2022 rok

Zarządzenie nr 136/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 lipca 2022 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 16/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia Instrukcji sporządzania, obiegu, przechowywania, udostępniania oraz kontroli dokumentacji księgowej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 i pkt. 10 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i pkt 12 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1


W załączniku do zarządzenia nr 16/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia Instrukcji sporządzania, obiegu, przechowywania, udostępniania oraz kontroli dokumentacji księgowej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6 ust 11 otrzymuje brzmienie:

“11. Kontroli merytorycznej dokonuje kierownik jednostki organizacyjnej uczelni dysponujący przyznanymi środkami, w ramach których została dokonana operacja gospodarcza i jest odpowiedzialny za dokonanie operacji gospodarczej oraz kierownik projektu, któremu przydzielono do dyspozycji limity środków na określoną działalność. W związku z powyższym obowiązuje zasada podwójnego zatwierdzania dowodów przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz kierownika projektu. Jeśli kierownikiem projektu jest również kierownik jednostki organizacyjnej wymagany jest tylko jeden podpis. Kontrola merytoryczna obejmuje również zatwierdzenie treści opisanego dokumentu wystawionego w języku obcym w systemie EOD w języku polskim o którym mowa w § 7 ust 5.”

2) w § 7 ust 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Dokumenty wystawione w języku obcym (faktury zagraniczne) są wprowadzane do systemu EOD, na etapie rejestracji oraz przez opisującego fakturę, z jednoczesnym ich tłumaczeniem na język polski. Podany opis zakupu usługi lub towaru oraz wszystkie elementy opisu faktury wskazane w ust 6 należy wpisać do systemu EOD w języku polskim. Opis w systemie EOD stanowi wersję dokumentu obcojęzycznego w języku polskim. Przekazane celem rejestracji w systemie EOD, IDF oraz wnioski finansowe, powinny być wypełnione w języku polskim, jednakże mogą zawierać załączniki w języku obcym, stanowiące tylko potwierdzenie treści zawartej we wniosku finansowym lub IDF.”

3) uchyla się § 8.


§ 2


Pozostałe postanowienia załącznika do zarządzenia nr 16/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 stycznia 2022 roku w sprawie wprowadzenia Instrukcji sporządzania, obiegu, przechowywania, udostępniania oraz kontroli dokumentacji księgowej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu nie ulegają zmianie.


§ 3


1. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych kwestury.

2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Kwestor.


§ 4


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Z upoważnienia Rektora UPWr

prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 16/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 stycznia 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 26-07-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 27-07-2022 11:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 27-07-2022 11:26