2023 rok

Zarządzenie nr 38/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 9 marca 2023 roku

w sprawie przekształcenia Sekcji nieruchomości funkcjonującej w Centrum Zarządzania Budynkami w jednostkę Biuro Nieruchomości oraz zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i pkt 50, § 40 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego (tj. wprowadzony obwieszczeniem nr 9/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 lutego 2023 roku w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu) zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Przekształca się Sekcję nieruchomości funkcjonującą w Centrum Zarządzania Budynkami w jednostkę Biuro Nieruchomości podległą bezpośrednio Kanclerzowi.

2. Postanawia się, że wszystkie zasoby ludzkie i materiałowe oraz zadania realizowane przez Sekcję nieruchomości, w niezmienionym zakresie stają się zasobami i zadaniami Biura Nieruchomości.

3. Działalność Biura Nieruchomości finansowana jest ze środków uczelni.

4. Biuro Nieruchomości otrzymuje symbol organizacyjny A0BN0000.

§ 2

Do zadań Biura Nieruchomości należy:

1) zarządzanie nieruchomościami po zlikwidowanych rolniczych zakładach doświadczalnych, w tym:

a) zbywanie nieruchomości zgodnie z zatwierdzonymi rocznymi planami rzeczowo-finansowymi,

b) zlecanie wycen, przeprowadzanie przetargów, zawieranie umów przeniesienia,

c) występowanie do odpowiednich organów o zgody – w przypadku, gdy są one wymagane przepisami prawa,

d) nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania nieruchomości i ich wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem oraz monitorowanie stanu technicznego nieruchomości,

e) oddawanie nieruchomości do odpłatnego korzystania na podstawie umów cywilnoprawnych, zwłaszcza nieruchomości rolnych do dzierżawy, w tym:

- przygotowywanie przetargów i aukcji, przygotowywanie umów, prowadzenie nadzoru właścicielskiego,

- prowadzenie rejestru nieruchomości uczelni oraz prowadzenie i rejestrowanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości (dokumentacji geodezyjnej/katastralnej ksiąg wieczystych; planów zagospodarowania przestrzennego);

2) prowadzenie gospodarki finansowej dotyczącej zarządzanych nieruchomości, w tym:

a) sporządzanie rocznych planów rzeczowo-finansowych i monitorowanie ich wykonania,

b) wytwarzanie dokumentów finansowych związanych z przychodami z nieruchomości – faktur, not, a także zatwierdzanie dokumentów dotyczących ich kosztów,

c) sporządzanie do odpowiednich urzędów samorządowych deklaracji (w zależności od charakteru nieruchomości) podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także sporządzanie wniosków finansowych dotyczących płatności podatków,

d) sporządzanie wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o uzyskanie płatności do gruntów rolnych oraz rozdzielanie tych płatności na jednostki organizacyjne uczelni;

3) sporządzanie wymaganych przez Główny Urząd Statystyczny sprawozdań z zakresu produkcji rolnej, ogrodniczo-sadowniczej oraz leśnej;

4) przygotowywanie dla działu Kadr dokumentacji wydanej z archiwum do poświadczonych dokumentów osobowych byłych pracowników Rolniczych Zakładów Doświadczalnych;

5) uzgadnianie z operatorami sieci przesyłowych lokalizacji infrastruktury technicznej i zawieranie umów służebności przesyłu;

6) współpraca z urzędami gmin i miast w zakresie planowania przestrzennego dla nieruchomości uczelni;

7) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Biura;

8) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja;

9) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce.

§ 3

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

1) w § 17 ust. 3 dodaje się pkt 46 „Biuro Nieruchomości”;

2) w schemacie pn. „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI” dodaje się pole pn. „Biuro Nieruchomości”;

3) dodaje się § 92d w brzmieniu:
„Do zadań Biura Nieruchomości należy:

1) zarządzanie nieruchomościami po zlikwidowanych rolniczych zakładach doświadczalnych, w tym

a) zbywanie nieruchomości zgodnie z zatwierdzonymi rocznymi planami rzeczowo-finansowymi,

b) zlecanie wycen, przeprowadzanie przetargów, zawieranie umów przeniesienia,

c) występowanie do odpowiednich organów o zgody – w przypadku, gdy są one wymagane przepisami prawa,

d) nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania nieruchomości i ich wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem oraz monitorowanie stanu technicznego nieruchomości,

e) oddawanie nieruchomości do odpłatnego korzystania na podstawie umów cywilnoprawnych, zwłaszcza nieruchomości rolnych do dzierżawy, w tym:

- przygotowywanie przetargów i aukcji, przygotowywanie umów, prowadzenie nadzoru właścicielskiego,

- prowadzenie rejestru nieruchomości uczelni oraz prowadzenie i rejestrowanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości (dokumentacji geodezyjnej/katastralnej ksiąg wieczystych; planów zagospodarowania przestrzennego);

2) prowadzenie gospodarki finansowej dotyczącej zarządzanych nieruchomości, w tym:

a) sporządzanie rocznych planów rzeczowo-finansowych i monitorowanie ich wykonania,

b) wytwarzanie dokumentów finansowych związanych z przychodami z nieruchomości – faktur, not, a także zatwierdzanie dokumentów dotyczących ich kosztów,

c) sporządzanie do odpowiednich urzędów samorządowych deklaracji (w zależności od charakteru nieruchomości) podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także sporządzanie wniosków finansowych dotyczących płatności podatków,

d) sporządzanie wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o uzyskanie płatności do gruntów rolnych oraz rozdzielanie tych płatności na jednostki organizacyjne uczelni;

3) sporządzanie wymaganych przez Główny Urząd Statystyczny sprawozdań z zakresu produkcji rolnej, ogrodniczo-sadowniczej oraz leśnej;

4) przygotowywanie dla działu Kadr dokumentacji wydanej z archiwum do poświadczonych dokumentów osobowych byłych pracowników Rolniczych Zakładów Doświadczalnych;

5) uzgadnianie z operatorami sieci przesyłowych lokalizacji infrastruktury technicznej i zawieranie umów służebności przesyłu;

6) współpraca z urzędami gmin i miast w zakresie planowania przestrzennego dla nieruchomości uczelni;

7) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Biura;

8) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja;

9) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce.”;

4) w § 95 wykreśla się wyrazy „oraz Sekcję nieruchomości” oraz uchyla się pkt 4;

5) w § 98 ust. 4 pkt 4 otrzymuje brzmienie: „zgłasza na bieżąco w trakcie wykonywanych kontroli zarządcom, a w razie ich nie wyznaczenia do Sekcji administracyjno-gospodarczej lub do Biura Nieruchomości oraz do właściwych służb zewnętrznych, jeżeli taki obowiązek wynika z przepisów prawa budowlanego, stwierdzone w trakcie kontroli uszkodzenia oraz braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, a w szczególności katastrofę budowlaną, pożar, wybuch, porażenie prądem elektrycznym albo zatrucie gazem, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli”.

§ 4

W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego dodaje się pkt 18 w tabeli „Pion bezpośrednio podległy kanclerzowi” o treści: „Biuro Nieruchomości | Real estate office | A0BN0000”.

§ 5

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) wykonania nowych szyldów i pieczątek,

2) dokonania zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA,

3) likwidację nieaktualnych szyldów i pieczątek.

§ 6

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Kanclerzowi

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rektor


prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt powiązany Obwieszczenie nr 12/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 marca 2023 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 9/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 09-03-2023
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 09-03-2023 15:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 17-03-2023 09:17