2023 rok

Zarządzenie nr 59/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 kwietnia 2023 roku

w sprawie przekształcenia Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych i Centrum Inwestycji w Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji oraz włączenia Zespołu ds. kontroli technicznej obiektów do Centrum Zarządzania Budynkami i wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r., poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Przekształca się Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych i Centrum Inwestycji w Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji, w skład którego wchodzić będą sekcje:

1) Sekcja eksploatacji;

2) Sekcja remontów;

3) Sekcja infrastruktury technicznej;

4) Sekcja inwestycji;

5) Sekcja nadzoru inwestorskiego.

2. Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji podlega pod zastępcę kanclerza ds. administracyjnych.

3. Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych przemianowuje się na Sekcję ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych i włącza się go do Centrum Zarządzania Budynkami.

§ 2

1. W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 17 ust. 3:

a) pkt 19 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji”,

b) pkt 23 - uchyla się,

c) pkt 33 - uchyla się;

2) w § 27b: 

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji.”,

b) uchyla się pkt 4 i 5;

3) w § 95: 

a) wyrażenie „Centrum Zarządzania Budynkami realizuje zadania poprzez Sekcję administracyjno-gospodarczą, Sekcję transportu, Sekcję likwidacji i odpadów” zastępuje się wyrażeniem „Centrum Zarządzania Budynkami realizuje zadania poprzez Sekcję administracyjno-gospodarczą, Sekcję transportu, Sekcję likwidacji i odpadów oraz Sekcję ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych”,

b) w pkt 1 lit. f wyrażenie „Centrum Inwestycji oraz Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” zastępuje się wyrażeniem „Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji”,

c) dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

„5) Do zadań Sekcji ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych należy:

a) opracowywanie optymalizacji procedur ewidencyjnych, przechowywania i obiegu dokumentacji z zakresu ustawowej kontroli uczelnianych obiektów budowlanych oraz uczestniczenie we wdrażaniu procedur,

b) nadzorowanie założenia i prowadzenia książek obiektów budowlanych wszystkich budynków i budowli wymagających ich prowadzenia stosownie do przepisów prawa budowlanego,

c) nadzorowanie realizacji obowiązku dokumentowania kontroli technicznych obiektów wykonywanych przez pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych, bądź przez inne osoby upoważnione do przeprowadzania tych kontroli lub specjalistycznych części tych kontroli,

d) prowadzenie spraw związanych z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa, w tym:

- opracowywanie i uzgadnianie harmonogramów realizacji okresowych kontroli technicznych,

- prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, w zakresie niewymagającym posiadania uprawnień dozorowych oraz kwalifikacji mistrza w rzemiośle kominiarskim,

- współpraca i koordynacja realizacji obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych (okresowych i doraźnych) wymaganych przepisami prawa budowlanego w szczególności z wyznaczonymi zarządcami,,

- zgłaszanie na bieżąco w trakcie wykonywanych kontroli zarządcom, a w razie ich niewyznaczenia do Sekcji administracyjno-gospodarczej w Centrum Zarządzania Budynkami lub do Biura Nieruchomości oraz do właściwych służb zewnętrznych, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego, stwierdzone w trakcie kontroli uszkodzenia oraz braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym albo zatrucie gazem, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli,

- sporządzanie, na podstawie danych zawartych w protokołach kontroli, zestawienia niezbędnych robót remontowych z podziałem na roboty konserwacyjne, naprawy bieżące, naprawy główne i przekazuje te zestawienia do właściwych służb Uczelni,

e) przygotowywanie zleceń i wniosków w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie kontroli kominiarskich przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych, formułowanie wniosków do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dot. kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów,

f) aktualizowanie wpisów w prowadzonych książkach obiektów budowlanych na podstawie danych udostępnionych przez jednostki zgodnie z kompetencjami, dotyczących dokumentacji zgłoszeń i pozwoleń na budowę oraz rozbiórkę, pozwoleń na użytkowanie budynków i budowli wraz z instalacjami i sieciami, protokołów odbiorów i badania instalacji,

g) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością prowadzenia książek obiektów budowlanych, przekazanych do prowadzenia upoważnionym osobom,

h) współpracowanie z jednostkami Uczelni w procedurach gromadzenia, porządkowania, udostępniania i digitalizacji dokumentacji technicznej obiektów budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i regulacji wewnętrznych UPWr,

i) nadzorowanie realizacji planów kontroli obiektów budowlanych i przekazywanie protokołów pokontrolnych zainteresowanym służbom wewnętrznym UPWr bądź zewnętrznym, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego,

j) współpracowanie z zarządcami, kierownikami obiektów oraz z użytkownikami w zakresie kontroli wykonanych zaleceń,

k) nadzorowanie realizacji zaleceń Powiatowego Nadzoru Budowlanego,

l) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżąca aktualizacja,

m) sprawowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.”;

4) w § 96a: 

a) wyrażenie „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” zastępuje się wyrażeniem „Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji”,

b) w ust. 1 pkt 2 lit. y po wyrażeniu „domofony,” dodaje się wyrażenie „bramy i szlabany”,

c) w ust. 1 uchyla się  pkt 3 - 15,

d) w ust. 2 uchyla się pkt 5 oraz 7 - 12, 

e) dodaje się ust. 3, 4 i 5 w brzmieniu:

„3. Sekcja infrastruktury technicznej:

1) wykonuje przeglądy instalacji gazu sieciowego i gazów technicznych, instalacji, a także urządzeń elektrycznych   i odgromowych;

2) prowadzi i nadzoruje gospodarkę paliwowo-energetyczną w zakresie:

a) energetyki cieplnej,

b) elektroenergetyki,

c) gazu ziemnego i propanu,

d) wody i ścieków;

3) przygotowuje dokumentacje przetargowe w zakresie kompetencji;

4) przygotowuje i prowadzi umowy na prace konserwacyjne i naprawcze, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie;

5) współpracuje z Urzędem Dozoru Technicznego oraz realizuje opłaty za urządzenia podlegające dozorowi technicznemu;

6) współpracuje z:

a) Fortum Power and Heat w zakresie usług, regulacji oraz modernizacji węzłów ciepłowniczych obsługujących obiekty uczelniane, a będące własnością Fortum,

b) TAURON Dystrybucja, PSG i MPWiK w zakresie uzgodnień ruchowych, włączeń i wyłączeń na sieciach oraz usług dotyczących obiektów Uczelni;

7) sporządza sprawozdania:

a) a) GUS – bilanse paliw i energii OZE oraz ochrony środowiska,

b) do Urzędu Marszałkowskiego i realizuje opłaty za korzystanie ze środowiska;

8) prowadzi Centralny Rejestr Operatorów w zakresie F-GAZÓW;

9) występuje o warunki techniczne przyłączenia oraz ich zmianę, zawiera umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej;

10) przygotowuje umowy na przesył i dostawę mediów;

11) uczestniczy w odbiorach infrastruktury technicznej, urządzeń i instalacji nowych oraz modernizowanych obiektów;

12) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację;

13) sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

4. Sekcja inwestycji:

1) realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania inwestycyjne, a w szczególności:

a) gromadzi dokumentację o potrzebach inwestycyjnych Uczelni na podstawie zamierzeń strategicznych określonych przez Uczelnię w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych, wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne,

b) przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem inwestycyjnym, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów,

c) opracowuje plany prognozowanych zadań inwestycyjnych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków przygotowywanych przez Sekcję nadzoru inwestorskiego lub w oparciu o dokumentację projektową, dokumentację eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń;

2) rejestruje i uczestniczy w przygotowaniu realizacji orzeczeń, ekspertyz, zaleceń budowlanych, nakazów pokontrolnych władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli obiektów budowlanych;

3) bezpośrednio po zakończeniu inwestycji Sekcja inwestycji przekazuje wytworzoną dokumentację techniczną zainteresowanym użytkownikom (służbom technicznym, zarządcom/administratorom, a stosownie do uregulowań wewnętrznych i przepisów powszechnie obowiązujących odpowiednio przygotowaną dokumentację procesu inwestycyjnego przekazuje do Archiwum Uczelni;

4) rozwiązuje problemy realizacyjne między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny;

5) podejmuje decyzje w zakresie odpowiedzialności solidarnej za wynagrodzenie podwykonawców biorących udział w realizacji robót budowlanych w uzgodnieniu z Sekcją zamówień i umów oraz ze specjalistami Sekcji nadzoru inwestorskiego;

6) opiniuje umowy o podwykonawstwo robót budowlanych zawierane w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem i z przepisami prawa zamówień publicznych w zakresie solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców robót budowlanych;

7) rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych;

8) przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w uczelnianym systemie EOD, związane z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe, i inne;

9) organizuje i uczestniczy w częściowych, końcowych technicznych odbiorach robót i dokumentacji projektowych;

10) administruje sprawami gwarancji zrealizowanych zadań inwestycyjnych, uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i przeglądach pogwarancyjnych;

11) nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji prac budowlanych;

12) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację;

13) sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

5. Sekcja nadzoru inwestorskiego:

1) przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem remontowym i inwestycyjnym, w tym dokonuje szacunków wartości zamówienia i ich aktualizacji stosownie do obowiązujących przepisów, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów;

2) przygotowuje typowanie robót, określa zakres budowlany zadań w ramach przygotowywania planów remontowych i inwestycyjnych, szacuje niezbędne nakłady, weryfikuje wykonalność techniczną zgodnie z założeniami wnioskodawców, wskazuje optymalne rozwiązania zakresu inwestycji;

3) sprawuje inwestorski nadzór budowlany wymagany przepisami prawa budowlanego i innych przepisów oraz wiedzy technicznej;

4) kontroluje jakość wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, warunkami umów o projektowanie i o roboty budowlane, dokonuje wpisów w dzienniku budowy stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;  

5) bierze udział w komisjach technicznych powołanych do oceny lub roztrzygnięcia technicznych spraw budowy w trakcie jej realizacji; 

6) nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót (w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowlanych remontów i inwestycji); 

7) opracowuje protokoły konieczności w przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych; 

8) wspólnie z Sekcją Remontów i Sekcją Inwestycji uczestniczy przy rozwiązywaniu problemów powstałych przy realizacji między stronami umownymi w sposób polubowny;

9) wykonuje próby lub badania, także wymagające odkrycia robót lub elementów zakrytych, zleca i odbiera ekspertyzy dotyczące prowadzonych robót budowlanych;

10) gromadzi dokumentację kontraktową i przekazuje ją na bieżąco do Sekcji Remontów i Sekcji Inwestycji, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów;

11) nadzoruje zgodność realizacji robót budowlanych i prac projektowych z warunkami umowy i z wytycznymi Zamawiającego, w tym weryfikuje zakres pod zlecanych robót budowlanych, zatrudnienie personelu roboczego wykonawców i podwykonawców, monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z harmonogramem rzeczowo -finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji robót;

12) uczestniczy w nadzorowaniu i koordynuje realizację kontraktów budowlanych prowadzonych w ramach projektów realizowanych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

13) reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawców robót i usług oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji w ramach przewidzianych nadzorowaną umową;

14) reprezentuje Uczelnię w ramach uprawnień kontraktowych wobec wykonawcy robót oraz innych jednostek biorących udział w realizacji nadzorowanych zadań w ramach projektów realizowanych na Uczelni;

15) zatwierdza rozliczenia finansowe nadzorowanych robót; 

16) wykonuje wymagane prawem budowlanym nadzory budowlane w branżach objętych realizacją, nadzoruje wykonywanie dokumentacji projektowej wraz z weryfikacją jej zgodności z założeniami projektów, koordynuje działania nadzoru autorskiego;

17) monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji;

18) uczestniczy w weryfikowaniu umów wykonawców z podwykonawcami i odpowiedzialności solidarnej zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców z tytułu realizacji umów o podwykonawstwo;

19) współpracuje z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni biorącymi udział w realizacji projektów;

20) uczestniczy w wytwarzaniu i gromadzeniu dokumentacji kontraktowej, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów robót, prowadzi dokumentację fotograficzną;

21) uczestniczy w podejmowaniu decyzji w zakresie:

a) odbiorów wykonanych robót, dostaw i usług,

b) akceptacji faktur kontraktowych,

c) zmian sposobu wykonania, terminów kontraktowych.

22) sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, monitoruje zachowanie wymagań bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ochrony środowiska i bezpieczeństwa ppoż;

23) wystawia protokoły i świadectwa odbiorów częściowych lub końcowych.

24) uczestniczy w odbiorach częściowych, końcowych, przeglądach gwarancyjnych i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności;

25) zatwierdza przejściowe świadectwa płatności, końcowe świadectwa płatności w odniesieniu do wykonanych elementów robót po realizacji rzeczowej danego zakresu robót;

26) opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania i ich aktualizacje;

27) sprawuje kontrolę zarządczą, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.”;

5) § 98 - uchyla się;

6) § 99 - uchyla się;

7) w schemacie pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI” uchyla się pola „CENTRUM INWESTYCJI” oraz „ZESPÓŁ DS. KONTROLI TECHNICZNEJ OBIEKTÓW BUDOWLANYCH”.

2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w tabeli Pion bezpośrednio podległy kanclerzowi: 

1) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

12. Centrum Eksploatacji, Remontów i Inwestycji Building Maintenance, Renovation and Investment Centre A0KACERI


2) uchyla się pkt 14 i 15.

§ 3

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej;

2) likwidacji pieczątek i szyldów;

3) wykonania stosownych szyldów i pieczątek;

4) wprowadzenia zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA.

§ 4

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Kanclerzowi.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Z upoważnienia Rektora UPWr


prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 16/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 kwietnia 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 11-04-2023
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 12-04-2023 09:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-04-2023 08:46