w sprawie zmiany przekształcenia Samodzielnego stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych w Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm, § 18, § 19 ust. 7 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019 z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
- Przekształca się Samodzielne stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych w Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych.
- Zespół otrzymuje symbol A0T00KT0.
- Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych jest finansowany ze środków Uczelni.
§ 2
Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych:
- Opracowuje optymalizację procedur ewidencyjnych, przechowywania i obiegu dokumentacji z zakresu ustawowej kontroli uczelnianych obiektów budowlanych oraz uczestniczy we wdrażaniu procedur.
- Nadzoruje założenie i prowadzenie książek obiektów budowlanych wszystkich budynków i budowli wymagających ich prowadzenia stosownie do przepisów prawa budowlanego.
- Nadzoruje realizację obowiązku dokumentowania kontroli technicznych obiektów wykonywanych przez pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych, bądź przez inne osoby upoważnione do przeprowadzania tych kontroli lub specjalistycznych części tych kontroli.
- Prowadzi sprawy związane z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa, w tym:
1) opracowuje i uzgadniania harmonogramy realizacji okresowych kontroli technicznych;
2) prowadzi okresowe i doraźne kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych w zakresie niewymagającym posiadania uprawnień dozorowych oraz kwalifikacji mistrza w rzemiośle kominiarskim;
3) współpracuje i koordynuje realizację obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych (okresowych i doraźnych) wymaganych przepisami prawa budowlanego w szczególności z wyznaczonymi zarządcami, Sekcją administracyjno-gospodarczą i Sekcją eksploatacji;
4) zgłasza na bieżąco w trakcie wykonywanych kontroli zarządcom, a w razie ich nie wyznaczenia do Sekcji administracyjno-gospodarczej lub do Biura Zarządzania Nieruchomościami oraz do właściwych służb zewnętrznych, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego, stwierdzone w trakcie kontroli uszkodzenia oraz braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym albo zatrucie gazem, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli;
5) sporządza, na podstawie danych zawartych w protokołach kontroli, zestawienia niezbędnych robót remontowych z podziałem na roboty konserwacyjne, naprawy bieżące, naprawy główne i przekazuje te zestawienia do właściwych służb Uczelni.
- Przygotowuje zlecenia i wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie kontroli kominiarskich przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dot. kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów.
- Aktualizuje wpisy w prowadzonych książkach obiektów budowlanych na podstawie danych udostępnionych przez Sekcję eksploatacji, Sekcję remontów oraz Sekcję przygotowania i administrowania inwestycjami, dotyczące dokumentacji zgłoszeń i pozwoleń na budowę oraz rozbiórkę, pozwoleń na użytkowanie budynków i budowli wraz z instalacjami i sieciami, protokołów odbiorów i badania instalacji.
- Sprawuje nadzór nad prawidłowością prowadzenia książek obiektów budowlanych, przekazanych do prowadzenia upoważnionym osobom.
- Współpracuje z Sekcją przygotowania i administrowania inwestycjami, Sekcją eksploatacji oraz Sekcją remontów, a także z Archiwum w procedurach gromadzenia, porządkowania, udostępniania i digitalizacji dokumentacji technicznej obiektów budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i regulacji wewnętrznych UPWr.
- Nadzoruje realizację planów kontroli obiektów budowlanych i przekazywanie protokołów pokontrolnych zainteresowanym służbom wewnętrznym UPWr bądź zewnętrznym, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego.
- Współpracuje z zarządcami, kierownikami obiektów oraz z użytkownikami w zakresie kontroli wykonanych zaleceń.
- Nadzoruje realizację zaleceń Powiatowego Nadzoru Budowlanego.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
- Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
§ 3
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1) §17 pkt 35 uchyla się,
2) § 98 otrzymuje brzmienie:
„Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych:
- Opracowuje optymalizację procedur ewidencyjnych, przechowywania i obiegu dokumentacji z zakresu ustawowej kontroli uczelnianych obiektów budowlanych oraz uczestniczy we wdrażaniu procedur.
- Nadzoruje założenie i prowadzenie książek obiektów budowlanych wszystkich budynków i budowli wymagających ich prowadzenia stosownie do przepisów prawa budowlanego.
- Nadzoruje realizację obowiązku dokumentowania kontroli technicznych obiektów wykonywanych przez pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych, bądź przez inne osoby upoważnione do przeprowadzania tych kontroli lub specjalistycznych części tych kontroli.
- Prowadzi sprawy związane z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa, w tym:
1) opracowuje i uzgadniania harmonogramy realizacji okresowych kontroli technicznych;
2) prowadzi okresowe i doraźne kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych w zakresie niewymagającym posiadania uprawnień dozorowych oraz kwalifikacji mistrza w rzemiośle kominiarskim;
3) współpracuje i koordynuje realizację obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych (okresowych i doraźnych) wymaganych przepisami prawa budowlanego w szczególności z wyznaczonymi zarządcami, Sekcją administracyjno-gospodarczą i Sekcją eksploatacji;
4) zgłasza na bieżąco w trakcie wykonywanych kontroli zarządcom, a w razie ich nie wyznaczenia do Sekcji administracyjno-gospodarczej lub do Biura Zarządzania Nieruchomościami oraz do właściwych służb zewnętrznych, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego, stwierdzone w trakcie kontroli uszkodzenia oraz braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym albo zatrucie gazem, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli;
5) sporządza, na podstawie danych zawartych w protokołach kontroli, zestawienia niezbędnych robót remontowych z podziałem na roboty konserwacyjne, naprawy bieżące, naprawy główne i przekazuje te zestawienia do właściwych służb Uczelni.
- Przygotowuje zlecenia i wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie kontroli kominiarskich przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dot. kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów.
- Aktualizuje wpisy w prowadzonych książkach obiektów budowlanych na podstawie danych udostępnionych przez Sekcję eksploatacji, Sekcję remontów oraz Sekcję przygotowania i administrowania inwestycjami, dotyczące dokumentacji zgłoszeń i pozwoleń na budowę oraz rozbiórkę, pozwoleń na użytkowanie budynków i budowli wraz z instalacjami i sieciami, protokołów odbiorów i badania instalacji.
- Sprawuje nadzór nad prawidłowością prowadzenia książek obiektów budowlanych, przekazanych do prowadzenia upoważnionym osobom.
- Współpracuje z Sekcją przygotowania i administrowania inwestycjami, Sekcją eksploatacji oraz Sekcją remontów, a także z Archiwum w procedurach gromadzenia, porządkowania, udostępniania i digitalizacji dokumentacji technicznej obiektów budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i regulacji wewnętrznych UPWr.
- Nadzoruje realizację planów kontroli obiektów budowlanych i przekazywanie protokołów pokontrolnych zainteresowanym służbom wewnętrznym UPWr bądź zewnętrznym, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego.
- Współpracuje z zarządcami, kierownikami obiektów oraz z użytkownikami w zakresie kontroli wykonanych zaleceń.
- Nadzoruje realizację zaleceń Powiatowego Nadzoru Budowlanego.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
- Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki”.
§ 4
- Zarządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2021 roku.
- Traci moc zarządzenia 145/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 października 2019 r. w sprawie w sprawie przekształcenia Samodzielnego stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych w Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy