2021 rok

Zarządzenie nr 209/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 października 2021 roku

w sprawie wprowadzenia zasad przyznawania statusu profesora emerytowanego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.), § 8 ust. 2 oraz § 114 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwalonego w dniu 28 czerwca 2019 r. stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. z późn. zarządza się, co następuje:


§ 1


Wprowadza się zasady przyznawania statusu profesora emerytowanego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zgodnie z poniższymi wytycznymi:


1) nauczycielowi akademickiemu posiadającemu tytuł naukowy profesora, który był zatrudniony w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w ramach umowy o pracę przez co najmniej 5 lat przed rozwiązaniem stosunku pracy i przejściem na emeryturę, na stanowisku profesora, profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego – rektor, na złożony w Dziale Kadr i Płac wniosek zainteresowanego, może przyznać status profesora emerytowanego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (wzór wniosku o przyznanie statusu profesora emerytowanego UPWr stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia);

2) rektor rozpatruje wniosek i w razie pozytywnego załatwienia sprawy zawiera z wnioskodawcą porozumienie, w którym określa się w szczególności okres, na jaki przyznaje się wnioskodawcy status profesora emerytowanego UPWr oraz zakres tematyczny aktywności, na podejmowanie których rektor może dodatkowo wyrazić zgodę, ponadto w porozumieniu rektor może powierzyć profesorowi emerytowanemu UPWr określone zadania lub czynności, niewskazane we wniosku o przyznanie statusu profesora emerytowanego UPWr;

3) w wyjątkowych przypadkach rektor może przyznać status profesora emerytowanego wybitnie zasłużonej dla uczelni osobie niespełniającej wymagań określonych w pkt 1;

4) dla oznaczenia profesora emerytowanego UPWr po nazwisku poprzedzonym właściwym tytułem umieszcza się informację profesor emerytowany UPWr – zgodnie ze wzorem: prof. dr hab. [inż.] imię nazwisko, profesor emerytowany UPWr;

5) profesorowi emerytowanemu UPWr może zostać wydana legitymacja pracownicza potwierdzająca jego status profesora emerytowanego UPWr.


§ 2


Profesorowi emerytowanemu przysługują następujące uprawnienia:


1) prawo afiliowania publikacji naukowych i podręczników akademickich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;

2) dostęp do infrastruktury IT, w tym do poczty e-mailowej w uczelnianej domenie „…@upwr.edu.pl”;

3) prawo do udziału w konferencjach naukowych, sympozjach i kongresach organizowanych przez uczelnię;

4) dostęp do zasobów bibliotecznych;

5) uczestniczenie w imprezach kulturalnych organizowanych przez UPWr;

6) korzystanie na zasadach pracownika z obiektów i urządzeń sportowych;

7) wjazd samochodem na teren UPWr z możliwością parkowania na wyznaczonych rotacyjnych stanowiskach parkingowych.


§ 3


1. Profesorowie emerytowani UPWr mogą utworzyć i prowadzić Klub Emerytowanego Profesora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i opracować regulamin jego działania.

2. Klub, o którym mowa w ust. 1, jest tworzony przez rektora, na wniosek dyrektora Działu Kadr i Płac, w przypadku złożenia deklaracji przynależności do Klubu Profesora Emerytowanego UPWr przez co najmniej 5 nauczycieli akademickich ubiegających się o przyznanie statusu profesora emerytowanego UPWr.

3. Regulamin Klubu Emerytowanego Profesora UPWr, opracowany przez profesorów emerytowanych UPWr, zaopiniowany przez dyrektora Działu Kadr i Płac, zatwierdza rektor.

4. Za nieprzestrzeganie zasad objętych regulaminem Klubu Emerytowanego Profesora UPWr przez jego członków, rektor może podjąć decyzję o jego rozwiązaniu.

5. Rektor, w miarę posiadanych przez uczelnię możliwości lokalowych i w ramach swojego uznania, może wyznaczyć pomieszczenie na potrzeby działalności klubu, o którym mowa w ust. 1. W razie stwierdzenia, że wyznaczone pomieszczenie użytkowane jest niezgodnie z przeznaczeniem albo w razie zaistnienia innych ważnych przyczyn, rektor może zażądać jego opuszczenia i przywrócenia do stanu sprzed wyznaczenia we wskazanym przez siebie terminie.


§ 4


1. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi Działu Kadr i Płac.

2. Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia sprawuje bezpośrednio Rektor.


§ 5


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.

Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 29-10-2021
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 29-10-2021 14:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 06-02-2023 11:31