2022 rok

Zarządzenie nr 63/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 marca 2022 roku

w sprawie przekształcenia Sekcji audiowizji w strukturze Uczelnianego Centrum Informatyzacji w Sekcję pomocy dydaktycznych w strukturze Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku z późn. zm.

Na podstawie art. 23 ust. 1, ust. 2 pkt 2 i ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), § 8 ust. 2, ust. 3 pkt 2, pkt 14 i pkt 50 oraz Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 114 Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1


1. Przekształca się Sekcję audiowizji w strukturze Uczelnianego Centrum Informatyzacji w Sekcję pomocy dydaktycznych w strukturze Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.

2. Sekcja pomocy dydaktycznych podlega bezpośrednio dyrektorowi Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.

3. Sekcja, o której mowa w ust. 2, korzysta z symbolu organizacyjnego Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.

4. Sekcją, o której mowa w ust. 2, kieruje kierownik.

5. Kierownika sekcji, o którym mowa w ust. 4, powołuje rektor na wniosek prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.

6. Dotychczasowi pracownicy Sekcji audiowizji w strukturze Uczelnianego Centrum Informatyzacji stają się pracownikami Sekcji pomocy dydaktycznych w strukturze Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.


§ 2


Do kompetencji Sekcji pomocy dydaktycznych należy:

1) kreowanie polityki rozwoju, zarządzania i funkcjonowania uczelnianej infrastruktury systemów audiowizualnych i pomocy dydaktycznych oraz adaptowanie nowych technologii AV dla potrzeb uczelni, sporządzanie planów w zakresie rozbudowy, modernizacji i zarządzania uczelnianą infrastrukturą systemów audiowizualnych, dążenie do ich ujednolicenia,

2) wyposażenie jednostek organizacyjnych uczelni w aparaturę audiowizualną poprzez realizację zakupów wyszczególnionych w planie rzeczowo-finansowym na zakup aparatury audiowizualnej (AV) dla jednostek organizacyjnych uczelni,

3) wykonywanie konserwacji i napraw sprzętu audiowizualnego mieszczącego się w salach ogólnouczelnianych,

4) udzielanie informacji o posiadanej aparaturze audiowizualnej w salach ogólnouczelnianych,

5) przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia w postępowaniach, których przedmiotem są dostawy sprzętu audiowizualnego, na potrzeby wszystkich jednostek organizacyjnych uczelni,

6) nadzorowanie poprawnego działania urządzeń audiowizualnych i nagłaśniających podczas odbywających się na uczelni zjazdów naukowych, sympozjów, konferencji i zajęć dydaktycznych,

7) prowadzenie archiwum filmowego nagrań z uroczystości uczelnianych,

8) nadzorowanie konserwacji i remontów systemów i aparatury audiowizualnej,

9) organizacja wideokonferencji dla pracowników i jednostek organizacyjnych uczelni,

10) obsługa i przygotowanie do archiwizacji nagrań z posiedzeń Senatu UPWr,

11) nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z systemami audiowizualnymi do wsparcia osób z niepełnosprawnościami,

12) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

13) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

14) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

15) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce.


§ 3


W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 152/2019 z dnia 3 października 2019 r. ze zm. wprowadza się następujące zmiany:

§ 55a otrzymuje następujące brzmienie:

„1. Do zadań Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki należą:

1) wszechstronne wspieranie nauczycieli akademickich, zespołów dydaktycznych oraz wydziałów w realizacji ich zadań statutowych w obszarze dydaktyki;

2) działania w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników, doktorantów i studentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;

3) działalność wydawnicza;

4) współpraca z podmiotami o charakterze twórców/współtwórców/współwydawców materiałów dydaktycznych;

5) zapewnianie wsparcia technologicznego we współpracy z innymi jednostkami uczelni wydarzeń i uroczystości związanych z funkcjonowaniem uczelni i organizacją procesu dydaktycznego;

6) współpraca z Biblioteką Główną Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz innymi jednostkami uczelni w zakresie obsługi i zasilania systemów służących gromadzeniu i udostępnianiu zasobów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;

7) świadczenie usług z zakresu digitalizacji;

8) opracowanie, tworzenie, redagowanie i dostarczanie informacji o możliwych do zastosowania nowoczesnych formach i metodach nauczania;

9) testowanie nowoczesnych rozwiązań dydaktycznych w aspekcie technologicznym i metodycznym;

10) opiniowanie stosowanych rozwiązań i sugerowanie niezbędnych zmian podnoszących atrakcyjność i skuteczność procesów dydaktycznych;

11) wsparcie administracyjne i techniczne projektów edukacyjnych, dydaktycznych i digitalizacyjnych;

12) przygotowywanie w porozumieniu lub we współpracy z wydziałami, zespołami dydaktycznymi i innymi jednostkami wniosków projektowych związanych z kształceniem przez całe życie, w tym wszechstronnym wsparciem dydaktyki oraz z tworzeniem, gromadzeniem, przetwarzaniem i udostępnianiem zasobów cyfrowych;

13) wsparcie na wniosek wydziałów, zespołów dydaktycznych i innych jednostek w opracowywaniu krótko- i długoterminowych strategii i planów operacyjnych dotyczących rozwoju efektywnych form nauczania, rozwoju dotychczasowych, jak również nowych ofert edukacyjnych,

14) reagowanie na nowe możliwości wykorzystania/pozyskania/modernizacji e-platform i e-narzędzi stosowanych w obszarze dydaktyki;

15) rozwój dostępnej bazy zasobów edukacyjnych;

16) współorganizowanie z innymi jednostkami uczelni studiów podyplomowych prowadzonych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;

17) współpraca z ośrodkami w kraju i za granicą o tożsamym zakresie działania;

18) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki;

19) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Centrum;

20) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja;

21) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce.

2. W Centrum działają i współpracują ze sobą następujące sekcje:

1) Sekcja digitalizacji i technologicznego wsparcia dydaktyki;

2) Sekcja kształcenia na odległość i nowoczesnych form kształcenia;

3) Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;

4) Sekcja kształcenia ustawicznego i organizacji szkoleń;

5) Sekcja wsparcia projektowego;

6) Sekcja pomocy dydaktycznych.

3. Sekcje podejmują działania w zakresie kompetencji:

1) Do kompetencji Sekcji digitalizacji i technologicznego wsparcia dydaktyki należy:

a) digitalizacja i opracowanie zasobów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem nowych technologii na podstawie dostarczonych przez nauczycieli Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu materiałów merytorycznych,

b) pomoc w doborze/wykorzystaniu/stosowaniu zasobów, baz danych i innych źródeł edukacyjnych zasobów cyfrowych,

c) współpraca w zakresie spraw związanych z techniczną obsługą zdalnej dydaktyki i transferu technologii cyfrowych w obszarze wsparcia dydaktyki z władzami wydziałów, dziekanatami, jednostkami ogólnouczelnianymi, pełnomocnikami rektora odpowiedzialnymi wg kompetencji za kształcenie lub sprawy studenckie, nauczycielami akademickimi oraz odpowiednimi jednostkami realizującymi zadania pomocnicze i administracyjne,

d) świadczenie usług z zakresu digitalizacji i pozyskiwania danych przestrzennych dla jednostek dydaktycznych, naukowych i administracyjnych oraz wspieranie w zakresie swoich kompetencji w realizacji ich projektów i badań w zakresie technicznym np. skanowanie, prototypowanie, pomiary z wykorzystaniem UAV, Systemów Informacji Geograficznej, skaningu laserowego i triangulacyjnego, fotogrametrii, fotografii makro i mikroskopowej, modelowania 3D, druku 2D i 3D, technologii VR itp.,

e) współpraca z jednostkami uczelni w zakresie obsługi i zasilania systemów służących gromadzeniu i udostępnianiu zasobów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,

f) rejestracja multimedialna pokazów, warsztatów, eksperymentów i doświadczeń, wykładów lub ich części itp. i przygotowanie pozyskanych zapisów do eksploatacji na różnych nośnikach,

g) obsługa technologiczna i organizacyjna zajęć pilotażowych i nowych form zajęć dydaktycznych,

h) wsparcie technologiczne w obsłudze zdalnych i hybrydowych wydarzeń o charakterze naukowym i promocyjnym,

i) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

j) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

k) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

l) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce;

2) Do kompetencji Sekcji kształcenia na odległość i nowoczesnych form kształcenia należy:

a) rozwój i podnoszenie cyfrowo-pedagogicznych kompetencji nauczycieli akademickich poprzez szkolenia kadry akademickiej, organizację seminariów, konferencji i działalność informacyjną,

b) pomoc w doborze/wykorzystaniu/stosowaniu odpowiednich e-narzędzi lub tworzeniu wirtualnego środowiska uczenia się (VLE),

c) pomoc w zakresie sposobów realizacji metod i technik nauczania na odległość,

d) opracowanie kursów e-lerningowych i cyfrowych zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w kształceniu lub udostępnianych w cyfrowych repozytoriach,

e) wsparcie dla użytkowników w korzystaniu z platform i narzędzi rekomendowanych do nauczania na odległość na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu,

f) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

g) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

h) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

i) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce;

3) Do kompetencji Wydawnictwa Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu należy:

a) przygotowanie wydań książek i materiałów w formach tradycyjnych oraz elektronicznych sygnowanych przez Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,

b) pomoc w redagowaniu przekazów o charakterze edukacyjnym, gwarantującą dbałość o właściwy poziom językowy przygotowywanych materiałów, w tym opracowanie redakcyjne, korekta językowa i techniczna, opracowanie typograficzne, opracowanie graficzne materiałów edukacyjnych,

c) graficzne przygotowanie materiałów wydawniczych, zapewniające właściwy poziom i zgodność z Systemem Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz standardami dostępności,

d) przeprowadzanie procesów recenzji wewnętrznych i zewnętrznych weryfikujących poziom merytoryczny przygotowywanych materiałów, zwłaszcza druków zwartych,

e) zarządzanie prawami autorskimi we współpracy z innymi jednostkami Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tym pomoc w uzyskiwaniu praw autorskich przez autorów do ich prac oraz na rzecz uczelni,

f) dystrybucja publikacji oraz ich promocja we współpracy z innymi jednostkami Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,

g) zawieranie umów wydawniczych z autorami i tłumaczami oraz umów z recenzentami, umów sponsorskich, obliczanie objętości publikacji, rozliczanie honorariów,

h) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w szczególności z drukarniami, introligatorniami, księgarniami sprzedającymi publikacje na podstawie umów,

i) wydawanie materiałów/przyjmowanie zleceń zewnętrznych – działalność komercyjna,

j) przygotowanie publikacji innego typu na zlecenie jednostek,

k) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

l) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

m) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

n) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce;

4) Do kompetencji Sekcji kształcenia ustawicznego i organizacji szkoleń należy:

a) współpraca w organizacji szkoleń w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowo-pedagogicznych,

b) wspieranie organizacji seminariów, szkoleń, kursów,

c) wspieranie administracyjne studiów podyplomowych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, w szczególności prowadzenie centralnych rejestrów, procesów i sprawozdawczości (w odniesieniu do studiów podyplomowych), o których mowa w odrębnych przepisach,

d) organizowanie i współorganizowanie z innymi jednostkami kursów, warsztatów, szkoleń specjalistycznych, seminariów, konferencji, zjazdów i kongresów naukowych, a także innych form kształcenia ustawicznego oraz doskonalenia zawodowego i osobistego, zgodnie z zapotrzebowaniem rynkowym oraz w ramach realizacji misji określonej w strategii uczelni,

e) prowadzenie i rozwijanie oferty doskonalenia zawodowego i osobistego pracowników uczelni, w szczególności nauczycieli akademickich, zapewnianie wsparcia ich we wdrażaniu innowacji dydaktycznych,

f) prowadzenie i rozwijanie oferty doskonalenia zawodowego i osobistego studentów uczelni, w zakresie komplementarnym wobec kierunków i treści kształcenia formalnego, tj. prowadzonego w ramach studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu,

g) udzielanie wsparcia jednostkom organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w aplikowaniu o dofinansowanie projektów edukacyjnych (w tym pomoc w przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych),

h) realizacja i/lub wsparcie w realizacji projektów edukacyjnych realizowanych w UPWr,

i) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

j) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

k) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

l) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce;

5) Do kompetencji Sekcji wsparcia projektowego należy:

a) udzielanie wsparcia jednostkom organizacyjnym UPWr w aplikowaniu o pozyskanie dofinansowania na realizację projektów dydaktycznych (w szczególności w zakresie przygotowywania wniosków aplikacyjnych oraz załączników do wniosków),

b) realizacja lub uczestnictwo w realizacji projektów dydaktycznych (w szczególności w zakresie wsparcia administracyjnego, rozliczania i sprawozdawczości),

c) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

d) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

e) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

f) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce;

6) Do kompetencji Sekcji pomocy dydaktycznych należy:

a) kreowanie polityki rozwoju, zarządzania i funkcjonowania uczelnianej infrastruktury systemów audiowizualnych i pomocy dydaktycznych oraz adaptowanie nowych technologii AV dla potrzeb uczelni, sporządzanie planów w zakresie rozbudowy, modernizacji i zarządzania uczelnianą infrastrukturą systemów audiowizualnych, dążenie do ich ujednolicenia,

b) wyposażenie jednostek organizacyjnych uczelni w aparaturę audiowizualną poprzez realizację zakupów wyszczególnionych w planie rzeczowo-finansowym na zakup aparatury audiowizualnej (AV) dla jednostek organizacyjnych uczelni,

c) wykonywanie konserwacji i napraw sprzętu audiowizualnego mieszczącego się w salach ogólnouczelnianych,

d) udzielanie informacji o posiadanej aparaturze audiowizualnej w salach ogólnouczelnianych,

e) przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia w postępowaniach, których przedmiotem są dostawy sprzętu audiowizualnego, na potrzeby wszystkich jednostek organizacyjnych uczelni,

f) nadzorowanie poprawnego działania urządzeń audiowizualnych i nagłaśniających podczas odbywających się na uczelni zjazdów naukowych, sympozjów, konferencji i zajęć dydaktycznych,

g) prowadzenie archiwum filmowego nagrań z uroczystości uczelnianych,

h) nadzorowanie konserwacji i remontów systemów i aparatury audiowizualnej,

i) organizacja wideokonferencji dla pracowników i jednostek organizacyjnych uczelni,

j) obsługa i przygotowanie do archiwizacji nagrań z posiedzeń Senatu UPWr,

k) nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z systemami audiowizualnymi do wsparcia osób z niepełnosprawnościami,

l) identyfikowanie obszarów i rozwijanie procesu wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w zakresie działania jednostki,

m) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania Sekcji,

n) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z powierzonym zakresem działania oraz ich bieżąca aktualizacja,

o) archiwizacja dokumentacji wytworzonej i zgromadzonej w jednostce.


§ 4


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek,

2) wykonania stosownych szyldów i pieczątek,

3) wprowadzenia zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA,

4) przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.


§ 5


1. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi Uczelnianego Centrum Informatyzacji oraz dyrektorowi Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.

2. Nadzór nad przestrzeganiem postanowień zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni oraz Prorektorowi ds. studenckich i edukacji.


§ 6


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 08-03-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 09-03-2022 08:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 14:55