w sprawie zaleceń dotyczących przekazywania dokumentacji zawierającej dane osobowe, informacje poufne oraz informacje o szczególnym znaczeniu dla uczelni za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
Celem minimalizacji ryzyka w zakresie dostępu osób nieupoważnionych do przekazywanych środkami komunikacji elektronicznej danych osobowych, informacji poufnych oraz informacji o szczególnym znaczeniu dla uczelni, zobowiązuje się przedstawicieli wspólnoty uczelni do:
1) udostępniania plików za pośrednictwem Dysku Google, zamiast ich przesyłania jako załącznik, w przypadku przekazywania danych w ramach domeny upwr.edu.pl;
2) oznaczania linku prowadzącego do udostępnianych danych w ramach Dostępu ograniczonego, który uniemożliwia dalsze udostępnianie pliku zlokalizowanego na Dysku Google;
3) każdorazowego szyfrowania pliku załącznika w przypadku przekazywania danych poza uczelnię, kiedy odbiorca nie może zostać zweryfikowany i uwierzytelniony kontem w domenie upwr.edu.pl¹ ;
4) tworzenia unikalnych haseł o minimalnej długości 10 znaków, które powinny spełniać przynajmniej podstawowe wymogi bezpieczeństwa, tj. powinny zawierać kombinację małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych².
Ponadto przypominam, iż w zarządzeniu nr 220/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 listopada 2021 roku, zostały określone zasady postępowania z urządzeniami przenośnymi i nośnikami wymiennymi.
Inspektor Ochrony Danych
mgr Anna Dłutek
¹ Szyfrowanie pliku możliwe jest dzięki jego spakowaniu do archiwum, które można dokonać popularnymi programami takimi jak, np. ZIP, RAR, ARJ. W przypadku niektórych systemów operacyjnych wspomniane narzędzia są wbudowane i dostępne, zarówno w środowisku graficznym, jak i z tzw. linii komend, w innych konieczne może być zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które występuje w wersjach bezpłatnych (rozprowadzane na podstawie licencji typu Freeware, Shareware, itp.).
² Hasło do archiwum należy przekazać innym niż adres e-mail, na który wysyłany jest załącznik, kanałem komunikacji (SMS, wiadomość w komunikatorze internetowym lub wysłać na inny adres mailowy użytkownika). W przypadku niemożności skorzystania z takiego kanału - przesłanie go w osobnym mailu na ten sam adres - należy traktować jako ostateczność.
Wytworzył: | Anna Dłutek |
---|---|
Data wytworzenia: | 08-05-2023 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 09-05-2023 08:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 09-05-2023 08:22 |