w sprawie przekształcenia stanowiska Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. inwestycji oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019r. z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:
§ 1
Przekształca się stanowisko Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów w samodzielne stanowisko kierownicze Kanclerza ds. inwestycji (dalej: Kanclerz ds. inwestycji).
§ 2
- Kanclerz ds. Inwestycji podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
- Kanclerz ds. Inwestycji otrzymuje symbol organizacyjny I0KI0000.
- Kanclerz ds. Inwestycji jest finansowany ze środków Uczelni.
§ 3
Kanclerz ds. inwestycji:
- Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze przygotowywania i realizacji inwestycji budowlanych, w szczególności poprzez zapewnienie:
1) przygotowywania projektów planów inwestycyjnych na podstawie zamierzeń strategicznych w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych wymaganych prawem budowlanym, uzasadnionych potrzeb wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;
2) ustalenia wartości środków finansowo-rzeczowych niezbędnych do realizacji zadań
inwestycyjnych;
3) organizowania i nadzorowania przygotowania dokumentacji technicznej i formalno-prawnej dotyczącej planowanych zadań inwestycyjnych;
4) realizacji zatwierdzonych do wdrożenia inwestycji z zapewnieniem zgodności wykonania z przepisami prawa, wiedzą techniczną i warunkami umów;
5) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania i rozliczeń robót oraz poniesionych nakładów i kosztów, w ramach pełnomocnictwa udzielonego przez rektora.
- Wszczyna procedury o udzielanie zamówień publicznych dotyczących budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów oraz dostaw i usług bezpośrednio z nimi związanych, w tym:
1) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130 000 zł:
a) zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedur,
b) podpisuje wychodzące pisma, zlecenia i umowy dotyczące prowadzonych procedur,
2) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 130 000 zł do 5 350 000 euro, z wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:
a) zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedury,
b) zatwierdza specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
c) zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty i podpisuje informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty,
d) podpisuje pisma wychodzące dotyczące prowadzonych procedur,
e) zawiera w imieniu Uczelni umowy cywilnoprawne o wykonanie zamówień publicznych z wykonawcami wyłonionymi w toku przeprowadzonych procedur.
- Nadzoruje realizację obowiązku kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, stosownie do wymogów prawa budowlanego w tym zakresie.
- Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności, celowości i gospodarności.
- Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.
- Inicjuje opracowanie i aktualizację przepisów wewnętrznych związanych z realizowanymi zadaniami.
- W zakresie powierzonych mi spraw kanclerz ds. inwestycji działa w granicach swego
umocowania, podejmuje wszelkie decyzje oraz akceptuje dokumenty finansowe z upoważnienia rektora.
- Sprawuje funkcję przy pomocy bezpośrednio podporządkowanych kierowników jednostek organizacyjnych, a także we współdziałaniu z różnymi jednostkami administracyjnymi.
- Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
1) Centrum Inwestycji,
2) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
3) Zespołem Inżyniera CIT.
§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;
- Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 5
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 6
- Wprowadza się następujące zmiany do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) w § 26 ust. 3 dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji”,
2) w schemacie graficznym jednostki podległe bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się „Kanclerza ds. inwestycji”,
3) uchyla się § 33,
4) dodaje się § 77a w brzmieniu:
„Kanclerz ds. Inwestycji:
1) Kieruje z upoważnienia rektora administrowaniem i wykonywaniem działalności Uczelni w obszarze przygotowywania i realizacji inwestycji budowlanych, w szczególności poprzez zapewnienie:
a) przygotowywania projektów planów inwestycyjnych na podstawie zamierzeń strategicznych w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i p.poż., protokołów technicznych kontroli okresowych wymaganych prawem budowlanym, uzasadnionych potrzeb wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;
b) ustalania wartości środków finansowo-rzeczowych niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych;
c) organizowania i nadzorowania przygotowania dokumentacji technicznej i formalno-prawnej dotyczącej planowanych zadań inwestycyjnych;
d) realizacji zatwierdzonych do wdrożenia inwestycji z zapewnieniem zgodności wykonania z przepisami prawa, wiedzą techniczną i warunkami umów;
e) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania i rozliczeń robót oraz poniesionych nakładów i kosztów, w ramach pełnomocnictwa udzielonego przez rektora.
2) Wszczyna procedury o udzielanie zamówień publicznych dotyczących budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów oraz dostaw i usług bezpośrednio z nimi związanych, w tym:
a) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130 000 zł:
- zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedur,
- podpisuje wychodzące pisma, zlecenia i umowy dotyczące prowadzonych procedur,
b) dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej powyżej 130 000 zł do 5 350 000 euro, z wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:
- zatwierdza wnioski w sprawie prowadzenia procedury,
- zatwierdza specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
- zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty i podpisuje informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty,
- podpisuje pisma wychodzące dotyczące prowadzonych procedur,
- zawiera w imieniu Uczelni umowy cywilnoprawne o wykonanie zamówień publicznych z wykonawcami wyłonionymi w toku przeprowadzonych procedur.
3) Nadzoruje realizację obowiązku kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
stosownie do wymogów prawa budowlanego w tym zakresie.
4) Dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi do wykonania określonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą o finansach publicznych, szczególnie pod względem legalności, rzetelności, celowości i gospodarności.
5) Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej w podległych jednostkach ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.
6) Inicjuje opracowanie i aktualizację przepisów wewnętrznych związanych z realizowanymi zadaniami.
7) W zakresie powierzonych mi spraw kanclerz ds. inwestycji działa w granicach swego umocowania, podejmuje wszelkie decyzje oraz akceptuje dokumenty finansowe z upoważnienia rektora.
8) Sprawuje funkcję przy pomocy bezpośrednio podporządkowanych kierowników jednostek organizacyjnych, a także we współdziałaniu z różnymi jednostkami administracyjnymi.
9) Sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi:
a) Centrum Inwestycji,
b) Zespołem ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych,
c) Zespołem Inżyniera CIT”.
- W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1) w pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się pkt 20 w brzmieniu: „Kanclerz ds. inwestycji I0KI0000”;
2) w pionie podległym bezpośrednio kanclerzowi uchyla się pkt 2.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy