2020 rok

Zarządzenie nr 381/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2020 roku

w sprawie przekształcenia Działu Głównego Energetyka w Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§1


Przekształca się Dział Głównego Energetyka w Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.

§2

  1. Centrum, o którym mowa w § 1 kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych podlega bezpośrednio Zastępcy Kanclerza ds. administracyjno-gospodarczych.

  3. Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych otrzymuje symbol organizacyjny A0G00CER.

  4. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.

§ 3

  1. W ramach Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych tworzy się następujące sekcje:

    1) Sekcję eksploatacji;

    2) Sekcję remontów.

  2. Sekcje korzystają z symbolu organizacyjnego Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.

§4


Zadania realizowane przez Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych:

  1. Sekcja eksploatacji:

    1) Nadzoruje eksploatację infrastruktury technicznej obiektów Uczelni.

    2) Prowadzi całokształt spraw związanych z konserwacją, utrzymaniem sprawności technicznej, naprawą systemem własnym lub zleconym wszystkich urządzeń i instalacji wewnętrznych, przyłączy z wyjątkiem sieci i urządzeń niskoprądowych, obejmujących:

    a) wewnętrzne elektroenergetyczne sieci kablowe i napowietrzne,
    b) przyłącza, instalacje i urządzenia elektryczne,
    c) instalacje odgromowe,
    d) przyłącza, instalacje gazu sieciowego i gazów technicznych,
    e) przyłącza wodno-kanalizacyjne, instalacje zimnej i ciepłej wody, a także kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
    f) instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,
    g) stacje transformatorowe sn/nn i rozdzielnie nn, agregaty prądotwórcze,
    h) węzły cieplne,
    i) urządzenia dźwigowe,
    j) systemy wentylacji oraz centrale wentylacyjne,
    k) systemy klimatyzacji, agregaty wody lodowej, klimatyzatory autonomiczne,
    l) systemy automatyki pożarowej i alarmowania pożaru, oddymiania i stałych urządzeń gaśniczych,
    m) dźwiękowe systemy ostrzegawcze,
    n) systemy zarządzania budynkiem i systemy monitorowania pracy urządzeń,
    o) systemy sygnalizacji włamania,
    p) pompy ciepła,
    q) systemy monitoringu stężenia i automatyki bezpieczeństwa gazowego,
    r) zbiorniki ciśnieniowe,
    s) sprężarkownie, agregaty sprężarkowe, wytwornice pary,
    t) hydrofornie bytowe i przeciwpożarowe, przepompownie ścieków i wody,
    u) instalacje solarne i fotowoltaiczne,
    v) instalacje fontanny,
    w) nawilżacze parowe,
    x) układy uzdatniania wody,
    y) domofony,
    z) układy automatyki i sterowania urządzeń oraz instalacji technologicznych,
    aa) neutralizatory ścieków, separatory ścieków, oczyszczalnie ścieków,
    bb) kotłownie gazowe,
    cc) układy monitoringu szczelności sieci ciepłowniczych wewnętrznych,
    dd) chłodnie,
    ee) naprawy i konserwacje ogólnomechaniczne (w tym stolarki okiennej i drzwiowej).

    3) Wykonuje przeglądy instalacji gazu sieciowego i gazów technicznych, instalacji, a także urządzeń elektrycznych i odgromowych.

    4) Prowadzi i nadzoruje gospodarkę paliwowo-energetyczną w zakresie:

    a) energetyki cieplnej,

    b) elektroenergetyki,

    c) gazu ziemnego i propanu,

    d) wody i ścieków.

    5) Przygotowuje dokumentacje przetargowe w zakresie kompetencji.

    6) Przygotowuje i prowadzi umowy na prace konserwacyjne i naprawcze, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie.

    7) Współpracuje z Urzędem Dozoru Technicznego oraz realizuje opłaty za urządzenia podlegające dozorowi technicznemu.

    8) Współpracuje z:

    a) Fortum Power and Heat w zakresie usług, regulacji oraz modernizacji węzłów ciepłowniczych obsługujących obiekty uczelniane, a będące własnością Fortum;

    b) TAURON Dystrybucja, PSG i MPWiK w zakresie uzgodnień ruchowych, włączeń i wyłączeń na sieciach oraz usług dotyczących obiektów Uczelni.

    9) Sporządza sprawozdania:

    a) GUS – bilanse paliw i energii OZE oraz ochrony środowiska;

    b) do Urzędu Marszałkowskiego i realizuje opłaty za korzystanie ze środowiska.

    10) Prowadzi Centralny Rejestr Operatorów w zakresie F-GAZÓW.

    11) Występuje o warunki techniczne przyłączenia oraz ich zmianę, zawiera umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej.

    12) Przygotowuje umowy na przesył i dostawę mediów.

    13) Uczestniczy w odbiorach infrastruktury technicznej, urządzeń i instalacji nowych oraz modernizowanych obiektów.

    14) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    15) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

  2. Sekcja remontów:

    1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania remontowe.

    2) Gromadzi dokumentację o stanie technicznym budynków i budowli oraz o potrzebach remontowych, tj. zgłoszenia użytkowników, informacje z protokołów kontroli bhp i ppoż., kontroli okresowych obiektów budowlanych, informacje od Sekcji eksploatacji i Centrum 1) Zarządzania Budynkami, Centrum Spraw Studenckich i innych jednostek pozawydziałowych, prowadzi rejestry wszystkich zgłoszeń remontowych.

    3) Opracowuje plany potrzeb remontowych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków wykonywanych przez inspektorów nadzoru budowlanego lub w oparciu o dokumentacje projektowe, dokumentację eksploatacji Sekcji eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.

    4) Rejestruje i realizuje orzeczenia, ekspertyzy, zlecenia budowlane, nakazy pokontrolne władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli.

    5) Sprawdza dokumentację projektową wykonywaną przez projektantów (w ramach remontów).

    6) Uczestniczy w typowaniu robót przewidzianych do remontów, dokonuje określenia wartości szacunkowej zamówienia metodami określonymi odnośnymi przepisami, przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw, zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych UPWr bądź przygotowuje wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, sporządza opisy przedmiotu zamówień dla remontów.

    7) Wykonuje lub sprawdza przedmiary robót oraz szacunki i kosztorysy robót budowlanych.

    8) Nadzoruje przestrzeganie prawa budowlanego oraz innych przepisów dotyczących realizowanych remontów, a także warunków umów o realizację dokumentacji projektowych i robót budowlanych.

    9) Kontroluje jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę (w zakresie remontów), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, warunkami umów o projektowanie i o roboty budowlane, dokonuje wpisów w dzienniku budowy stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót.

    10) Bierze udział w komisjach technicznych powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw budowy w trakcie jej realizacji.

    11) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót (w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowlanych w zakresie remontów).

    12) Opracowuje protokoły konieczności w przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych.

    13) Informuje na bieżąco o szczególnie ważnych problemach występujących w procesie prowadzenia robót remontowych.

    14) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w systemie EOD, związane z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe itp.

    15) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych.

    16) Zwalnia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (po dokonaniu odbioru technicznego – końcowego robót oraz po okresie rękojmi).

    17) Prowadzi rejestry w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji technicznej gromadzonej w jednostce.

    18) Bierze udział w przekazaniach placu budowy, prowadzi odbiory robót i dokumentacji projektowych i uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i odbiorach pogwarancyjnych.

    19) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    20) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

§ 5

  1. Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

  2. Pracownicy Działu Głównego Energetyka stają się pracownikami Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych.

§ 6


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.

  2. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek.

  3. Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.

  4. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.

§ 7


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 8


Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

1) w §17 ust. 3 pkt 19 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych”,

2) w § 34 ust. 18 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych” ,

3) § 102 otrzymuje brzmienie:

„Zadania realizowane przez Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych:

  1. Sekcja eksploatacji:

    1) Nadzoruje eksploatację infrastruktury technicznej obiektów Uczelni.

    2) Prowadzi całokształt spraw związanych z konserwacją, utrzymaniem sprawności technicznej, naprawą systemem własnym lub zleconym wszystkich urządzeń i instalacji wewnętrznych, przyłączy z wyjątkiem sieci i urządzeń niskoprądowych, obejmujących:

    a) wewnętrzne elektroenergetyczne sieci kablowe i napowietrzne,
    b) przyłącza, instalacje i urządzenia elektryczne,
    c) instalacje odgromowe,
    d) przyłącza, instalacje gazu sieciowego i gazów technicznych,
    e) przyłącza wodno-kanalizacyjne, instalacje zimnej i ciepłej wody, a także kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
    f) instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,
    g) stacje transformatorowe sn/nn i rozdzielnie nn, agregaty prądotwórcze,
    h) węzły cieplne,
    i) urządzenia dźwigowe,
    j) systemy wentylacji oraz centrale wentylacyjne,
    k) systemy klimatyzacji, agregaty wody lodowej, klimatyzatory autonomiczne,
    l) systemy automatyki pożarowej i alarmowania pożaru, oddymiania i stałych urządzeń gaśniczych,
    m) dźwiękowe systemy ostrzegawcze,
    n) systemy zarządzania budynkiem i systemy monitorowania pracy urządzeń,
    o) systemy sygnalizacji włamania,
    p) pompy ciepła,
    q) systemy monitoringu stężenia i automatyki bezpieczeństwa gazowego,
    r) zbiorniki ciśnieniowe,
    s) sprężarkownie, agregaty sprężarkowe, wytwornice pary,
    t) hydrofornie bytowe i przeciwpożarowe, przepompownie ścieków i wody,
    u) instalacje solarne i fotowoltaiczne,
    v) instalacje fontanny,
    w) nawilżacze parowe,
    x) układy uzdatniania wody,
    y) domofony,
    z) układy automatyki i sterowania urządzeń oraz instalacji technologicznych,
    aaneutralizatory ścieków, separatory ścieków, oczyszczalnie ścieków,
    bb) kotłownie gazowe,
    cc) układy monitoringu szczelności sieci ciepłowniczych wewnętrznych,
    dd) chłodnie,
    ee) naprawy i konserwacje ogólnomechaniczne (w tym stolarki okiennej i drzwiowej).

    3) Wykonuje przeglądy instalacji gazu sieciowego i gazów technicznych, instalacji, a także urządzeń elektrycznych i odgromowych.

    4) Prowadzi i nadzoruje gospodarkę paliwowo-energetyczną w zakresie:

    a) energetyki cieplnej,

    b) elektroenergetyki,

    c) gazu ziemnego i propanu,

    d) wody i ścieków.

    5) Przygotowuje dokumentacje przetargowe w zakresie kompetencji.

    6) Przygotowuje i prowadzi umowy na prace konserwacyjne i naprawcze, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie.

    7) Współpracuje z Urzędem Dozoru Technicznego oraz realizuje opłaty za urządzenia podlegające dozorowi technicznemu.

    8) Współpracuje z:

    a) Fortum Power and Heat w zakresie usług, regulacji oraz modernizacji węzłów ciepłowniczych obsługujących obiekty uczelniane, a będące własnością Fortum;

    b) TAURON Dystrybucja, PSG i MPWiK w zakresie uzgodnień ruchowych, włączeń i wyłączeń na sieciach oraz usług dotyczących obiektów Uczelni.

    9) Sporządza sprawozdania:

    a) GUS – bilanse paliw i energii OZE oraz ochrony środowiska;

    b) do Urzędu Marszałkowskiego i realizuje opłaty za korzystanie ze środowiska.

    10) Prowadzi Centralny Rejestr Operatorów w zakresie F-GAZÓW.

    11) Występuje o warunki techniczne przyłączenia oraz ich zmianę, zawiera umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej i wodno-kanalizacyjnej.

    12) Przygotowuje umowy na przesył i dostawę mediów.

    13) Uczestniczy w odbiorach infrastruktury technicznej, urządzeń i instalacji nowych oraz modernizowanych obiektów.

    14) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    15) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

  2. Sekcja remontów:

    1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania remontowe.

    2) Gromadzi dokumentację o stanie technicznym budynków i budowli oraz o potrzebach remontowych, tj. zgłoszenia użytkowników, informacje z protokołów kontroli bhp i ppoż., kontroli okresowych obiektów budowlanych, informacje od Sekcji eksploatacji i Centrum 1) Zarządzania Budynkami, Centrum Spraw Studenckich i innych jednostek pozawydziałowych, prowadzi rejestry wszystkich zgłoszeń remontowych.

    3) Opracowuje plany potrzeb remontowych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków wykonywanych przez inspektorów nadzoru budowlanego lub w oparciu o dokumentacje projektowe, dokumentację eksploatacji Sekcji eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.

    4) Rejestruje i realizuje orzeczenia, ekspertyzy, zlecenia budowlane, nakazy pokontrolne władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli.

    5) Sprawdza dokumentację projektową wykonywaną przez projektantów (w ramach remontów).

    6) Uczestniczy w typowaniu robót przewidzianych do remontów, dokonuje określenia wartości szacunkowej zamówienia metodami określonymi odnośnymi przepisami, przygotowuje i zleca realizacje robót budowlanych, usług oraz dostaw, zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych UPWr bądź przygotowuje wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, sporządza opisy przedmiotu zamówień dla remontów.

    7) Wykonuje lub sprawdza przedmiary robót oraz szacunki i kosztorysy robót budowlanych.

    8) Nadzoruje przestrzeganie prawa budowlanego oraz innych przepisów dotyczących realizowanych remontów, a także warunków umów o realizację dokumentacji projektowych i robót budowlanych.

    9) Kontroluje jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z projektem lub warunkami pozwolenia na budowę (w zakresie remontów), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, warunkami umów o projektowanie i o roboty budowlane, dokonuje wpisów w dzienniku budowy stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót.

    10) Bierze udział w komisjach technicznych powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw budowy w trakcie jej realizacji.

    11) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót (w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji budowlanych w zakresie remontów).

    12) Opracowuje protokoły konieczności w przypadku wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych.

    13) Informuje na bieżąco o szczególnie ważnych problemach występujących w procesie prowadzenia robót remontowych.

    14) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w systemie EOD, związane z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe itp.

    15) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych.

    16) Zwalnia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (po dokonaniu odbioru technicznego – końcowego robót oraz po okresie rękojmi).

    17) Prowadzi rejestry w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji technicznej gromadzonej w jednostce.

    18) Bierze udział w przekazaniach placu budowy, prowadzi odbiory robót i dokumentacji projektowych i uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i odbiorach pogwarancyjnych.

    19) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    20) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki”;

4) W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w pionie podległym bezpośrednio zastępcom kanclerza:
pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Centrum Eksploatacji i Remontów Obiektów Budowlanych”.

§ 9


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 08-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 10-12-2020 08:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 10:17