2021 rok

Komunikat 7/2021 Kwestora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24.09.2021 roku

w sprawie likwidacji Kasy

W związku z likwidacją Kasy UPWr z dniem 01.10.2021 r. zalecamy przystosowanie jednostki do obsługi bezgotówkowej.

Kierownik jednostki organizacyjnej, może wystąpić z prośbą o terminal płatniczy na adres funkcyjny Działu Finansowego : dzialfinansowy@upwr.edu.pl
W mailu należy podać:
1. Adres użytkowania terminala,
2. Osobę kontaktową (imię i nazwisko, telefon, adres email),
3. Rodzaj terminala (przenośny czy stacjonarny),
4. Łączność (czy karta GPRS, czy podpięcie pod Państwa Internet) po konsultacjach z UCI.

W sytuacjach, w których zdecydują Państwo o konieczności przyjmowania gotówki w Państwa jednostce, można ją wpłacić w następujący sposób:

1. Dokonując wpłaty przyjętej gotówki w placówce bankowej:
(PKO Bank Polski S.A. - Oddział 18 we Wrocławiu, Adres: plac Grunwaldzki 23-27)
przez upoważnionego pracownika. W celu wydania upoważnienia/pełnomocnictwa bankowego do wpłaty gotówki należy zgłosić się do Działu Finansowego w celu wypełnienia formularza.

2. Wpłatę przelewem w dowolnej placówce bankowej lub pocztowej na rachunek bankowy Uczelni : PKO BP SA nr 62 1020 5242 0000 2102 0029 2045 z tytułem wpłaty: nazwa jednostki, rozliczenie gotówki za okres …...., za co (usługi kliniczne, sprzedaż owoców, faktury nr od...do…, faktury za okres…...itp.).

3. Dokonując przelewu z osobistego rachunku bankowego na rachunek bankowy uczelni PKO BP SA nr 62 1020 5242 0000 2102 0029 2045. W opisie przelewu należy wpisać: nazwa jednostki, rozliczenie gotówki za okres …...., za co (np. usługi kliniczne, sprzedaż owoców, faktury nr od...do…, faktury za okres…... itp.).

Opłata za transakcję jest kosztem UPWr i podlega zwrotowi na rzecz pracownika. W celu odzyskania poniesionej opłaty transakcyjnej za wpłatę gotówki należy złożyć w Biurze Kwestora potwierdzenie bankowe/pocztowe z naliczoną opłatą za transakcję. Opłata zostanie rozliczona za pomocą Innego Dokumentu Finansowego w systemie EOD i zwrócona na rachunek bankowy pracownika.

Rozliczenie dokumentacji związanej ze sprzedażą gotówki: paragony z kasy fiskalnej oraz faktury gotówkowe należy złożyć w Dziale Księgowości do 10 dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Zestawienie dokumentów, jakie jednostka jest zobowiązana dostarczyć w celu rozliczenia sprzedaży związanej z kasą fiskalną:

  • Łączny raport okresowy (miesięczny),
  • Raporty dzienne,
  • Ewidencja oczywistych pomyłek,
  • Ewidencja zwrotów,
  • Ewidencja wystawionych faktur do paragonów,
  • Kopie wystawionych faktur wraz z podpiętymi oryginałami paragonów,
  • Miesięczne zestawienie sprzedaży z podziałem na gotówkę i terminal.

Kwestor

mgr Wioletta Fałowska


Historia wersji
Wytworzył: Wioletta Fałowska
Data wytworzenia: 24-09-2021
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 24-09-2021 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 24-09-2021 14:28