2020 rok

Zarządzenie nr 424/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 grudnia 2020 roku

w sprawie przekształcenia stanowiska Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. inwestycji oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019r. z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:

§ 1


Przekształca się stanowisko Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. inwestycji (dalej: Kanclerz ds. inwestycji).


§ 2

  1. Kanclerz ds. Inwestycji podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Kanclerz ds. Inwestycji otrzymuje symbol organizacyjny I0KI0000.

  3. Kanclerz ds. Inwestycji jest finansowany ze środków Uczelni.


§ 3


Kanclerz ds. inwestycji:

  1. Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze przygotowywania i realizacji inwestycji budowlanych, w szczególności poprzez zapewnienie:

    1) przygotowywania projektów planów inwestycyjnych na podstawie zamierzeń strategicznych w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych wymaganych prawem budowlanym, uzasadnionych potrzeb wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;

    2) ustalenia wartości środków finansowo-rzeczowych niezbędnych do realizacji zadań
    inwestycyjnych;

    3) organizowania i nadzorowania przygotowania dokumentacji technicznej i formalno-prawnej dotyczącej planowanych zadań inwestycyjnych;

    4) realizacji zatwierdzonych do wdrożenia inwestycji z zapewnieniem zgodności wykonania z przepisami prawa, wiedzą techniczną i warunkami umów;

    5) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania i rozliczeń robót oraz poniesionych nakładów i kosztów, w ramach pełnomocnictwa udzielonego przez rektora.

  2. Wszczyna procedury o udzielanie zamówień publicznych dotyczących budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów oraz dostaw i usług bezpośrednio z nimi związanych, w tym:

    1) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130 000 zł:

       a) zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedur,
       b) podpisuje wychodzące pisma, zlecenia i umowy dotyczące prowadzonych procedur,

    2) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 130 000 zł do 5 350 000 euro, z wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:

       a) zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedury,
       b) zatwierdza specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
       c) zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty i podpisuje informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty,
       d) podpisuje pisma wychodzące dotyczące prowadzonych procedur,
       e) zawiera w imieniu Uczelni umowy cywilnoprawne o wykonanie zamówień publicznych z wykonawcami wyłonionymi w toku przeprowadzonych procedur.

  3. Nadzoruje realizację obowiązku kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, stosownie do wymogów prawa budowlanego w tym zakresie.

  4. Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności, celowości i gospodarności.

  5. Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.

  6. Inicjuje opracowanie i aktualizację przepisów wewnętrznych związanych z realizowanymi zadaniami.

  7. W zakresie powierzonych mi spraw kanclerz ds. inwestycji działa w granicach swego

    umocowania, podejmuje wszelkie decyzje oraz akceptuje dokumenty finansowe z upoważnienia rektora.

  8. Sprawuje funkcję przy pomocy bezpośrednio podporządkowanych kierowników jednostek organizacyjnych, a także we współdziałaniu z różnymi jednostkami administracyjnymi.

  9. Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

    1) Centrum Inwestycji,
    2) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
    3) Zespołem Inżyniera CIT.


§ 4


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;
  2. Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
  3. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.


§ 5


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.


§ 6

  1. Wprowadza się następujące zmiany do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

    1) w § 26 ust. 3 dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji”,
    2) w schemacie graficznym jednostki podległe bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się „Kanclerza ds. inwestycji”,
    3) uchyla się § 33,
    4) dodaje się § 77a w brzmieniu:

    „Kanclerz ds. Inwestycji:

    1) Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze przygotowywania i realizacji inwestycji budowlanych, w szczególności poprzez zapewnienie:

    a) przygotowywania projektów planów inwestycyjnych na podstawie zamierzeń strategicznych w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i p.poż., protokołów technicznych kontroli okresowych wymaganych prawem budowlanym, uzasadnionych potrzeb wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;

    b) ustalania wartości środków finansowo-rzeczowych niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych;

    c) organizowania i nadzorowania przygotowania dokumentacji technicznej i formalno-prawnej dotyczącej planowanych zadań inwestycyjnych;

    d) realizacji zatwierdzonych do wdrożenia inwestycji z zapewnieniem zgodności wykonania z przepisami prawa, wiedzą techniczną i warunkami umów;

    e) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania i rozliczeń robót oraz poniesionych nakładów i kosztów, w ramach pełnomocnictwa udzielonego przez rektora.

    2) Wszczyna procedury o udzielanie zamówień publicznych dotyczących budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów oraz dostaw i usług bezpośrednio z nimi związanych, w tym:

    a) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130 000 zł:
    - zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedur,
    - podpisuje wychodzące pisma, zlecenia i umowy dotyczące prowadzonych procedur,

    b) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 130 000 zł do 5 350 000 euro, z wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:

    - zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedury,
    - zatwierdza specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
    - zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty i podpisuje informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty,
    - podpisuje pisma wychodzące dotyczące prowadzonych procedur,
    - zawiera w imieniu Uczelni umowy cywilnoprawne o wykonanie zamówień publicznych z wykonawcami wyłonionymi w toku przeprowadzonych procedur.

    3) Nadzoruje realizację obowiązku kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
    stosownie do wymogów prawa budowlanego w tym zakresie.

    4) Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności, celowości i gospodarności.

    5) Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.

    6) Inicjuje opracowanie i aktualizację przepisów wewnętrznych związanych z realizowanymi zadaniami.

    7) W zakresie powierzonych mi spraw kanclerz ds. inwestycji działa w granicach swego umocowania, podejmuje wszelkie decyzje oraz akceptuje dokumenty finansowe z upoważnienia rektora.

    8) Sprawuje funkcję przy pomocy bezpośrednio podporządkowanych kierowników jednostek organizacyjnych, a także we współdziałaniu z różnymi jednostkami administracyjnymi.

    9) Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:

    a) Centrum Inwestycji,
    b) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
    c) Zespołem Inżyniera CIT”.

  2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

    1) w pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji I0KI0000”;
    2) w pionie podległym bezpośrednio kanclerzowi uchyla się pkt 2.


§ 7


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 28-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 30-12-2020 10:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 11:43