2020 rok

Zarządzenie nr 201/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 lipca 2020 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie ustalenia liczebności grup zajęciowych oraz zasad realizacji i rozliczania zajęć dydaktycznych, w tym praktyk zawodowych

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ze zm. uchwalonego w dniu 28 czerwca 2019 r. stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1

Użyte w niniejszym zarządzeniu zwroty i skróty oznaczają:

  • godzina obliczeniowa – 45 minut zajęć dydaktycznych,
  • godziny ponadwymiarowe – godziny, które stanowią nadwyżkę ponad ustalony roczny wymiar zajęć dydaktycznych wynikającą z powierzonych i faktycznie zrealizowanych godzin dydaktycznych,
  • osoba spoza uczelni – osoba, która nie jest nauczycielem akademickim zatrudnionym w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu,
  • pełny cykl kształcenia w języku obcym – studia pierwszego lub drugiego stopnia lub z jednolite magisterskie zakończone uzyskaniem dyplomu w UPWr.
  • UPWR+ – studia wspólne - studia w języku obcym zakończone podwójnym dyplomowaniem w UPWr i uczelni partnerskiej,
  • zajęcia w ramach programu międzynarodowego – zajęcia w języku obcym prowadzone dla cudzoziemców studiujących w UPWr w ramach wymiany międzynarodowej, np. Erasmus+
  • studia w języku obcym – zajęcia w ramach programu międzynarodowego lub UPWR+ lub na pełnym cyklu kształcenia w języku obcym,
  • APD - Archiwum Prac Dyplomowych,
  • EOD - Elektroniczny Obieg Dokumentów,
  • DOS - Dział Organizacji Studiów,
  • USOS - Uniwersytecki System Obsługi Studiów.

§ 2

PODSTAWOWE ZASADY REALIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH

1. W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu praktyki zawodowe studentów na kierunkach studiów pierwszego, drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich o profilu ogólnoakademickim i praktycznym, realizowanych w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, są obowiązkowe i stanowią integralny element kształcenia.

2. Podstawowym celem praktyki zawodowej jest nabycie umiejętności praktycznych, uzupełniających i pogłębiających wiedzę uzyskaną przez studenta w toku zajęć dydaktycznych na uczelni, a także ukształtowania postaw wobec potencjalnych pracodawców i współpracowników.

3. Wymiar, zasady, formę odbywania praktyk zawodowych oraz liczbę punktów ECTS, jaką student musi uzyskać w ramach tych praktyk określa program studiów dla danego kierunku, poziomu i profilu, przy czym:

a) praktyki zawodowe studentów realizujących kształcenie na kierunkach studiów o profilu ogólnoakademickim na studiach pierwszego i drugiego stopnia powinny trwać co najmniej 4 tygodnie (160 godzin),

b) praktyki zawodowe studentów realizujących kształcenie na kierunkach studiów o profilu praktycznym na studiach pierwszego stopnia powinny trwać co najmniej 6 miesięcy (800 godzin), na studiach drugiego stopnia co najmniej 3 miesiące (400 godzin),

c) praktyki zawodowe studentów realizujących kształcenie na kierunku weterynaria określone są w standardzie kształcenia i trwają co najmniej 14 tygodni (odpowiednio 540 godzin dla cykli kształcenia rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020 lub 560 godzin dla cykli kształcenia rozpoczętych od roku akademickiego 2019/2020).

4. Dziekan może zaliczyć część lub całość praktyki studentowi, który wykaże się umiejętnościami i znajomością zagadnień określonych w programie danej praktyki zdobytych przez studenta w innych okolicznościach, np. w trakcie jego pracy zawodowej.

5. Student odbywa praktykę w zakładzie lub instytucji, w których możliwe jest wykonywanie pracy zgodnej z programem praktyki.

6. Student na czas trwania praktyki jest zobowiązany do posiadania ważnej polisy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) i odpowiedzialności cywilnej (OC) (jeśli jest wymagane ze względu na charakter praktykodawcy).

7. Student zobowiązany jest do odbycia praktyk zgodnie z ich programem a ponadto do:

a) przestrzegania ustalonego przez zakład pracy porządku i dyscypliny pracy,

b) przestrzegania zasad BHP i ochrony przeciwpożarowej,

c) przestrzegania zasad zachowania tajemnicy służbowej i państwowej oraz ochrony poufności danych w zakresie określonym przez zakład pracy,

d) przestrzegania zasad odbywania praktyki określonych przez Uczelnię.

8. Wobec studenta, który podczas praktyki dopuści się naruszenia zasad, o których mowa w ust. 7 lub zasad współżycia społecznego lub innego czynu rzutującego negatywnie na dobre imię Uczelni może zostać wszczęte postępowanie dyscyplinarne.

9. Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawodowych określają wydziałowe regulaminy praktyk.

10. W czasie trwania praktyk student może otrzymywać świadczenia pomocy materialnej na zasadach określonych w regulaminie świadczeń dla studentów i doktorantów UPWr.

11. Kierowanie praktyką:

1) kierownikiem praktyki jest pracownik wyznaczony przez dziekana. Funkcję tę sprawuje pracownik biura praktyk lub wyznaczony pracownik dziekanatu lub nauczyciel akademicki,

2) kierownik sprawuje formalny nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk i jest odpowiedzialny za:

a) kontakty z zakładami/instytucjami oraz za przygotowanie z nimi porozumień -załącznik nr 1. Porozumienie dotyczące odbywania praktyk podpisywane jest pomiędzy dziekanem wydziału a przedstawicielem praktykodawcy,

b) zorganizowanie nadzoru merytorycznego i dydaktyczno-wychowawczego poprzez powołanie opiekuna/ów praktyk,

c) nadzór nad dopełnieniem formalności związanych ze skierowaniem studentów na praktykę (wydanie skierowań - załącznik nr 2, ubezpieczenie, książeczki zdrowia ds. sanitarno-epidemiologicznych).

12. Opieka merytoryczna nad praktyką:

1) opiekun praktyki sprawuje nadzór merytoryczny i dydaktyczno-wychowawczy nad praktyką. Funkcję tę sprawuje nauczyciel akademicki zaproponowany przez kierownika praktyk i zatwierdzony przez dziekana,

2) opiekun odpowiada za realizację praktyki zgodnie z jej celem i ustalonym programem, jest upoważniony do rozstrzygania, wspólnie z kierownikiem, spraw związanych z jej przebiegiem,

3) opiekun nadzoruje przebieg praktyk poprzez wizytacje i kontrole w miejscu odbywania praktyk, seminaria, kontrole dzienniczków praktyk, kontakt z praktykodawcą,

4) opiekun zalicza praktykę zgodnie z programem studiów danego kierunku, organizując zaliczenie lub egzamin i dokonując stosownego wpisu w dokumentach.

13. Dokumentacja dotycząca przebiegu i miejsca praktyk, po jej zaliczeniu przechowywana jest w teczce akt osobowych studenta.

14. Wynagrodzenie nauczycieli akademickich sprawujących funkcje opiekuna i/lub kierownika praktyk zawodowych:

1) Wynagrodzenie obliczane jest na podstawie sprawozdania lub protokołu z zaliczenia praktyk zawierającego informacje o przebiegu praktyki w danym roku akademickim i liczbie studentów odbywających i zaliczających praktykę.

2) Wynagrodzenie wypłacane jest po zakończeniu roku akademickiego i zaliczeniu praktyk jako jednorazowy dodatek w formie ryczałtu w wysokości 1/100 ryczałtu za jednego studenta, który uzyskał zaliczenie praktyki.

3) Maksymalna wysokość ryczałtu nie może przekroczyć 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta. Wysokość ryczałtu za kierowanie/opiekę nad praktyką ustala rektor w oparciu o rozporządzenie MNiSW ustalające kwoty minimalnego wynagrodzenia oraz ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

4) Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie wniosku dziekana po akceptacji prorektora właściwego ds. kształcenia.

5) Wynagrodzenie jest finansowane ze środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli akademickich.

§ 3

OPIEKA NA ZAWODACH I IMPREZACH SPORTOWYCH WYNIKAJĄCYCH Z REALIZACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

1. Dyrektor Studium Wychowania Fizycznego i Sportu może wnioskować o przyznanie nauczycielowi akademickiemu jednorazowego dodatku za opiekę nad studentami w czasie imprez i zawodów sportowych.

2. Maksymalna wysokość jednorazowego dodatku nie może przekroczyć 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta.

3. Wniosek wraz z uzasadnieniem należy złożyć do prorektora właściwego ds. kształcenia.

4. Wysokość dodatku uzależniona jest od złożoności zadań związanych ze sprawowaną opieką w czasie imprez sportowych.

5. Wynagrodzenie jest finansowane ze środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli akademickich.

§ 4

ROZLICZANIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH NA STUDIACH STACJONARNYCH, W TYM PROWADZONYCH W JĘZYKU OBCYM ORAZ NA STUDIACH NIESTACJONARNYCH

1. Do rozliczenia wszystkich rodzajów zajęć, niezależnie od formy, poziomu, profilu, kierunku studiów, bez względu na język wykładowy prowadzonych zajęć przyjmuje się 1 godzinę obliczeniową.

2. Za każdą godzinę zajęć przeprowadzoną w ramach godzin ponadwymiarowych na studiach niestacjonarnych (realizowanych w soboty lub niedziele) lub na studiach w języku obcym (o pełnym cyklu kształcenia prowadzonym w języku obcym, UPWR+, Erasmus+) nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, zaś doktoranci wynagrodzenie na podstawie umowy zlecenia, według zwiększonych stawek wynagrodzeń. Wysokość stawek wynagrodzenia za 1 godzinę zajęć określa zarządzenie rektora.

3. Za godziny zajęć realizowane w ramach rocznego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych nauczyciela lub praktyk zawodowych doktorantów na studiach prowadzonych w języku obcym, nauczyciele akademiccy otrzymują dodatek a doktoranci wynagrodzenie na podstawie umowy zlecenia. Stawki wynagrodzeń określone są w zarządzeniu rektora. Dodatkowe wynagrodzenie nie przysługuje za zajęcia prowadzone jako lektoraty (z wyjątkiem języka łacińskiego) oraz prace dyplomowe.

4. Dziekan wydziału może wnioskować o dodatkowe zwiększenie stawki, o której mowa w ust.2 i 3, za zajęcia na studiach w języku obcym. Propozycję zwiększenia stawek należy skonsultować z kwestorem i prorektorem właściwym według kompetencji oraz przedstawić do akceptacji rektora w ciągu miesiąca od rozpoczęcia roku akademickiego. Finansowanie zwiększonych stawek pochodzi ze środków pozabudżetowych.

5. Wynagrodzenie według zwiększonych stawek nie przysługuje za zajęcia na studiach niestacjonarnych na kierunku weterynaria, lektoratach (z wyjątkiem języka łacińskiego) na studiach prowadzonych w języku obcym oraz przy realizacji płatności za opiekę nad pracą dyplomową realizowaną w języku obcym.

6. Nauczycielowi akademickiemu będącemu opiekunem praktyki lub stażu studenta zagranicznego, studiującego w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w ramach programu międzynarodowego Erasmus+, przyznaje się liczbę godzin obliczeniowych według następujących zasad:

- praktyka/staż trwający 1–3 miesięcy – 10 godzin obliczeniowych,

- praktyka/staż trwający 4–6 miesięcy – 20 godzin obliczeniowych.

7. Zajęcia prowadzone w języku obcym w grupie, do której dołączono studentów odbywających studia w ramach programu międzynarodowego Erasmus+ lub zainteresowanych studentów polskojęzycznych, rozlicza się uznając wymiar godzin wynikający z karty przedmiotu na kierunku o pełnym cyklu kształcenia prowadzonym w języku obcym lub UPWR+.

8. W przypadku realizacji zajęć w grupie polskojęzycznej, do której dołączono 1-5 studentów odbywających studia w ramach programu międzynarodowego Erasmus+ do rozliczenia godzin asysty językowej dla studentów Erasmus+ uznaje się wymiar 5 godzin za każdego studenta, niezależnie ile godzin wynika z karty przedmiotu dla kierunku w języku polskim. W danym roku akademickim/semestrze liczbę godzin do rozliczenia przyznaje się raz dla wybranego przez studentów Erasmus+ przedmiotu. Przedmioty o tej samej nazwie lub efektach uczenia się są uruchamiane tylko raz w roku – zgodnie z ofertą.

9. W przypadku realizacji zajęć w grupie składającej się ze studentów afiliowanych przy różnych wydziałach, godziny rozlicza się proporcjonalnie do liczby studentów z danego wydziału, z wykorzystaniem kodu kierunku przypisanego do właściwego wydziału.

10. Nauczycielowi akademickiemu za opiekę nad pracą dyplomową w języku polskim realizowaną przez studentów studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych zalicza się 10 godzin obliczeniowych za pracę magisterską ocenioną pozytywnie, 5 godzin obliczeniowych za pracę inżynierską lub licencjacką ocenioną pozytywnie. Za pracę dyplomową ocenioną pozytywnie uważa się pracę wprowadzoną do Archiwum Prac Dyplomowych (APD) i ocenioną pozytywnie przez recenzentów.

11. Nauczycielowi akademickiemu za opiekę nad pracą dyplomową w języku obcym realizowaną przez studentów studiujących na studiach o pełnym cyklu kształcenia prowadzonym w języku obcym oraz UPWR+ a także Erasmus+ zalicza się 20 godzin obliczeniowych za pracę magisterską ocenioną pozytywnie, 10 godzin obliczeniowych za pracę inżynierską lub licencjacką ocenioną pozytywnie. Za pracę dyplomową ocenioną pozytywnie uważa się pracę wprowadzoną do Archiwum Prac Dyplomowych (APD) i ocenioną pozytywnie przez recenzentów.

§ 5

GODZINY PONADWYMIAROWE I ROZLICZANIE ROCZNEGO WYMIARU ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

1. Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się, po dokonaniu rozliczenia faktycznie zrealizowanych godzin dydaktycznych i po rozliczeniu rocznego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, raz w roku po zakończeniu roku akademickiego, według stawek dla danego stanowiska określonych zarządzeniem rektora obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie.

2. Ustala się dzień 30 września jako ostateczny termin rozliczania godzin za opiekę nad pracami dyplomowymi wykonanymi w bieżącym roku akademickim. Należności za prace dyplomowe pozytywnie ocenione po tym terminie uregulowane będą w rocznym rozliczeniu następnego roku akademickiego.

3. Ewidencja - planowanie i rozliczanie godzin dydaktycznych odbywa się w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów (USOS) z uwzględnieniem zasad określonych w Regulaminie pracy UPWr i niniejszym zarządzeniu.

4. Rozliczenie godzin dydaktycznych za dany rok akademicki następuje na podstawie końcowego sprawozdania z faktycznego wykonania zajęć dydaktycznych. Sprawozdania w formie elektronicznej oraz raporty z USOS (zestawienia zbiorcze: Pensum pracowników i Zajęcia w rozliczaniu pensum) składa się w Dziale Organizacji Studiów w terminach:

1) jednostki ogólnouczelniane, jednostki Wydziału Medycyny Weterynaryjnej, jednostki, w których nie były realizowane prace dyplomowe - do 30 czerwca. W roku akademickim 2019/2020, ze względu szczególny sposób realizacji zajęć w związku z ogłoszeniem stanu epidemicznego, dopuszcza się odstępstwo od dotrzymania ww. terminu. Sprawozdania należy złożyć niezwłocznie po zakończeniu zajęć lecz nie później niż do 30 września.

2) pozostałe jednostki do 30 września.

5. Za prawidłowość rozliczenia godzin dydaktycznych, realizacji rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych pracowników jednostki, praktyk zawodowych doktorantów oraz zajęć powierzonych osobom spoza uczelni, w tym kontrolę rachunkową i merytoryczną przedstawionych rachunków do umów cywilnoprawnych odpowiada kierownik jednostki.

6. Dział Organizacji Studiów dokonuje kontroli końcowego sprawozdania z realizacji godzin dydaktycznych i rozliczenia obowiązkowego rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych wszystkich nauczycieli akademickich i zleca wypłatę wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe. Weryfikacji podlegają również umowy cywilnoprawne.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, Dział Organizacji Studiów przekazuje sprawozdanie jednostce dydaktycznej w celu dokonania korekty. Czas przeznaczony na zrobienie stosownych korekt przesuwa termin wypłaty wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe.

§ 6

ZLECANIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH I WYNAGRADZANIE OSÓB ZATRUDNIONYCH NA PODSTAWIE UMÓW CYWILNOPRAWNYCH

1. Wszystkie rodzaje zajęć dydaktycznych i opieka nad pracami dyplomowymi prowadzone przez osoby niebędące nauczycielami akademickimi zatrudnionymi w UPWr oraz godziny zajęć dydaktycznych przekraczające wymiar praktyk zawodowych doktorantów realizowane są na podstawie umów zlecenia.

2. Umowy zlecenie zawierane są z wykorzystaniem Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EOD). Zleceniodawcą jest dziekan wydziału lub prorektor właściwy według kompetencji.

3. Wynagrodzenie obliczane jest w oparciu o stawki określone w zarządzeniu rektora.

4. W wyjątkowych przypadkach, przy braku danego specjalisty na Uczelni, Zleceniodawca może zwiększyć ustaloną stawkę na zasadach określonych w przywołanym zarządzeniu rektora.

5. Wszystkie osoby i zajęcia dydaktyczne realizowane w ramach umowy zlecenie muszą zostać wpisane w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów (USOS).

§ 7

RODZAJE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH I LICZEBNOŚCI GRUP STUDENCKICH

1. W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu prowadzone są następujące zajęcia dydaktyczne:

1) wykłady,

2) seminaria dyplomowe i pracownie,

3) ćwiczenia audytoryjne,

4) ćwiczenia terenowe i praktyki,

5) ćwiczenia laboratoryjne,

6) ćwiczenia projektowe,

7) ćwiczenia kliniczne,

8) staże kliniczne,

9) lektoraty,

10) zajęcia sportowe

11) zajęcia z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość.

2. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w grupach studenckich o liczebności:

1) ćwiczenia audytoryjne (A) – od 32 do 36 osób,

2) ćwiczenia laboratoryjne (L), projektowe (P), terenowe (T), lektoraty, seminarium, i pracownie – od 16 do 18 osób,

3) ćwiczenia kliniczne (K) i staże kliniczne (K) – od 8 do 9 osób,

4) zajęcia sportowe:

a) zajęcia na krytej pływalni - od 10 do 15 osób,

b) zajęcia z gier zespołowych na hali wielofunkcyjnej - od 20 do 28 osób

c) zajęcia z grupy fitness - od 20 do 25 osób

d) zajęcia odbywające się w terenie od 16 do 25 osób

5) grupy obcojęzyczne w ramach programów międzynarodowych, np. Erasmus+ - 6-16 osób,

6) liczebność grupy uczestników zajęć realizowanych w formie ćwiczeń z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość uzależniona jest od rodzaju zajęć i stosowanego narzędzia i wynosi od 16 do 36 osób.

3. Liczbę grup ustala się poprzez podzielenie liczby studentów danego roku przez planowaną liczebność grupy studenckiej. Otrzymany wynik zaokrągla się do liczby całkowitej. Podziału na grupy dokonuje właściwy prodziekan.

4. Ze względu na bezpieczeństwo studentów, pracowników, warunki lokalowe, liczbę stanowisk ćwiczeniowych oraz inne uzasadnione przyczyny, prodziekan może zmienić liczebność grup ustaloną w ust. 2. Zmniejszenie liczebności w stosunku do podstawowej liczebności grup wymaga akceptacji prorektora właściwego według kompetencji.

5. Realizacja przedmiotów z obszarów nauk humanistycznych i społecznych odbywa się w formie wykładów w grupach o liczebności 80-110 studentów.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą prorektora właściwego według kompetencji, możliwe jest uruchomienie zajęć z przedmiotów w ofercie ogólnouczelnianej (przedmioty humanistyczne i społeczne, języki obce, zajęcia sportowe) dla mniejszej liczby studentów.

7. Zajęcia dydaktyczne z przedmiotów fakultatywnych mogą być uruchomione, gdy liczba studentów zapisanych na przedmiot równa jest co najmniej podstawowej liczebności jednej grupy laboratoryjnej.

8. Zajęcia dydaktyczne z przedmiotów na specjalnościach mogą być uruchomione, gdy liczba studentów zapisanych na specjalność równa jest co najmniej podstawowej liczebności dwóch grupy laboratoryjnych.

9. Zajęcia dydaktyczne z przedmiotów wspólnych dla specjalności na danym kierunku i poziomie studiów, w tym przedmioty fakultatywne, realizowane są, łącznie dla wszystkich studentów realizujących kształcenie na danym kierunku w danym roku akademickim. Nie dopuszcza się rozdzielnej realizacji przedmiotów.

10. Zajęcia dydaktyczne dla wydzielonych grup Erasmus+ mogą być uruchomione, gdy liczba studentów zapisanych na przedmiot wynosi co najmniej 6 osób.

§ 8

W przypadkach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem mają zastosowanie: ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, ustawa. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Statut Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Regulamin pracy UPWr Regulamin wynagradzania pracowników UPWr i inne wewnętrzne akty normatywne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

§ 9

Postanowienia niniejszego zarządzenia stanowią odpowiednio podstawę do organizacji i rozliczenia zajęć dydaktycznych od roku akademickiego 2019/2020 począwszy.

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z wyjątkiem § 2, który wchodzi w życie z dniem 1 października 2020 r.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 273/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 września 2020 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 109/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 czerwca 2021 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 111/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 21 czerwca 2021 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 120/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 czerwca 2022 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 194/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 10-07-2020
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 11-07-2020 07:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 14-12-2022 09:30