2020 rok

Zarządzenie nr 425/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 grudnia 2020 roku

w sprawie przekształcenia stanowiska Zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019 z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:

§ 1


Przekształca się stanowisko Zastępcy kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych (dalej: Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych).

§ 2

  1. Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych otrzymuje symbol organizacyjny I0KAG000.

  3. Kanclerz ds. Administracyjno-Gospodarczych jest finansowany ze środków uczelni.


§ 3


Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych:

  1. Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze podległych mu jednostek organizacyjnych.

  2. Podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania.

  3. Podejmuje działania zapewniające zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój.

  4. Reprezentuje Uczelnię przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką Uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi.

  5. Analizuje zużycia energii cieplnej i elektrycznej, gazu, paliw, wody oraz zabezpieczenie stosownej ilości mediów niezbędnych do właściwego funkcjonowania Uczelni.

  6. Nadzoruje prace związane z właściwą eksploatacją budynków i urządzeń technicznych, w tym wykonywanie terminowej konserwacji i napraw.

  7. Planuje roboty remontowe i przedstawia zakres potrzeb remontowych komisji ds. inwestycji i remontów.

  8. Zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy dzierżawy, najmu pomieszczeń, powierzchni i obiektów.

  9. Ustala wysokość odpłatności za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.

  10. Podejmuje decyzje w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania przedmiotów nietrwałych i środków trwałych w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

  11. Zarządza inwentaryzacje oraz zatwierdza rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

  12. Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności.

  13. Wszczyna procedury, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych w tym:

    1) zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
    2) podpisuje ogłoszenia o przeprowadzeniu zamówienia,
    3) zatwierdza specyfikację istotnych warunków zamówienia,
    4) zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
    5) zawiera umowy cywilnoprawne w imieniu Uczelni,
    6) podpisuje korespondencję dotyczącą przeprowadzanych postępowań.

  14. Podpisuje wnioski i umowy Operatora Sieci Dystrybucyjnej o zawarcie umów na świadczenie usług, dystrybucji, energii elektrycznej, cieplnej i gazu sieciowego.

  15. Zawiera umowy dotyczące remontów, adaptacji, eksploatacji i innych związanych z utrzymaniem obiektów w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

  16. Podpisuje wnioski o określenie warunków przyłączenia dla wszystkich mediów (energia elektryczna, ciepło, gaz, woda).

  17. Zatwierdza do wypłaty dokumenty po dokonaniu weryfikacji dokumentu przez dysponenta środków i kwestora w systemie elektronicznym EOD i poza nim.

  18. Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizację.

  19. Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.

  20. Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

    1) Archiwum;
    2) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych;
    3) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów;
    4) Centrum Zarządzania Budynkami;
    5) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej.

§ 4


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;
  2. Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
  3. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.

§ 5


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 6

  1. Wprowadza się następujące zmiany do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

    1) w § 26 ust. 3 dodaje się pkt 19 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych”,
    2) uchyla się § 34,
    3) dodaje się § 77b w brzmieniu:

    „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych:

    1) Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze podległych mu jednostek organizacyjnych.

    2) Podejmuje decyzje dotyczące mienia Uczelni w zakresie zwykłego zarządu niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania.

    3) Podejmuje działania zapewniające zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój.

    4) Reprezentuje Uczelnię przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z gospodarką Uczelni oraz ze stosunkami pracy z pracownikami obsługi.

    5) Analizuje zużycia energii cieplnej i elektrycznej, gazu, paliw, wody oraz zabezpieczenie stosownej ilości mediów niezbędnych do właściwego funkcjonowania Uczelni.

    6) Nadzoruje prace związane z właściwą eksploatacją budynków i urządzeń technicznych, w tym wykonywanie terminowej konserwacji i napraw.

    7) Planuje roboty remontowe i przedstawia zakres potrzeb remontowych komisji ds. inwestycji i remontów.

    8) Zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy dzierżawy, najmu pomieszczeń, powierzchni i obiektów.

    9) Ustala wysokość odpłatności za wynajem mieszkań, pokoi jednoosobowych, opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.

    10) Podejmuje decyzje w sprawie likwidacji względnie zagospodarowania przedmiotów nietrwałych i środków trwałych w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

    11) Zarządza inwentaryzacje oraz zatwierdza rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

    12) Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności i celowości oraz gospodarności.

    13) Wszczyna procedury, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych w tym:

    a) zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
    b) podpisuje ogłoszenia o przeprowadzeniu zamówienia,
    c) zatwierdza specyfikację istotnych warunków zamówienia,
    d) zatwierdza protokoły komisji przetargowych,
    e) zawiera umowy cywilnoprawne w imieniu Uczelni,
    f) podpisuje korespondencję dotyczącą przeprowadzanych postępowań.

    14) Podpisuje wnioski i umowy Operatora Sieci Dystrybucyjnej o zawarcie umów na świadczenie usług, dystrybucji, energii elektrycznej, cieplnej i gazu sieciowego.

    15) Zawiera umowy dotyczące remontów, adaptacji, eksploatacji i innych związanych z utrzymaniem obiektów w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

    16) Podpisuje wnioski o określenie warunków przyłączenia dla wszystkich mediów (energia elektryczna, ciepło, gaz, woda).

    17) Zatwierdza do wypłaty dokumenty po dokonaniu weryfikacji dokumentu przez dysponenta środków i kwestora w systemie elektronicznym EOD i poza nim.

    18) Inicjuje i nadzoruje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizację.

    19) Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.

    20) Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

    a) Archiwum,
    b) Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych,
    c) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów,
    d) Centrum Zarządzania Budynkami,
    e) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej”.

    2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

    1) pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni w dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. administracyjno-gospodarczych I0KAG000”;

    2) w pionie podległym bezpośrednio kanclerzowi uchyla się pkt 1.


§ 7

Pozostałe postanowienia regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu nie ulegają zmianie.

§ 8


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 28-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 30-12-2020 10:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 11:45