2022 rok

Zarządzenie nr 66/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2022 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie składania przez osoby biorące udział w prowadzeniu działalności naukowej oświadczeń o reprezentowanych dziedzinach i dyscyplinach na potrzeby Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on oraz Sprawozdania o działalności badawczej i rozwojowej (B+R) PNT-01

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 343 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1818) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1

Postanowienia ogólne

1. W rozumieniu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, zwanym dalej „UPWr”, osobami biorącymi udział w prowadzeniu działalności naukowej są osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy, pełniące funkcje pomocnicze w stosunku do osób prowadzących działalność naukową na UPWr, nieposiadające samodzielnych osiągnięć naukowych.

2. Pracownik UPWr biorący udział w prowadzeniu działalności naukowej, składa oświadczenie o dziedzinie i dyscyplinie, którą reprezentuje, zwane dalej „oświadczeniem”, na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

3. Aktywność osób biorących udział w prowadzeniu działalności naukowej w danej dyscyplinie nie jest objęta ewaluacją jakości działalności naukowej.

4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 składa się nie częściej niż raz na dwa lata.



§ 2

Oświadczenie o dyscyplinie

1. Wyboru dyscypliny w oświadczeniu o dyscyplinie należy dokonać zgodnie z klasyfikacją określoną w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.

2. Osoba biorąca udział w prowadzeniu działalności naukowej, może reprezentować łącznie nie więcej niż 2 dyscypliny naukowe lub artystyczne we wszystkich podmiotach, w których jest zatrudniona.

3. Nowo zatrudniona osoba składa oświadczenie w terminie 14 dni od daty zatrudnienia, jednak nie później niż do dnia 31 grudnia roku, w którym została zatrudniona.

4. Oświadczenie jest przedkładane do wiadomości Przewodniczącego/Przewodniczących Rad Dyscyplin reprezentowanych przez pracownika. W przypadku oświadczenia dotyczącego dyscypliny nieewaluowanej przedkłada się je również do wiadomości prorektorowi ds. nauki.


§ 3


Koordynacja procesu składania i przechowywania oświadczeń

1. Za koordynację i nadzór nad procesem składania oświadczeń w ramach danej dyscypliny naukowej są odpowiedzialni przewodniczący Rad Dyscyplin, a w przypadku dyscyplin nieewaluowanych Dział Nauki.

2. Przewodniczący Rad Dyscyplin są odpowiedzialni za weryfikację i aktualizację danych wprowadzonych do systemu POL-on i do systemu PBN w zakresie regulowanym niniejszym zarządzeniem.

3. W przypadku dyscyplin nieewaluowanych za weryfikację i aktualizację danych wprowadzonych do systemu POL-on i systemu PBN w zakresie regulowanym niniejszym zarządzeniem odpowiada Dział Nauki.

4. Oświadczenia powinny być przekazywane do Działu Kadr i Płac.

5. Dział Kadr i Płac przechowuje przedmiotowe oświadczenia i na podstawie otrzymanych oświadczeń wprowadza dane do systemu POL-on w wyznaczonych terminach.

6. Nadzór nad procesem wprowadzania danych z oświadczeń, o których mowa w § 1 ust. 2, sprawuje administrator uczelni systemu POL-on, który w tym zakresie ściśle współpracuje z Przewodniczącymi Rad Dyscyplin i Działem Nauki.


§ 4


Pobieranie raportów z systemu POL-on

1. W celu weryfikacji poprawności wprowadzonych danych do systemu POL-on upoważnione osoby wnioskują o wygenerowanie raportów dotyczących danych w zakresie reprezentowanych dyscyplin do Administratora uczelni systemu POL-on lub osoby przez niego wskazanej.

2. Uprawnione do wnioskowania o raporty, o których mowa w ust. 1, są następujące osoby:

1) przewodniczący Rad Dyscyplin i ich zastępcy;

2) dyrektor Działu Nauki oraz pracownicy Działu Nauki;

3) dyrektor Biblioteki Głównej, zastępca dyrektora Biblioteki Głównej oraz kierownik Działu Dokumentacji i Rozwoju Systemów Biblioteki;

4) dyrektor Działu Kadr i Płac oraz osoba wprowadzająca informację o pracownikach do systemu POL-on (pracownik DKiP);

5) rzecznik patentowy.

Administrator uczelni systemu POL-on lub osoba przez niego wskazana przesyła raporty w formie zahasłowanej, w celu zapewnienia ochrony danych osobowych.


§ 5

Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. nauki.


§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 3/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 stycznia 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 11-03-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 11-03-2022 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 04-01-2023 13:00