2023 rok

Zarządzenie nr 183/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 grudnia 2023 roku

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.), § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 oraz § 15 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego (z późn. zm) zarządza się, co następuje: 

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

1) dodaje się § 37 ust. 14 w brzmieniu dotychczasowego § 37 ust. 13;

2) § 37 ust. 13 otrzymuje brzmienie: 

„13. prowadzenie sprawozdawczości zbiorowej dotyczącej skarg i wniosków kierowanych do Uczelni, a także analizowanie sposobu i terminowości ich załatwiania poprzez jednostki organizacyjne uczelni oraz prowadzenie rejestrów skarg i wniosków kierowanych do Uczelni;”;

3) § 38 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Biura Organizacyjnego należy między innymi:

1) wsparcie organizacyjne i prawne władz uczelni w zarządzaniu uniwersytetem;

2) przygotowywanie materiałów dotyczących organizacji i zarządzania uczelnią na posiedzenia senatu, w tym sprawozdania rektora z działalności uczelni;

3) koordynowanie procesu udzielania pełnomocnictw i upoważnień rektora, w tym opracowywanie ich projektów;

4) obsługa administracyjna, w szczególności:

a) senatu,

b) senackiej komisji statutowej,

c) rady uczelni,

d) rektora elekta;

5) prowadzenie rejestrów:

a) uchwał senatu,

b) uchwał rady uczelni,

c) zarządzeń rektora (w tym ogólnych, ws. powołania komisji i pokontrolnych),

d) postanowień rektora (w tym pism okólnych rektora, obwieszczeń rektora i komunikatów rektora),

e) ogólnouczelnianego rejestru pełnomocnictw i upoważnień,

f) Centralnego Rejestru Umów;

6) wykonywanie zadań związanych z udostępnianiem informacji publicznych dotyczących uczelni, w tym:

a) zamieszczanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez organy uczelni: uchwał (stanowionych przez senat, radę uczelni, rady naukowe dyscyplin, rady dziekańskie, uczelnianą komisję wyborczą i kolegia elektorów), zarządzeń i postanowień (wydawanych przez rektora) oraz obwieszczeń,

b) opracowanie oraz aktualizacja informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej na podstawie materiałów przesłanych przez jednostki,

c) koordynowanie procesu udzielania odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej w zakresie właściwości rektora;

7) opracowywanie projektów tekstów jednolitych wewnętrznych aktów prawnych UPWr wydawanych przez senat, rektora i radę uczelni, 

8) archiwizacja aktów prawnych: uchwał senatu, uchwał rady uczelni, zarządzeń rektora i postanowień rektora oraz dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w ramach działalności biura;

9) wykonywanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działalności Biura Organizacyjnego.”;

4) § 38a pkt 4 otrzymuje brzmienie: 

„4. udzielanie porad, wyjaśnień i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii prawnych na wniosek Rektora, prorektorów, Przewodniczącego Rady Uczelni, przewodniczących rad naukowych dyscyplin, przewodniczących rad dziekańskich, kanclerza, kwestora, dziekanów między innymi w sprawach dot. stosowania prawa;”;

5) § 65 otrzymuje brzmienie: 

„1. Szkoła doktorska w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu jest prowadzona w dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych, w których UPWr posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora. 

2. Zadania szkoły doktorskiej reguluje odrębny regulamin.”.

§ 2

W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tabeli „Struktura organizacyjna Instytutów i Katedr” pod wierszem 18c wykreśla się wiersz o treści: „Zakład Modelowania Hydrodynamicznego| Division of Hydrodynamic Modelling”.

§ 3

Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu otrzymuje brzmienie, jak załącznik do niniejszego zarządzenia. 

§ 4

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) wykonania nowych szyldów i pieczątek,

2) dokonania zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA.

§ 5

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Z upoważnienia Rektora UPWr

prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 1/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 stycznia 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 29-12-2023
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 29-12-2023 12:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 03-01-2024 15:01