2022 rok

Zarządzenie nr 86/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 kwietnia 2022 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm. oraz wprowadzenia zmian w Regulaminie systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacyjnego z późn. zm., zarządza się, co następuje:

§ 1


W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

§ 68 otrzymuje brzmienie:

„1. Biblioteka Główna jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną uczelni i tworzy wraz z bibliotekami wydziałowymi system biblioteczno-informacyjny.

2. W Bibliotece Głównej funkcjonują:

1)Dział Zarządzania Zasobami,

2) Dział Udostępniania Zasobów:

a) Biblioteka Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego,

b) Biblioteka Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt,

c) Biblioteka Wydziału Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji,

3) Dział Dokumentacji i Informacji Naukowej,

4) Dział Administracji.

3. Do zadań Działu Zarządzania Zasobami należą:

1) analiza potrzeb w zakresie gromadzenia zasobów; opracowywanie wytycznych i planów uzupełniania zasobów;

2) współpraca z jednostkami organizacyjnymi UPWr w zakresie uzupełniania zasobów,

3) systematyczna analiza posiadanych zasobów;

4) systematyczna analiza bieżącego rynku wydawniczego oraz rynku antykwarycznego;

5) organizacja zakupu oraz dostępu do zasobów krajowych i zagranicznych oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej;

6) prowadzenie wymiany zbiorów z krajowymi i zagranicznymi uczelniami oraz innymi instytucjami naukowymi;

7) współtworzenie komputerowej bazy danych o zasobach, centralne opracowanie nabytków dla Biblioteki Głównej i Bibliotek Wydziałowych;

8) klasyfikacja rzeczowa wydawnictw zwartych i ciągłych, współpraca z bibliotekami w kraju w zakresie opracowania zasobów;

9) prowadzenie inwentarzy Biblioteki;

10) prowadzenie rejestru ubytków;

11) selekcja zasobów;

12) inwentaryzacja zbiorów.

4. Do zadań Działu Udostępniania Zasobów należą:

1) obsługa użytkowników Biblioteki Głównej i Bibliotek Wydziałowych UPWr;

2) udostępnianie zasobów Biblioteki w czytelniach, wypożyczalni oraz poprzez

wypożyczenia międzybiblioteczne,

3) prowadzenie ewidencji wykorzystania zasobów,

4) obsługa magazynów zbiorów,

5) prowadzenie komputerowej bazy danych o czytelnikach,

6) promocja zasobów i usług bibliotecznych,

7) działalność informacyjna, szkoleniowa i praktyki zawodowe,

8) wsparcie w ewaluacji kierunków nauczania na UPWr,

9) udział w kreowaniu polityki pozyskiwania zasobów.

5. Do zadań Działu Dokumentacji i Informacji Naukowej należą:

1) dokumentowanie i analizowanie danych o publikacjach i dorobku naukowym UPWr;

2) tworzenie Bazy Wiedzy UPWr;

3) administrowanie i nadzorowanie Bazy Wiedzy UPWr w zakresie merytorycznym;

4) udział w tworzeniu Repozytorium Instytucjonalnego UPWr;

5) współpraca z działem właściwym ds. informatycznych UPWr;

6) sprawozdawanie danych o publikacjach do systemów zewnętrznych;

7) wspieranie UPWr w ewaluacji w obszarze publikacji;

8) działalność informacyjna;

9) wykonywanie analiz bibliometrycznych i cytowań;

10) działania mające na celu poprawę widoczności UPWr w rankingach światowych;

11) analiza potrzeb w zakresie działalności informacyjnej i szkoleniowej na UPWr;

12) prowadzenie szkoleń zgodnie z aktualną ofertą.

6. Do zadań Działu Administracji należą:

1) planowanie, kontrola i rozliczanie środków finansowych biblioteki;

2) prowadzenie ewidencji mienia i materiałów biblioteki, udział w inwentaryzacji trwałego majątku biblioteki;
likwidacja majątku zbędnego;

3) przygotowywanie projektów zarządzeń i regulaminów;

4) przygotowywanie raportów i sprawozdań z działalności biblioteki;

5) obsługa administracyjna pracowników jednostki, w tym obsługa procesów rekrutacyjnych;

6) prowadzenie spraw gospodarczych biblioteki, przygotowywanie i realizacja zamówień dotyczących zaopatrzenia biblioteki m.in. w środki trwałe oraz materiały biurowe, zapewnienie porządku i prawidłowego funkcjonowania Biblioteki;

7) administrowanie systemami bibliotecznymi we współpracy z działem właściwym ds. informatycznych UPWr;

8) administrowanie stroną domową Biblioteki;

9) monitorowanie i rozwiązywanie problemów w infrastrukturze IT oraz implementacja nowych rozwiązań IT;

10) instalacja i serwis sprzętu komputerowego i oprogramowania;

11) prowadzenie wewnętrznych szkoleń w zakresie obsługi programów informatycznych”.


§ 2


W Regulaminie systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4 uchyla się ust. 7,

2) w § 12 w ust. 1 uchyla się pkt 1 i 2,

3) uchyla się załącznik nr 1 i 2 do Regulaminu systemu biblioteczno-informatycznego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.


§ 3


1. Pozostałe postanowienia Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. nie ulegają zmianie.

2. Pozostałe postanowienia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu systemu biblioteczno-informacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. nie ulegają zmianie.


§ 4


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt zmieniany Zarządzenie nr 3/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2021 roku
akt powiązany Zarządzenie nr 186/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 września 2021 roku
akt powiązany Zarządzenie nr 88/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 6 kwietnia 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 01-04-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 04-04-2022 12:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 21-02-2023 07:31