2024 rok

Zarządzenie nr 15/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 stycznia 2024 roku

w sprawie wprowadzenie elektronicznej karty czasu pracy w projekcie

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.), § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Wprowadza się do stosowania elektroniczny system o nazwie SINKO w zakresie modułu do ewidencji czasu pracy (dalej: SINKO-ECP) dla pracowników UPWr,  którzy realizują projekty z obowiązkiem raportowania czasu pracy za pomocą kart czasu pracy. System ma na celu cyfryzację procesu ewidencji czasu pracy w projektach, uproszczenie i zautomatyzowanie monitorowania oraz gromadzenie danych dotyczących czasu pracy pracowników zaangażowanych w realizację projektów.
  2. System powstał jako rezultat realizacji projektu pn. „Zrównoważony rozwój uczelni w celu realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia” na rzecz Rozwoju Regionalnego”, w ramach Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, umowa nr POWR.03.05.00-00-ZR48/18-00.

§ 2

Z uwagi na poufny charakter danych, bezpośredni wgląd do informacji, możliwość wprowadzania danych, a także ich edycji w systemie SINKO-ECP posiadają pracownicy realizujący projekt, pracownicy wskazani przez dyrektora jednostki kompetencyjnej realizującej projekt i/lub Dyrektora Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów. 

§ 3

  1. Za terminowe wprowadzanie danych i rozliczanie czasu pracy w projekcie odpowiedzialny jest pracownik realizujący projekt. Nadzór nad poprawnością danych i terminowym generowaniem kart czasu pracy sprawuje kierownik projektu. 
  2. Administratorem systemu SINKO-ECP jest powołany przez Dyrektora CRIRP pracownik CRIRP, nad którym sprawuje pieczę Koordynator systemu SINKO. Administrator zajmuje się rozwiązywaniem bieżących problemów z systemem, bezpośrednio kontaktuje się z użytkownikami systemu na UPWr oraz wprowadzaniem danych do systemu i generowaniem raportów. Koordynator systemu SINKO nadzoruje pracę administratorów i przydziela im zgłoszenia użytkowników do realizacji, zgłasza błędy generowane przez system do dostawcy oprogramowania, a także odpowiada za kontakt operacyjny z dostawcą oprogramowania i /lub innymi firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi powdrożeniowe i serwisowe. Do kontaktów z koordynatorem administratorów służy adres e-mail sinko_helpdesk@upwr.edu.pl.

§ 4

Rejestrowanie czasu pracy za pomocą Systemu SINKO-ECP wprowadza się dla projektów realizowanych od dnia 1 stycznia 2024 r. Dla projektów, których realizacja rozpoczęła się przed wskazanym terminem wprowadza się okres przejściowy dla stosowania systemu SINKO-EPC do dnia 30.06.2024 r. Po tym terminie rejestrowanie czasu pracy za pomocą systemu SINKO-EPC będzie obligatoryjne dla wszystkich projektów, które zobowiązane są do rejestrowania czasu pracy pracowników .

§ 5

Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 26-01-2024
Opublikowane przez: Tomasz Bogusz
Data publikacji: 26-01-2024 11:00
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Bogusz
Data ostatniej aktualizacji: 26-01-2024 11:02