w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej (Dz. U. 2022 r. poz. 661 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Pracownicy prowadzący działalność naukową składają „Oświadczenie o dziedzinie i dyscyplinie”, którą reprezentują, zwane dalej „oświadczeniem o dyscyplinie” – załącznik nr 1 do zarządzenia, na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu”,
usuwa się ust. 5,
b) ust. 6 staje się ust. 5 i otrzymuje brzmienie:
„Elektroniczny identyfikator naukowca ORCID (Open Researcher and Contributor ID) widniejący w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2, 3 i 4, należy podać, jeśli naukowiec taki identyfikator posiada”;
2) w § 2 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku reprezentowania którejś z dyscyplin ewaluowanych oświadczenie przedkładane jest do wiadomości Przewodniczącego/Przewodniczących Rad Dyscyplin reprezentowanych przez pracownika. W przypadku reprezentowania którejś z dyscyplin nieewaluowanych, oświadczenie przedkłada się do wiadomości prorektorowi ds. nauki”;
3) w § 3 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„Zmiana stanowiska na nieobejmujące prowadzenia działalności naukowej skutkuje automatycznym wygaśnięciem oświadczenia. Jeśli pracownik przejdzie do grupy pracowników dydaktycznych i zaprzestanie prowadzenia działalności naukowej, nie może być wliczony do liczby N, złożone uprzednio oświadczenie o liczbie N powinno zostać wycofane (załącznik nr 4)”;
4) w § 4:
a) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych na potrzeby ewaluacji składa się we właściwym systemie w rozliczeniu rocznym, do dnia 10 stycznia roku następującego po roku opublikowania osiągnięcia”,
b) błędnie oznaczony ust. 6 staje się ust. 7;
5) § 5 otrzymuje brzmienie:
„1. Za koordynację i nadzór nad procesem składania oświadczeń w ramach danej dyscypliny naukowej są odpowiedzialni przewodniczący Rad Dyscyplin.
2. Oświadczenia powinny być przekazywane do Działu Kadr i Płac:
1) oświadczenie o dyscyplinie (załącznik nr 1);
2) oświadczenie o zaliczeniu do liczby N (załącznik nr 2);
3) oświadczenie o cofnięciu upoważnienia do zaliczenia do liczby N (załącznik nr 4).
3. Dział Kadr i Płac przechowuje przedmiotowe oświadczenia i na podstawie otrzymanych oświadczeń wprowadza dane do systemu POL-on w wyznaczonych terminach, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Do przewodniczących Rad Dyscyplin przekazywane jest, wygenerowane z Bazy Wiedzy UPWr, oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych na potrzeby ewaluacji (załącznik nr 3) - wraz z wykazem osiągnięć. W przypadku reprezentowania przez pracownika którejś z dyscyplin nieewaluowanych oświadczenie o wykazaniu osiągnięć naukowych w tej dyscyplinie przekazywanie jest do Działu Nauki.
5. Przewodniczący Rady Dyscypliny na bieżąco aktualizują na udostępnionym dysku Google oświadczenia osiągnięć naukowych (załącznik 3) wraz z aktualnymi wykazami osiągnięć naukowych dla dyscypliny.
6. Uprawnienia do przeglądania dysku Google, o którym mowa w ust. 5, posiadają następujące osoby:
1) Rektor;
2) Prorektor ds. nauki;
3) przewodniczący Rad Dyscyplin i ich zastępcy;
4) dyrektor Działu Nauki oraz pracownicy Działu Nauki;
5) dyrektor Biblioteki Głównej, zastępca dyrektora Biblioteki Głównej oraz kierownik Działu Dokumentacji i Rozwoju Systemów Biblioteki;
6) dyrektor Działu Kadr i Płac oraz osoba wprowadzająca informacje o pracownikach do systemu POL-on (pracownik DKiP);
7) rzecznik patentowy.
7. Nadzór nad procesem wprowadzania danych z oświadczeń, o których mowa w niniejszym zarządzeniu, sprawuje administrator uczelni systemu POL-on, który w tym zakresie ściśle współpracuje z przewodniczącymi lub osobami oddelegowanymi do spraw ewaluacji w poszczególnych dyscyplinach naukowych”.
6) w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“Uprawnione do wnioskowania o raporty, o których mowa w ust. 1, są następujące osoby:
1) Rektor;
2) Prorektor ds. nauki;
3) przewodniczący Rad Dyscyplin i ich zastępcy:
4) dyrektor Działu Nauki oraz pracownicy Działu Nauki;
5) dyrektor Biblioteki Głównej, zastępca dyrektora Biblioteki Głównej oraz kierownik Działu Dokumentacji i Rozwoju Systemów Biblioteki;
6) dyrektor Działu Kadr i Płac oraz osoba wprowadzająca informację o pracownikach do systemu POL-on( pracownik DKiP);
7) rzecznik patentowy.”
§ 2
Załącznik nr 1, załącznik nr 2, załącznik nr 3 oraz załącznik nr 4 do zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej otrzymują brzmienie załączników do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Pozostałe postanowienia zarządzenia nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku w sprawie zasad postępowania przy ewaluacji jakości działalności naukowej pozostają bez zmian.
§ 4
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia sprawuje Prorektor ds. nauki.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Renata Jarosz | Data wytworzenia: | 13-06-2022 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 15-06-2022 11:25 |
Liczba pobrań: | 99 |
Oświadczenie o dyscyplinie
Wytworzył: | Renata Jarosz | Data wytworzenia: | 13-06-2022 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 15-06-2022 11:25 |
Liczba pobrań: | 70 |
Oświadczenie upoważniające do zaliczenia pracownika do liczby pracowników prowadzących działalność naukową
Wytworzył: | Renata Jarosz | Data wytworzenia: | 13-06-2022 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 15-06-2022 11:25 |
Liczba pobrań: | 90 |
Oświadczenie upoważniające Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu do wykazania osiągnięć naukowych pracownika na potrzeby ewaluacji
Wytworzył: | Renata Jarosz | Data wytworzenia: | 13-06-2022 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 15-06-2022 11:25 |
Liczba pobrań: | 60 |
Oświadczenie o cofnięciu upoważnienia do zaliczenia pracownika do liczby pracowników prowadzących działalność naukową
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniany | Zarządzenie nr 137/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 lipca 2021 roku |
akt zmieniany | Uchwała nr 1/2022 Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 marca 2022 roku |
sprostowanie oczywistej omyłki | Obwieszczenie nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 12 lipca 2022 roku |
akt uchylany | Zarządzenie nr 21/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2021 roku |
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 13-06-2022 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 15-06-2022 11:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Joanna Kołaczyńska |
Data ostatniej aktualizacji: | 02-09-2022 14:58 |