w sprawie przekształcenia Działu Głównego Energetyka w Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§1
Przekształca się Dział Głównego Energetyka w Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.
§2
- Centrum, o którym mowa w § 1 kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.
- Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych podlega bezpośrednio Zastępcy Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych.
- Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych otrzymuje symbol organizacyjny A0G00CER.
- Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
- W ramach Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych tworzy się następujące sekcje:
1) Sekcję eksploatacji;
2) Sekcję remontów.
- Sekcje korzystają z symbolu organizacyjnego Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.
§4
Zadania realizowane przez Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych:
- Sekcja eksploatacji:
1) Nadzoruje eksploatację infrastruktury technicznej obiektów Uczelni.
2) Prowadzi całokształt spraw związanych z konserwacją, utrzymaniem sprawności technicznej, naprawą systemem własnym lub zleconym wszystkich urządzeń i instalacji wewnętrznych, przyłączy z wyjątkiem sieci i urządzeń niskoprądowych, obejmujących:
a) wewnętrzne elektroenergetyczne sieci kablowe i napowietrzne,
b) przyłącza, instalacje i urządzenia elektryczne,
c) instalacje odgromowe,
d) przyłącza, instalacje gazu sieciowego i gazów technicznych,
e) przyłącza wodno-kanalizacyjne, instalacje zimnej i ciepłej wody, a także kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
f) instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,
g) stacje transformatorowe sn/nn i rozdzielnie nn, agregaty prądotwórcze,
h) węzły cieplne,
i) urządzenia dźwigowe,
j) systemy wentylacji oraz centrale wentylacyjne,
k) systemy klimatyzacji, agregaty wody lodowej, klimatyzatory autonomiczne,
l) systemy automatyki pożarowej i alarmowania pożaru, oddymiania i stałych urządzeń gaśniczych,
m) dźwiękowe systemy ostrzegawcze,
n) systemy zarządzania budynkiem i systemy monitorowania pracy urządzeń,
o) systemy sygnalizacji włamania,
p) pompy ciepła,
q) systemy monitoringu stężenia i automatyki bezpieczeństwa gazowego,
r) zbiorniki ciśnieniowe,
s) sprężarkownie, agregaty sprężarkowe, wytwornice pary,
t) hydrofornie bytowe i przeciwpożarowe, przepompownie ścieków i wody,
u) instalacje solarne i fotowoltaiczne,
v) instalacje fontanny,
w) nawilżacze parowe,
x) układy uzdatniania wody,
y) domofony,
z) układy automatyki i sterowania urządzeń oraz instalacji technologicznych,
aa) neutralizatory ścieków, separatory ścieków, oczyszczalnie ścieków,
bb) kotłownie gazowe,
cc) układy monitoringu szczelności sieci ciepłowniczych wewnętrznych,
dd) chłodnie,
ee) naprawy i konserwacje ogólnomechaniczne (w tym stolarki okiennej i drzwiowej).
3) Wykonuje przeglądy instalacji gazu sieciowego i gazów technicznych, instalacji, a także urządzeń elektrycznych i odgromowych.
4) Prowadzi i nadzoruje gospodarkę paliwowo-energetyczną w zakresie:
a) energetyki cieplnej,
b) elektroenergetyki,
c) gazu ziemnego i propanu,
d) wody i ścieków.
5) Przygotowuje dokumentacje przetargowe w zakresie kompetencji.
6) Przygotowuje i prowadzi umowy na prace konserwacyjne i naprawcze, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie.
7) Współpracuje z Urzędem Dozoru Technicznego oraz realizuje opłaty za urządzenia podlegające dozorowi technicznemu.
8) Współpracuje z:
a) Fortum Power and Heat w zakresie usług, regulacji oraz modernizacji węzłów ciepłowniczych obsługujących obiekty uczelniane, a będące własnością Fortum;
b) TAURON Dystrybucja, PSG i MPWiK w zakresie uzgodnień ruchowych, włączeń i wyłączeń na sieciach oraz usług dotyczących obiektów Uczelni.
9) Sporządza sprawozdania:
a) GUS – bilanse paliw i energii OZE oraz ochrony środowiska;
b) do Urzędu Marszałkowskiego i realizuje opłaty za korzystanie ze środowiska.
10) Prowadzi Centralny Rejestr Operatorów w zakresie F-GAZÓW.
11) Występuje o warunki techniczne przyłączenia oraz ich zmianę, zawiera umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej.
12) Przygotowuje umowy na przesył i dostawę mediów.
13) Uczestniczy w odbiorach infrastruktury technicznej, urządzeń i instalacji nowych oraz modernizowanych obiektów.
14) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
15) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
- Sekcja remontów:
1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania remontowe.
2) Gromadzi dokumentację o stanie technicznym budynków i budowli oraz o potrzebach remontowych, tj. zgłoszenia użytkowników, informacje z protokołów kontroli bhp i ppoż., kontroli okresowych obiektów budowlanych, informacje od Sekcji eksploatacji i Centrum 1) Zarządzania Budynkami, Centrum Spraw Studenckich i innych jednostek pozawydziałowych, prowadzi rejestry wszystkich zgłoszeń remontowych.
3) Opracowuje plany potrzeb remontowych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków wykonywanych przez inspektorów nadzoru budowlanego lub w oparciu o dokumentacje projektowe, dokumentację eksploatacji Sekcji eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.
4) Rejestruje i realizuje orzeczenia, ekspertyzy, zlecenia budowlane, nakazy pokontrolne władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli.
5) Sprawdza dokumentację projektową wykonywaną przez projektantów (w ramach remontów).
6) Uczestniczy w typowaniu robót przewidzianych do remontów, dokonuje określenia wartości szacunkowej zamówienia metodami określonymi odnośnymi przepisami, przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw, zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych UPWr bądź przygotowuje wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, sporządza opisy przedmiotu zamówień dla remontów.
7) Wykonuje lub sprawdza przedmiary robót oraz szacunki i kosztorysy robót budowlanych.
8) Nadzoruje przestrzeganie prawa budowlanego oraz innych przepisów dotyczących realizowanych remontów, a także warunków umów o realizację dokumentacji projektowych i robót budowlanych.
9) Kontroluje jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę (w zakresie remontów), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, warunkami umów o projektowanie i o roboty budowlane, dokonuje wpisów w dzienniku budowy stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót.
10) Bierze udział w komisjach technicznych powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw budowy w trakcie jej realizacji.
11) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót (w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowlanych w zakresie remontów).
12) Opracowuje protokoły konieczności w przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych.
13) Informuje na bieżąco o szczególnie ważnych problemach występujących w procesie prowadzenia robót remontowych.
14) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w systemie EOD, związane z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe itp.
15) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych.
16) Zwalnia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (po dokonaniu odbioru technicznego – końcowego robót oraz po okresie rękojmi).
17) Prowadzi rejestry w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji technicznej gromadzonej w jednostce.
18) Bierze udział w przekazaniach placu budowy, prowadzi odbiory robót i dokumentacji projektowych i uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i odbiorach pogwarancyjnych.
19) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
20) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
§ 5
- Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.
- Pracownicy Działu Głównego Energetyka stają się pracownikami Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.
§ 6
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek.
- Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 7
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 8
Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) w §17 ust. 3 pkt 19 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych”,
2) w § 34 ust. 18 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” ,
3) § 102 otrzymuje brzmienie:
„Zadania realizowane przez Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych:
- Sekcja eksploatacji:
1) Nadzoruje eksploatację infrastruktury technicznej obiektów Uczelni.
2) Prowadzi całokształt spraw związanych z konserwacją, utrzymaniem sprawności technicznej, naprawą systemem własnym lub zleconym wszystkich urządzeń i instalacji wewnętrznych, przyłączy z wyjątkiem sieci i urządzeń niskoprądowych, obejmujących:
a) wewnętrzne elektroenergetyczne sieci kablowe i napowietrzne,
b) przyłącza, instalacje i urządzenia elektryczne,
c) instalacje odgromowe,
d) przyłącza, instalacje gazu sieciowego i gazów technicznych,
e) przyłącza wodno-kanalizacyjne, instalacje zimnej i ciepłej wody, a także kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
f) instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,
g) stacje transformatorowe sn/nn i rozdzielnie nn, agregaty prądotwórcze,
h) węzły cieplne,
i) urządzenia dźwigowe,
j) systemy wentylacji oraz centrale wentylacyjne,
k) systemy klimatyzacji, agregaty wody lodowej, klimatyzatory autonomiczne,
l) systemy automatyki pożarowej i alarmowania pożaru, oddymiania i stałych urządzeń gaśniczych,
m) dźwiękowe systemy ostrzegawcze,
n) systemy zarządzania budynkiem i systemy monitorowania pracy urządzeń,
o) systemy sygnalizacji włamania,
p) pompy ciepła,
q) systemy monitoringu stężenia i automatyki bezpieczeństwa gazowego,
r) zbiorniki ciśnieniowe,
s) sprężarkownie, agregaty sprężarkowe, wytwornice pary,
t) hydrofornie bytowe i przeciwpożarowe, przepompownie ścieków i wody,
u) instalacje solarne i fotowoltaiczne,
v) instalacje fontanny,
w) nawilżacze parowe,
x) układy uzdatniania wody,
y) domofony,
z) układy automatyki i sterowania urządzeń oraz instalacji technologicznych,
aaneutralizatory ścieków, separatory ścieków, oczyszczalnie ścieków,
bb) kotłownie gazowe,
cc) układy monitoringu szczelności sieci ciepłowniczych wewnętrznych,
dd) chłodnie,
ee) naprawy i konserwacje ogólnomechaniczne (w tym stolarki okiennej i drzwiowej).
3) Wykonuje przeglądy instalacji gazu sieciowego i gazów technicznych, instalacji, a także urządzeń elektrycznych i odgromowych.
4) Prowadzi i nadzoruje gospodarkę paliwowo-energetyczną w zakresie:
a) energetyki cieplnej,
b) elektroenergetyki,
c) gazu ziemnego i propanu,
d) wody i ścieków.
5) Przygotowuje dokumentacje przetargowe w zakresie kompetencji.
6) Przygotowuje i prowadzi umowy na prace konserwacyjne i naprawcze, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie.
7) Współpracuje z Urzędem Dozoru Technicznego oraz realizuje opłaty za urządzenia podlegające dozorowi technicznemu.
8) Współpracuje z:
a) Fortum Power and Heat w zakresie usług, regulacji oraz modernizacji węzłów ciepłowniczych obsługujących obiekty uczelniane, a będące własnością Fortum;
b) TAURON Dystrybucja, PSG i MPWiK w zakresie uzgodnień ruchowych, włączeń i wyłączeń na sieciach oraz usług dotyczących obiektów Uczelni.
9) Sporządza sprawozdania:
a) GUS – bilanse paliw i energii OZE oraz ochrony środowiska;
b) do Urzędu Marszałkowskiego i realizuje opłaty za korzystanie ze środowiska.
10) Prowadzi Centralny Rejestr Operatorów w zakresie F-GAZÓW.
11) Występuje o warunki techniczne przyłączenia oraz ich zmianę, zawiera umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej.
12) Przygotowuje umowy na przesył i dostawę mediów.
13) Uczestniczy w odbiorach infrastruktury technicznej, urządzeń i instalacji nowych oraz modernizowanych obiektów.
14) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
15) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
- Sekcja remontów:
1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania remontowe.
2) Gromadzi dokumentację o stanie technicznym budynków i budowli oraz o potrzebach remontowych, tj. zgłoszenia użytkowników, informacje z protokołów kontroli bhp i ppoż., kontroli okresowych obiektów budowlanych, informacje od Sekcji eksploatacji i Centrum 1) Zarządzania Budynkami, Centrum Spraw Studenckich i innych jednostek pozawydziałowych, prowadzi rejestry wszystkich zgłoszeń remontowych.
3) Opracowuje plany potrzeb remontowych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków wykonywanych przez inspektorów nadzoru budowlanego lub w oparciu o dokumentacje projektowe, dokumentację eksploatacji Sekcji eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.
4) Rejestruje i realizuje orzeczenia, ekspertyzy, zlecenia budowlane, nakazy pokontrolne władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli.
5) Sprawdza dokumentację projektową wykonywaną przez projektantów (w ramach remontów).
6) Uczestniczy w typowaniu robót przewidzianych do remontów, dokonuje określenia wartości szacunkowej zamówienia metodami określonymi odnośnymi przepisami, przygotowuje i zleca realizacje robót budowlanych, usług oraz dostaw, zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych UPWr bądź przygotowuje wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, sporządza opisy przedmiotu zamówień dla remontów.
7) Wykonuje lub sprawdza przedmiary robót oraz szacunki i kosztorysy robót budowlanych.
8) Nadzoruje przestrzeganie prawa budowlanego oraz innych przepisów dotyczących realizowanych remontów, a także warunków umów o realizację dokumentacji projektowych i robót budowlanych.
9) Kontroluje jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę (w zakresie remontów), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, warunkami umów o projektowanie i o roboty budowlane, dokonuje wpisów w dzienniku budowy stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót.
10) Bierze udział w komisjach technicznych powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw budowy w trakcie jej realizacji.
11) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót (w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowlanych w zakresie remontów).
12) Opracowuje protokoły konieczności w przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych.
13) Informuje na bieżąco o szczególnie ważnych problemach występujących w procesie prowadzenia robót remontowych.
14) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w systemie EOD, związane z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe itp.
15) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych.
16) Zwalnia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (po dokonaniu odbioru technicznego – końcowego robót oraz po okresie rękojmi).
17) Prowadzi rejestry w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji technicznej gromadzonej w jednostce.
18) Bierze udział w przekazaniach placu budowy, prowadzi odbiory robót i dokumentacji projektowych i uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i odbiorach pogwarancyjnych.
19) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
20) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki”;
4) W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w pionie podległym bezpośrednio zastępcom kanclerza:
pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych”.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2020 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy