w sprawie organizacji i funkcjonowania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 oraz § 87 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego uchwałą nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
§ 2
Uczelniany system zapewnienia jakości kształcenia ma na celu:
1) stałe monitorowanie i doskonalenie jakości kształcenia realizowanego na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych;
2) podejmowanie działań projakościowych w dydaktyce przez wykorzystywanie wyników ankiet studentów, badań karier zawodowych absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
3) ocenianie organizacji i warunków realizacji procesu kształcenia poprzez tworzenie odpowiednich procedur;
4) analizowanie rozwoju innowacyjnych metod kształcenia;
5) monitorowanie mobilności studentów w ramach krajowych i międzynarodowych programów;
6) badanie poziomu umiędzynarodowienia studiów;
7) monitorowanie kwalifikacji kadry dydaktycznej.
§ 3
Funkcjonowanie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia
§ 4
Zadania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia:
1) opracowanie sprawozdania z realizacji programu naprawczego przyjętego
w poprzednim roku akademickim;
2) przygotowywanie i doskonalenie procedur dotyczących działalności dydaktycznej uczelni i poprawy jakości kształcenia poprzez:
a) poszukiwanie i wykorzystywanie dobrych wzorców dla wydziałów i jednostek ogólnouczelnianych,
b) proponowanie rozwiązań i wdrażanie ich w ramach całej uczelni;
3) analizowanie mobilności studentów i doskonalenie metod ją wspierających
na kierunkach studiów na podstawie: raportów sporządzonych przez Biuro Międzynarodowych Programów Edukacyjnych (oferty poszczególnych wydziałów na praktyki i staże zagraniczne, oraz liczba studentów korzystających z wymiany zagranicznej);
4) przedstawianie Rektorowi projektu działań mających na celu doskonalenie USZJK
a) opracowanie rocznego sprawozdania z funkcjonowania systemu zapewnienia jakości kształcenia w minionym roku akademickim na wszystkich wydziałach w terminie do końca lutego następnego roku akademickiego,
b) przygotowanie propozycji zmian doskonalących proces edukacji i przekazanie jej Rektorowi;
5) przedstawianie Senatowi uczelni sprawozdania z funkcjonowania USZJK, nie później niż do 31 marca następnego roku akademickiego.
§ 5
Zadania Wydziałowej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia:
1) opracowywanie sprawozdania z realizacji programu naprawczego przyjętego
w poprzednim roku akademickim;
2) ocena metod weryfikacji efektów kształcenia obejmującą 10% przedmiotów realizowanych na studiach pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich oraz 20% na studiach drugiego stopnia;
3) analizowanie raportów ankietyzacji na wszystkich poziomach kształcenia oraz protokołów hospitacji wraz z analizą ankiet absolwentów (z wyłączeniem ich losów zawodowych) dla każdego kierunku. Wzory ankiet – załącznik 1;
4) zasięganie opinii interesariuszy zewnętrznych, w tym jednostek, w których realizowane są kierunkowe praktyki studenckie (opinia opiekuna praktyk), w zakresie przygotowania przyszłych absolwentów do pracy zawodowej oraz zasadności i poprawności przygotowania nowych programów studiów;
5) przeprowadzanie oceny procedury dyplomowania. Ocena prac dyplomowych obejmująca na studiach I stopnia 10% prac na danym kierunku, nie mniej niż 5 oraz na studiach II stopnia 10%, nie mniej niż 3;
6) ocena prowadzonych na wydziale studiów doktoranckich we współpracy z ich kierownikami;
7) ocena prowadzonych na wydziale studiów podyplomowych we współpracy z ich kierownikami;
8) opiniowanie programów studiów dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się
w następnym roku akademickim;
9) analizowanie raportów PKA w odniesieniu do kierunków prowadzonych na wydziale;
10) opracowywanie działań naprawczych i harmonogramu ich realizacji z uwzględnieniem poszczególnych kierunków i całego wydziału;
11) przekazywanie raportów kierunkowych oraz raportu wydziałowego dziekanowi w terminie do 30 listopada oraz raportu wydziałowego bez załączników, przewodniczącemu RK ds. ZJK w terminie do 15 grudnia. Wzory raportów – załącznik 2 i 3;
12) przedstawienie Raportu Wydziałowego na zebraniu pracowników i przedstawicieli studentów wydziału;
13) szczegółowe zasady funkcjonowania Wydziałowej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia określa załącznik 4.
§ 6
§ 7
Dziekan w terminie do 31 października przekazuje WK ds. ZJK sprawozdanie z realizacji programu naprawczego przyjętego w poprzednim roku akademickim.
§ 8
§ 9
Tracą moc:
Uchwała nr 96/2012 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 czerwca 2012 r. w sprawie funkcjonowania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
§ 6 uchwały nr 36/2004 Senatu AR we Wrocławiu z dnia 23 grudnia 2004 r. (z późn. zm.) w sprawie Uczelnianego Systemu Oceny Jakości Kształcenia;
Zarządzenie nr 145/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 września 2017 roku;
Zarządzenie nr 196/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2017 roku;
Zarządzenie nr 61/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 14 maja 2018 roku;
Zarządzenie nr 117/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2018 roku;
Zarządzenie nr 7/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 17 stycznia 2019 roku;
Zarządzenie nr 48/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 lutego 2020 roku;
Zarządzenie nr 203/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 lipca 2020 roku.
§ 10
Zarządzanie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Katarzyna Lech-Książkiewicz | Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe | Data publikacji: | 12-01-2021 14:24 |
Liczba pobrań: | 607 |
Zasady przeprowadzania badań ankietowych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
Wytworzył: | Katarzyna Lech-Książkiewicz | Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe | Data publikacji: | 12-01-2021 14:24 |
Liczba pobrań: | 64 |
Raport kierunkowy Wydziałowej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Wytworzył: | Katarzyna Lech-Książkiewicz | Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe | Data publikacji: | 12-01-2021 14:24 |
Liczba pobrań: | 85 |
Raport Wydziałowy Wydziałowej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Wytworzył: | Katarzyna Lech-Książkiewicz | Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe | Data publikacji: | 12-01-2021 14:24 |
Liczba pobrań: | 82 |
Szczegółowe zasady funkcjonowania Wydziałowej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Wytworzył: | Katarzyna Lech-Książkiewicz | Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe | Data publikacji: | 05-01-2021 16:56 |
Liczba pobrań: | 83 |
Regulamin Uczelnianego Zespołu ds. Ankietyzacji
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 31-12-2020 |
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe |
Data publikacji: | 05-01-2021 16:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Joanna Kołaczyńska |
Data ostatniej aktualizacji: | 28-12-2022 11:08 |