w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.), § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 oraz § 15 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego (z późn. zm) zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) dodaje się § 37 ust. 14 w brzmieniu dotychczasowego § 37 ust. 13;
2) § 37 ust. 13 otrzymuje brzmienie:
„13. prowadzenie sprawozdawczości zbiorowej dotyczącej skarg i wniosków kierowanych do Uczelni, a także analizowanie sposobu i terminowości ich załatwiania poprzez jednostki organizacyjne uczelni oraz prowadzenie rejestrów skarg i wniosków kierowanych do Uczelni;”;
3) § 38 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Biura Organizacyjnego należy między innymi:
1) wsparcie organizacyjne i prawne władz uczelni w zarządzaniu uniwersytetem;
2) przygotowywanie materiałów dotyczących organizacji i zarządzania uczelnią na posiedzenia senatu, w tym sprawozdania rektora z działalności uczelni;
3) koordynowanie procesu udzielania pełnomocnictw i upoważnień rektora, w tym opracowywanie ich projektów;
4) obsługa administracyjna, w szczególności:
a) senatu,
b) senackiej komisji statutowej,
c) rady uczelni,
d) rektora elekta;
5) prowadzenie rejestrów:
a) uchwał senatu,
b) uchwał rady uczelni,
c) zarządzeń rektora (w tym ogólnych, ws. powołania komisji i pokontrolnych),
d) postanowień rektora (w tym pism okólnych rektora, obwieszczeń rektora i komunikatów rektora),
e) ogólnouczelnianego rejestru pełnomocnictw i upoważnień,
f) Centralnego Rejestru Umów;
6) wykonywanie zadań związanych z udostępnianiem informacji publicznych dotyczących uczelni, w tym:
a) zamieszczanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez organy uczelni: uchwał (stanowionych przez senat, radę uczelni, rady naukowe dyscyplin, rady dziekańskie, uczelnianą komisję wyborczą i kolegia elektorów), zarządzeń i postanowień (wydawanych przez rektora) oraz obwieszczeń,
b) opracowanie oraz aktualizacja informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej na podstawie materiałów przesłanych przez jednostki,
c) koordynowanie procesu udzielania odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej w zakresie właściwości rektora;
7) opracowywanie projektów tekstów jednolitych wewnętrznych aktów prawnych UPWr wydawanych przez senat, rektora i radę uczelni,
8) archiwizacja aktów prawnych: uchwał senatu, uchwał rady uczelni, zarządzeń rektora i postanowień rektora oraz dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w ramach działalności biura;
9) wykonywanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działalności Biura Organizacyjnego.”;
4) § 38a pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4. udzielanie porad, wyjaśnień i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii prawnych na wniosek Rektora, prorektorów, Przewodniczącego Rady Uczelni, przewodniczących rad naukowych dyscyplin, przewodniczących rad dziekańskich, kanclerza, kwestora, dziekanów między innymi w sprawach dot. stosowania prawa;”;
5) § 65 otrzymuje brzmienie:
„1. Szkoła doktorska w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu jest prowadzona w dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych, w których UPWr posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora.
2. Zadania szkoły doktorskiej reguluje odrębny regulamin.”.
§ 2
W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tabeli „Struktura organizacyjna Instytutów i Katedr” pod wierszem 18c wykreśla się wiersz o treści: „Zakład Modelowania Hydrodynamicznego| Division of Hydrodynamic Modelling”.
§ 3
Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu otrzymuje brzmienie, jak załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) wykonania nowych szyldów i pieczątek,
2) dokonania zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA.
§ 5
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Z upoważnienia Rektora UPWr
prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk
Wytworzył: | Adam Szewczuk | Data wytworzenia: | 29-12-2023 |
---|---|---|---|
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian | Data publikacji: | 29-12-2023 12:41 |
Liczba pobrań: | 71 |
Załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniany | Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku |
akt powiązany | Obwieszczenie nr 1/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 stycznia 2024 roku |
Wytworzył: | Adam Szewczuk |
---|---|
Data wytworzenia: | 29-12-2023 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 29-12-2023 12:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 03-01-2024 15:01 |