2021 rok

Zarządzenie nr 11/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 stycznia 2021 roku

w sprawie powołania Rady Byłych Rektorów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1

  1. Powołuje się Radę Byłych Rektorów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (dalej: Rada).

  2. Rada pełni funkcję doradczą Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.


§ 2

  1. W skład Rady wchodzą:

1 ) prof. Jerzy Kowalski – rektor kadencji 1990-1996,

2 ) prof. Tadeusz Szulc – rektor kadencji 1996-2002,

3 ) prof. Roman Kołacz – rektor kadencji 2008-2016

4 ) prof. Tadeusz Trziszka – rektor kadencji 2016-2020.

2. Funkcję koordynatora Rady i jednocześnie jej członka honorowego pełni były kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – mgr Marian Rybarczyk.

3. Członkostwo w Radzie ustaje z chwilą rezygnacji z udziału w jej składzie bądź w wyniku odwołania przez rektora. 

§ 3

Rada Byłych Rektorów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

  1. Przygotowuje na pisemną prośbę urzędującego rektora:

1 ) informacje w sprawach ściśle określonych przez rektora,

2 ) opinie w sprawach dotyczących Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wypracowanych w relacji uczelni z otoczeniem społecznym, politycznym, gospodarczym.

2. Sygnalizuje konieczność podjęcia prac i inicjuje działania w sprawach uznawanych przez Radę za znaczące dla rozwoju uczelni.

3. Za zgodą rektora reprezentuje uczelnię podczas różnego rodzaju uroczystości i spotkań.

4. Opracowuje projekty pism, dokumentów i procedur pozwalających chronić tradycje akademickie w uczelni.

5. Monitoruje prawidłowości realizacji procedur, które zostały wypracowane przez Radę, o których mowa w pkt 4.

6. Pełni funkcję „kustosza” miejsc i obiektów mających szczególne znaczenie w historii uczelni.

7. Wykonuje inne zadania zlecone przez urzędującego rektora bądź wynikające z inicjatywy Rady (za zgodą rektora), związane z bieżącymi potrzebami zarządzania uczelnią.

§ 4

  1. Rada zwołuje swoje posiedzenia na wniosek rektora lub z inicjatywy własnej bądź na wniosek co najmniej dwóch jej członków (nie rzadziej niż raz na kwartał).

  2. Za zgodą rektora Rada może zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli społeczności akademickiej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

  3. Rada obraduje w obecności co najmniej połowy jej członków.

§ 5

  1. W sytuacji, gdy członkowie Rady świadczą pracę na rzecz innych pracodawców i istnieje możliwość wystąpienia konfliktu interesów, informują o tym fakcie rektora oraz składają stosowne oświadczenie w Biurze Rektora (załącznik nr 1) z prośbą o wyłączenie z procedowania danej sprawy.

  2. Członkowie Rady za realizację zadań na rzecz uczelni, opisanych w § 3, otrzymują określone przez rektora zryczałtowane wynagrodzenie miesięczne, o ile nie są zatrudnieni w Uczelni na podstawie umowy o pracę i w sytuacji, gdy z zakresu czynności lub treści umowy wynika, że rektor może zlecić także wykonywanie innych czynności w ramach ustalonego wynagrodzenia.

  3. Rada, niezwłocznie po wejściu w życie niniejszego zarządzenia, jest zobowiązana opracować regulamin swojej działalności oraz roczny harmonogram prac, które zatwierdza rektor.

  4. Z początkiem każdego roku kalendarzowego Rada ustala nowy harmonogram prac, który przedstawia urzędującemu rektorowi celem zatwierdzenia.

  5. Pod koniec każdego roku kalendarzowego Rada przedstawia urzędującemu rektorowi sprawozdanie ze swojej działalności.


§ 6

  1. Obsługę administracyjno-techniczną Rady Byłych Rektorów pełni Biuro Rektora.

  2. Koszty związane z działalnością Rady (po uzyskaniu zgody rektora) są pokrywane z budżetu uczelni.


§ 7


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 13-01-2021
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 14-01-2021 12:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 05-01-2023 13:29