w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019 z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:
§ 1
- W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) § 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie: „pionie – należy przez to rozumieć ogół jednostek organizacyjnych podległych rektorowi, kwestorowi i danemu prorektorowi”;
2) w § 4 ust. 1 i ust. 2 otrzymują nowe brzmienie:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Jednoosobowe kierownictwo administracją i gospodarką Uczelni sprawuje rektor przy pomocy prorektorów, kwestora, kanclerzy, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: „W zakresie powierzonych spraw administracyjno-gospodarczych, prorektorzy, kwestor, dziekani i kanclerze działają samodzielnie, w zakresie udzielonych im pełnomocnictw i upoważnień, podejmując decyzje w imieniu rektora”,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Sprawy wymagające współdziałania różnych jednostek administracyjnych koordynują prorektorzy, kwestor i kanclerze każdy w obrębie swojej właściwości rzeczowej, niezależnie od ich podporządkowania merytorycznego”;
§ 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Zadania prorektorów, kwestora, kanclerzy, zastępców kwestora, przewodniczących rad dyscyplin, dziekanów, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych określają:
1) statut Uczelni,
2) stosowne zarządzenia rektora,
3) niniejszy regulamin,
4) inne akty prawne”;
4) § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi podlegają Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni we wszystkich sprawach wynikających ze stosunku pracy (podległość służbowa), zaś odpowiednio prorektorom, kwestorowi, kanclerzom, dziekanom, kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)”;
5) w § 8 ust. 2:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie: „Symbol R określa rektora. Oznaczenie podległości funkcjonalnej lit. R prorektorów, dziekanów i kwestora jako bezpośrednio podległych rektorowi zostało pominięte”;
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie: „Dalsze dwa kolejne znaki określają jednostki organizacyjne trzeciego poziomu, podległe kanclerzom”;
6) w § 8 ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu: „W przypadku przeniesienia jednostki organizacyjnej do innego pionu symbol jednostki podlega zamianie – dostosowaniu podległości zgodnie z zasadami opisanymi w § 8 ust. 2 pkt 1-5”;
7) § 9 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerzy, na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni”;
8) uchyla się § 9 ust. 1 pkt 4;
9) § 9 ust. 1 pkt 14 otrzymuje brzmienie: ,,dyrektora lub kierownika jednostek ogólnouczelnianych oraz jednostek realizujących zadania pomocnicze lub administracyjne na wniosek prorektora według kompetencji z wyjątkiem stanowisk wymienionych w pkt. 15 i 16”;
10) § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek kwestora, prorektora lub dziekana”;
11) § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Administrację centralną Uczelni stanowią: rektor, prorektorzy, kanclerze, kwestor, dziekani, dyrektorzy instytutów, kierownicy katedr, dyrektorzy/kierownicy centrów, działów, biur, a ponadto samodzielne sekcje, inspektoraty, archiwum, zespoły, kancelarie i sekretariaty, samodzielne stanowiska pracy”;
12) § 18 otrzymuje brzmienie: „Decyzję o utworzeniu nowej lub przekształceniu istniejącej jednostki organizacyjnej administracji podejmuje rektor z własnej inicjatywy lub na uzasadniony wniosek właściwego prorektora, kwestora albo dziekana”;
13) § 19 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Zespół tworzy się dla pracowników realizujących zadania o zbliżonym profilu zagadnień. Zespół składa się z co najmniej 3 osób. Zespołem kieruje kierownik lub koordynator, powoływany na wniosek odpowiedniego prorektora lub kwestora”;
14) uchyla się § 20 ust. 6 pkt 2;
15) § 20 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „Stanowiskami kierowniczymi na uczelni są: kanclerze, zastępca kwestora, zastępca dyrektora instytutu, kierownik zakładu, dyrektor szkoły doktorskiej, prodziekan, dyrektor lub kierownik jednostek dydaktycznych na wydziale, kierownik innych jednostek utworzonych w instytucie lub katedrze, dyrektor lub kierownik jednostki ogólnouczelnianej, dyrektor lub kierownik jednostki oraz ich zastępcy realizującej zadania pomocnicze lub administracyjne”;
16) tytuł VI: „Zakresy działania rektora, prorektorów, kanclerza, zastępców kanclerza, kwestora, zastępców kwestora, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr” otrzymuje brzmienie: „Zakresy działania rektora, prorektorów, kwestora, kanclerzy, zastępców kwestora, dziekanów, dyrektorów instytutów i kierowników katedr”;
17) uchyla się § 22 ust. 2:
a) pkt 5,
b) pkt 12,
c) pkt 16,
d) pkt 18,
e) pkt 21,
f) pkt 23,
18) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „kanclerz”;
19) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych”;
20) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Zespół ds. obronnych”;
21) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Biuro Inspektora Ochrony Danych”;
22) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej”;
23) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi uchyla się „Biuro Rzecznika Patentowego”;
24) w § 25 ust. 3 pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Biurem Rzecznika Patentowego”;
25) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi ds. innowacji i współpracy z gospodarką dodaje się: „Biuro Rzecznika Patentowego”;
26) § 26 ust. 2 pkt 17 otrzymuje brzmienie: „współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kwestorem, kanclerzami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji”;
27) § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Prorektor ds. organizacji i rozwoju Uczelni sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Biurem Rozwoju i Organizacji Uczelni,
2) Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów,
3) Samodzielnym Stanowiskiem ds. Monitoringu i Ewaluacji,
4) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
5) Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt,
6) Centrum Odnawialnych Źródeł Energii,
7) Regionalnym Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (CIT),
8) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach,
9) Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Radomierzu,
10) Centrum Edukacyjno-Rozwojowym Pałac Wrocław-Pawłowice,
11) Muzeum Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu,
12) Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych,
13) Uczelniane Centrum Informatyzacji,
14) Centrum Diagnostyki Eksperymentalnej i Innowacyjnych Technologii Biomedycznych,
15) Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów,
16) Biurem Zarządzania Nieruchomościami,
17) Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej,
18) Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych,
19) Zespołem ds. obronnych,
20) Biurem Inspektora Ochrony Danych,
21) Samodzielnym stanowiskiem ds. kontroli zarządczej”;
28) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się:
a) Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Zespół ds. obronnych,
c) Biuro Inspektora Ochrony Danych,
d) Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej;
29) uchyla się § 27;
30) uchyla się schemat graficzny jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio kanclerzowi;
31) § 39 ust. 1 pkt 16 otrzymuje brzmienie: „Opracowuje i uzgadnia treść umów z rektorem, radcą prawnym, kwestorem, prorektorem i kanclerzami”;
32) § 45 ust. 14 uchyla się;
33) § 113 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kontrolę funkcjonalną wykonywaną przez pracowników pełniących funkcje kierownicze, tj. prorektorów, dziekanów, prodziekanów, dyrektorów instytutów i ich zastępców, kierowników katedr, kanclerzy, kwestora, zastępców kwestora, kierowników/ dyrektorów działów, kierowników innych jednostek organizacyjnych oraz pracowników kompetencyjnych”;
- W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
1) we władzach uczelni uchyla się pkt 18;
2) w pionie podległym bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się:
a) pkt 22 w brzmieniu: „Archiwum I0G00A00”,
b) pkt 23 w brzmieniu: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych I0G00CER”,
c) pkt 24 w brzmieniu: „Centrum Zarządzania Budynkami I0G00CZB”,
d) pkt 25 w brzmieniu: „Centrum Inwestycji I0K00CI0”,
e) pkt 26 w brzmieniu: „Zespół ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych I0K00KT0”,
f) pkt 27 w brzmieniu: „Zespół Inżyniera CIT I0K00ZI0”,
g) pkt 28 w brzmieniu: „Samodzielną Sekcję – Pion Ochrony Informacji Niejawnych I0POI000”,
h) pkt 29 w brzmieniu: „Kancelarię Informacji Niejawnych I0KIN000”,
i) pkt 30 w brzmieniu: „Zespół ds. obronnych I0ZO0000”,
j) pkt 31 w brzmieniu: „Biuro Inspektora Ochrony Danych Osobowych I0ODO000”,
k) pkt 32 w brzmieniu: „Samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej I0KZ0000”;
3) pion podległy bezpośrednio kanclerzowi uchyla się;
4) pion podległy bezpośrednio zastępcom kanclerza uchyla się.
§ 2
Pozostałe postanowienia regulaminu organizacyjnego nie ulegają zmianie.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy