w sprawie przekształcenia samodzielnego stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych w Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych
Na podstawie art. 23 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018r. poz. 1688 ze zm. oraz § 8 ust 3 pkt.50 i §40 ust.6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 28 lipca 2019 r. przyjętego uchwałą Senatu nr 56/2019 zrządza się co następuje:
§ 1
- Na wniosek Kanclerza przekształca się Samodzielne stanowisko ds. kontroli budynków technicznych w Zespół ds. Kontroli, podlegle bezpośrednio Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów.
- Zespół o którym mowa w ust.1 otrzymuje symbol A0T0KT0.
§ 2
Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych:
- Opracowuje optymalizację procedur ewidencyjnych, przechowywania i obiegu dokumentacji z zakresu ustawowej kontroli uczelnianych obiektów budowlanych oraz uczestniczy w procedurach ich wdrażania.
- Nadzoruje założenia i prowadzenia książek obiektów budowlanych dla wszystkich budynków i budowli wymagających ich prowadzenia stosownie do przepisów prawa budowlanego.
- Nadzoruje realizacje obowiązku dokumentowania kontroli technicznych obiektów wykonywanych przez pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych, bądź przez inne upoważnione osoby do przeprowadzania tych kontroli lub specjalistycznych części tych kontroli.
- Prowadzi sprawy związane z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa budowlanego a w szczególności:
1) opracowuje i uzgadnia harmonogramy realizacji kontroli technicznych okresowych (dwukrotnych w ciągu roku, rocznych i pięcioletnich), stosownie do przepisów prawa budowlanego i wytycznych GUNB;
2) prowadzi okresowe i doraźne kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych w zakresie nie wymagającym posiadania uprawnień dozorowych oraz kwalifikacji mistrza w rzemiośle kominiarskim;
3) współpracuje i koordynuje realizację obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych (okresowych i doraźnych ) wymaganych przepisami prawa budowlanego w szczególności Działem Głównego Energetyka i Eksploatacji, Działem Administracyjno-Gospodarczym oraz Działem Inwestycji i Remontów;
4) zgłasza na bieżąco w trakcie wykonywanych kontroli zarządcom, a w razie ich nie wyznaczenia do Zastępcy Kanclerza ds. Adm. Gospodarczych oraz do właściwych służb zewnętrznych, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego stwierdzonych w trakcie kontroli uszkodzeń oraz braków, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym albo zatrucie gazem, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli;
5) sporządza na podstawie danych zawartych w protokołach kontroli zestawienia robót remontowych z podziałem na roboty konserwacyjne, naprawy bieżące, naprawy główne i przekazywanie tych zestawień do właściwych służb Uczelni;
- Przygotowuje zlecenia i wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie kontroli przewodów kominiarskich i wentylacyjnych, sformułowanie wniosków do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dot. kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów.
- Prowadzi stałą aktualizację zapisów w książkach obiektów budowlanych, za wyjątkiem książek przekazanych do prowadzenia przez zarządców/administratorów obiektów. Gromadzi i właściwie przechowuje dokumentację stanowiącą załączniki książek obiektów budowlanych podlegających prowadzeniu na samodzielnym stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych.
- Współpracuje z Działem Inwestycji i Remontów oraz Archiwum uczelnianym w procedurach gromadzenia, porządkowania, digitalizacji dokumentacji technicznej obiektów budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i wymogów wewnętrznych UPWr.
- Nadzoruje realizację planów kontroli obiektów budowlanych i przekazywania protokołów pokontrolnych zainteresowanym służbom wewnętrznym UPWr bądź zewnętrznym jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych i ich bieżącą aktualizację związaną z funkcjonowaniem Zespołu.
- Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
§ 3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) wykonania stosownych szyldów i pieczątek ,
2) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.
3) wprowadzenia stosownych zmian do systemu EOD.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka