w sprawie przekształcenia Biura Informacji i Promocji oraz Samodzielnego stanowiska rzecznika prasowego w Dział Promocji i wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz §18, §19 ust. 8 i §114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
- Dotychczasowe Biuro Informacji i Promocji oraz samodzielne stanowisko rzecznika prasowego Uczelni przekształca się w Dział Promocji.
- W języku angielskim nazwa jednostki brzmi Promotion Department.
§ 2
- Dział Promocji podlega bezpośrednio rektorowi.
- Dział otrzymuje symbol R0DP0000.
- Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
- Działem kieruje dyrektor powołany przez Rektora.
- Dyrektor działu jest bezpośrednim przełożonym pracowników działu i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.
- Dotychczasowi pracownicy Biura Informacji i Promocji oraz rzecznik prasowy stają się pracownikami Działu Promocji.
§ 4
Dział Promocji realizuje następujące zadania:
- Kształtuje i realizuje politykę informacyjną i promocyjną Uczelni.
- Opracowuje i uaktualnia informacje na stronie głównej Uczelni oraz w intranecie na podstawie materiałów przesłanych przez jednostki.
- Prowadzi oficjalne profile Uczelni w mediach społecznościowych.
- Prowadzi komunikację z mediami – przygotowuje informacje prasowe i odpowiedzi na pytania dziennikarzy, organizuje konferencji prasowe i wydarzenia medialne.
- Opracowuje i przygotowuje materiały informacyjno-promocyjne o charakterze ogólnouczelnianym oraz gadżety reklamowe.
- Organizuje i współorganizuje imprezy promujące Uczelnię.
- Pozyskuje partnerów i sponsorów do działań promocyjnych o charakterze ogólnouczelnianym.
- Buduje wizerunek Uczelni poprzez kampanie informacyjno-promocyjne w Internecie.
- Zapewnia obsługę fotograficzną wydarzeń ważnych dla społeczności akademickiej, mających znaczenie w promowaniu Uczelni i kształtowaniu jej wizerunku.
- Monitoruje przestrzeganie zasad Systemu Identyfikacji Wizualnej.
- Koordynuje prace dotyczące opracowania materiałów do rankingów ogólnopolskich i światowych.
- Opiniuje wnioski o objęcie patronatem, patronatem honorowym rektora, wykorzystanie logotypu UPWr.
- Opracowuje projekty przepisów związanych z zakresem działania i ich aktualizacje.
- Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
§ 5
Zarządzenie stanowi podstawę do:
- Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek.
- Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.
§ 6
Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) § 17 ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „Dział Promocji”.
2) § 22 ust. 2 pkt 10 otrzymuje brzmienie: „Dział Promocji”.
3) § 47 otrzymuje brzmienie:
„Dział Promocji:
- Kształtuje i realizuje politykę informacyjną i promocyjną Uczelni.
- Opracowuje i uaktualnia informacje na stronie głównej Uczelni oraz w intranecie na podstawie materiałów przesłanych przez jednostki.
- Prowadzi oficjalne profile Uczelni w mediach społecznościowych.
- Prowadzi komunikację z mediami – przygotowuje informacje prasowe i odpowiedzi na pytania dziennikarzy, organizuje konferencji prasowe wydarzenia medialne.
- Opracowuje i przygotowuje materiały informacyjno-promocyjne o charakterze ogólnouczelnianym oraz gadżety reklamowe.
- Organizuje i współorganizuje imprezy promujące Uczelnię.
- Pozyskuje partnerów i sponsorów do działań promocyjnych o charakterze ogólnouczelnianym.
- Buduje wizerunek Uczelni poprzez kampanie informacyjno-promocyjne w Internecie.
- Zapewnia obsługę fotograficzną wydarzeń ważnych dla społeczności akademickiej, mających znaczenie w promowaniu Uczelni i kształtowaniu jej wizerunku.
- Monitoruje przestrzeganie zasad Systemu Identyfikacji Wizualnej.
- Koordynuje prace dotyczące opracowania materiałów do rankingów ogólnopolskich i światowych.
- Opiniuje wnioski o objęcie patronatem, patronatem honorowym rektora, wykorzystanie logotypu UPWr.
- Opracowuje projekty przepisów związanych z zakresem działania i ich bieżącą aktualizację.
- Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania”;.
4) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 38f,
5) uchyla się § 22 ust. 2 pkt 22,
6) uchyla się § 51,
7) Na schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi:
a) Biuro Informacji i Promocji otrzymuje brzmienie: „Dział Promocji”,
a) uchyla się samodzielne stanowisko rzecznika prasowego uczelni.
§ 7
Wprowadza się następujące zmiany w wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
- w pionie bezpośrednio podległym rektorowi pkt 13 otrzymuje brzmienie: „Dział Promocji R0DP0000”,
- uchyla się pkt 30 w pionie bezpośrednio podległym rektorowi.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2021 roku.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy