2024 rok

Zarządzenie nr 206/2024/K Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 15 października 2024 roku

w sprawie powołania Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1

Powołuje się Uczelnianą Komisję Inwentaryzacyjną na okres do 31 sierpnia 2028 r. w następującym składzie:

Przewodniczący: prof. dr hab. Jan Twardoń – Katedra Rozrodu z Kliniką Zwierząt Gospodarskich

Wiceprzewodnicząca: mgr Anna Kukowska – kierownik Biura Inwentaryzacji

Członkowie:

    - mgr Anna Kutnik – zastępca dyrektora ds. gospodarczych w Centrum Zarządzania Budynkami,
    - mgr Renata Dworzycka – starszy specjalista w Dziale Księgowości i Majątku,
    - mgr Ewa Mrożek – kierownik rejonu,
    - dr Dominik Poradowski – przedstawiciel KZ NSZZ „Solidarność’80”,
    - dr inż. Włodzimierz Kita – przedstawiciel NSZZ „Solidarność”,
    - inż. Wiesław Wojdyło – starszy specjalista w Sekcji zakupów aparatury,
    - Monika Domaszewicz– specjalista w Dziale Księgowości i Majątku.

§ 2

1. Uczelniana Komisja Inwentaryzacyjna odpowiada za nadzór nad rzetelnością i prawidłowością spisów z natury przeprowadzanych przez zespoły spisowe.
2. Do zadań Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej należy:
    1) kontrola rzetelności i prawidłowości spisów z natury;
    2) przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego mającego na celu ustalenie:
       a) przyczyn powstawania różnic inwentaryzacyjnych oraz osób winnych ich powstaniu,
       b) sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych,
       c) kompensaty różnic inwentaryzacyjnych.

§ 3

1. Przewodniczący Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiada za nadzór nad prawidłowym i terminowym przeprowadzeniem spisów z natury, ustalaniem różnic inwentaryzacyjnych i przyczyn ich powstawania oraz osób za nie odpowiedzialnych.
2. Do zadań przewodniczącego Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej należy:
    1) kierowanie pracą uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej i ustalanie czynności poszczególnych członków komisji;
    2) prowadzenie wyrywkowej kontroli rzetelności i poprawności przygotowań oraz przebiegu prac inwentaryzacyjnych;
    3) weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych ilościowych i wartościowych;
    4) terminowe sporządzanie protokołów z przeprowadzonych weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych;
    5) opracowywanie pisemnych sprawozdań omawiających przebieg i wyniki inwentaryzacji.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor


prof. dr hab. dr h.c. Krzysztof Kubiak


Historia wersji
Wytworzył: Krzysztof Kubiak
Data wytworzenia: 15-10-2024
Opublikowane przez: Agnieszka Kaczmarek
Data publikacji: 17-10-2024 08:00
Ostatnio zaktualizował: Agnieszka Kaczmarek
Data ostatniej aktualizacji: 17-10-2024 08:58