2020 rok

Zarządzenie nr 90/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 17 marca 2020

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie powołania Rektorskiej komisji nadzwyczajnej do spraw kształcenia w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i pkt 51 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwalonego w dniu 28 czerwca 2019 r. ze zm., stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w związku z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 405), rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. z 2020 r. poz. 433) oraz w związku z § 2 zarządzenia nr 87/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1

W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu powołuje się Rektorską komisję nadzwyczajną do spraw kształcenia w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-COV-2 w następującym składzie:

 

Przewodniczący – prof. dr hab. inż. Józef Sowiński
Zastępca przewodniczącego – dr Katarzyna Lech-Książkiewicz
Sekretarz – mgr Teresa Chabińska

Członkowie:

prof. dr hab. inż. Bernard Kontny,
dr hab. inż. Anna Czubaszek, profesor uczelni,
dr hab. inż. Adam Roman, profesor uczelni,
dr hab. inż. Bogdan Stępień, profesor uczelni,
prof. dr hab. Krzysztof Kubiak,
dr inż. Joanna Markowska,
mgr Piotr Sawicki,
Patryk Skorupski - Przewodniczący Samorządu Studentów UPWr.

§ 2

  1. Posiedzenie Komisji zwołuje przewodniczący, z inicjatywy własnej lub na wniosek co najmniej jednej piątej liczby członków Komisji. W przypadku otrzymania wniosku złożonego przez jedną piątą członków Komisji Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenie Komisji niezwłocznie, jednak nie później niż następnego dnia roboczego od dnia zgłoszenia wniosku.

  2. Z głosem doradczym w posiedzeniach komisji może uczestniczyć radca prawny lub inne osoby wskazane przez przewodniczącego.

  3. Posiedzenia Komisji mogą się odbywać w formie zdalnej.

 

§ 3

Do zadań Komisji należy:

1) wykonanie symulacji organizacji zajęć dydaktycznych dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników szkoleń, kursów i innych form kształcenia, w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 w zależności od przebiegu epidemii COVID-19;

2) dokonywanie selekcji przedmiotów zlecanych do opracowania przez CKnO w formie kursów e-learningowych, które zostaną umieszczone i udostępnione na platformie Moodle, z uwzględnieniem treści merytorycznych i możliwości technicznych, oraz nadzór nad ich opracowaniem;

3) nadzór nad wdrażaniem rozwiązań wykorzystywanych w kształceniu zdalnym w skali uczelni i w ramach poszczególnych form kształcenia i zajęć;

4) wypracowanie rozwiązań doraźnych pozwalających na prowadzenie zajęć, o których mowa w pkt 1, metodami zdalnymi i podejmowanie decyzji o zmianie sposobu realizacji tych zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020, w celu umożliwienia uzyskania przez studentów zakładanych efektów uczenia się bez konieczności bezpośredniego kontaktu student-nauczyciel;

5) opracowanie zasad gromadzenia dokumentacji z zajęć, o których mowa w pkt 1, przez nauczycieli akademickich, potwierdzającej przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, udział w nich odpowiednich grup uczestników i uzyskanie przez nich zakładanych przedmiotowych efektów uczenia się;

6) opracowanie zasad rozliczenia zajęć dydaktycznych prowadzonych metodami zdalnymi.

§ 4

Decyzje we wszystkich sprawach określonych w § 3 z upoważnienia Rektora podejmuje Przewodniczący Komisji.

§ 5

Obsługę techniczną komisji zapewnia Dział Organizacji Studiów.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 163/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 czerwca 2020 roku
akt uchylający Zarządzenie nr 5/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 7 stycznia 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 17-03-2020
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 17-03-2020 11:00
Ostatnio zaktualizował: Bartosz Hoppe
Data ostatniej aktualizacji: 07-01-2021 15:46