2022 rok

Zarządzenie nr 164/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 października 2022 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie wprowadzenia zmian do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego Zarządzeniem nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 t.j. z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., zarządza się, co następuje:


§ 1


W Kodeksie Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

1. Par. 4 otrzymuje treść:


„§ 4

1. Komisja ds. postępowania etycznego pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zwana dalej komisją, jest ciałem opiniodawczym rektora w sprawach dot. wyłącznie nauczycieli akademickich, określonych niniejszym kodeksem.

2. Komisję, w tym jej przewodniczącego oraz jego zastępcę, powołuje rektor spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni.

3. W skład komisji wchodzi 5 członków.

4. W składzie komisji dąży się do parytetu co najmniej 30% reprezentacji kobiet i mężczyzn.

5. Kadencja komisji trwa 4 lata i rozpoczyna się z 1 października roku rozpoczynającego kadencję rektora.”

2. Par. 6 otrzymuje treść:


„§ 6

1. Prace komisji:

1) posiedzenia:

a) oraz całość dokumentacji z prac komisji są tajne,

b) mogą odbywać się w siedzibie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
przy wykorzystaniu ogólnodostępnych przez pracowników narzędzi teleinformatycznych zgodnie z decyzją Przewodniczącego,

c) zwoływane są przez Przewodniczącego;

2) członkowie komisji:

a) na podstawie pisemnego upoważnienia (Załącznik nr 1), zobowiązani są do zachowania poufności co do wszystkich informacji powziętych w związku z uczestnictwem w pracach komisji,

b) przed rozpoczęciem procedowania konkretnej sprawy składają oświadczenie w zakresie bezstronności (Załącznik nr 2) oświadczenie zostaje dołączone do dokumentacji z prac komisji) – w przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia wskazującego na brak bezstronności, członek zostaje wyłączony z analizowania konkretnej sprawy i wydawania opinii;

3) dane osobowe przetwarzane w trakcie prac komisji podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

2. Komisja może obradować w niepełnym składzie, jednak posiedzenia komisji mogą się odbywać w składzie nie mniejszym niż 3 osobowym.

3. Decyzje Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji. W głosowaniu dla jego ważności musi uczestniczyć co najmniej 3 członków komisji w przypadku zawiadomienia wszystkich członków komisji o terminie głosowania.”

3. Załącznik nr 1 do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych członków komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr.” otrzymuje nazwę: „Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych członków komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr i zobowiązanie do zachowania poufności” i nadaje się mu następującą treść:



„Załącznik nr 1 do Kodeksu etyki pracowników UPWr

UPOWAŻNIENIE DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW KOMISJI DS. POSTĘPOWANIA ETYCZNEGO PRACOWNIKÓW UPWr I ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI

......................................., dnia ……...………... r.

(miejscowość, data)

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu



UPOWAŻNIENIE nr .../...4

do przetwarzania danych osobowych

W związku z przetwarzaniem danych osobowych w pracach komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr upoważniam Panią/Pana ……………………………........................ (imię i nazwisko) do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w formie tradycyjnej oraz w systemach informatycznych w zakresie i celu niezbędnym do realizacji zadań komisji ds. postępowania etycznego

Numer upoważnienia nadaje Biuro Inspektora Ochrony Danych.

pracowników UPWr określonych w Kodeksie Etyki pracowników UPWr oraz zobowiązuję Panią/Pana do zachowania poufności wszystkich informacji powziętych w związku z uczestnictwem w pracach komisji.

Wyżej wymieniona osoba została wpisana na listę osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.

................................................………………

(podpis osoby reprezentującej ADO)


Otrzymałem/-am: …………………………………

                             (podpis pracownika)


Otrzymują:

1. osoba upoważniona,

2. Dział Kadr i Płac,

3. Biuro Inspektora Ochrony Danych (skan).”

4. Dodaje się Załącznik nr 2 do Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Oświadczenie członka komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr.” o treści:



Załącznik nr 2 do Kodeksu etyki pracowników UPWr

......................................., dnia ……...………... r.

(miejscowość, data)


………………………………..

imię i nazwisko

………………………………….

stanowisko
………………………………….

jednostka organizacyjna uczelni

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu



Oświadczenie członka

komisji ds. postępowania etycznego pracowników UPWr


W związku z koniecznością wydania przez komisję ds. postępowania etycznego pracowników UPWr opinii w sprawie pracownika UPWr


…………………………………

(imię i nazwisko)

oświadczam, że:

1. nie jestem/jestem* kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony jest ww. pracownik;

2. nie jestem/jestem* kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony jest ww. pracownik;

3. nie jestem/jestem* małżonkiem, krewnym lub powinowatym, do drugiego stopnia włącznie, żadnej z osób, których postępowanie dotyczy, ani nie pozostaję z nimi w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić wątpliwości co do mojej bezstronności.

…………………………

podpis członka komisji


* niepotrzebne skreślić”


§ 2


Pozostałe zapisy Zarządzenia nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku w sprawie wprowadzenia Kodeksu Etyki pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu pozostają bez zmian.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 159/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2022 roku
tekst jednolity Obwieszczenie nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 października 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 22/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 9 sierpnia 2024 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 11-10-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 11-10-2022 15:00
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Sałapa
Data ostatniej aktualizacji: 13-08-2024 07:39