2022 rok

Zarządzenie nr 176/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 7 listopada 2022 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 60/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2021 roku w sprawie wytycznych do opracowania dokumentacji programów studiów oraz tworzenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 53 ust. 3, 4, 6-8 i 10, art. 67 ust.1 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. z 2021 r. poz. 661 z późn. zm.), § 8 ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 9 uchwały nr 113/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie wytycznych w zakresie projektowania i ustalania programów studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1


W zarządzeniu nr 60/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2021 roku w sprawie wytycznych do opracowania dokumentacji programów studiów oraz tworzenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Plany studiów dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się w następnym roku akademickim przygotowuje i weryfikuje prodziekan w systemie Sylabus – w terminie do 31 grudnia trwającego roku akademickiego.”

2. W § 1 skreśla się ust. 4.

3. W § 1 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Prodziekan generuje linki do sylabusów przedmiotów i udostępnia je nauczycielom akademickim odpowiedzialnym za przedmioty. Nauczyciele akademiccy odpowiedzialni za przedmioty aktualizują w systemie Sylabus treści udostępnionych sylabusów na kolejny cykl kształcenia – realizacja zadania ma miejsce w okresie od 1 do 15 stycznia trwającego roku akademickiego.”

4. W § 1 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. W okresie od 16 stycznia prodziekan przekazuje programy do zaopiniowania Wydziałowej komisji ds. zapewnienia jakości kształcenia. Wydziałowa komisja ds. zapewnienia jakości kształcenia wydaje opinię w terminie trzech tygodni od otrzymania programu studiów. Prodziekan, przed zatwierdzeniem dokumentacji programu studiów jest zobowiązany uwzględnić uwagi zamieszczone w raporcie właściwej Komisji ds. zapewnienia jakości kształcenia.

Prodziekan po uzyskaniu pozytywnej opinii samorządu studenckiego i wydziałowej komisji ds. zapewnienia jakości kształcenia zatwierdza, najpóźniej do 20 lutego trwającego roku akademickiego, dokumentację programu studiów dla kierunku, poziomu, profilu i formy na cykl kształcenia rozpoczynający się w kolejnym roku akademickim. Informację o jej zatwierdzeniu niezwłocznie przekazuje w formie pisemnej dziekanowi i prorektorowi ds. spraw studenckich i edukacji dołączając do niej plan studiów w formie tabeli zatwierdzony przez właściwego dziekana.”

5. W § 1 ust. 8 otrzymuje brzmienie:

„8. Do 25 lutego prodziekan jest zobowiązany do wygenerowania w formacie pdf w systemie Sylabus i przekazania do Centrum Spraw Studenckich dokumentacji, o której mowa w ust. 6, na potrzeby ustalenia programu studiów przez Senat UPWr.”

6. W § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Rektor, z inicjatywy własnej lub na wniosek dziekana, może utworzyć studia na określonym kierunku poziomie i profilu w oparciu o programy studiów ustalone przez Senat UPWr, po spełnieniu warunków pozwalających na utworzenie studiów określonych odrębnymi przepisami.”

7. W § 3 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

,,2a. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym, w odniesieniu do tworzenia studiów wspólnych i dualnych, rektor może wyrazić zgodę na skrócenie terminu o którym mowa w ust.2. z zastrzeżeniem ust 3.”

8. W § 3 ust. 4 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:

,,2) wystąpienia, po uzyskaniu pozytywnej opinii, o której mowa w pkt 1, do rektora z wnioskiem o utworzenie zespołu ds. nowo tworzonego kierunku lub rozszerzenie kompetencji już istniejącej rady programowej kierunku studiów lub rady programowej grupy kierunków studiów.”

9. W § 3 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

,,5. Zespół ds. nowo tworzonego kierunku studiów lub rada programowa kierunku studiów, lub rada programowa grupy kierunków, o których mowa w ust. 4 pkt 2, opracowuje program studiów w systemie Sylabus zgodnie z wytycznymi określonymi we właściwej uchwale Senatu UPWr określającej wytyczne w zakresie projektowania i ustalania programów studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu oraz przedstawia go do zaopiniowania samorządowi studenckiemu i wydziałowej komisji ds. zapewnienia jakości kształcenia.”


§ 2


Pozostałe postanowienia zarządzenia nr 60/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2021 roku w sprawie wytycznych do opracowania dokumentacji programów studiów oraz tworzenia studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu pozostają bez zmian.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 60/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 07-11-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 07-11-2022 14:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 07-11-2022 14:40