2020 rok

Zarządzenie nr 380/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2020 roku

W sprawie przekształcenia Samodzielnej Sekcji Nadzoru Technicznego oraz Działu Inwestycji i Remontów w Centrum Inwestycji oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Przekształca się Samodzielną Sekcję Nadzoru Technicznego oraz Dział Inwestycji i Remontów w Centrum Inwestycji.

§ 2

  1. Centrum, o którym mowa w § 1, kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Centrum Inwestycji podlega bezpośrednio Zastępcy kanclerza ds. inwestycji i remontów.

  3. Centrum Inwestycji otrzymuje symbol organizacyjny A0T00CI0.

  4. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.

§ 3

  1. W ramach Centrum Inwestycji tworzy się:

    1) Sekcję przygotowania i administrowania inwestycjami,

    2) Sekcję realizacji inwestycji.

  2. Sekcje korzystają z symbolu organizacyjnego Centrum.

§ 4


Centrum Inwestycji realizuje zadania poprzez sekcje w następującym zakresie:

  1. Sekcja przygotowania i administrowania inwestycjami:

    1) Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania inwestycyjne, a w szczególności:

    a) gromadzi dokumentację o potrzebach inwestycyjnych Uczelni na podstawie zamierzeń strategicznych określonych przez Uczelnię w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych, wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;

    b) opracowuje plany prognozowanych zadań inwestycyjnych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków przygotowywanych przez Sekcję realizacji inwestycji lub w oparciu o dokumentację projektową, dokumentację eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.

    2) Rejestruje i uczestniczy w przygotowaniu realizacji orzeczeń, ekspertyz, zaleceń budowlanych, nakazów pokontrolnych władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli obiektów budowlanych.

    3) Przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzory dokumentów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych, wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dokumentację techniczną i roboty budowlane, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, przygotowuje opisy przedmiotu zamówienia we współpracy z Sekcją realizacji inwestycji.

    4) Opiniuje umowy o podwykonawstwo robót budowlanych zawierane w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem i z przepisami prawa zamówień publicznych w zakresie solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców robót budowlanych.

    5) Gromadzi i archiwizuje stosownie do obowiązujących przepisów kompleksową dokumentację techniczną dla wszystkich obiektów budowlanych uczelni oraz prowadzi jej ewidencję.

    6) Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość
    z realizacji planów rzeczowo-finansowych.

    7) Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w uczelnianym systemie EOD, związane
    z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe, i inne.

    8) Organizuje i uczestniczy w końcowych technicznych odbiorach robót i dokumentacji projektowych.

    9) Administruje sprawami gwarancji zrealizowanych zadań inwestycyjnych, uczestniczy
    w przeglądach gwarancyjnych i przeglądach pogwarancyjnych.

    10) Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji prac budowlanych.

    11) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    12) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

  2. Sekcja realizacji inwestycji:

    1) Przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem inwestycyjnym, w tym dokonuje szacunków wartości zamówienia i ich aktualizacji stosownie do obowiązujących przepisów, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów.

    2) Przygotowuje typowanie robót, określa zakres budowlany zadań w ramach przygotowywania planów inwestycyjnych, szacuje niezbędne nakłady, weryfikuje wykonalność techniczną zgodnie z założeniami wnioskodawców, wskazuje optymalne rozwiązania zakresu inwestycji.

    3) Sprawuje inwestorski nadzór budowlany wymagany przepisami prawa budowlanego i wiedzy technicznej.

    4) Nadzoruje zgodność realizacji robót budowlanych i prac projektowych z warunkami umowy i z wytycznymi Zamawiającego, w tym weryfikuje zakres podzlecanych robót budowlanych, zatrudnienie personelu roboczego wykonawców i podwykonawców, monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji robót.

    5) Reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawców robót i usług oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji w ramach przewidzianych nadzorowaną umową.

    6) Rozwiązuje problemy realizacyjne między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny.

    7) Wykonuje próby lub badania, także wymagające odkrycia robót lub elementów zakrytych, zleca i odbiera ekspertyzy dotyczące prowadzonych robót budowlanych.

    8) Gromadzi dokumentację kontraktową i przekazuje ją na bieżąco do Sekcji przygotowywania i administrowania inwestycjami, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów.

    9) Podejmuje decyzje w zakresie odpowiedzialności solidarnej za wynagrodzenie podwykonawców biorących udział w realizacji robót budowlanych w uzgodnieniu z Sekcją zamówień i umów oraz ze specjalistami Centrum Inwestycji.

    10) Sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych.

    11) Wystawia świadectwa odbiorów częściowych i końcowych.

    12) Zatwierdza rozliczenia finansowe nadzorowanych robót.

    13) Uczestniczy w odbiorach częściowych, końcowych, przeglądach gwarancyjnych
    i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności.

    14) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.

    15) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    16) Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

§ 5

  1. Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

  2. Dotychczasowi pracownicy Samodzielnej Sekcji Nadzoru oraz Działu Inwestycji i Remontów stają się pracownikami Centrum Inwestycji.

§ 6


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.

  2. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek;

  3. Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek;

  4. Wprowadzenia zmian w systemie EOD i TETA.

§ 7


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 8


Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

1) W § 17 ust. 3 pkt 23 otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”,

2) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 38 lit. c),

3) § 33 ust. 8 lit. a) otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”,

4) uchyla się § 97,

5) § 99 otrzymuje brzmienie:

„Centrum Inwestycji realizuje swoje zadania poprzez sekcje:

Sekcja przygotowania i administrowania inwestycjami:

  1. Realizuje ustalone przez kierownictwo Uczelni zadania inwestycyjne, a w szczególności:

    1) gromadzi dokumentację o potrzebach inwestycyjnych Uczelni na podstawie zamierzeń strategicznych określonych przez Uczelnię w zakresie rozwoju infrastruktury budowlanej, dokumentacji o stanie technicznym obiektów, tj. protokołów kontroli bhp i ppoż., protokołów technicznych kontroli okresowych, wnioskowanych przez użytkowników i służby eksploatacyjne;

    2) opracowuje plany prognozowanych zadań inwestycyjnych wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków przygotowywanych przez Sekcję realizacji inwestycji lub w oparciu o dokumentację projektową, dokumentację eksploatacji, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.

  2. Rejestruje i uczestniczy w przygotowaniu realizacji orzeczeń, ekspertyz, zaleceń budowlanych, nakazów pokontrolnych władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli obiektów budowlanych.

    1. Przygotowuje i zleca realizację robót budowlanych, usług oraz dostaw zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzory dokumentów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych, wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dokumentację techniczną i roboty budowlane, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów, przygotowuje opisy przedmiotu zamówienia we współpracy z Sekcją realizacji inwestycji.

    2. Opiniuje umowy o podwykonawstwo robót budowlanych zawierane w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem i z przepisami prawa zamówień publicznych w zakresie solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za wynagrodzenie podwykonawców robót budowlanych.

    3. Gromadzi i archiwizuje stosownie do obowiązujących przepisów kompleksową dokumentację techniczną dla wszystkich obiektów budowlanych Uczelni oraz prowadzi jej ewidencję.

    4. Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań, prowadzi sprawozdawczość
      z realizacji planów rzeczowo-finansowych.

    5. Przygotowuje i opisuje dokumenty do zapłaty w uczelnianym systemie EOD, związane
      z wykonaniem zamówień na roboty budowlane, usługi projektowe, i inne.

    6. Organizuje i uczestniczy w końcowych technicznych odbiorach robót i dokumentacji projektowych.

    7. Administruje sprawami gwarancji zrealizowanych zadań inwestycyjnych, uczestniczy
      w przeglądach gwarancyjnych i przeglądach pogwarancyjnych.

    8. Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, w tym zapewnia uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji prac budowlanych.

    9. Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

    10. Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki.

      Sekcja realizacji inwestycji:

      1. Przygotowuje dokumentację do wszczęcia postępowań o zamówienia publiczne w zakresie dokumentacji technicznej i robót budowlanych przewidzianych planem inwestycyjnym, w tym dokonuje szacunków wartości zamówienia i ich aktualizacji stosownie do obowiązujących przepisów, uczestniczy w postępowaniach przetargowych, opiniuje projekty umów.

      2. Przygotowuje typowanie robót, określa zakres budowlany zadań w ramach przygotowywania planów inwestycyjnych, szacuje niezbędne nakłady, weryfikuje wykonalność techniczną zgodnie z założeniami wnioskodawców, wskazuje optymalne rozwiązania zakresu inwestycji.

      3. Sprawuje inwestorski nadzór budowlany wymagany przepisami prawa budowlanego i wiedzy technicznej.

      4. Nadzoruje zgodność realizacji robót budowlanych i prac projektowych z warunkami umowy i z wytycznymi Zamawiającego, w tym weryfikuje zakres podzlecanych robót budowlanych, zatrudnienie personelu roboczego wykonawców i podwykonawców, monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zapobiega opóźnieniom w realizacji robót.

      5. Reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawców robót i usług oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji w ramach przewidzianych nadzorowaną umową.

      6. Rozwiązuje problemy realizacyjne między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny.

      7. Wykonuje próby lub badania, także wymagające odkrycia robót lub elementów zakrytych, zleca i odbiera ekspertyzy dotyczące prowadzonych robót budowlanych.

      8. Gromadzi dokumentację kontraktową i przekazuje ją na bieżąco do Sekcją przygotowywania i administrowania inwestycjami, w tym na bieżąco nadzoruje prowadzenie dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów.

      9. Podejmuje decyzje w zakresie odpowiedzialności solidarnej za wynagrodzenie podwykonawców biorących udział w realizacji robót budowlanych w uzgodnieniu z Sekcją zamówień i umów oraz ze specjalistami Centrum Inwestycji.

      10. Sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych.

      11. Wystawia świadectwa odbiorów częściowych i końcowych.

      12. Zatwierdza rozliczenia finansowe nadzorowanych robót.

      13. Uczestniczy w odbiorach częściowych, końcowych, przeglądach gwarancyjnych
        i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności.

      14. Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z wykonywaniem zadań i ich bieżącą aktualizację.

      15. Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w sprawach związanych z zakresem działalności jednostki”.



6) W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w pionie podległym bezpośrednio zastępcom kanclerza:


a) uchyla się pkt 6,

b) pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Centrum Inwestycji”.

§ 9


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 08-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 09-12-2020 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 09:51