2018 rok

Zarządzenie nr 53/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2018 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 195/2017 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie przekształcenia Działu Kadr i Spraw Socjalnych oraz Działu Płac i Świadczeń Społecznych w Dział Kadr i Płac oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zmianami), § 18 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu §14 ust.2 regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r. nr 56/2010 ze zm. zarządza się co następuje:

§1

W ramach Działu Kadr i Płac tworzy się:

  • Sekcję Kadr
    oraz
  • Sekcję Płac

1. Do zadań Sekcji Kadr należy:

1) realizacja ustalonej na Uczelni polityki zatrudnienia i płac,
2) załatwianie wszystkich spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy,
3) prowadzenie wszelkich spraw pracowniczych wynikających z zatrudnienia na Uczelni,
4) kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy w tym występowanie w imieniu rektora do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o sprawdzenie zasadności wystawionych zwolnień lekarskich,
5) przygotowywanie dokumentacji w sprawach nadawania orderów i odznaczeń państwowych, resortowych i uczelnianych oraz prowadzenie rejestru orderów i odznaczeń,
6) opracowywanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących zatrudnienia,
7) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej regulacji płac, podwyżek płac, nagród z zakładowego funduszu nagród,
8) współpraca z urzędami administracji publicznej oraz organizacjami związkowymi działającymi w Uczelni,
9) prowadzenie ewidencji czasu pracy i kontrola wykorzystania czasu pracy,
10) przyjmowanie wniosków, rejestrowanie, wypisywanie i wydawanie legitymacji nauczycieli akademickich i identyfikatorów pracowniczych,
11) opracowywanie projektów regulaminów, przepisów wewnętrznych i instrukcji w sprawach związanych z funkcjonowaniem działu,
12) przygotowywanie i realizacja planów zaspokojenia potrzeb socjalnych pracowników i ich rodzin oraz byłych pracowników Uczelni będących emerytami i rencistami,
13) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
14) prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych,
15) zgłaszanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracowników i ich rodzin do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz ich wyrejestrowywanie z ubezpieczeń,
16) zgłaszanie i wyrejestrowywanie do ubezpieczeń społecznych osób i członków rodzin zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, a także osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
17) wydawanie na prośbę zainteresowanych zaświadczeń o zatrudnieniu w ramach stosunku pracy, jak również w ramach umowy-zlecenia,
18) archiwizacja dokumentów i przekazywanie ich do Archiwum Uczelni w ramach powierzonych obowiązków,
19) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanego z zakresem działania.

2. Do zadań Sekcji Płac należy:

1) dokonywanie naliczeń wypłat wynagrodzeń osobowych, bezosobowych, honorariów oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych z uwzględnieniem wszystkich składników wpływających na wynagrodzenia,
2) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenia zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
3) dokonywanie indywidualnych zadeklarowanych przez pracowników potrąceń oraz nakazów płatniczych przez listę płac,
4) dokonywanie naliczeń wypłat oraz zaliczek na podatek dochodowy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników,
5) sporządzanie i elektroniczny przekaz miesięcznych raportów ZUS RCA, ZUS RSA, ZUS RZA oraz Deklaracji Rozliczeniowej ZUS DRA, jak również wysłanie przelewów,
6) sporządzanie miesięcznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
7) sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11, informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne nie mające w Polsce miejsca zamieszkania IFT-1R, sporządzanie informacji o przychodach z innych źródeł PIT-8C i przesyłanie drogą elektroniczną do Urzędu Skarbowego,
8) sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną rocznych deklaracji PIT-4R, PIT-8AR,
9) sporządzanie zaświadczeń dla pracowników i byłych pracowników: zaświadczeń o wynagrodzeniu, ZUS Rp-7, ZUS 3 i ZUS 3a,
10) generowanie, uzgadnianie i wysyłanie przelewów elektronicznych na indywidualne konta pracowników wypłat z osobowego funduszu płac, z bezosobowego funduszu płac oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
11) sporządzanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących wynagrodzeń,
12) sporządzanie informacji o odprowadzonych składkach na ubezpieczenie zdrowotne za studentów i uczestników studiów doktoranckich Uczelni,
13) prowadzenie całokształtu spraw dotyczących świadczeń, przysługujących pracownikom z ubezpieczenia społecznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
14) sporządzanie planu wynagrodzeń osobowych w podziale na projekty z wyłączeniem wynagrodzeń w projektach UE i NCBiR,
15) przesyłanie polecenia księgowania do systemu finansowo-księgowego naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń (składki ZUS, podatek dochodowy od osób fizycznych, ZFŚS), potrąceń od wynagrodzeń,
16) uzgadnianie naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń wraz z pochodnymi z zaksięgowanymi danymi na odpowiednich kontach ewidencji księgowej,
17) uczestnictwo w kontrolach przeprowadzanych przez urzędy administracji publicznej, w audytach i w badaniach sprawozdania finansowego w Uczelni,
18) archiwizacja dokumentów i przekazywanie ich do Archiwum Uczelni w ramach powierzonych obowiązków,
19) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanego z zakresem działania.

§2

W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:

§ 31 otrzymuje brzmienie:

Dział Kadr i Płac

Do zadań Działu Kadr i Płac należy:

Prowadzenie całokształtu spraw kadrowych i płacowych Uczelni.

I. Do zadań Sekcji Kadr należy:

1) realizacja ustalonej na Uczelni polityki zatrudnienia i płac,
2) załatwianie wszystkich spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy,
3) prowadzenie wszelkich spraw pracowniczych wynikających z zatrudnienia na Uczelni,
4) kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy w tym występowanie w imieniu rektora do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o sprawdzenie zasadności wystawionych zwolnień lekarskich,
5) przygotowywanie dokumentacji w sprawach nadawania orderów i odznaczeń państwowych, resortowych i uczelnianych oraz prowadzenie rejestru orderów i odznaczeń,
6) opracowywanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących zatrudnienia,
7) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej regulacji płac, podwyżek płac, nagród z zakładowego funduszu nagród,
8) współpraca z urzędami administracji publicznej oraz organizacjami związkowymi działającymi w Uczelni,
9) prowadzenie ewidencji czasu pracy i kontrola wykorzystania czasu pracy,
10) przyjmowanie wniosków, rejestrowanie, wypisywanie i wydawanie legitymacji nauczycieli akademickich i identyfikatorów pracowniczych,
11) opracowywanie projektów regulaminów, przepisów wewnętrznych i instrukcji w sprawach związanych z funkcjonowaniem działu,
12) przygotowywanie i realizacja planów zaspokojenia potrzeb socjalnych pracowników i ich rodzin oraz byłych pracowników Uczelni będących emerytami i rencistami,
13) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
14) prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych,
15) zgłaszanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracowników i ich rodzin do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz ich wyrejestrowywanie z ubezpieczeń,
16) zgłaszanie i wyrejestrowywanie do ubezpieczeń społecznych osób i członków rodzin zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, a także osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
17) wydawanie na prośbę zainteresowanych zaświadczeń o zatrudnieniu w ramach stosunku pracy, jak również w ramach umowy-zlecenia,
18) archiwizacja dokumentów i przekazywanie ich do Archiwum Uczelni w ramach powierzonych obowiązków,
19) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanego z zakresem działania.

II. Do zadań Sekcji Płac należy:

1) dokonywanie naliczeń wypłat wynagrodzeń osobowych, bezosobowych, honorariów oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych z uwzględnieniem wszystkich składników wpływających na wynagrodzenia,
2) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenia zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
3) dokonywanie indywidualnych zadeklarowanych przez pracowników potrąceń oraz nakazów płatniczych przez listę płac,
4) dokonywanie naliczeń wypłat oraz zaliczek na podatek dochodowy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników,
5) sporządzanie i elektroniczny przekaz miesięcznych raportów ZUS RCA, ZUS RSA, ZUS RZA oraz Deklaracji Rozliczeniowej ZUS DRA, jak również wysłanie przelewów,
6) sporządzanie miesięcznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
7) sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11, informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne nie mające w Polsce miejsca zamieszkania IFT-1R, sporządzanie informacji o przychodach z innych źródeł PIT-8C i przesyłanie drogą elektroniczną do Urzędu Skarbowego,
8) sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną rocznych deklaracji PIT-4R, PIT-8AR,
9) sporządzanie zaświadczeń dla pracowników i byłych pracowników: zaświadczeń o wynagrodzeniu, ZUS Rp-7, ZUS 3 i ZUS 3a,
10) generowanie, uzgadnianie i wysyłanie przelewów elektronicznych na indywidualne konta pracowników wypłat z osobowego funduszu płac, z bezosobowego funduszu płac oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
11) sporządzanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących wynagrodzeń,
12) sporządzanie informacji o odprowadzonych składkach na ubezpieczenie zdrowotne za studentów i uczestników studiów doktoranckich Uczelni,
13) prowadzenie całokształtu spraw dotyczących świadczeń, przysługujących pracownikom z ubezpieczenia społecznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
14) sporządzanie planu wynagrodzeń osobowych w podziale na projekty z wyłączeniem wynagrodzeń w projektach UE i NCBiR,
15) przesyłanie polecenia księgowania do systemu finansowo-księgowego naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń (składki ZUS, podatek dochodowy od osób fizycznych, ZFŚS), potrąceń od wynagrodzeń,
16) uzgadnianie naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń wraz z pochodnymi z zaksięgowanymi danymi na odpowiednich kontach ewidencji księgowej,
17) uczestnictwo w kontrolach przeprowadzanych przez urzędy administracji publicznej, w audytach i w badaniach sprawozdania finansowego w Uczelni,
18) archiwizacja dokumentów i przekazywanie ich do Archiwum Uczelni w ramach powierzonych obowiązków,
19) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanego z zakresem działania.

§3

Pozostałe postanowienia zarządzenia nr 195/2017 ze zm. nie ulegają zmianie.

§4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylający Zarządzenie nr 39/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 marca 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 24-04-2018
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 27-04-2018 09:48
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 14-03-2024 08:19