2024 rok

Zarządzenie nr 18/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 stycznia 2024 roku

w sprawie wprowadzenie obowiązku monitorowania działalności gospodarczej infrastruktury badawczej

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.), § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Wprowadza się obowiązek monitorowania rocznej wydajności infrastruktury badawczej przeznaczonej do prowadzenia zarówno działalności gospodarczej jak i niegospodarczej. 
  2. Monitorowaniu działalności gospodarczej podlega Infrastruktura, której zakup został sfinansowany ze środków wszystkich projektów podlegających obowiązkowemu wdrożeniu mechanizmu monitorowania i wycofania, chyba, że dla danego projektu właściwy organ lub instytucja sformułowały odmienne zasady. 
  3. Zasady mechanizmu wycofania i monitorowania stanowią załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. 

§ 2

Obowiązek monitorowania rocznej wydajności infrastruktury badawczej przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej dotyczy pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (UPWr) uczestniczących w procesach sprzedaży usług badawczych, zarządzania projektami, monitoringu i sprawozdawczości finansowej, utrzymania infrastruktury oraz zarządzania laboratoriami i procesach mających pośredni lub bezpośredni związek z prowadzeniem działalności o charakterze naukowym, badawczym i rozwojowym, w której wykorzystywana jest infrastruktura badawcza finansowana ze środków, o których mowa w par. 1 ust. 2.

§ 3

  1. Monitorowanie rocznej wydajności infrastruktury badawczej przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej odbywa się wyłącznie w  formie elektronicznej za pomocą elektronicznego systemu SINKO w zakresie monitorowania działalności gospodarczej infrastruktury (dalej SINKO-CAPACITY). 
  2. System powstał jako rezultat realizacji projektu pn. „Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego”, w ramach Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, umowa nr POWR.03.05.00-00-ZR48/18-00.

§ 4

Za terminowe wprowadzanie danych do systemu SINKO-CAPACITY w celu generowania miesięcznych sprawozdań z działalności gospodarczej infrastruktury badawczej są odpowiedzialni pracownicy wskazani przez właściwego kierownika laboratorium, dyrektorów poszczególnych centrów CIT lub Dyrektora Regionalnego Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (Dyrektora CIT).

§ 5

  1. Za poprawność danych w systemie i terminowe generowanie sprawozdań miesięcznych i rocznych z działalności gospodarczej infrastruktury badawczej UPWr  jest odpowiedzialny pracownik Regionalnego Centrum Innowacyjnych Technologii wskazany przez Dyrektora Regionalnego Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. 
  2. Nadzór nad poprawnością danych i terminowym składaniem raportów z rocznej wydajności infrastruktury badawczej przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej sprawuje Dyrektor Regionalnego Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
  3. Administratorem systemu SINKO-CAPACITY jest powołany przez Dyrektora CIT pracownik CIT, nad którym sprawuje pieczę Koordynator systemu SINKO. Administrator zajmuje się rozwiązywaniem bieżących problemów z systemem, bezpośrednio kontaktuje się z użytkownikami systemu na UPWr oraz wprowadzaniem danych do systemu i generowaniem raportów. Koordynator systemu SINKO nadzoruje pracę administratorów i przydziela im zgłoszenia użytkowników do realizacji, zgłasza błędy generowane przez system do dostawcy oprogramowania, a także odpowiada za kontakt operacyjny z dostawcą oprogramowania i /lub innymi firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi powdrożeniowe i serwisowe. Do kontaktów z koordynatorem administratorów służy adres e-mail sinko_helpdesk@upwr.edu.pl.

§ 6

Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kanclerzowi Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.


§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 26-01-2024
Opublikowane przez: Tomasz Bogusz
Data publikacji: 26-01-2024 11:00
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Bogusz
Data ostatniej aktualizacji: 26-01-2024 11:08