w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 poz. 478) oraz § 8 ust. 3 pkt 14, § 45 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. z późn. zm., a także § 18, § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 20 ust.6 pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie: „ds. nauki”,
2) w § 20 ust. 6 pkt 1 lit. c, otrzymuje brzmienie: „ds. umiędzynarodowienia”,
3) w schemacie organizacyjnym – jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Rektorowi:
a) dotychczasową nazwę funkcji kierowniczej „Prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą” zastępuje się nazwą „Prorektor ds. nauki”,
b) dotychczasową nazwę funkcji kierowniczej „Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką” zastępuje się nazwą „Prorektor ds. umiędzynarodowienia”;
4) § 23 otrzymuje brzmienie:
„Prorektor ds. nauki:
1. Współpracuje w zakresie swoich kompetencji z:
1) właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego,
2) Narodowym Centrum Nauki oraz z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju,
3) komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, przewodniczącymi rad dyscyplin i kierownikami jednostek w zakresie kompetencji,
4) prorektorami innych uczelni Wrocławia oraz uczelni przyrodniczych i rolniczych w kraju.
2. Sprawuje funkcjonalny nadzór nad funkcjonowaniem instytutów, katedr, ogólnouczelnianych jednostek organizacyjnych oraz innych podległych jednostek organizacyjnych w zakresie działalności badawczej i rozwoju kadry naukowej.
3. Realizuje politykę uczelni w zakresie krajowych badań naukowych oraz rozwoju kadry poprzez:
1) inicjowanie i podejmowanie działań związanych z pozyskiwania środków finansowych przeznaczonych na badania naukowe z programów krajowych;
2) opiniowanie projektów badawczych oraz wniosków pracowników o dotacje właściwego ministra ds. szkolnictwa wyższego, właściwego ds. rolnictwa, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz innych instytucji naukowych krajowych, a także sprawowanie nadzoru nad poprawnością realizacji tych projektów;
3) zatwierdzanie dokumentów i składanych oświadczeń woli związanych z projektami badawczymi, badawczo-rozwojowymi, ich przygotowywaniem oraz realizacją;
4) zawieranie umów na wykonywanie prac naukowo-badawczych i badawczo-rozwojowych;
5) zatwierdzanie dokumentów finansowych związanych z realizacją umów określonych w pkt 3);
6) sprawowanie nadzoru nad dyscypliną wydatków ponoszonych ze środków przeznaczonych na finansowanie działalności naukowej w zakresie określonym przez Rektora;
7) podejmowanie decyzji w sprawie dochodzenia odszkodowań z tytułu niewłaściwego wykonania umów, o których mowa w pkt 3, w tym kar umownych i przekazywanie ich do Biura Radców Prawnych, wraz niezbędnymi do ich dochodzenia dokumentami;
8) powoływanie i odwoływanie kierowników projektów badawczych, kierowników Wiodących Zespołów Badawczych (WZB) oraz określanie ich uprawnień i obowiązków;
9) opiniowanie dokumentacji związanej z nawiązaniem stosunku pracy z nauczycielem akademickim i wewnętrzną procedurą awansową nauczycieli akademickich;
10) realizowanie polityki płacowej dotyczącej nauczycieli akademickich, w zakresie określonym przez Rektora;
11) nadzór nad procesem przeprowadzania oceny okresowej nauczycieli akademickich oraz analizą jej wyników;
12) nadzór nad organizacją i przebiegiem studiów doktoranckich oraz szkołą doktorską;
13) podejmowanie decyzji dotyczących uczestników studiów doktoranckich związanych z tokiem studiów, wynikających z ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym oraz Ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce, regulaminu przyznawania stypendiów doktoranckich oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej dla doktorantów;
14) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną doktorantów przewidzianych ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz stosownym rozporządzeniem w sprawie szczegółowego trybu postępowania wyjaśniającego oraz dyscyplinarnego wobec doktorantów;
15) nadzór nad prowadzeniem ewidencji uczelnianych organizacji doktoranckich, a także uchylanie uchwał organu uczelnianej organizacji doktorantów, niezgodnych z przepisami prawa, statutem uczelni oraz statutem wyżej wymienionych organizacji;
16) nadzór nad sporządzeniem i podpisywanie zbiorczej sprawozdawczości dotyczącej rozwoju kadry naukowej, studiów doktoranckich i prac badawczych NCN, NCBR, GUS i innych instytucji;
17) nadzór nad planowaniem i realizacją zakupów aparatury badawczej dla jednostek organizacyjnych uczelni;
18) nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych na potrzeby Senatu UPWr w zakresie kompetencji;
19) nadzór nad systemem biblioteczno-informacyjnym realizowanym przez Bibliotekę Główną.
4. Sprawuje nadzór nad planowaniem i realizacją budżetu uczelni w zakresie określonym przez Rektora w procedurach wewnętrznych dotyczących zasad gospodarki finansowej i kontroli finansowej jednostek organizacyjnych uczelni nadzorowanej przez prorektora.
5. Zatwierdza wszystkie dokumenty i składa oświadczenia woli z upoważnienia Rektora, związane z projektami badawczo-rozwojowymi, ich przygotowywaniem i realizacją.
6. Zawiera umowy dotyczące prac badawczo-rozwojowych zlecanych przez podmioty gospodarcze, jednostki administracji państwowej i samorządowej oraz organizacje pozarządowe.
7. Współpracuje z Prorektorem ds. studenckich i edukacji w zakresie edukacji przedsiębiorczości.
8. Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.
9. Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania oraz ich bieżącą aktualizację.
10. Sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Działem Nauki,
2) Biblioteką Główną ,
3) Centrum Badawczo-Rozwojowym,
4) Szkołą Doktorską na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu”.
5) w schemacie jednostek organizacyjnych podległych bezpośrednio Prorektorowi ds. nauki:
a) uchyla się „Dział współpracy z zagranicą”,
b) dodaje się „Centrum Badawczo-Rozwojowe”;
6) w pionie podległym Prorektorowi ds. nauki:
uchyla się § 66.
7) § 25 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
„Prorektor ds. umiędzynarodowienia:
1.Realizuje politykę uczelni w zakresie współpracy międzynarodowej poprzez:
a) koordynację, nadzór i współpracę z zagranicznymi uczelniami, placówkami naukowo-badawczymi i organizacjami międzynarodowymi w zakresie zawartych przez uczelnię umów;
b) inicjowanie współpracy z nowymi ośrodkami zagranicznymi w zakresie badań, dydaktyki i wymiany naukowej;
c) sprawowanie nadzoru nad wymianą pracowników, studentów i doktorantów w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych, badawczych i innych form współpracy;
2. inicjowanie udziału zespołów w projektach edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z innych źródeł, w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych edukacyjnych programów międzynarodowych.
3. Nadzoruje organizację pobytu gości zagranicznych w uczelni.
4. Inicjuje podejmowanie przez zespoły naukowe badań finansowanych w zakresie Ramowych Programów Unii Europejskiej i innych programów międzynarodowych i sprawuje nadzór nad dokumentacją dot. tych badań.
5. Zatwierdza wszystkie dokumenty i składa oświadczenia woli związane z przygotowywaniem projektów i ich realizacją, współfinansowanymi z funduszy strukturalnych i z innych Europejskich Mechanizmów Finansowych.
6. Współdziała z innymi uczelniami w Polsce w zakresie spraw współpracy z zagranicą.
7. Sprawuje nadzór nad sporządzaniem i podpisuje sprawozdawczość dla władz Uczelni, ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i innych instytucji dotyczących współpracy z zagranicą.
8. Nadzoruje realizację projektów edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z różnych źródeł, w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych, edukacyjnych programów międzynarodowych oraz podpisuje wszystkie dokumenty oraz składa oświadczenia woli w tym zakresie.
9. Nadzoruje działania dotyczące umiędzynarodowienia badań i międzynarodowej współpracy naukowej zawarte w aplikacji konkursowej w ramach programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza”.
10. Wspiera pracowników naukowych w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania badań w ramach międzynarodowych programów, inicjatyw oraz przedsięwzięć, które wspierają działalność naukowo-badawczą.
11. Koordynuje współpracę z jednostkami UPWr, uczelniami partnerskimi oraz otoczeniem pozaakademickim w zakresie pozyskiwania środków finansowych w obszarze międzynarodowych programów naukowo-badawczych.
12. Inicjuje działania związane z rozwojem ścieżki kariery naukowej członków Wiodących Zespołów Badawczych i Wiodących Zespołów Dydaktycznych w zakresie współpracy międzynarodowej.
13. Określa strategicznych partnerów międzynarodowych w celu podnoszenia doskonałości naukowej we współpracy z Działem Nauki i Wiodącymi Zespołami Badawczymi.
14. Inicjuje we współpracy z prorektorem ds. nauki i prorektorem ds. studenckich i edukacji udział pracowników, doktorantów i studentów w konkursach ogłaszanych w ramach międzynarodowych programów badawczych, w tym współfinansowanych ze środków krajowych m.in. przez Narodowe Centrum Nauki oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
15. Wspiera pracowników naukowych w pozyskiwaniu funduszy z ministerstwa właściwego ds. nauki i szkolnictwa wyższego, bezpośrednio związanych z programami międzynarodowymi.
16. Inicjuje włączanie się uczelni w międzynarodowe sieci badawcze i tematyczne oraz koordynuje działania związane z uczestnictwem w tych sieciach.
17. We współpracy z Prorektorem ds. nauki nadzoruje przygotowanie wniosków projektowych związanych z umiędzynarodowieniem Szkoły Doktorskiej.
18. Koordynuje działania promujące uczelnię na forum międzynarodowym, wspiera nawiązywanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, w celu tworzenia międzynarodowych konsorcjów badawczych.
19.Współpracuje z punktami kontaktowymi ds. programów badawczych UE, z właściwym ministerstwem ds. nauki i szkolnictwa wyższego oraz innymi jednostkami odpowiedzialnymi za umiędzynarodowienie badań przekazując stanowisko środowiska naukowego UPWr w zakresie kształtowania polityki badań i innowacji UE.
20. Sprawuje nadzór nad rozpowszechnianiem informacji i organizowaniem spotkań informacyjno-szkoleniowych w zakresie pozyskiwania środków ze źródeł krajowych i zagranicznych na międzynarodowe projekty badawcze, badawczo-innowacyjne, wspierające i koordynujące.
21. Uczestniczy w krajowych i zagranicznych konferencjach, szkoleniach, spotkaniach roboczych i informacyjnych dotyczących programów międzynarodowych.
22. Sporządza sprawozdania z działalności uczelni w zakresie międzynarodowych projektów naukowo-badawczych.
23. Sprawuje nadzór nad Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości UPWr.
24. Nadzoruje system wejścia na rynek i monitorowania karier zawodowych absolwentów.
25. Rozwija współpracę z klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie i z innymi podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie regionu i kraju oraz Dolnośląskim Inkubatorem Przedsiębiorczości.
26. Podejmuje decyzje w zakresie transferu wiedzy, w tym zawiera umowy dot. badawczo-rozwojowych, wdrożeń i upowszechniania wyników badań, patentów i wynalazków, opierając się na współpracy uczelni z innymi podmiotami gospodarczymi, jednostkami administracji państwowej, samorządowej oraz organizacjami pozarządowymi w ramach wspólnych projektów badawczych i opracowań know-how, patentów itp.
27. Rozwija współpracę z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii.
28. Współpracuje z Prorektorem ds. studenckich i edukacji w zakresie międzynarodowej wymiany i aktywności studentów.
29. Współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji.
30. Sprawuje nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych na potrzeby Senatu UPWr w zakresie swoich kompetencji.
31. Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizację.
32. Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem spraw związanych z zakresem działania.
33. Prorektor ds. umiędzynarodowienia sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Centrum Innowacji i Transferu Technologii,
2) Działem Współpracy z Zagranicą,
3) Działem Międzynarodowych Programów Badawczych,
4) Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości,
5) Biurem Karier,
6) z upoważnienia Rektora sprawuje nadzór nad Biurem Rzecznika Patentowego.".
8) w schemacie jednostek organizacyjnych podległych bezpośrednio Prorektorowi ds. umiędzynarodowienia dodaje się:
a) Dział Współpracy z Zagranicą,
b) Dział Międzynarodowych Programów Badawczych;
9) w pionie podległym Prorektorowi ds. umiędzynarodowienia dodaje się:
§ 75 a o treści :
„Dział Współpracy z Zagranicą:
1) planuje i obsługuje wyjazdy oraz przyjazdy zagranicznych pracowników, doktorantów i studentów w ramach programów międzynarodowych;
2) prowadzi obsługę merytoryczną i formalną zawieranych umów o współpracy naukowej z partnerami zagranicznymi oraz prowadzi rejestr zawartych umów;
3) prowadzi obsługę organizacyjno-merytoryczną prac rektorskiej komisji do spraw współpracy z zagranicą oraz stypendium im. prof. Stanisława Tołpy;
4) promuje uczelnię na forum międzynarodowym i nawiązuje kontakty z partnerami zagranicznymi, poszukuje partnerów do współpracy oraz przygotowuje do podpisania porozumienia w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych i naukowo-badawczych;
5) inicjuje włączanie się uczelni oraz studentów, doktorantów i pracowników w realizację międzynarodowych programów edukacyjnych;
6) współpracuje z jednostkami UPWr, jednostkami samorządowymi oraz uczelniami partnerskimi w zakresie pozyskiwania środków
finansowych w obszarze międzynarodowych programów naukowo-badawczych;
7) uczestniczy w krajowych i zagranicznych konferencjach, szkoleniach, spotkaniach roboczych i informacyjnych dotyczących programów międzynarodowych oraz organizuje międzynarodowe spotkania uczelni partnerskich;
8) rozpowszechnia informacje i organizuje spotkań informacyjno-szkoleniowe dotyczące międzynarodowych programów edukacyjnych i naukowo-badawczych, koordynuje prace oraz prowadzi obsługę administracyjną i finansową udziału uczelni w międzynarodowych programach edukacyjnych i naukowo-badawczych;
9) sporządza sprawozdania i materiały informacyjne z działalności uczelni w zakresie współpracy z zagranicą na potrzeby ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i władz uczelni, a także opracowuje materiały informacyjne dla studentów krajowych oraz zagranicznych baz danych;
10) przygotowuje projekty przepisów wewnętrznych uczelni związanych z zakresem działalności działu i prowadzi ich bieżącą aktualizację;
wykonuje kontrolę zarządczą spraw związanych z zakresem działania”.
§ 2
W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego wprowadza się następujące zmiany:
1) we Władzach Uczelni pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Prorektor ds. nauki N0000000”,
2) dotychczasowy pion Prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą otrzymuje brzmienie: „pion podległy bezpośrednio Prorektorowi ds. nauki N0000000”,
3) w pionie, o którym mowa w pkt 2, uchyla się:
a) pkt 2 „Dział Współpracy z Zagranicą N0WZ0000”,
b) pkt 14 „Biuro Programów Międzynarodowych N0BM0000”,
4) we Władzach Uczelni pkt 4 otrzymuje brzmienie: „Prorektor ds. umiędzynarodowienia”,
5) dotychczasowy pion Prorektora ds. innowacji i współpracy z gospodarką otrzymuje brzmienie: „pion podległy bezpośrednio Prorektorowi ds. umiędzynarodowienia W0000000”,
6) w pionie, o którym mowa w pkt 5, dodaje się :
a) pkt 8 o treści „Dział Współpracy z Zagranicą W0WZ0000”,
b) pkt 9 o treści „Dział Międzynarodowych Programów Badawczych W0PM0000”.
§ 3
Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie.
§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek,
2) wykonania stosownych szyldów i pieczątek,
3) wprowadzenia zmian w uczelnianych systemach informatycznych EOD i TETA.
§ 5
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia sprawuje Rektor.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniany | Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku |
akt powiązany | Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku |
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 12-04-2021 |
Opublikowane przez: | Bartosz Hoppe |
Data publikacji: | 12-04-2021 10:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 20-02-2023 12:46 |