2021 rok

Komunikat 3/2021 Kwestora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22.03.2021 roku

dotyczący sposobu dokumentowania wykonanej usługi w związku dochodzeniem należności od nieuczciwych kontrahentów

W związku z przypadkami dokonywania usług i wystawiania faktur kredytowych (na przelew) kontrahentom przypominam, że w przypadku świadczenia usług kontrahentom z odroczonym terminem płatności (zapłata przelewem) niezbędne jest:

  1. Zawarcie z kontrahentem umowy lub posiadanie od kontrahenta zlecenia, zamówienia lub innej korespondencji np. mailowej, dokumentującej zlecenie usługi. Sporządzenie umowy w formie pisemnej, ale i zachowanie wszelkiej dokumentacji związanej z przedmiotową transakcją, przykładowo formularze zamówień, protokoły odbioru, czy korespondencja e-mail zabezpieczają interes uczelni w razie dochodzenia należności na drodze sądowej.

  2. Posiadanie dowodu nadania przesyłki zawierającej fakturę. Rekomenduję wysyłanie faktur za potwierdzeniem odbioru lub listem poleconym. Wysyłanie faktur do kontrahentów listem poleconym (najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) zabezpieczy interes uczelni i ułatwi ewentualne dochodzenie należności na drodze sądowej.

W związku z powtarzającymi się przypadkami braku jakiejkolwiek dokumentacji umożliwiającej uczelni dochodzenia swoich należności względem nieuczciwych kontrahentów jednostki, które wystawiły i wysłały fakturę bez dbałości o zabezpieczenie interesów uczelni opisanych powyżej, zostaną obciążone Rachunkiem Wewnętrznym w zakresie kosztów dochodzenia tej należności.


Kwestor
Wioletta Fałowska


Historia wersji
Wytworzył: Wioletta Fałowska
Data wytworzenia: 22-03-2021
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 22-03-2021 08:00
Ostatnio zaktualizował: Bartosz Hoppe
Data ostatniej aktualizacji: 14-04-2021 13:52