w sprawie wprowadzenia zmian do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego Zarządzeniem nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 t.j. z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., zarządza się, co następuje:
§ 1
W Kodeksie Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1. Par. 4 otrzymuje treść:
„§ 4
1. Komisja ds. postępowania etycznego pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zwana dalej komisją, jest ciałem opiniodawczym rektora w sprawach dot. wyłącznie nauczycieli akademickich, określonych niniejszym kodeksem.
2. Komisję, w tym jej przewodniczącego oraz jego zastępcę, powołuje rektor spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni.
3. W skład komisji wchodzi 5 członków.
4. W składzie komisji dąży się do parytetu co najmniej 30% reprezentacji kobiet i mężczyzn.
5. Kadencja komisji trwa 4 lata i rozpoczyna się z 1 października roku rozpoczynającego kadencję rektora.”
2. Par. 6 otrzymuje treść:
„§ 6
1. Prace komisji:
1) posiedzenia:
a) oraz całość dokumentacji z prac komisji są tajne,
b) mogą odbywać się w siedzibie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
przy wykorzystaniu ogólnodostępnych przez pracowników narzędzi teleinformatycznych zgodnie z decyzją Przewodniczącego,
c) zwoływane są przez Przewodniczącego;
2) członkowie komisji:
a) na podstawie pisemnego upoważnienia (Załącznik nr 1), zobowiązani są do zachowania poufności co do wszystkich informacji powziętych w związku z uczestnictwem w pracach komisji,
b) przed rozpoczęciem procedowania konkretnej sprawy składają oświadczenie w zakresie bezstronności (Załącznik nr 2) oświadczenie zostaje dołączone do dokumentacji z prac komisji) – w przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia wskazującego na brak bezstronności, członek zostaje wyłączony z analizowania konkretnej sprawy i wydawania opinii;
3) dane osobowe przetwarzane w trakcie prac komisji podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
2. Komisja może obradować w niepełnym składzie, jednak posiedzenia komisji mogą się odbywać w składzie nie mniejszym niż 3 osobowym.
3. Decyzje Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji. W głosowaniu dla jego ważności musi uczestniczyć co najmniej 3 członków komisji w przypadku zawiadomienia wszystkich członków komisji o terminie głosowania.”
3. Załącznik nr 1 do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych członków komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr.” otrzymuje nazwę: „Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych członków komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr i zobowiązanie do zachowania poufności” i nadaje się mu następującą treść:
„Załącznik nr 1 do Kodeksu etyki pracowników UPWr
UPOWAŻNIENIE DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW KOMISJI DS. POSTĘPOWANIA ETYCZNEGO PRACOWNIKÓW UPWr I ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI
......................................., dnia ……...………... r.
(miejscowość, data)
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
UPOWAŻNIENIE nr .../...4
do przetwarzania danych osobowych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych w pracach komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr upoważniam Panią/Pana ……………………………........................ (imię i nazwisko) do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w formie tradycyjnej oraz w systemach informatycznych w zakresie i celu niezbędnym do realizacji zadań komisji ds. postępowania etycznego
4 Numer upoważnienia nadaje Biuro Inspektora Ochrony Danych.
pracowników UPWr określonych w Kodeksie Etyki pracowników UPWr oraz zobowiązuję Panią/Pana do zachowania poufności wszystkich informacji powziętych w związku z uczestnictwem w pracach komisji.
Wyżej wymieniona osoba została wpisana na listę osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
................................................………………
(podpis osoby reprezentującej ADO)
Otrzymałem/-am: …………………………………
(podpis pracownika)
Otrzymują:
1. osoba upoważniona,
2. Dział Kadr i Płac,
3. Biuro Inspektora Ochrony Danych (skan).”
4. Dodaje się Załącznik nr 2 do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Oświadczenie członka komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr.” o treści:
„Załącznik nr 2 do Kodeksu etyki pracowników UPWr
......................................., dnia ……...………... r.
(miejscowość, data)
………………………………..
imię i nazwisko
………………………………….
stanowisko
………………………………….
jednostka organizacyjna uczelni
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Oświadczenie członka
komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr
W związku z koniecznością wydania przez komisję ds. postępowania etycznego pracowników UPWr opinii w sprawie pracownika UPWr
…………………………………
(imię i nazwisko)
oświadczam, że:
1. nie jestem/jestem* kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony jest ww. pracownik;
2. nie jestem/jestem* kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony jest ww. pracownik;
3. nie jestem/jestem* małżonkiem, krewnym lub powinowatym, do drugiego stopnia włącznie, żadnej z osób, których postępowanie dotyczy, ani nie pozostaję z nimi w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić wątpliwości co do mojej bezstronności.
…………………………
podpis członka komisji
* niepotrzebne skreślić”
§ 2
Pozostałe zapisy Zarządzenia nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu pozostają bez zmian.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 11-10-2022 |
Opublikowane przez: | Joanna Kołaczyńska |
Data publikacji: | 11-10-2022 15:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Katarzyna Sałapa |
Data ostatniej aktualizacji: | 13-08-2024 07:39 |