roku w sprawie wprowadzenia zmiany sposobu i miejsca gromadzenia danych dotyczących kapitału intelektualnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.), § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się do stosowania elektroniczny system o nazwie SINKO w zakresie modułu do zarządzania własności intelektualną (dalej: SINKO-IP) służący do gromadzenia danych dotyczących kapitału intelektualnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (UPWr) oraz danych z nim powiązanych. System powstał jako rezultat realizacji projektu pn. „Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego”, w ramach Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, umowa nr POWR.03.05.00-00-ZR48/18-00.
§ 2
§ 3
§ 4
1. Za funkcjonowanie SINKO-IP od strony merytorycznej oraz bieżącą aktualizację danych gromadzonych w Systemie odpowiedzialne są poniższe jednostki organizacyjne Uczelni:
1) Biuro Rzecznika Patentowego w zakresie danych dotyczących monopoli prawnych;
2) Centrum Badań i Rozwoju w zakresie danych dotyczących rozwoju technologii i współpracy z gospodarką.
2. Administratorem systemu SINKO- IP jest powołany przez Dyrektora CBR pracownik CBR nad którym sprawuje pieczę Koordynator systemu SINKO. Administrator zajmuje się rozwiązywaniem bieżących problemów z systemem, bezpośrednio kontaktuje się z użytkownikami systemu na UPWr oraz wprowadzaniem danych do systemu i generowaniem raportów. Koordynator systemu SINKO nadzoruje pracę administratorów i przydziela im zgłoszenia użytkowników do realizacji, zgłasza błędy generowane przez system do dostawcy oprogramowania, a także odpowiada za kontakt operacyjny z dostawcą oprogramowania i /lub innymi firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi powdrożeniowe i serwisowe. Do kontaktów z koordynatorem administratorów służy adres e-mail sinko_helpdesk@upwr.edu.pl.
§ 5
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kanclerzowi UPWr.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 26-01-2024 |
Opublikowane przez: | Tomasz Bogusz |
Data publikacji: | 26-01-2024 11:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Tomasz Bogusz |
Data ostatniej aktualizacji: | 26-01-2024 11:05 |