2024 rok

Zarządzenie nr 47/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 kwietnia 2024 roku

w sprawie wprowadzenia Karty Kompetencji Dydaktycznych (KKD)

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1

Postanowienia ogólne 

  1. Na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu (UPWr) wprowadza się system Karty Kompetencji Dydaktycznych (KKD).
  2. Obowiązek uzupełniania i corocznej aktualizacji formularzy KKD mają pracownicy prowadzący zajęcia dydaktyczne w ramach programów studiów.
  3. Procesem uzupełniania oraz określeniem terminów aktualizacji formularzy KKD zarządza dziekan lub prodziekan właściwego wydziału zatrudnienia pracownika. 
  4. Formularz KKD uzupełnia się za pomocą systemu Bazy Wiedzy UPWr zgodnie z instrukcją opublikowaną na stronie Baza Wiedzy UPWr (https://bazawiedzy.upwr.edu.pl/about/faq4All.seam?lang=pl). 
  5. Dane przedstawione w KKD służą ocenie kierunków studiów, przeprowadzanej przez Polską Komisję Akredytacyjną (PKA) oraz wspomagają zarządzanie procesem prowadzenia dydaktyki na UPWr.
  6. Odpowiedzialność za zgodność ze stanem faktycznym treści umieszczonych w formularzu KKD ponosi pracownik.
  7. Przyjmowaniem i obsługą techniczną zgłoszeń dotyczących prawidłowego działania KKD zajmuje się Biblioteka Główna.
  8. Rozwojem KKD zajmują się dziekani i prodziekani wraz z Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.

§ 2

Udostępnianie KKD

  1. KKD uzupełnione przez pracownika są domyślnie udostępniane publicznie na jego profilu w systemie Bazy Wiedzy UPWr.
  2. Dostęp do funkcji administracyjnych systemu KKD posiadają:

1) dziekani; 
2) prodziekani;
3) administratorzy systemu Bazy Wiedzy UPWr.

§ 3

Widoczność KKD

  1. Pracownik może złożyć pisemną prośbę wraz z uzasadnieniem o nieupublicznianie jego KKD w profilu do dziekana właściwego wydziału.
  2. Wniosek o usunięcie KKD z widoku publicznego z profilu wraz ze zgodą dziekana pracownik przekazuje do administratora Bazy Wiedzy UPWr. 
  3. We wniosku pracownik określa stopień widoczności formularza:

1) tylko dla użytkowników zalogowanych;
2) tylko dla właściciela profilu.

§ 4

Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się dziekanom UPWr.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Z upoważnienia Rektora UPWr

prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk


Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 10-04-2024
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 10-04-2024 14:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 10-04-2024 14:36