w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. oraz wprowadzenia zmian w Regulaminie systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm., zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
§ 68 otrzymuje brzmienie:
„1. Biblioteka Główna jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną uczelni i tworzy wraz z bibliotekami wydziałowymi system biblioteczno-informacyjny.
2. W Bibliotece Głównej funkcjonują:
1)Dział Zarządzania Zasobami,
2) Dział Udostępniania Zasobów:
a) Biblioteka Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego,
b) Biblioteka Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt,
c) Biblioteka Wydziału Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji,
3) Dział Dokumentacji i Informacji Naukowej,
4) Dział Administracji.
3. Do zadań Działu Zarządzania Zasobami należą:
1) analiza potrzeb w zakresie gromadzenia zasobów; opracowywanie wytycznych i planów uzupełniania zasobów;
2) współpraca z jednostkami organizacyjnymi UPWr w zakresie uzupełniania zasobów,
3) systematyczna analiza posiadanych zasobów;
4) systematyczna analiza bieżącego rynku wydawniczego oraz rynku antykwarycznego;
5) organizacja zakupu oraz dostępu do zasobów krajowych i zagranicznych oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej;
6) prowadzenie wymiany zbiorów z krajowymi i zagranicznymi uczelniami oraz innymi instytucjami naukowymi;
7) współtworzenie komputerowej bazy danych o zasobach, centralne opracowanie nabytków dla Biblioteki Głównej i Bibliotek Wydziałowych;
8) klasyfikacja rzeczowa wydawnictw zwartych i ciągłych, współpraca z bibliotekami w kraju w zakresie opracowania zasobów;
9) prowadzenie inwentarzy Biblioteki;
10) prowadzenie rejestru ubytków;
11) selekcja zasobów;
12) inwentaryzacja zbiorów.
4. Do zadań Działu Udostępniania Zasobów należą:
1) obsługa użytkowników Biblioteki Głównej i Bibliotek Wydziałowych UPWr;
2) udostępnianie zasobów Biblioteki w czytelniach, wypożyczalni oraz poprzez
wypożyczenia międzybiblioteczne,
3) prowadzenie ewidencji wykorzystania zasobów,
4) obsługa magazynów zbiorów,
5) prowadzenie komputerowej bazy danych o czytelnikach,
6) promocja zasobów i usług bibliotecznych,
7) działalność informacyjna, szkoleniowa i praktyki zawodowe,
8) wsparcie w ewaluacji kierunków nauczania na UPWr,
9) udział w kreowaniu polityki pozyskiwania zasobów.
5. Do zadań Działu Dokumentacji i Informacji Naukowej należą:
1) dokumentowanie i analizowanie danych o publikacjach i dorobku naukowym UPWr;
2) tworzenie Bazy Wiedzy UPWr;
3) administrowanie i nadzorowanie Bazy Wiedzy UPWr w zakresie merytorycznym;
4) udział w tworzeniu Repozytorium Instytucjonalnego UPWr;
5) współpraca z działem właściwym ds. informatycznych UPWr;
6) sprawozdawanie danych o publikacjach do systemów zewnętrznych;
7) wspieranie UPWr w ewaluacji w obszarze publikacji;
8) działalność informacyjna;
9) wykonywanie analiz bibliometrycznych i cytowań;
10) działania mające na celu poprawę widoczności UPWr w rankingach światowych;
11) analiza potrzeb w zakresie działalności informacyjnej i szkoleniowej na UPWr;
12) prowadzenie szkoleń zgodnie z aktualną ofertą.
6. Do zadań Działu Administracji należą:
1) planowanie, kontrola i rozliczanie środków finansowych biblioteki;
2) prowadzenie ewidencji mienia i materiałów biblioteki, udział w inwentaryzacji trwałego majątku biblioteki;
likwidacja majątku zbędnego;
3) przygotowywanie projektów zarządzeń i regulaminów;
4) przygotowywanie raportów i sprawozdań z działalności biblioteki;
5) obsługa administracyjna pracowników jednostki, w tym obsługa procesów rekrutacyjnych;
6) prowadzenie spraw gospodarczych biblioteki, przygotowywanie i realizacja zamówień dotyczących zaopatrzenia biblioteki m.in. w środki trwałe oraz materiały biurowe, zapewnienie porządku i prawidłowego funkcjonowania Biblioteki;
7) administrowanie systemami bibliotecznymi we współpracy z działem właściwym ds. informatycznych UPWr;
8) administrowanie stroną domową Biblioteki;
9) monitorowanie i rozwiązywanie problemów w infrastrukturze IT oraz implementacja nowych rozwiązań IT;
10) instalacja i serwis sprzętu komputerowego i oprogramowania;
11) prowadzenie wewnętrznych szkoleń w zakresie obsługi programów informatycznych”.
§ 2
W Regulaminie systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4 uchyla się ust. 7,
2) w § 12 w ust. 1 uchyla się pkt 1 i 2,
3) uchyla się załącznik nr 1 i 2 do Regulaminu systemu biblioteczno-informatycznego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.
§ 3
1. Pozostałe postanowienia Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. nie ulegają zmianie.
2. Pozostałe postanowienia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. nie ulegają zmianie.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 01-04-2022 |
Opublikowane przez: | Joanna Kołaczyńska |
Data publikacji: | 04-04-2022 12:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 21-02-2023 07:31 |