w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 16 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz oraz art. 1043 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 tiret 8 otrzymuje brzmienie: „funkcje kierownicze – funkcje, o których mowa w § 44 ust. 1 statutu”;
2) w § 2 tiret 9 usuwa się wyrazy: „zastępca kanclerza”;
3) w § 2 zmienia się jednostki redakcyjne z tiretów na punkty;
4) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Postanowienia § 18 ust. 1 i ust. 3-5, 7-13 § 19 ust.1-5, § 20 ust. 2 i 3, § 22 ust. 1-2, 5-6, § 40 i § 56 nie dotyczą nauczycieli akademickich”;
5) w § 4 ust. 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) przedstawić orzeczenie lekarskie dopuszczające do pracy”;
6) w § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Osoby, o których mowa w ust. 2, powinny być zatrudniane po przeprowadzeniu konkursu lub naboru”;
7) § 6 ust. 5 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„5. Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim kierownik jednostki organizacyjnej przydziela pracę zgodnie z przewidzianym dla danego stanowiska zakresem obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności, który po zatwierdzeniu przez rektora lub osobę przez rektora upoważnioną powinien być przedstawiony pracownikowi na piśmie w pierwszym dniu podjęcia pracy, najpóźniej w ciągu 14 dni od podjęcia pracy”;
8) w § 9 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) równe traktowanie w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, zatrudnienie w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy”;
9) w § 10 ust. 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) nie podejmować działań mobbingowych, dyskryminacyjnych, molestowania i molestowania seksualnego przeciwko podwładnym, współpracownikom, przełożonym, studentom, doktorantom i innym osobom”;
10) w § 11 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Czas pracy nauczyciela akademickiego nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w kwartalnym okresie rozliczeniowym”;
11) w § 12 ust. 1 pkt 1 lit. b i pkt 2 lit. b skrót „UPWr” zastępuje się na wyrazem „uczelni”;
12) w § 18 ust. 12 wyraz „poważnymi” zastępuje się wyrazem „ważnymi”;
13) w § 20 w ust. 3 wyrazy: „Dziale Administracyjno-Gospodarczym” zastępuje się wyrazami: „Centrum Zarządzania Budynkami”;
14) w § 21 ust. 1 wyraz „cywilnych” zastępuje się wyrazem „cywilnoprawnych”;
15) w § 21 ust. 8 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) nieprzestrzeganie regulaminu użytkowania sieci komputerowej oraz niestosowanie się do umów licencyjnych na programy komputerowe, w szczególności nieprzestrzeganie limitu kopii programów, użytkowanie programów niezgodnie z licencją”;
16) w § 21 ust. 8 pkt 6 wyraz „niezachowywanie” zamienia się wyrazem „niezachowanie”;
17) w § 21 ust. 9 zdanie poprzedzające wyliczenie otrzymuje brzmienie:
„9. W przypadku nauczyciela akademickiego zatrudnionego w ramach umowy o pracę/mianowania za ciężkie naruszenie obowiązków pracownika, mogące stanowić podstawę rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia, rozumie się również następujące okoliczności:”;
18) w § 22 ust. 1 wyraz „Legitymacji” zamienia się wyrazem „Karty”;
19) w § 25 ust. 2 wyraz „Regulaminu” zamienia się wyrazami „niniejszego regulaminu”;
20) w § 25 ust. 9 wyraz „Regulaminu” zamienia się wyrazami „niniejszego regulaminu”;
21) w § 47 ust. 4 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„4. Kierownik danej jednostki organizacyjnej jest zobowiązany do przekazania każdemu nowo zatrudnionemu pracownikowi informacji o występującym na danym stanowisku ryzyku zawodowym”;
22) § 49 otrzymuje brzmienie:
„W uczelni działa Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej pełniący funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy”;
23) w § 50 ust. 1 wyraz „kanclerza” poprzedza się zapisem: „właściwego ze względu na zakres działania”;
24) w § 57 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową pracownik może żądać wszczęcia postępowania mediacyjne przed rzecznikiem ds. przeciwdziałania nieprawidłowościom oraz wdrażania działań naprawczych”;
25) w § 60 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) rektor, prorektorzy, kwestor i kanclerze”;
26) w § 60 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) dyrektor Uczelnianego Centrum Informatyzacji i wskazani przez niego pracownicy jednostki”;
27) każdorazowo wyraz „Uczelnia” w dowolnej formie gramatycznej, o ile nie występuje na początku zdania, zastępuje się wyrazem „uczelnia” zgodnie z wynikającą z treści formą gramatyczną.
§ 2
Pozostałe postanowienia Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. nie ulegają zmianie.
§ 3
Zmiany do Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wchodzą w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez zamieszczenie na stronie internetowej uczelni.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniany | Zarządzenie nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku |
tekst jednolity | Obwieszczenie nr 2/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 marca 2022 roku |
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 01-03-2022 |
Opublikowane przez: | Aleksandra Pomian |
Data publikacji: | 02-03-2022 08:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 04-03-2022 16:22 |