W sprawie przekształcenia Samodzielnej Sekcji Nadzoru Technicznego oraz Działu Inwestycji i Remontów w Centrum Inwestycji oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
- Przekształca się Samodzielną Sekcję Nadzoru Technicznego oraz Dział Inwestycji i Remontów w Centrum Inwestycji.
§ 2
- Centrum, o którym mowa w § 1, kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.
- Centrum Inwestycji podlega bezpośrednio Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów.
- Centrum Inwestycji otrzymuje symbol organizacyjny A0T00CI0.
- Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
- W ramach Centrum Inwestycji tworzy się:
1) Sekcję przygotowania i administrowania inwestycjami,
2) Sekcję realizacji inwestycji.
- Sekcje korzystają z symbolu organizacyjnego Centrum.
§ 4
Centrum Inwestycji realizuje zadania poprzez sekcje w następującym zakresie:
- Sekcja przygotowania i administrowania inwestycjami:
1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania inwestycyjne, a w szczególności:
a) gromadzi dokumentację o potrzebach inwestycyjnych Uczelni na podstawie zamierzeń strategicznych określonych przez Uczelnię w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych, wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;
b) opracowuje plany prognozowanych zadań inwestycyjnych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków przygotowywanych przez Sekcję realizacji inwestycji lub w oparciu o dokumentację projektową, dokumentację eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.
2) Rejestruje i uczestniczy w przygotowaniu realizacji orzeczeń, ekspertyz, zaleceń budowlanych, nakazów pokontrolnych władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli obiektów budowlanych.
3) Przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzory dokumentów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych, wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dokumentację techniczną i roboty budowlane, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, przygotowuje opisy przedmiotu zamówienia we współpracy z Sekcją realizacji inwestycji.
4) Opiniuje umowy o podwykonawstwo robót budowlanych zawierane w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem i z przepisami prawa zamówień publicznych w zakresie solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców robót budowlanych.
5) Gromadzi i archiwizuje stosownie do obowiązujących przepisów kompleksową dokumentację techniczną dla wszystkich obiektów budowlanych uczelni oraz prowadzi jej ewidencję.
6) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość
z realizacji planów rzeczowo-finansowych.
7) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w uczelnianym systemie EOD, związane
z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe, i inne.
8) Organizuje i uczestniczy w końcowych technicznych odbiorach robót i dokumentacji projektowych.
9) Administruje sprawami gwarancji zrealizowanych zadań inwestycyjnych, uczestniczy
w przeglądach gwarancyjnych i przeglądach pogwarancyjnych.
10) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji prac budowlanych.
11) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
12) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
- Sekcja realizacji inwestycji:
1) Przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem inwestycyjnym, w tym dokonuje szacunków wartości zamówienia i ich aktualizacji stosownie do obowiązujących przepisów, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów.
2) Przygotowuje typowanie robót, określa zakres budowlany zadań w ramach przygotowywania planów inwestycyjnych, szacuje niezbędne nakłady, weryfikuje wykonalność techniczną zgodnie z założeniami wnioskodawców, wskazuje optymalne rozwiązania zakresu inwestycji.
3) Sprawuje inwestorski nadzór budowlany wymagany przepisami prawa budowlanego i wiedzy technicznej.
4) Nadzoruje zgodność realizacji robót budowlanych i prac projektowych z warunkami umowy i z wytycznymi Zamawiającego, w tym weryfikuje zakres podzlecanych robót budowlanych, zatrudnienie personelu roboczego wykonawców i podwykonawców, monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji robót.
5) Reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawców robót i usług oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji w ramach przewidzianych nadzorowaną umową.
6) Rozwiązuje problemy realizacyjne między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny.
7) Wykonuje próby lub badania, także wymagające odkrycia robót lub elementów zakrytych, zleca i odbiera ekspertyzy dotyczące prowadzonych robót budowlanych.
8) Gromadzi dokumentację kontraktową i przekazuje ją na bieżąco do Sekcji przygotowywania i administrowania inwestycjami, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów.
9) Podejmuje decyzje w zakresie odpowiedzialności solidarnej za wynagrodzenie podwykonawców biorących udział w realizacji robót budowlanych w uzgodnieniu z Sekcją zamówień i umów oraz ze specjalistami Centrum Inwestycji.
10) Sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych.
11) Wystawia świadectwa odbiorów częściowych i końcowych.
12) Zatwierdza rozliczenia finansowe nadzorowanych robót.
13) Uczestniczy w odbiorach częściowych, końcowych, przeglądach gwarancyjnych
i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności.
14) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
15) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
16) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
§ 5
- Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.
- Dotychczasowi pracownicy Samodzielnej Sekcji Nadzoru oraz Działu Inwestycji i Remontów stają się pracownikami Centrum Inwestycji.
§ 6
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;
- Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD i TETA.
§ 7
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 8
Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) W § 17 ust. 3 pkt 23 otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”,
2) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 38 lit. c),
3) § 33 ust. 8 lit. a) otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”,
4) uchyla się § 97,
5) § 99 otrzymuje brzmienie:
„Centrum Inwestycji realizuje swoje zadania poprzez sekcje:
Sekcja przygotowania i administrowania inwestycjami:
- Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania inwestycyjne, a w szczególności:
1) gromadzi dokumentację o potrzebach inwestycyjnych Uczelni na podstawie zamierzeń strategicznych określonych przez Uczelnię w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych, wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;
2) opracowuje plany prognozowanych zadań inwestycyjnych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków przygotowywanych przez Sekcję realizacji inwestycji lub w oparciu o dokumentację projektową, dokumentację eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.
- Rejestruje i uczestniczy w przygotowaniu realizacji orzeczeń, ekspertyz, zaleceń budowlanych, nakazów pokontrolnych władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli obiektów budowlanych.
- Przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzory dokumentów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych, wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dokumentację techniczną i roboty budowlane, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, przygotowuje opisy przedmiotu zamówienia we współpracy z Sekcją realizacji inwestycji.
- Opiniuje umowy o podwykonawstwo robót budowlanych zawierane w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem i z przepisami prawa zamówień publicznych w zakresie solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców robót budowlanych.
- Gromadzi i archiwizuje stosownie do obowiązujących przepisów kompleksową dokumentację techniczną dla wszystkich obiektów budowlanych Uczelni oraz prowadzi jej ewidencję.
- Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość
z realizacji planów rzeczowo-finansowych.
- Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w uczelnianym systemie EOD, związane
z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe, i inne.
- Organizuje i uczestniczy w końcowych technicznych odbiorach robót i dokumentacji projektowych.
- Administruje sprawami gwarancji zrealizowanych zadań inwestycyjnych, uczestniczy
w przeglądach gwarancyjnych i przeglądach pogwarancyjnych.
- Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji prac budowlanych.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
- Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.
Sekcja realizacji inwestycji:
- Przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem inwestycyjnym, w tym dokonuje szacunków wartości zamówienia i ich aktualizacji stosownie do obowiązujących przepisów, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów.
- Przygotowuje typowanie robót, określa zakres budowlany zadań w ramach przygotowywania planów inwestycyjnych, szacuje niezbędne nakłady, weryfikuje wykonalność techniczną zgodnie z założeniami wnioskodawców, wskazuje optymalne rozwiązania zakresu inwestycji.
- Sprawuje inwestorski nadzór budowlany wymagany przepisami prawa budowlanego i wiedzy technicznej.
- Nadzoruje zgodność realizacji robót budowlanych i prac projektowych z warunkami umowy i z wytycznymi Zamawiającego, w tym weryfikuje zakres podzlecanych robót budowlanych, zatrudnienie personelu roboczego wykonawców i podwykonawców, monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji robót.
- Reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawców robót i usług oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji w ramach przewidzianych nadzorowaną umową.
- Rozwiązuje problemy realizacyjne między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny.
- Wykonuje próby lub badania, także wymagające odkrycia robót lub elementów zakrytych, zleca i odbiera ekspertyzy dotyczące prowadzonych robót budowlanych.
- Gromadzi dokumentację kontraktową i przekazuje ją na bieżąco do Sekcją przygotowywania i administrowania inwestycjami, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów.
- Podejmuje decyzje w zakresie odpowiedzialności solidarnej za wynagrodzenie podwykonawców biorących udział w realizacji robót budowlanych w uzgodnieniu z Sekcją zamówień i umów oraz ze specjalistami Centrum Inwestycji.
- Sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych.
- Wystawia świadectwa odbiorów częściowych i końcowych.
- Zatwierdza rozliczenia finansowe nadzorowanych robót.
- Uczestniczy w odbiorach częściowych, końcowych, przeglądach gwarancyjnych
i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.
- Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki”.
6) W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w pionie podległym bezpośrednio zastępcom kanclerza:
a) uchyla się pkt 6,
b) pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2020 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy