2017 rok

Zarządzenie nr 79/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 maja 2017 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie ustalenia szczegółowych obowiązków jednostek organizacyjnych w zakresie przygotowania i realizacji projektu „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 - 2020

Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz.1842 ze zm.), § 18 ust.3 pkt.9 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1
W celu sprawnego i rzetelnego wykonania projektu „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się do stosowania wskazany poniżej podział obowiązków poszczególnych służb uczelnianych przy realizacji projektu.

§ 2
1. Prorektor ds. rozwoju uczelni – pełnienie funkcji Przewodniczącego Komitetu Sterującego powołanego zarządzeniem nr 30/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu do realizacji projektu „Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu”.

2. Zastępca Kanclerza ds. Technicznych - zarządzanie inwestycją w zakresie zadań: budowa Ośrodka Zaawansowanych Technologii Produkcji Ogrodniczej, Centrum Biologii Sosowanej oraz Innowacyjnych Technologii Produkcji Żywności, Ośrodka Eksperymentalnych Zakażeń Zwierząt - planowanie, koordynacja realizacji zadań, wdrażanie działań korygujących, kontrola postępu, zarządzanie zadaniami budowlanymi bezpośrednio warunkującymi realizację budowlanych zadań projektowych.

3. Zastępca Kanclerza ds. Administracyjno-Gospodarczych - zarządzanie inwestycją w zakresie zadań: budowa Centrum Diagnostyki Chorób Roślin, Ośrodka Badań Technologii Roślinnej, Centrum Produktu Regionalnego - planowanie, koordynacja realizacji zadań, wdrażanie działań korygujących, kontrola postępu, zarządzanie zadaniami budowlanymi bezpośrednio warunkującymi realizację budowlanych zadań projektowych.

4. Kwestor – nadzorowanie poprawności ewidencji księgowej zdarzeń gospodarczych związanych z projektem, wykonywania operacji finansowych ze środków unijnych i uczelnianych

5. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
5.1.Dyrektor Działu Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych - stała współpraca z UM na etapie realizacji projektu, w tym uzgadnianie wszelkich zmian realizacyjnych, np. aktualizacja listy wyposażenia nowych obiektów, budżetów realizacyjnych i przesunięć środków finansowych między zadaniami, harmonogramów, zaliczkowania wydatków projektowych, nadzorowanie sprawozdawczości do UM realizowanej przez wyznaczonych pracowników Biura, przekazywanie wytycznych UM osobom realizującym Projekt.

5.2. Pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora DRiPI - koordynowanie realizacji umowy o dofinansowanie, w tym w zakresie zaliczkowania wydatków inwestycyjnych, sporządzanie wniosków o płatność, opisywanie faktur w zakresie kosztów kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, w tym z tytułu rozliczeń podatkowych (zwrot podatku naliczonego VAT w części gospodarczej i naukowej projektu) , wytwarzanie dokumentacji realizacyjnej na potrzeby sporządzania wniosków o płatność i pozostałej sprawozdawczości wymaganej umową o dofinansowanie, prowadzenie korespondencji z UM WD, udzielanie informacji w toku procedur kontrolnych, udzielanie informacji wewnętrznym jednostkom organizacyjnym z zakresu wymogów formalnych związanych z realizacją projektu unijnego, realizacja zadań z zakresu promocji projekt, w tym znakowania graficznego korespondencji, wyposażenia, wykonywania tablic informacyjnych i pamiątkowych.
6. Biuro Zamówień Publicznych i Umów
6.1 Dyrektor Biura Zamówień Publicznych i Umów - koordynowanie prac przygotowawczych i nadzorowanie prowadzenia postępowań o zamówienia publiczne zgodnie z warunkami konkursu i umowy o dofinansowanie projektu, rozstrzyganie o zakresach agregacji postępowań o zamówienia publiczne, prowadzonych w ramach Projektu, nadzorowanie dokumentowania postępowań w formie papierowej i elektronicznej na potrzeby sprawozdawczości i kontroli UM WD (w tym w bazie elektronicznej przy pomocy oprogramowania komputerowego służącego do zarządzania inwestycjami) prowadzonych w ramach Projektu, nadzorowanie na etapie realizacji zgodności z wymogami prawa zamówień publicznych.

6.2 Wyznaczeni specjaliści BZPiU - obsługa wszystkich zamówień planowanych i realizowanych na potrzeby wykonania zaprojektowania, wybudowania i wyposażenia nowych obiektów oraz promocji, koordynowanie prac przygotowawczych do postępowań o zamówienia publiczne w zgodzie z pzp i wytycznymi unijnymi, prowadzenie procedur, udzielanie informacji, w tym w trakcie kontroli procedur przygotowywania i realizowania zamówień publicznych w ramach KT, dokumentowanie w systemie komputerowym i w formie papierowej prowadzonych postepowań, przygotowywanie dokumentacji i informacji na potrzeby wniosków o płatność i realizacji pozostałych wymogów umowy o dofinansowanie bezpośrednio dotyczących przygotowywania i realizacji procedur zamówień publicznych i zawierania umów w ramach Projektu.
7. Seniorzy budowy - powołani zarządzeniem nr 30/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - nadzorowanie zgodności realizacyjnej Projektu z jego celami i wytycznymi, uszczegółowienie (w bezpośredniej współpracy z użytkownikami przyszłych laboratoriów) wytycznych technologicznych na potrzeby:
a) realizacji prac projektowych, w szczególności projektów technologicznych obejmujących rozwiązania laboratoryjne, produkcyjne i utylizacyjne szkodliwych związków chemicznych, biologicznych, promieniotwórczych itp. , weryfikowanie projektowanych rozwiązań w tym zakresie zgodności ze specjalistycznymi przepisami dotyczącymi jednostek naukowo-badawczych,
b) opracowywania projektów aranżacyjnych obejmujących konfigurację wyposażenia, rozwiązania funkcjonalne i technologiczne pomieszczeń laboratoryjnych i hali technologicznej, - przygotowywanie w razie konieczności wniosków o aktualizację rozwiązań funkcjonalnych pomieszczeń oraz wykazów wyposażenia, współpraca z pozostałymi członkami zespołów realizujących projekt
- udział w naradach, zapewnienie szybkiego kontaktu z przyszłymi użytkownikami laboratoriów w celu uściślenia wymagań, konsultacji i zatwierdzenia rozwiązań realizacyjnych,
- dokumentowanie przedstawionych opinii, opracowywanych wytycznych itp. w systemie
komputerowym zarządzania inwestycjami
- uczestniczenie w pracach przygotowawczych i realizacyjnych komisji przetargowych, - udział w czynnościach odbiorowych obiektów i wyposażenia oraz części dokumentacji projektowej

8. Zespół Inżyniera
  • udział w przygotowywaniu danych do postępowań zamówienie usług projektowych i robót budowlanych, udział w przeprowadzaniu
  • nadzorowanie wykonania kontraktów na projektowanie, roboty budowlane i dostawy wyposażenia montowanego na stałe, reprezentowanie Zamawiającego wobec Wykonawców i innych jednostek biorących udział w procesie realizacji kontraktów oraz przy czynnościach odbiorowych, administrowanie kontraktami przy wykorzystaniu oprogramowania do zarządzania zadaniami inwestycyjnymi, w tym opiniowanie i zatwierdzanie szczegółowych harmonogramów rzeczowo-wartościowych realizacji elementów robót wykonywanych przez Wykonawców i Podwykonawców, opiniowanie umów z podwykonawcami w aspektach technicznych i finansowych, kontrola realizacji wymogów prawnych (pzp) w zakresie umów o pracę z bezpośrednimi wykonawcami czynności budowlanych na placach budowy, kontrola realizacji obowiązków odbiorowych Wykonawców w zakresie prac wykonanych przez Podwykonawców, kontrola rozliczeń finansowych Wykonawcy z Podwykonawcami, nadzór techniczny nad pracami projektowymi, robotami budowlanymi i montażowymi, rozwiązywanie bieżących problemów technicznych i organizacyjnych, opiniowanie i zatwierdzanie zmian sposobu wykonania, przeprowadzanie konsultacji stron realizacji kontraktów przy zaistnieniu różnic stanowisk, dokonywanie rozstrzygnięć w kwestiach spornych, dokonywanie odbiorów elementów robót od Wykonawców, odbiorów końcowych realizacji kontraktów, weryfikacja rozliczeń finansowych z tytułu wykonanych i odebranych od Wykonawców elementów robót w poszczególnych branżach, wytwarzanie dokumentów w formie elektronicznej i papierowej, w tym dokumentacji fotograficznej, prowadzenie sprawozdawczości, korespondencji i archiwowania, kontrola spełnienia wymagań bhp, ochrony środowiska, zabezpieczenia p.poż. i utrzymania porządku na budowie,
  • przygotowywanie danych i dokumentów do wniosków aktualizacyjnych do UM WD w zakresie załączników i zapisów umownych dotyczących realizacji kontraktów budowlanych w ramach Projektu oraz do wniosków o płatność w zakresie wydatkowania środków finansowych na przygotowanie dokumentacji projektowej, wykonanie robót budowlanych i dostawy wyposażenia montowanego na stałe oraz informacji sprawozdawczych i planistycznych z tego zakresu

9. Dział Aparatury i Pomocy Dydaktycznych
9.1 Dyrektor Działu Aparatury i Pomocy Dydaktycznych - stała współpraca z Seniorami Projektu i Dyrektorem BZPiU przy planowaniu zamówień publicznych w zakresie dostaw wyposażenia, nadzorowanie pracowników podległych służb realizujących Projekt w zakresie dostaw wyposażenia (w tym mebli laboratoryjnych), montażu, odbiorów, dokumentowania przekazywania do użytku i rozliczania finansowego dostaw wyposażenia, w tym na potrzeby wniosków o płatność;

9.2 wyznaczeni pracownicy Działu Aparatury i Pomocy Dydaktycznych - realizacja wyposażenia nowych obiektów w aparaturę, sprzęt i meble laboratoryjne, planowanie i koordynowanie dostaw, współpraca w zakresie przygotowywania opisów na potrzeby zamawiania dostaw, planowanie rzeczowo-finansowe dostaw, uczestnictwo w odbiorach, rozliczanie dostaw i przekazania zakupionego wyposażenia do użytku - w tym na potrzeby sporządzania wniosków o płatność, prowadzenie wymaganej sprawozdawczości i dokumentowania/Centrum Sieci Komputerowych.
10. Centrum Sieci Komputerowych
10.1 Dyrektor Centrum Sieci Komputerowych - współpraca z Seniorami Projektu i Dyrektorem BZPiU w zakresie planowania i realizacji dostaw sprzętu komputerowego i oprogramowania, bezpośrednie nadzorowanie podległych służb w zakresie przygotowywania i realizacji zamówień, przekazywania do użytku i rozliczania finansowego, w tym na potrzeby wniosków o płatność;

10.2 wyznaczeni specjaliści Centrum Sieci Komputerowych

a) realizacja projektu w zakresie wyposażania nowych obiektów projektu w sprzęt komputerowy i oprogramowanie, planowanie oraz koordynowanie dostaw, współpraca w zakresie przygotowywania opisów przedmiotów zamówienia na potrzeby zamawiania dostaw, uczestnictwo w odbiorach, rozliczanie dostaw, prowadzenie wymaganej sprawozdawczości i dokumentowania w postaci rejestrów -zgodnie z wymogami umowy o dofinansowanie oraz przygotowywanie dokumentów i informacji na potrzeby sporządzania przez specjalistów BR i PI wniosków o płatność, wniosków aktualizacyjnych i sprawozdawczości;

b) prowadzenie i rozliczanie umowy o dostawę i administrowanie oprogramowaniem do zarządzania projektem, zapewnienie bazy sprzętowej na potrzeby realizacji Projektu, bazy korespondencyjnej w postaci poczty e-mailowej zapewniającej wystarczającą pojemność i długookresową jej dostępność.

11. Dział Techniczny, Dział Administracyjno-Gospodarczy, Dział Głównego Energetyka i Eksploatacji, Samodzielne stanowisko ds. ochrony p.poż., Kierownik Inspektoratu BHP, Administrator Sieci Teleinformatycznej
odpowiednio do funkcji: udział w przekazywaniu terenów budowy, przygotowywaniu wyburzeń i przeprowadzek, zabezpieczenie odzysku materiałów nadających się do dalszego wykorzystania przez UP we Wrocławiu, udział w pracach odbiorowych obiektów i wyposażenia, opiniowanie rozwiązań projektowych i realizacyjnych w zakresie zgodności z rozwiązaniami stosowanymi w UP i wymaganiami powszechnie obowiązującymi (np. sieć LAN, zabezpieczenia p.poż.), przyjmowanie obiektów do eksploatacji.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylający Zarządzenie nr 164/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 września 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 22-05-2017
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 23-05-2017 14:15
Ostatnio zaktualizował: Bartosz Hoppe
Data ostatniej aktualizacji: 02-09-2021 15:53