w sprawie przekształcenia stanowiska Zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019 z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:
§ 1
Przekształca się stanowisko Zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych (dalej: Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych).
§ 2
- Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
- Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych otrzymuje symbol organizacyjny I0KAG000.
- Kanclerz ds. Administracyjno-Gospodarczych jest finansowany ze środków uczelni.
§ 3
Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych:
- Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze podległych mu jednostek organizacyjnych.
- Podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania.
- Podejmuje działania zapewniające zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój.
- Reprezentuje Uczelnię przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką Uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi.
- Analizuje zużycia energii cieplnej i elektrycznej, gazu, paliw, wody oraz zabezpieczenie stosownej ilości mediów niezbędnych do właściwego funkcjonowania Uczelni.
- Nadzoruje prace związane z właściwą eksploatacją budynków i urządzeń technicznych, w tym wykonywanie terminowej konserwacji i napraw.
- Planuje roboty remontowe i przedstawia zakres potrzeb remontowych komisji ds. inwestycji i remontów.
- Zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy dzierżawy, najmu pomieszczeń, powierzchni i obiektów.
- Ustala wysokość odpłatności za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.
- Podejmuje decyzje w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania przedmiotów nietrwałych i środków trwałych w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
- Zarządza inwentaryzacje oraz zatwierdza rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
- Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności.
- Wszczyna procedury, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych w tym:
1) zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
2) podpisuje ogłoszenia o przeprowadzeniu zamówienia,
3) zatwierdza specyfikację istotnych warunków zamówienia,
4) zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
5) zawiera umowy cywilnoprawne w imieniu Uczelni,
6) podpisuje korespondencję dotyczącą przeprowadzanych postępowań.
- Podpisuje wnioski i umowy Operatora Sieci Dystrybucyjnej o zawarcie umów na świadczenie usług, dystrybucji, energii elektrycznej, cieplnej i gazu sieciowego.
- Zawiera umowy dotyczące remontów, adaptacji, eksploatacji i innych związanych z utrzymaniem obiektów w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
- Podpisuje wnioski o określenie warunków przyłączenia dla wszystkich mediów (energia elektryczna, ciepło, gaz, woda).
- Zatwierdza do wypłaty dokumenty po dokonaniu weryfikacji dokumentu przez dysponenta środków i kwestora w systemie elektronicznym EOD i poza nim.
- Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizację.
- Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.
- Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
1) Archiwum;
2) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych;
3) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów;
4) Centrum Zarządzania Budynkami;
5) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;
- Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 5
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 6
- Wprowadza się następujące zmiany do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) w § 26 ust. 3 dodaje się pkt 19 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych”,
2) uchyla się § 34,
3) dodaje się § 77b w brzmieniu:
„Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych:
1) Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze podległych mu jednostek organizacyjnych.
2) Podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania.
3) Podejmuje działania zapewniające zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój.
4) Reprezentuje Uczelnię przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką Uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi.
5) Analizuje zużycia energii cieplnej i elektrycznej, gazu, paliw, wody oraz zabezpieczenie stosownej ilości mediów niezbędnych do właściwego funkcjonowania Uczelni.
6) Nadzoruje prace związane z właściwą eksploatacją budynków i urządzeń technicznych, w tym wykonywanie terminowej konserwacji i napraw.
7) Planuje roboty remontowe i przedstawia zakres potrzeb remontowych komisji ds. inwestycji i remontów.
8) Zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy dzierżawy, najmu pomieszczeń, powierzchni i obiektów.
9) Ustala wysokość odpłatności za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.
10) Podejmuje decyzje w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania przedmiotów nietrwałych i środków trwałych w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
11) Zarządza inwentaryzacje oraz zatwierdza rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
12) Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności.
13) Wszczyna procedury, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych w tym:
a) zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
b) podpisuje ogłoszenia o przeprowadzeniu zamówienia,
c) zatwierdza specyfikację istotnych warunków zamówienia,
d) zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
e) zawiera umowy cywilnoprawne w imieniu Uczelni,
f) podpisuje korespondencję dotyczącą przeprowadzanych postępowań.
14) Podpisuje wnioski i umowy Operatora Sieci Dystrybucyjnej o zawarcie umów na świadczenie usług, dystrybucji, energii elektrycznej, cieplnej i gazu sieciowego.
15) Zawiera umowy dotyczące remontów, adaptacji, eksploatacji i innych związanych z utrzymaniem obiektów w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
16) Podpisuje wnioski o określenie warunków przyłączenia dla wszystkich mediów (energia elektryczna, ciepło, gaz, woda).
17) Zatwierdza do wypłaty dokumenty po dokonaniu weryfikacji dokumentu przez dysponenta środków i kwestora w systemie elektronicznym EOD i poza nim.
18) Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizację.
19) Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.
20) Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
a) Archiwum,
b) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,
c) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów,
d) Centrum Zarządzania Budynkami,
e) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej”.
2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1) pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni w dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych I0KAG000”;
2) w pionie podległym bezpośrednio kanclerzowi uchyla się pkt 1.
§ 7
Pozostałe postanowienia regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu nie ulegają zmianie.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy