2024 rok

Zarządzenie nr 57/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 kwietnia 2024 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie przekształcenia Działu Księgowości i Działu Ewidencji Majątkowej w Dział Księgowości i Majątku oraz Sekcji Inwentaryzacji w Biuro Inwentaryzacji oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1

1. W Kwesturze dokonuje się następujących zmian:

1) „Dział Księgowości” oraz „Dział Ewidencji Majątkowej” przekształca się w „Dział Księgowości i Majątku”;
2) „Sekcja Inwentaryzacji” w Dziale Księgowości i Majątku przekształca się w „Biuro Inwentaryzacji”.

2. Ustala się następujące zadania Działu Księgowości i Majątku:

1) prowadzi ewidencję wszelkich dokumentów księgowych kosztów i przychodów w układzie rodzajowym według źródeł finansowania i jednostek organizacyjnych uczelni;
2) uzgadnia przychody i koszty poszczególnych działalności realizowanych w uczelni;
3) ewidencjonuje oraz uzgadnia pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
4) wystawia faktury wewnętrzne VAT do zakupów zagranicznych;
5) sporządza sprawozdania finansowe i księgowe;
6) prowadzi windykację należności oraz potwierdza salda z kontrahentami;
7) nalicza odsetki od nieterminowych zapłat;
8) prowadzi analizę kont rozrachunkowych, rozliczeniowych i zwykłych oraz wpłat bankowych i gotówkowych;
9) współpracuje z pracownikami jednostek organizacyjnych uczelni w zakresie ustalania przychodów i kosztów;
10) nalicza koszty pośrednie;
11) prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Księgowości i Majątku;
12) prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową majątku trwałego, WNiP, wyposażenia, księgozbiorów oraz gospodarki magazynowej;
13) prowadzi ewidencję kosztów inwestycji;
14) zakłada i prowadzi ewidencję oraz rozlicza wszystkie projekty inwestycyjne (krajowe, UE) w zakresie księgowań;
15) nalicza wieloletnie korekty VAT od inwestycji;
16) sporządza roczne plany amortyzacji i dokonuje rozliczenia amortyzacji;
17) sporządza sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych;
18) sprawdza dowody magazynowe pod względem formalnym i rachunkowym;
19) rozlicza inwentaryzację, przygotowuje księgi inwentarzowe oraz drukuje kody kreskowe;
20) weryfikuje w Elektronicznym Obiegu Dokumentów wnioski zakupowe dotyczące zakupów inwestycyjnych oraz wszystkie faktury dotyczące zakupu materiałów;
21) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania i ich bieżącą aktualizację;
22) nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Księgowości i Majątku sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości.

3. Ustala się następujące zadania Biura Inwentaryzacji:

1) opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz  harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne;
2) organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych;
3) dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych;
4) kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów;
5) przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych;
6) analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej;
7) prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń;
8) prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej;
9) sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji;
10) prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych;
11) prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Biurze Inwentaryzacji;
12) nadzór nad działalnością i organizacją pracy Biura Inwentaryzacji sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości.

§ 2

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 17 ust. 3 pkt 28:

a) uchyla się lit. b) ,,Dział Ewidencji Majątkowej”,
b) lit. c wyrazy „Dział Księgowości” zastępuje się wyrazami „Dział Księgowości i Majątku”,
c) dodaje się lit. h) ,,Biuro Inwentaryzacji’’;

2) w § 28 ust. 9 pkt 3:

a) uchyla się lit. b) ,,Dział Ewidencji Majątkowej’’,
b) w lit. d) wyrazy „Dział Księgowości” zastępuje się wyrazami „Dział Księgowości i Majątku”,
c) lit. h) otrzymuje brzmienie:
„h) Biuro Inwentaryzacji.”;

3) w schemacie graficznym „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Kwestorowi”:

a) obok „Biura Kontrolingu” dodaje się ,,Biuro Inwentaryzacji’’,
b) wyrazy „Dział Księgowości” zastępuje się wyrazami „Dział Księgowości i Majątku”,
c) usuwa się „Dział Ewidencji Majątkowej”;

4) § 35 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy działów Kwestury: Działu Księgowości i Majątku, Działu Ewidencji Księgowej Projektów oraz Biura Inwentaryzacji;”;

5) § 107 otrzymuje brzmienie:
„Dział Księgowości i Majątku:

1) prowadzi ewidencję wszelkich dokumentów księgowych kosztów i przychodów w układzie rodzajowym według źródeł finansowania i jednostek organizacyjnych uczelni;
2) uzgadnia przychody i koszty poszczególnych działalności realizowanych w uczelni;
3) ewidencjonuje oraz uzgadnia pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
4) wystawia faktury wewnętrzne VAT do zakupów zagranicznych;
5) sporządza sprawozdania finansowe i księgowe;
6) prowadzi windykację należności oraz potwierdza salda z kontrahentami;
7) nalicza odsetki od nieterminowych zapłat;
8) prowadzi analizę kont rozrachunkowych, rozliczeniowych i zwykłych oraz wpłat bankowych i gotówkowych;
9) współpracuje z pracownikami jednostek organizacyjnych uczelni w zakresie ustalania przychodów i kosztów;
10) nalicza koszty pośrednie;
11) prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Księgowości i Majątku;
12) prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową majątku trwałego, WNiP, wyposażenia, księgozbiorów oraz gospodarki magazynowej;
13) prowadzi ewidencję kosztów inwestycji;
14) zakłada i prowadzi ewidencję oraz rozlicza wszystkie projekty inwestycyjne (krajowe, UE) w zakresie księgowań;
15) nalicza wieloletnie korekty VAT od inwestycji;
16) sporządza roczne plany amortyzacji i dokonuje rozliczenia amortyzacji;
17) sporządza sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych;
18) sprawdza dowody magazynowe pod względem formalnym i rachunkowym;
19) rozlicza inwentaryzację, przygotowuje księgi inwentarzowe oraz drukuje kody kreskowe;
20) weryfikuje w Elektronicznym Obiegu Dokumentów wnioski zakupowe dotyczące zakupów inwestycyjnych oraz wszystkie faktury dotyczące zakupu materiałów;
21) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania i ich bieżącą aktualizację;
22) nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Księgowości i Majątku sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości;”;

6) § 109 otrzymuje brzmienie:
„Biuro Inwentaryzacji:

1) opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz  harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne;
2) organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych;
3) dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych;
4) kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów;
5) przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych;
6) analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej;
7) prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń;
8) prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej;
9) sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji;
10) prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych;
11) prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Biurze Inwentaryzacji;
12) nadzór nad działalnością i organizacją pracy Biura Inwentaryzacji sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości;”.

§ 3

W „Wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu”, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tabeli „Pion bezpośrednio podległy kwestorowi” uchyla się pozycję nr 4. „Dział Ewidencji Majątkowej |Property Records Department| F000EM00”, zaś pozycja nr 5. „Dział Księgowości |Accounting Department| F000K000” otrzymuje brzmienie: „Dział Księgowości i Majątku |Accounting and Property Department| F000K000”, dodaje się pozycję 6. ,,Biuro Inwentaryzacji Inventory Office|Inventory Office| F000BI00’’.

§ 4

1. Wszystkie zasoby osobowe i rzeczowe Działu Ewidencji Majątkowej i Sekcji Inwentaryzacji stają się odpowiednio zasobami Działu Księgowości i Majątku oraz Biura Inwentaryzacji.
2. Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) zmiany szyldów i pieczątek;
2) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
3) wprowadzenia zmian w uczelnianych systemach EOD i TETA.

§ 5

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Kwestorowi.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor


prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 66/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 maja 2024 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 16/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 14 maja 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 26-04-2024
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 29-04-2024 09:00
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Sałapa
Data ostatniej aktualizacji: 15-05-2024 11:40