2022 rok

Zarządzenie nr 56/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 marca 2022 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 16 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz oraz art. 1043 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1


W Regulaminie pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:


1) w § 2 tiret 8 otrzymuje brzmienie: „funkcje kierownicze – funkcje, o których mowa w § 44 ust. 1 statutu”;

2) w § 2 tiret 9 usuwa się wyrazy: „zastępca kanclerza”;

3) w § 2 zmienia się jednostki redakcyjne z tiretów na punkty;

4) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Postanowienia § 18 ust. 1 i ust. 3-5, 7-13 § 19 ust.1-5, § 20 ust. 2 i 3, § 22 ust. 1-2, 5-6, § 40 i § 56 nie dotyczą nauczycieli akademickich”;

5) w § 4 ust. 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) przedstawić orzeczenie lekarskie dopuszczające do pracy”;

6) w § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Osoby, o których mowa w ust. 2, powinny być zatrudniane po przeprowadzeniu konkursu lub naboru”;

7) § 6 ust. 5 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„5. Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim kierownik jednostki organizacyjnej przydziela pracę zgodnie z przewidzianym dla danego stanowiska zakresem obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności, który po zatwierdzeniu przez rektora lub osobę przez rektora upoważnioną powinien być przedstawiony pracownikowi na piśmie w pierwszym dniu podjęcia pracy, najpóźniej w ciągu 14 dni od podjęcia pracy”;

8) w § 9 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) równe traktowanie w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, zatrudnienie w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy”;

9) w § 10 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) nie podejmować działań mobbingowych, dyskryminacyjnych, molestowania i molestowania seksualnego przeciwko podwładnym, współpracownikom, przełożonym, studentom, doktorantom i innym osobom”;

10) w § 11 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Czas pracy nauczyciela akademickiego nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w kwartalnym okresie rozliczeniowym”;

11) w § 12 ust. 1 pkt 1 lit. b i pkt 2 lit. b skrót „UPWr” zastępuje się na wyrazem „uczelni”;

12) w § 18 ust. 12 wyraz „poważnymi” zastępuje się wyrazem „ważnymi”;

13) w § 20 w ust. 3 wyrazy: „Dziale Administracyjno-Gospodarczym” zastępuje się wyrazami: „Centrum Zarządzania Budynkami”;

14) w § 21 ust. 1 wyraz „cywilnych” zastępuje się wyrazem „cywilnoprawnych”;

15) w § 21 ust. 8 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) nieprzestrzeganie regulaminu użytkowania sieci komputerowej oraz niestosowanie się do umów licencyjnych na programy komputerowe, w szczególności nieprzestrzeganie limitu kopii programów, użytkowanie programów niezgodnie z licencją”;

16) w § 21 ust. 8 pkt 6 wyraz „niezachowywanie” zamienia się wyrazem „niezachowanie”;

17) w § 21 ust. 9 zdanie poprzedzające wyliczenie otrzymuje brzmienie:
„9. W przypadku nauczyciela akademickiego zatrudnionego w ramach umowy o pracę/mianowania za ciężkie naruszenie obowiązków pracownika, mogące stanowić podstawę rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia, rozumie się również następujące okoliczności:”;

18) w § 22 ust. 1 wyraz „Legitymacji” zamienia się wyrazem „Karty”;

19) w § 25 ust. 2 wyraz „Regulaminu” zamienia się wyrazami „niniejszego regulaminu”;

20) w § 25 ust. 9 wyraz „Regulaminu” zamienia się wyrazami „niniejszego regulaminu”;

21) w § 47 ust. 4 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„4. Kierownik danej jednostki organizacyjnej jest zobowiązany do przekazania każdemu nowo zatrudnionemu pracownikowi informacji o występującym na danym stanowisku ryzyku zawodowym”;

22) § 49 otrzymuje brzmienie:
„W uczelni działa Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej pełniący funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy”;

23) w § 50 ust. 1 wyraz „kanclerza” poprzedza się zapisem: „​właściwego ze względu na zakres działania”;

24) w § 57 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową pracownik może żądać wszczęcia postępowania mediacyjne przed rzecznikiem ds. przeciwdziałania nieprawidłowościom oraz wdrażania działań naprawczych”;

25) w § 60 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) rektor, prorektorzy, kwestor i kanclerze”;

26) w § 60 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) dyrektor Uczelnianego Centrum Informatyzacji i wskazani przez niego pracownicy jednostki”;

27) każdorazowo wyraz „Uczelnia” w dowolnej formie gramatycznej, o ile nie występuje na początku zdania, zastępuje się wyrazem „uczelnia” zgodnie z wynikającą z treści formą gramatyczną.


§ 2


Pozostałe postanowienia Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. nie ulegają zmianie.


§ 3


Zmiany do Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wchodzą w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez zamieszczenie na stronie internetowej uczelni.

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku
tekst jednolity Obwieszczenie nr 2/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 marca 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 01-03-2022
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 02-03-2022 08:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 04-03-2022 16:22