2020 rok

Zarządzenie nr 375/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 7 grudnia 2020 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz §114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:


§ 1

  1. W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

    1) uchyla się § 22 ust. 2 pkt 11,

    2) w schemacie graficznym jednostki bezpośrednio podległe rektorowi uchyla się „Biuro ds. zarządzania nieruchomościami”,

    3) w § 26 ust. 3 dodaje się pkt 16 w brzmieniu: „Biuro Zarządzania Nieruchomościami”,

    4) w schemacie graficznym jednostki bezpośrednio podległe prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się „Biuro Zarządzania Nieruchomościami”,

    5) uchyla się § 46,

    6) dodaje się § 76a w brzmieniu:

    „Biuro Zarządzania Nieruchomościami:

    1. Zarządza nieruchomościami po zlikwidowanych rolniczych zakładach
      doświadczalnych, w tym:

      a) zbywa nieruchomości zgodnie z zatwierdzonymi rocznymi planami rzeczowo-finansowymi,

      b) w tym: zleca wyceny, przeprowadza przetargi, dokonuje zawarcia umów przeniesienia, występuje do odpowiednich organów o zgody – w przypadku, gdy są one wymagane przepisami prawa;

      c) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości i jej wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem oraz monitoruje stan techniczny nieruchomości;

      d) oddaje nieruchomości do odpłatnego korzystania na podstawie umów cywilnoprawnych, zwłaszcza nieruchomości rolne do dzierżawy, w tym:

      - przeprowadza przetargi, przygotowuje umowy, prowadzi nadzór właścicielski;

      - prowadzi rejestr nieruchomości Uczelni oraz prowadzi i rejestruje dokumentację dotyczącą nieruchomości (dokumentacja geodezyjna/katastralna, księgi wieczyste;

      - plany zagospodarowania przestrzennego);

    2. Prowadzi gospodarkę finansową dotyczącą zarządzanych nieruchomości, w tym:

      a) sporządza roczne plany rzeczowo-finansowe i monitoruje ich wykonanie;

      b) wytwarza dokumenty finansowe związane z przychodami z nieruchomości – faktury, noty, a także zatwierdza dokumenty dotyczące ich kosztów;

      c) sporządza do odpowiednich urzędów samorządowych deklaracje (w zależności od charakteru nieruchomości) podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także sporządza wnioski finansowe dotyczące płatności podatków;

      d) sporządza wnioski do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o uzyskanie płatności do gruntów rolnych oraz rozdziela te płatności na jednostki organizacyjne Uczelni.

    3. Sprawuje z upoważnienia rektora nadzór nad Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Swojczycach oraz Stacją Badawczo-Dydaktyczną w Radomierzu.

    4. Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w zakresie bieżącego funkcjonowania stacji badawczych.

    5. Sporządza wymagane przez Główny Urząd Statystyczny sprawozdania z zakresu produkcji rolnej, ogrodniczo-sadowniczej oraz leśnej.

    6. Wydaje z archiwum poświadczone dokumenty osobowe byłych pracowników Rolniczych Zakładów Doświadczalnych.

    7. Uzgadnia z operatorami sieci przesyłowych lokalizację infrastruktury technicznej i zawiera umowy służebności przesyłu.

    8. Współpracuje z urzędami gmin i miast w zakresie planowania przestrzennego dla nieruchomości Uczelni”.

  2. W załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

    1) w pionie bezpośrednio podległym rektorowi uchyla się pkt 26,

    2) w pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się pkt 19 „Biuro Zarządzania Nieruchomościami I0DR0000”.

§ 2


Pozostałe postanowienia regulaminu organizacyjnego nie ulegają zmianie.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 07-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 09-12-2020 11:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 09:44