2020 rok

Zarządzenie nr 417/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 21 grudnia 2020 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019 z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

    1) § 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie: „pionie – należy przez to rozumieć ogół jednostek organizacyjnych podległych rektorowi, kwestorowi i danemu prorektorowi”;

    2) w § 4 ust. 1 i ust. 2 otrzymują nowe brzmienie:

    a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Jednoosobowe kierownictwo administracją i gospodarką Uczelni sprawuje rektor przy pomocy prorektorów, kwestora, kanclerzy, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych”,

    b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: „W zakresie powierzonych spraw administracyjno-gospodarczych, prorektorzy, kwestor, dziekani i kanclerze działają samodzielnie, w zakresie udzielonych im pełnomocnictw i upoważnień, podejmując decyzje w imieniu rektora”,

    c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Sprawy wymagające współdziałania różnych jednostek administracyjnych koordynują prorektorzy, kwestor i kanclerze każdy w obrębie swojej właściwości rzeczowej, niezależnie od ich podporządkowania merytorycznego”;
    § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Zadania prorektorów, kwestora, kanclerzy, zastępców kwestora, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych określają:

    1) statut Uczelni,
    2) stosowne zarządzenia rektora,
    3) niniejszy regulamin,
    4) inne akty prawne”;

    4) § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi podlegają Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni we wszystkich sprawach wynikających ze stosunku pracy (podległość służbowa), zaś odpowiednio prorektorom, kwestorowi, kanclerzom, dziekanom, kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)”;

    5) w § 8 ust. 2:

    a) pkt 1 otrzymuje brzmienie: „Symbol R określa rektora. Oznaczenie podległości funkcjonalnej lit. R prorektorów, dziekanów i kwestora jako bezpośrednio podległych rektorowi zostało pominięte”;

    b) pkt 4 otrzymuje brzmienie: „Dalsze dwa kolejne znaki określają jednostki organizacyjne trzeciego poziomu, podległe kanclerzom”;

    6) w § 8 ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu: „W przypadku przeniesienia jednostki organizacyjnej do innego pionu symbol jednostki podlega zamianie – dostosowaniu podległości zgodnie z zasadami opisanymi w § 8 ust. 2 pkt 1-5”;

    7) § 9 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerzy, na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni”;

    8) uchyla się § 9 ust. 1 pkt 4;

    9) § 9 ust. 1 pkt 14 otrzymuje brzmienie: ,,dyrektora lub kierownika jednostek ogólnouczelnianych oraz jednostek realizujących zadania pomocnicze lub administracyjne na wniosek prorektora według kompetencji z wyjątkiem stanowisk wymienionych w pkt. 15 i 16”;

    10) § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek kwestora, prorektora lub dziekana”;

    11) § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Administrację centralną Uczelni stanowią: rektor, prorektorzy, kanclerze, kwestor, dziekani, dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr, dyrektorzy/kierownicy centrów, działów, biur, a ponadto samodzielne sekcje, inspektoraty, archiwum, zespoły, kancelarie i sekretariaty, samodzielne stanowiska pracy”;

    12) § 18 otrzymuje brzmienie: „Decyzję o utworzeniu nowej lub przekształceniu istniejącej jednostki organizacyjnej administracji podejmuje rektor z własnej inicjatywy lub na uzasadniony wniosek właściwego prorektora, kwestora albo dziekana”;

    13) § 19 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Zespół tworzy się dla pracowników realizujących zadania o zbliżonym profilu zagadnień. Zespół składa się z co najmniej 3 osób. Zespołem kieruje kierownik lub koordynator, powoływany na wniosek odpowiedniego prorektora lub kwestora”;

    14) uchyla się § 20 ust. 6 pkt 2;

    15) § 20 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Stanowiskami kierowniczymi na uczelni są: kanclerze, zastępca kwestora, zastępca dyrektora instytutu, kierownik zakładu, dyrektor szkoły doktorskiej, prodziekan, dyrektor lub kierownik jednostek dydaktycznych na wydziale, kierownik innych jednostek utworzonych w instytucie lub katedrze, dyrektor lub kierownik jednostki ogólnouczelnianej, dyrektor lub kierownik jednostki oraz ich zastępcy realizującej zadania pomocnicze lub administracyjne”;

    16) tytuł VI: „Zakresy działania rektora, prorektorów, kanclerza, zastępców kanclerza, kwestora, zastępców kwestora, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr” otrzymuje brzmienie: „Zakresy działania rektora, prorektorów, kwestora, kanclerzy, zastępców kwestora, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr”;

    17) uchyla się § 22 ust. 2:

    a) pkt 5,
    b) pkt 12,
    c) pkt 16,
    d) pkt 18,
    e) pkt 21,
    f) pkt 23,

    18) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „kanclerz”;

    19) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych”;

    20) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Zespół ds. obronnych”;

    21) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Biuro Inspektora Ochrony Danych”;

    22) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej”;

    23) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Biuro Rzecznika Patentowego”;

    24) w § 25 ust. 3 pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Biurem Rzecznika Patentowego”;

    25) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi ds. innowacji i współpracy z gospodarką dodaje się: „Biuro Rzecznika Patentowego”;

    26) § 26 ust. 2 pkt 17 otrzymuje brzmienie: „współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kwestorem, kanclerzami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji”;

    27) § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

    „Prorektor ds. organizacji i rozwoju Uczelni sprawuje bezpośredni nadzór nad:

    1) Biurem Rozwoju i Organizacji Uczelni,

    2) Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów,

    3) Samodzielnym Stanowiskiem ds. Monitoringu i Ewaluacji,

    4) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,

    5) Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt,

    6) Centrum Odnawialnych Źródeł Energii,

    7) Regionalnym Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),

    8) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach,

    9) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Radomierzu,

    10) Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,

    11) Muzeum Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,

    12) Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych,

    13) Uczelniane Centrum Informatyzacji,

    14) Centrum Diagnostyki Eksperymentalnej i Innowacyjnych Technologii Biomedycznych,

    15) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów,

    16) Biurem Zarządzania Nieruchomościami,

    17) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej,

    18) Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych,

    19) Zespołem ds. obronnych,

    20) Biurem Inspektora Ochrony Danych,

    21) Samodzielnym stanowiskiem ds. kontroli zarządczej”;

    28) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się:

    a) Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych,

    b) Zespół ds. obronnych,

    c) Biuro Inspektora Ochrony Danych,

    d) Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej;

    29) uchyla się § 27;

    30) uchyla się schemat graficzny jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio kanclerzowi;

    31) § 39 ust. 1 pkt 16 otrzymuje brzmienie: „Opracowuje i uzgadnia treść umów z rektorem, radcą prawnym, kwestorem, prorektorem i kanclerzami”;

    32) § 45 ust. 14 uchyla się;

    33) § 113 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kontrolę funkcjonalną wykonywaną przez pracowników pełniących funkcje kierownicze, tj. prorektorów, dziekanów, prodziekanów, dyrektorów instytutów i ich zastępców, kierowników katedr, kanclerzy, kwestora, zastępców kwestora, kierowników/ dyrektorów działów, kierowników innych jednostek organizacyjnych oraz pracowników kompetencyjnych”;

  2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

    1) we władzach uczelni uchyla się pkt 18;

    2) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się:

    a) pkt 22 w brzmieniu: „Archiwum I0G00A00”,
    b) pkt 23 w brzmieniu: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych I0G00CER”,
    c) pkt 24 w brzmieniu: „Centrum Zarządzania Budynkami I0G00CZB”,
    d) pkt 25 w brzmieniu: „Centrum Inwestycji I0K00CI0”,
    e) pkt 26 w brzmieniu: „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych I0K00KT0”,
    f) pkt 27 w brzmieniu: „Zespół Inżyniera CIT I0K00ZI0”,
    g) pkt 28 w brzmieniu: „Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych I0POI000”,
    h) pkt 29 w brzmieniu: „Kancelarię Informacji Niejawnych I0KIN000”,
    i) pkt 30 w brzmieniu: „Zespół ds. obronnych I0ZO0000”,
    j) pkt 31 w brzmieniu: „Biuro Inspektora Ochrony Danych Osobowych I0ODO000”,
    k) pkt 32 w brzmieniu: „Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej I0KZ0000”;

    3) pion podległy bezpośrednio kanclerzowi uchyla się;

    4) pion podległy bezpośrednio zastępcom kanclerza uchyla się.


§ 2


Pozostałe postanowienia regulaminu organizacyjnego nie ulegają zmianie.

§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 21-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 21-12-2020 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 11:23