Kadr i Płac oraz osoba wprowadzająca informacje o pracownikach do systemu POL-on (pracownik DKiP);

7) rzecznik patentowy.

7. Nadzór nad procesem wprowadzania danych z oświadczeń, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, sprawuje administrator uczelni systemu POL-on, który w tym zakresie ściśle współpracuje z przewodniczącymi lub osobami oddelegowanymi do spraw ewaluacji w poszczególnych dyscyplinach naukowych”.

6) w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Uprawnione do wnioskowania o raporty, o których mowa w ust. 1, są następujące osoby:

1) Rektor;

2) Prorektor ds. nauki;

3) przewodniczący Rad Dyscyplin i ich zastępcy:

4) dyrektor Działu Nauki oraz pracownicy Działu Nauki;

5) dyrektor Biblioteki Głównej, zastępca dyrektora Biblioteki Głównej oraz kierownik Działu Dokumentacji i Rozwoju Systemów Biblioteki;

6) dyrektor Działu Kadr i Płac oraz osoba wprowadzająca informację o pracownikach do systemu POL-on( pracownik DKiP);

7) rzecznik patentowy.”


§ 2


Załącznik nr 1, załącznik nr 2, załącznik nr 3 oraz załącznik nr 4 do zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej otrzymują brzmienie załączników do niniejszego zarządzenia.


§ 3


Pozostałe postanowienia zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej pozostają bez zmian.


§ 4


Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia sprawuje Prorektor ds. nauki.

§ 5


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku
akt zmieniany Uchwała nr 1/2022 Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 marca 2022 roku
sprostowanie oczywistej omyłki Obwieszczenie nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 lipca 2022 roku
akt uchylany Zarządzenie nr 21/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 13-06-2022
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 15-06-2022 11:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 02-09-2022 14:58