w sprawie powołania Rektorskiej Komisji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na kadencję od dnia powołania do dnia 31 sierpnia 2028 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt. 50 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 września 2023 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz art. 23712 w związku z art. 23713 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 1465) zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się Rektorską Komisję ds. Bezpieczeństwa i Higieny pracy jako organ doradczy i opiniodawczy Rektora w składzie:
Przewodniczący: mgr inż. Krzysztof Grembowski
Wiceprzewodnicząca: dr inż. Anna Jerysz
Członkowie:
- mgr Beata Nastiuk – kierownik Działu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej,
- mgr inż. Urszula Roszyk – specjalista ds. BHP,
- mgr Aleksandra Zachacz – SIP dla administracji i jednostek realizujących zadania pomocnicze,
- mgr Emilia Czerniejewska – SIP dla Biblioteki i jednostek ogólnouczelnianych,
- mgr inż. Jolanta Magiera-Dulewicz – Przedstawiciel RZ ZNP,
- mgr Marta Kurczowy – przedstawiciel NSZZ „Solidarność”,
- Tomasz Filipiak – przedstawiciel ZZ-KZ NSZZ „Solidarność 80”,
- dr Kamil Sierżant – Wydziałowy SIP dla WBiHZ,
- dr hab. Jacek Leśny – Wydziałowy SIP dla WIŚiG,
- Piotr Krawczyk – Wydziałowy SIP WMW,
- dr inż. Maciej Bienkiewicz – Wydziałowy SIP WBiNoŻ,
- dr Irmina Ćwieląg-Piasecka – Wydziałowy SIP WPT,
- dr inż. arch. Anna Bocheńska-Skałecka – Wydziałowy SIP WGPiAK,
- mgr inż. Ryszard Kozłowski – dyrektor Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji,
- mgr inż. Ryszard Rotter – specjalista ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
- mgr inż. Agata Kaczmarek-Pieńczewska – starszy specjalista, Katedra Ochrony Roślin,
- lekarz medycyny pracy.
§ 2
Do zadań Komisji należy:
1. Dokonywanie przeglądu warunków pracy, okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, opiniowanie podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, formułowanie wniosków dotyczących poprawy warunków pracy oraz współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Posiedzenia komisji bhp odbywają się w godzinach pracy, nie rzadziej niż raz na kwartał. Za czas nieprzepracowany w związku z udziałem w posiedzeniach komisji bhp pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
3. Komisja bhp w związku z wykonywaniem zadań wymienionych w ust. 2 korzysta z ekspertyz lub opinii specjalistów spoza zakładu pracy w przypadkach uzgodnionych z pracodawcą i na jego koszt.
§ 3
Obsługę administracyjno-organizacyjną prac Komisji zapewnia Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej, który jest odpowiedzialny za kompletowanie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji powstającej w toku działania komisji.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. dr h. c. Krzysztof Kubiak
Wytworzył: | Krzysztof Kubiak |
---|---|
Data wytworzenia: | 30-09-2024 |
Opublikowane przez: | Patrycja Bogusławska |
Data publikacji: | 30-09-2024 13:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Patrycja Bogusławska |
Data ostatniej aktualizacji: | 30-09-2024 13:49 |