2024 rok

Zarządzenie nr 112/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 października 2024 roku

w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Organizacji Uczelni w Biuro Prorektorów, likwidacji: Samodzielnego stanowiska asystenta prorektora ds. studenckich i edukacji, Samodzielnego stanowiska asystenta prorektora ds. nauki i Samodzielnego stanowiska asystenta prorektora ds. umiędzynarodowienia, zmiany nazwy jednostki „Samodzielna sekcja – Pion ochrony informacji niejawnych” na „Pion ochrony informacji niejawnych”, wyodrębnienia Kancelarii Informacji Niejawnych w ramach struktury Pionu Ochrony Informacji Niejawnych oraz zmiany Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2, pkt 15 oraz pkt 49 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. a także § 12 ust. 7 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we  Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego z późn. zm., zarządza się, co następuje:

§ 1

1. W pionie Prorektora ds. kadr i rozwoju uczelni przekształca się „Biuro Rozwoju i Organizacji Uczelni” w „Biuro Prorektorów | Vice – Rector`s Office”.
2. „Biuro Prorektorów” otrzymuje symbol organizacyjny I0BP0000.

§ 2

1. W pionie Prorektora do spraw nauki likwiduje się „Samodzielne stanowisko asystenta prorektora ds. nauki”.
2. W pionie Prorektora do spraw studenckich i edukacji likwiduje się „Samodzielne stanowisko asystenta prorektora ds. studenckich i edukacji”.
3. W pionie Prorektora do spraw relacji społeczno – gospodarczych likwiduje się „Samodzielne stanowisko asystenta prorektora ds. umiędzynarodowienia”.

§ 3

Zmienia się nazwę jednostki organizacyjnej „Samodzielna Sekcja – Pion Ochrony Informacji Niejawnych” na „Pion Ochrony Informacji Niejawnych”.

§ 4

1. W ramach jednostki organizacyjnej Pion Ochrony Informacji Niejawnych wyodrębnia się Kancelarię Informacji Niejawnych. 
2. Kancelarią Informacji Niejawnych kieruje Kierownik Kancelarii.
3. Kancelaria Informacji Niejawnych podlega Pełnomocnikowi do spraw ochrony informacji niejawnych.
4. Kancelaria Informacji Niejawnych otrzymuje symbol organizacyjny R0KIN000.

§ 5

W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem Rektora nr 152/2019 z dnia 3 października 2019 roku z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 17 ust. 3 pkt 30) wyrazy „Samodzielna sekcja – pion ochrony informacji niejawnych” zastępuje się wyrazami „Pion Ochrony Informacji Niejawnych”;
2) w § 17 ust. 3 pkt 30) lit. b) wyrazy „kierownik Kancelarii Informacji Niejawnych” zastępuje się wyrazami „Kancelaria Informacji Niejawnych”;
3) w § 17 ust. 3 pkt 30) dodaje się lit. d) „Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego”;
4) w §22 ust. 2 pkt 24a) wyrazy „Samodzielna sekcja – pion ochrony informacji niejawnych” zastępuje się wyrazami „Pion Ochrony Informacji Niejawnych”;
5) w schemacie graficznym pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO REKTOROWI” pole Samodzielna sekcja – pion ochrony informacji niejawnych”  otrzymuje brzmienie „Pion Ochrony Informacji Niejawnych”;
6) w § 23 ust. 13 uchyla się pkt 8;
7) ze schematu graficznego pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI ds. NAUKI” usuwa się pole „Samodzielne stanowisko asystenta Prorektora ds. nauki”;
8) w § 24 ust. 34 uchyla się pkt 11;
9) ze schematu graficznego pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI ds. STUDENCKICH I EDUKACJI” usuwa się pole „Samodzielne stanowisko asystenta Prorektora ds. studenckich i edukacji”;
10) w § 25 ust. 28 uchyla się pkt 4;
11) ze schematu graficznego pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI ds.  RELACJI SPOŁECZNO -GOSPODARCZYCH” usuwa się pole „Samodzielne stanowisko asystenta Prorektora ds. umiędzynarodowienia”;
12) w § 26 w ust. 3 pkt 1 wyrazy „Biurem Rozwoju i Organizacji uczelni” zastępuje się wyrazami „Biurem Prorektorów”;
13) w schemacie graficznym pn. JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI ds. KADR I ROZWOJU UCZELNI pole „Biuro Rozwoju i Organizacji uczelni” otrzymuje brzmienie „Biuro Prorektorów”;
14) § 76 otrzymuje brzmienie:
     „Biuro Prorektorów:
      1) koordynuje sprawy związane z działalnością prorektorów, w tym m.in.:
          a) organizację i prowadzenie terminarza prorektora,
          b) obsługę korespondencji prorektora,
          c) koordynowanie obiegu dokumentacji i bieżących spraw kierowanych
              do prorektora,
          d) obsługę systemu EOD, w tym: rozliczanie faktur i rachunków
              wewnętrznych, sporządzanie wniosków i umów cywilnoprawnych
              oraz obsługa rachunków do nich,
          e) obsługę systemu USOS, Sylabus i innych systemów
               wykorzystywanych do obsługi studentów i procesu dydaktycznego na
              potrzeby prorektora,
           f) organizację wyjazdów służbowych i administrowanie obiegiem
               delegacji krajowych i zagranicznych prorektora;
        2) organizuje i nadzoruje przepływ informacji pomiędzy jednostkami w
            obrębie pionów prorektorów;
        3) prowadzi obsługę techniczno-sekretarską senackich i rektorskich
            komisji pod przewodnictwem prorektorów;
        4) przygotowuje dokumenty, materiały, analizy oraz raporty w zakresie
            spraw zleconych przez prorektorów;
        5) współpracuje z jednostkami merytorycznymi uczelni;
        6) organizuje i obsługuje wizyty gości prorektorów;
        7) monitoruje zmiany w przepisach prawa, w szczególności dotyczących
            szkolnictwa wyższego;
        8) planuje i realizuje budżet uczelni w ramach działania jednostki, w
            zakresie określonym przez Rektora w procedurach wewnętrznych
            dotyczących zasad gospodarki finansowej i kontroli finansowej;
        9) inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych
            z zakresem swojego działania oraz ich bieżącą
            aktualizację;
        10) zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym
              uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z działalnością
              jednostki;
        11) prowadzi książkę kontroli;
        12) archiwizuje dokumentację wytworzoną i zgromadzoną w jednostce;
        13) uzupełnia i aktualizuje informacje dotyczące jednostki na stronie
              internetowej UPWr oraz intranecie pracowniczym.”;
15) § 81a otrzymuje brzmienie:
      „1. Pion Ochrony Informacji Niejawnych, którym kieruje pełnomocnik do
           spraw ochrony informacji niejawnych.
       2. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych sprawuje nadzór
           nad właściwym tworzeniem i przetwarzaniem, przekazywaniem lub
           przechowywaniem dokumentów i materiałów zawierających informacje
           niejawne zgodnie z klauzulami oznaczającymi stopień ich utajnienia we
           wszystkich jednostkach organizacyjnych uczelni, a w szczególności:
           1) zapewnia ochronę informacji niejawnych;
           2) zapewnia ochronę systemu teleinformatycznego;
           3) w celu umożliwienia dostępu do informacji niejawnych osobom
               nieupoważnionym, zapewnia ochronę fizyczną informacji niejawnych,
               ze szczególnym uwzględnieniem „stref administracyjnych” oraz „stref
               bezpieczeństwa”, a zwłaszcza przed:
               a) działaniem obcych służb specjalnych, działaniami terrorystycznymi
                   lub sabotażem,
               b) kradzieżą lub zniszczeniem dokumentów, 
               c) dostępem osób, które nie posiadają odpowiednich uprawnień do
                   materiałów oznaczonych wyższą klauzulą tajności;
           4) sprawuje bieżącą kontrolę nad przestrzeganiem przepisów o
               ochronie informacji niejawnych;
           5) przeprowadza okresowe kontrole ewidencji oraz obiegu
               dokumentów zawierających informacje niejawne;
           6) wykonuje zarządzenia i wytyczne Rektora z zakresu ochrony
               informacji niejawnych;
           7) prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem
               zarządzania ryzykiem w zakresie związanym z zadaniami Sekcji;
           8) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych
               z zakresem spraw prowadzonych przez pion ochrony informacji
               niejawnych i ich bieżącej aktualizacji.
        3. W skład pionu wchodzą: 
            1) Kancelaria Informacji Niejawnych;
            2) Administrator Sieci Teleinformatycznych;
            3) Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego.
        4. Do zadań Kancelarii Informacji Niejawnych należy:
            1) pełnienie bezpośredniego nadzoru nad obiegiem materiałów
                niejawnych;
            2) udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym;
            3) wydawanie materiałów osobom do tego uprawnionym, które
                zapewniają odpowiednie warunki do ich przechowywania;
            4) egzekwowanie zwrotu materiałów;
            5) kontrolowanie przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania
                materiałów w kancelarii oraz UPWr;
            6) prowadzenie i aktualizowanie do celów obronnych kartoteki
                wszystkich mężczyzn zatrudnionych na uczelni;
            7) uaktualnianie tabeli przejścia i obsady etatowej na czas „W” uczelni;
            8) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami
                zawierającymi informacje niejawne, a udostępnionymi
                pracownikom;
            9) przeprowadzanie okresowej kontroli ważności „klauzul”
                („zastrzeżone, poufne”);
            10) wykonywanie poleceń pełnomocnika do spraw ochrony informacji
                  niejawnych;
            11) prowadzenie następujących dzienników ewidencji:
                  a) rejestr dzienników ewidencji i teczek, 
                  b) dziennik ewidencyjny, 
                  c) książka doręczeń przesyłek miejscowych, wykaz przesyłek
                      nadanych,
                  d) rejestr wydanych przedmiotów, służący do ewidencjonowania
                      wydanych nośników informacji oraz innych przedmiotów.
           5. Do zadań Administratora Systemu Teleinformatycznego należą:
               1) opracowywanie szczególnych wymagań bezpieczeństwa dla
                   systemu teleinformatycznego oraz jego bezpiecznej
                   eksploatacji, w którym są wytwarzane, przetwarzane
                   i przechowywane informacje niejawne;
               2) pełnienie nadzoru nad funkcjonowaniem niejawnego systemu
                   teleinformatycznego na uczelni oraz przestrzeganie ustalonych
                   wymagań jego bezpieczeństwa; 
                3) zarządzanie konfiguracją systemu oraz uprawnieniami
                    przydzielonymi użytkownikowi;
                4) kontrolowanie znajomości i przestrzegania przez użytkowników
                    zasad ochrony informacji niejawnych oraz procedur bezpiecznej
                    eksploatacji w systemie teleinformatycznym;
                5) reagowanie na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego.
             6. Do zadań Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego należy:
                 1) kontrola przestrzegania realizacji procedur bezpiecznej
                     eksploatacji, zwłaszcza przez personel techniczny, np. kontrola
                     poprawności formy stosowanych haseł, częstotliwość ich zmiany,
                     przechowywanie ich kopii, itp.;
                 2) monitorowanie zmian (np. w funkcjonowaniu mechanizmów
                     zabezpieczeń);
                 3) reagowanie na sygnały o incydentach w zakresie bezpieczeństwa,
                     wyjaśnianie ich przyczyn, okresowe przeglądanie
                     i dokumentowanie logów systemowych;
                 4) uczestnictwo w prowadzeniu okresowej analizy zagrożeń;
                 5) uczestnictwo w pracach zespołu opracowującego dokumenty
                     SWB i PBE;
                 6) informowanie pełnomocnika ochrony o wszelkich zdarzeniach
                     związanych lub mogących mieć związek z bezpieczeństwem
                     systemu;
                 7) opracowanie procedur niszczenia dokumentów i nośników
                     informacji niejawnych;
                 8) prowadzenie dziennika inspektora BTI.”.

§ 6

W „Wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu”, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tabelach:

1) „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw nauki” uchyla się wiersz nr 18 „Samodzielne stanowisko asystenta Prorektora ds. nauki | Independent Position of Assistant to the Vice – Rector for Research | N0AP0000”;
2) „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji” uchyla się wiersz nr 18 „Samodzielne stanowisko asystenta prorektora ds. studenckich i edukacji | Independent Position of Assistant to the Vice – Rector for Student Affairs and Education | S0AP0000”;
3) „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi ds. relacji społeczno - gospodarczych” uchyla się wiersz nr 12 „Samodzielne stanowisko asystenta prorektora ds. umiędzynarodowienia | Independent Position of Assistant to the Vice – Rector for Internationalisation | W0AP0000”;
4) „Pion bezpośrednio podległy prorektorowi ds. kadr i rozwoju uczelni” wiersz nr 1 otrzymuje brzmienie: „Biuro Prorektorów | Vice – Rector`s Office | I0BP0000”;
5) „Pion bezpośrednio podległy Rektorowi” wiersz 47 otrzymuje brzmienie: „Pion Ochrony Informacji Niejawnych” /Classified Information Protection Division/ R0POI000;
6) „Pion bezpośrednio podległy Rektorowi” po wierszu 47 dodaje się wiersz 47a, który otrzymuje brzmienie: „Kancelaria Informacji Niejawnych” /Classified Information Office/ R0KIN000.

§ 7

W całej treści „Wykazu symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu”, stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu angielska nazwa stanowiska Prorektora ds. relacji społeczno – gospodarczych „Vice - Rector for Socio – Economic Relations” otrzymuje brzmienie „Vice – Rector for External Affairs”.

§ 8

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) zmiany szyldów i pieczątek;
2) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
3) wprowadzenia zmian w uczelnianych systemach EOD i TETA.

§ 9

Nadzór na wykonaniem niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. kadr i rozwoju uczelni. 

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor

prof. dr hab. dr h.c. Krzysztof Kubiak

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt powiązany Obwieszczenie nr 20/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 czerwca 2024 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 27/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 października 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Krzysztof Kubiak
Data wytworzenia: 08-10-2024
Opublikowane przez: Tomasz Bogusz
Data publikacji: 09-10-2024 09:00
Ostatnio zaktualizował: Tomasz Bogusz
Data ostatniej aktualizacji: 25-10-2024 13:18